Breaking news uit Heerenveen: Olde Riekerink per direct op non-actief

Breaking news uit Heerenveen: Olde Riekerink per direct op non-actief

Gepubliceerd: woensdag 10 april 2019 om 14:47wo 10-04-2019 om 14:47

Laatste update: woensdag 10 april 2019 om 15:11wo 10-04-2019 om 15:11

Jan Olde Riekerink is per direct vertrokken bij sc Heerenveen. De trainer is op non-actief gesteld. Dat meldt de club woensdagmiddag via de officiële kanalen. 

In een kort bericht op de website licht Heerenveen de beslissing om Olde Riekerink non-actief te stellen inhoudelijk niet toe. De Friese eredivisionist meldt alleen dat er besloten is om per direct afscheid te nemen. Om 17.00 uur volgt er een persconferentie. Wel is al bekend dat de taken van de coach tot het einde van het seizoen worden overgenomen door de huidige technische staf. 

Olde Riekerink werd afgelopen zomer aangesteld in het Abe Lenstra Stadion. Na 29 wedstrijden onder zijn leiding staat Heerenveen op de tiende plaats, met 36 punten. Het gat naar plek zeven, een positie die recht geeft op de play-offs voor Europees voetbal, is zeven punten. 

Afgelopen zondag leverde Heerenveen op bezoek bij FC Emmen een regelrechte wanprestatie. Er werd met 2-0 verloren. Olde Riekerink is na Jean-Paul de Jong, John van 't Schip, Mitchell van der Gaag en Adrie Poldervaart de vijfde Eredivisie-trainer die dit seizoen voortijdig sneuvelt. 

Plaats een reactie

Buck Worrier +2699
woensdag 10 april 2019 om 14:50
Niet?
Nu al...ging net zo goed.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 14:50]
Vind ik leuk
Joee +497
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Tja sneu voor hem, maar was zowel qua persoon als trainer totaal ongeschikt voor Heerenveen. Hopen op een 'reactie' zondag tegen Groningen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 14:56]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:09
3-2 voor GRONINGEN ⚽️⚽️
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:12
Daar gaat het hier niet over.

Opdonderen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:16
Doeslief henkie 😎
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:32
Henk ik proef boosheid
Vind ik leuk
sammie +82
woensdag 10 april 2019 om 15:59
Ik vind dat de var hier naar moet kijken
Vind ik leuk
Fok58 +226
woensdag 10 april 2019 om 15:51
Heeft er wel mee te maken. Nu al huiliehuilie doen?
Wacht maar tot zondag 16.15u.
Vind ik leuk
Liwwadder +3945
woensdag 10 april 2019 om 17:29
Neeee..Henkie is niet beschikbaar! :-D :-D
Vind ik leuk
RebelVox +12592
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Snap hier niks van.

De club is bijna failliet maar ontslaat toch de trainer?
Dit is echt een belachelijke actie die veel geld kost maar niks gaat opleveren.
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 15:21
Op non actief. Geen afkoopsom. Wel een dubbel salaris voor een extra trainer. Maarja... hoeveel salarissen ze al niet voor matige spelers betalen.. daar valt het meeste op te bezuinigen
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 10 april 2019 om 15:22
Als er een andere (nieuwe) trainer komt.............anders veranderd er niets qua geld
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 16:04
Precies.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 10 april 2019 om 15:21
Hij is niet ontslagen maar op non actief gezet.
Als ze geen nieuwe trainer halen maar het intern oplossen kost het geen cent meer.
Zijn salaris wordt dan gewoon doorbetaald zo als ook als hij niet op non actief gesteld zou worden.
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:33
Reorganisatie komende zomer
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
woensdag 10 april 2019 om 18:33
Het is moeilijk reorganiseren met een lege portemonnaie.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:57
Jij bent niet de enige. Een nieuwe trainer moet je betalen en ik weet niet voor hoeveel jaar deze man had getekend?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:50
Hij had nog een contract tot 2020
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:39
Kost het toch weer een stuk meer.
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:31
Groningen gaat vol voor de 3 punten.
Vind ik leuk
shovel +189
woensdag 10 april 2019 om 15:41
denk je dat Heerenveen dat niet gaat doen, ik denk dat elke club vol voor de 3 pnt gaat, anders hoef je niet spelen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:58
Het gaat helemaal niet goed.
Afgelopen twee wedstrijden waren beschamend en daar is JOR verantwoordelijk voor.
Zo veel kwaliteit en potentie op het veld en dan kansloos ten onder tegen Feyenoord en (met alle respect) degradatiekandidaat Emmen.

Tijd voor een frisse wind en een schop onder de reet van die verwende voetballertjes.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Die man had nooit aangesteld moeten worden.

En nu? Verbeek maar weer?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Ze hadden vorig jaar voor Jaap Stam moeten gaan. Maar enfin, daar is het nu te laat voor.
Dan had Henk de Jong een mooie oplossing geweest, maar goed, weer net te laat, die gaat zijn tijd weer verdoen in de KKD.

Vind ik leuk
John Garp +5426
woensdag 10 april 2019 om 15:06
Misschien toch maar weer San Marco verleiden?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Absoluut niet, is helemaal geen trainer.

Wilde suggestie. John van 't Schip?
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
woensdag 10 april 2019 om 15:18
Die heeft al bij utrecht getekend he.

Ik zou van der gaag proberen.
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 15:22
Als wat? Vd brom wordt dssr toch trainer?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 15:22
Nee, dat is Van Den Brom. Van De Gaag is ook een goede optie. Eigenlijk best veel namen te verzinnen. Het is alleen de kunst de juiste te kiezen.
Vind ik leuk
groninger +2015
woensdag 10 april 2019 om 15:22
Heb ik iets gemist? Van de Brom word daar trainer toch.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
woensdag 10 april 2019 om 18:39
Vd Gaag?
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:31
Marco stapt er niet meer in.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2555
woensdag 10 april 2019 om 15:15
Ach, anders was je Japie nu ook alweer kwijt geweest.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 15:21
Fred Rutten? Moet je snel zijn voor die naar Twente gaat. Maurice Steijn zie ik ook wel als een goede kandidaat.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:01
Hoe zou dat klinken een slisssende fred rutten op zijn fries?
Vind ik leuk
zwollie +9907
woensdag 10 april 2019 om 15:45
Ben blij dat Jaap Stam nu bij PEC zit, jammer dat hij weer weg gaat.
Vind ik leuk
Dordmund +2132
woensdag 10 april 2019 om 16:02
Bij de mooiste club van Friesland.
Vind ik leuk
John Garp +5426
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Denk het niet. Die is onlangs nog met Foppe en Riemer weggebonjourd.

Misschien hebben ze daarom wel zo lang gewacht, eerst even de grote drie uit het plaatje, daarna de trainer.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Ten Hag,dan spelen ze europacupwedstrijden,over 2 seizoenen 🤡
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:12
Ten Hag,dan gaan ze over twee seizoenen Europa in 😂😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:14
Van het Schip!
Vind ik leuk
zwollie +9907
woensdag 10 april 2019 om 15:47
Zou ik niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:59
🤣🙈
Vind ik leuk
John Garp +5426
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Het is eigenlijk hele seizoen al niet goed. Goede, maar veel te late beslissing.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:08
Nouja, naar de winterstop zag het er allemaal binnen een paar weken weer rooskleurig uit.
Veel punten gepakt, aangehaakt bij de subtop en interesse in spelers waren het gevolg.
Bovendien gelijk gespeeld tegen Ajax en PSV.

Dit seizoen verdwijnen we in de grijze middenmoot. Nouja, dat is dan maar zo. In Europa hebben we toch niks te zoeken.
Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 10 april 2019 om 15:25
Kunnen jullie Flap en Pierie houden?
Dan is er niets aan de hand (sportief)
Maar als ze (noodgedwongen) vertrekken, zijn er dan wel vervangers voor hun?
Of ze moeten zoveel opbrengen dat er ook geld voor speler(s) vrijkomt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:55
Pierie gaat vermoedelijk vertrekken (nog 1 jarig contract) maar dat is op te vangen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:33
Volgend jaar worden we kampioen en pakken we de beker, en waag het eens me wakker te maken..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:42
Ouwe check je bitterburger.. Die is ruim over de datum..
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 22:16
Was de winterstop naar?
Vind ik leuk
Farmer +15016
woensdag 10 april 2019 om 15:52
T is geen goed nieuw voor jullie, maar als Groninger ben ik hier ook niet heel blij mee: ik had hem liever nog 1 weekje zien zitten :P

Snap ook niet dat ze hem nú, vandaag, wegsturen, en niet gelijk ná Emmen-uit.
Ik neem aan dat dát de druppel(dikke plomp!) was, die de emmer deed overlopen?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:59
Het was te verwachten, de persconferentie is straks dan weten we meer ... maar Groningen thuis is als een wedstrijd tegen de top 3 (euh normaal gesproken) daar hoor je als Heerenveenspeler al je "extra's" voor te geven
Vind ik leuk
3-0achter +1531
woensdag 10 april 2019 om 15:55
Alleen al die tegendoelpunten. Wat hebben die Friezen dit seizoen pijnlijke ogen gekregen. JOR weet niet eens wat verdedigen is. JOR komt in het rijtje van trainers die het gewoon niet begrijpen zoals Jack de Gier bij NEC.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:00
Tegendoelpunten.. dat is al jaren een probleem. We scoren veel en krijgen (bijna) net zo veel tegen
Vind ik leuk
Liwwadder +3945
woensdag 10 april 2019 om 17:32
Ja frisse wind erdoor..zitten wij even gebakken..heh heerlijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:31
Cambuur uit altijd lastig.. oh wacht jullie staan zelfs lager in de kkd dan wij in de eredivisie.
Vind ik leuk
Dordmund +2132
woensdag 10 april 2019 om 18:42
En jullie stellen al jaren niks voor in de ED ....... dus mondje dicht.
En wat er de laatste 10 jaar in die grafkelder is gebeurd .....nou heb je ff tijd.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:26
Buck Worrier,
Jou reactie snap ik voor geen MILIMETER! Hoezo Nu al????? het is te laat!!!
Vind ik leuk
Grijs +1414
woensdag 10 april 2019 om 15:42
VP pro-tip:

Als de eerste reactie afsluit met "[Reactie gewijzigd op [datum] om [tijdstip]]" dan is het in 98% van de gevallen een reactie om bovenaan te staan en aandacht/likes te krijgen en niet om iets inhoudelijks te zeggen.
Vind ik leuk
Farmer +15016
woensdag 10 april 2019 om 15:54
Dat klopt 100%..

Ik heb het zelf 1x weten te presteren, ook nog letterlijk er bij gezet 'Toe geef me likes dan!" :P

Niet iedereen kon dat waarderen....(maar daar heb ik schijt aan! haha)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:11
Nee allicht niet, want alles in het leven draait om limes, en dan s'avonds in bedje, jigga jigga doen, op de likes.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
Farmer +15016
woensdag 10 april 2019 om 17:29
Precies!

Er zijn er een aantal die er al een hele sport van maken om maar de eerste reactie te krijgen...

K heb het 1x op die manier aangetoond, het er DIK bovenop gelegd.... Hopelijk een tikje bewustzijn bij mensen gebracht in de hoop dat het niveau hier dus niet té diep zakt :P
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 17:29]
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:29
Zware tijden in Heerenveen, financieel gaat 't ook niet geweldig
Vind ik leuk
GaoYao +6021
woensdag 10 april 2019 om 17:06
Ongeschikt en te wispelturig voor Heerenveen...
Vind ik leuk
3-0achter +1531
woensdag 10 april 2019 om 14:50
Het werd tijd.
Vind ik leuk
Jesmaj +379
woensdag 10 april 2019 om 15:02
Inderdaad! Nu kan Henk de Jong daar volgend jaar mooi gaan strijden!
Vind ik leuk
FC Treurwilg +8540
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Dkv
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 10 april 2019 om 15:26
Of dkt
Vind ik leuk
3-0achter +1531
woensdag 10 april 2019 om 15:15
Henk kiest voor Cambuur. Wie weet is het wat voor Giovanni van Bronckhorst.
Vind ik leuk
Andyking +130
woensdag 10 april 2019 om 15:52
En terecht dat Henk daarvoor kiest!
Vind ik leuk
Dordmund +2132
woensdag 10 april 2019 om 16:04
Mooiste club van Friesland Andy.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
donderdag 11 april 2019 om 08:30
Ik denk wel dat Henk zich wel achter de oren krabt na dit nieuws wat er wel zat aan te komen.Dan hadden ze hem echt wel gehaald. Maar ze willen Sandor daar niet in dat ghb dorp das duidelijk.
Vind ik leuk
Dordmund +2132
donderdag 11 april 2019 om 18:24
Nou ik weet het nog niet Henk zou nooit denk ik naar dkv gaan.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
vrijdag 12 april 2019 om 09:17
uiteindelijk komt hij daar terecht..
Vind ik leuk
Dordmund +2132
zaterdag 13 april 2019 om 17:15
Het blijft in de toekomst kijken gisteren mooie puntjes kerel.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
zaterdag 13 april 2019 om 18:14
klopt maar een prestatie is het niet...
Vind ik leuk
Dordmund +2132
zondag 14 april 2019 om 09:52
Klopt ik ben heel blij dat er veel spelers vertrekken ze hebben niet veel gebracht.
Henk en foeke moeten het nu laten zien.
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 15:30
Dadelijk halen ze Verbeek, raad ik ze toch af.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:51
Terecht !!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Ik geef je groot gelijk ik vind het hem geen goede trainer van Heerenveen ze verliezen meer dan winnen ik hoop dat Heerenveen een goeie trainer vinden maar voorlopig gaat de assistent trainer aan de bak tot de zomer ik hoop dat ze weer een goeie trainer vinden.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:51
Vandaag is onze dag, hoezo wordt er nieuws over andere clubs geplaatst?
Vind ik leuk
#Keizerout +50392
woensdag 10 april 2019 om 14:52
Oud-Ajacied he?
Vind ik leuk
PRICE +8104
woensdag 10 april 2019 om 14:54
TERECHT presteert zwak
Vind ik leuk
#Keizerout +50392
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Zo geweldig is Heerenveen ook niet.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 10 april 2019 om 15:02
4-4 Ajax uit, 2-2 PSV thuis en 1-2 AZ uit...het team kan beter dan de positie waar ze staan!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Een soort Feyenoord dus.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 10 april 2019 om 15:46
Yup. Al heeft Heerenveen daar dan weer 2 keer kansloos van verloren...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:48
van 0-4 terugkomen naar 3-4 noem ik niet kansloos, maar dat terzijde.
Vind ik leuk
#Keizerout +50392
woensdag 10 april 2019 om 15:08
Weet niet. Als je het goed doet tegen grote clubs en slecht tegen de rest heb je misschien ook een probleem met mentaliteit.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 10 april 2019 om 15:48
Eens! Maar da's wel bij meer clubs in de Eredivisie zo...
Vind ik leuk
#Keizerout +50392
woensdag 10 april 2019 om 16:02
Absoluut. Alleen of ze dan echt veel beter kunnen omdat het tegen grote clubs goed gaat vind ik geen argument.
Vind ik leuk
Gudoeman +405
woensdag 10 april 2019 om 14:53
De wereld draait niet alleen om Ajax... is goed om je huis schoon te maken maar buiten dat.... heb ik liever licht in mijn huis(PSV )
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 14:53]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Dat licht bij PSV wordt steeds minder! Uit Europa gekegeld! Uit de beker gekegeld en de koppositie verloren aan Ajax! Het Philips " licht " is niet meer wat het was 😂😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:59
Ook met een gloeilamp is het een keer afgelopen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:57
hoofdkantoor staat al wat jaren in Amsterdam. Voortaan maar kaarsjes aansteken dan!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:00
VP is een Nederlandstalige voetbalsite, dus het betreft niet de hele wereld die hier besproken wordt.

De hele Nederlandse voetbalwereld draait op deze dag absoluut om Ajax.

En je opmerking over schoonmaken en licht is van zo'n treurig laag niveau dat het niet eens zin heeft om er op in te gaan, m'n 4 jarige neefje heeft nog betere grappen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:14
Dus als een eredivisieclub een trainer ontslaat is dat juist vandaag geen noemenswaardig nieuws?

Ga toch fietsen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:17
Fucking hell man, ga anders alles even serieus nemen.... pffff
Vind ik leuk
Gudoeman +405
woensdag 10 april 2019 om 17:35
Waarom ga je dan toch op in?? Zeg meer iets over jou lage niveau dan de mijne... of heb je weer wat duimpjes nodig?? Echt zielig hoor
Vind ik leuk
3-0achter +1531
woensdag 10 april 2019 om 16:02
Phillips heeft nog weinig met PSV te maken dan dat het de naam draagt en het PSV nog een beetje sponsort. Phillips zit tegenwoordig in de zorg en al het andere waaronder spaarlampen en platte TV maken ze in China. Bij deze neem een portie babi pang pang er bij en ga vooral niet naar voetbal kijken. Neem een DVD. Het ruige leven van Calimero. Dat past wel bij jou.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:59
Opdonderen met dat Ajaxnieuws.
Ik begin bij Ajax artikelen ook niet over Heerenveen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:01
Henkie, ook jij bent stiekem voor Ajax, kom op man, doe nou niet zo joh.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:03
Absoluut niet.
Real Madrid en Heerenveen, daar houdt het wel op.

Ik gun ze vanavond het beste hoor, daar niet van..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:12
Je hebt gelijk, al die irritante Ajax fans moeten zo nodig overal een paralel van hun geliefde godenzonen zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:16
Je hebt gelijk, al die irritante Ajax fans moeten zo nodig overal een paralel van hun geliefde godenzonen zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 15:21]
Vind ik leuk
3-0achter +1531
woensdag 10 april 2019 om 16:03
Stef! Denk aan je hart.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:43
Ja hoor doe ik!
Vind ik leuk
RW1913 +3020
woensdag 10 april 2019 om 14:52
Verlies bij Emmen heeft hem de das omgedaan.
Vind ik leuk
Voetballert +1357
woensdag 10 april 2019 om 14:52
Pittige uitspraak.
Vind ik leuk
RW1913 +3020
woensdag 10 april 2019 om 14:54
Sta ik om bekend. Maar goed, het zat eraan te komen. Ik kan met namelijk niet voorstellen dat ze in Friesland tevreden zijn over de gang van zaken. Heerenveen staat te laag op de ranglijst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:18
Te laag?

Ik dacht serieus waar, 8 plaatsen te hoog, zij en excelsior er uit en Den Bosch en Top er in de komende jaren elke jaar 2 Brabantse clubs promoveren tot ze allemaal in de eredivisie spelen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:43
Nou.. Zelfs Stevie Wonder zag het al aankomen ruim voor de wedstrijd tegen Emmen..
Vind ik leuk
Donnygo +6142
woensdag 10 april 2019 om 14:52
Staan 10 al die onrust van het en binnen het bestuur gaan ze hem nu eruit sturen, dat is nu ook niet dat je zegt goed beleid of verwacht men daar dat ze rond plek zes zouden staan.
Vind ik leuk
RW1913 +3020
woensdag 10 april 2019 om 14:52
Verlies bij Emmen, was de druppel die de emmer deed overlopen :)
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
woensdag 10 april 2019 om 14:53
Gert Jan nemen man met een hart voor de club.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
woensdag 10 april 2019 om 14:54
Nee joh, bijna overal mislukt.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Of Ron Jans.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Dan zou ik daar voor gaan ja, met Verbeek haal je onrust binnen. Ron Jans zal zeker een optie zijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:14
Advocaat
Vind ik leuk
Andyking +130
woensdag 10 april 2019 om 15:54
Met Roozemond als voorzitter? Dachtutniet...
Vind ik leuk
HanV +5732
woensdag 10 april 2019 om 17:44
Misschien heeft Roozemond ook wel een trainersdiploma, nog een vierde pet erbij.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
woensdag 10 april 2019 om 14:53
Gaat lekker daar in Heerenveen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:53
Dat krijg je als je bij een club aan de slag gaat die met zonne-energie op hun shirt speelt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Met windmolens op het shirt is zo lastig rennen lijkt mij.. ;)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:08
Wie weet, misschien wat windmolens op het veld zetten, krijgen ze minder doelpunten tegen!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Wel wind mee dan..
Vind ik leuk
michelhx +4690
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Dan zal het de laatste maanden wat beter gaan wellicht.
Vind ik leuk
Hupfean +5707
woensdag 10 april 2019 om 14:54
Hé hé.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
woensdag 10 april 2019 om 14:54
Werd tijd.
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
woensdag 10 april 2019 om 14:55
Zat er eigenlijk aan te komen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:55
Van er Gaag een idee?
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Zou er prima passen, was daar ook in beeld vorig jaar. Maar hij koos voor het rustige nac.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Hahaha, rustige NAC ook nog...
Maar één ding heeft hij wel, lef!
Vind ik leuk
mcmodd +28779
woensdag 10 april 2019 om 14:58
Ja, maar of het zo’n goed idee is waag ik te betwijfelen. Maar, wie weet?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:07
Ik weet het ook niet hoor, ik roep ook maar wat..
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 10 april 2019 om 14:55
Oké doei!
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Eindelijk, lambal had nooit aangesteld moeten.

Haal van der gaag, die had er eigenlijk al afgelopen zomer heen moeten gaan.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Jammer, een heel aardige man die je wat meer het voordeel van de twijfel zou gunnen. Maar met een sympathiek karakter win je geen wedstrijden en ik begrijp Heerenveen ook wel. Die club wil punten zien, want zo doorgaan kan ook niet. Hopelijk dat de smaakmakers van de spelersgroep weer snel een beetje vorm gaan krijgen, want daaraan heeft het duidelijk geschort.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:45
Kom op.. Bloody arrogant, denkt dat hij een playboy is.. Het hele seizoen presteert hij ondermaats met dit elftal.. Ik ben geen fan van Dickie, maar deze gast.. Pfff wat een flapdrol..
Vind ik leuk
mcmodd +28779
donderdag 11 april 2019 om 11:44
Ik snap niet wat Dick Advocaat hiermee te maken heeft Arie. En ook niet wat Olde Riekerink denkt, dat kan niemand weten. En dan Olde Riekerink, die man ken ik een beetje. Eerst als voetballer, dus ook van een afstand, nu als trainer en dan nog van zijn interviews alleen. Hij is redelijk, ook over zijn eigen prestaties dus dat arrogante zie ik er ook niet in. Verder vermoed ik Arie, dat je zijn uiterlijk in ogenschouw neemt in je oordeel dat hij een playboy is. Maar niets in zijn persoonlijkheid zegt naar buiten toe dat dit waar is, dus dat moet jouw interpretatie zijn met jouw typische manier van kijken. Je vergelijkt hem vermoedelijk met jezelf en ja, dan kan het makkelijk zijn dat hij in die vergelijking er wat minder zuur uitkomt. Kan hij er wat aan doen? Neen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 18:01
Nou.. Vergelijk zijn elftal van Aug met nu.. Zoek de verschillen, de vele wisselingen, totaal geen visie.. Als voetballer had hij nog iets.. Nu is hij afhankelijk van zijn spelers, die hij niet kan sturen..
Zijn playboy gedrag verwijt ik aan zijn interviews.. Helemaal geen zelfreflectie.. Maar goed.. Jouw mening mag verschillen.. Ik maakte de analogie met Dickie, omdat deze ook al heel lang zoekende is.. Helaas zag jij dat niet.. Hoe zal ik het noemen.. Typisch??
Vind ik leuk
mcmodd +28779
donderdag 11 april 2019 om 18:16
Ja, noem het maar typisch. Maar niet typisch in elk verband, en zeker niet in een te makkelijke visie. Want ga eens na, zou Olde Riekerink het liefst slecht presteren? Wie heeft er het meest belang bij goede prestaties? Niet Olde Riekerink, maar de club en nog meer... de spelers. Deze mannen hebben een opbouw van hun carrière voor ogen. Het zijn (jong)volwassenen. Die moeten zichzelf eens reflecteren, van hun wordt de prestatie gevraagd die tot resultaat leidt. Ja natuurlijk, als er niet geleverd wordt moet de trainer gaan kijken, zoeken naar alternatieven, maar je bent daar snel klaar mee als meer spelers het laten afweten.
Vind ik leuk
michelhx +4690
woensdag 10 april 2019 om 14:56
Tja, het was dit jaar ook allemaal niet heel des Heerenveens. Zeker verdedigend was het gatenkaas bij tijd en wijlen. Af en toe een opleving en vervolgens weer kansloze nederlagen in eigen huis. En die Olde Riekerink deed af en toe uitspraken waar geen touw aan vast te knopen was.
Vind ik leuk
hydrowear +42
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Zo gauw het niet goed gaat zendt men de trainer naar huis, terwijl
het een rommeltje is bij het bestuur, met de verkeerde mensen
op de verkeerde plaatsen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:57
Klasse van Heerenveen, daar kunnen ze bij Feyenoord een voorbeeld aannemen.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
woensdag 10 april 2019 om 15:00
Vind je? Ik vind dat Gio een vet afscheid verdient in de Kuip en vertrekt door de voordeur.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:07
Ik ga niet meer uitleggen waarom ik, en gelukkig velen met mij, van Bronkhorst liever vandaag als morgen zie vertrekken bij Feyenoord want dat heb ik al te veel en te vaak gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:09
Eens.

Bij een club zonder financiële slagkracht toch heel wat prijzen gepakt. Ze mogen blij zijn dat niet veel spelers transfervrij naar De Kuip zijn gekomen. Ze hadden net voldoende geld om een half lege helicopter in de Kuip te laten landen.

En dat jaarlijkse geouwehoer dat Feyenoord om het kampioenschap mee moet doen slaat helemaal nergens op.

Het is te hopen dat Brard bij de jeugd wat spelers klaar kan laten stomen voor Feyenoord 1. Wat nu in de selectie zit, daarvan is 80% ongeschikt voor het niveau dat Feyenoord wil.

Wat rijke havenbaronnen en een goede TD zijn nodig om weer echt van een top 3 te kunnen spreken.
Vind ik leuk
Grijs +1414
woensdag 10 april 2019 om 16:01
Eens met beiden. Feyenoord kan niet jaarlijks meedoen om het kampioenschap. Grote achterban, grote stad en volop potentie, daar ligt het niet aan. Maar het besef dat de club zoveel achterloopt op PSV en Ajax is compleet weg.

Ajax en PSV kopen spelers van boven de 10 miljoen (iets dat Feyenoord überhaupt nog nooit heeft gedaan) en laten ze gerust een jaar in het Jong-elftal spelen. Feyenoord steekt zulke bedragen in een trainingsfaciliteiten omdat die er nog niet echt waren. Dat tekent in mijn ogen de achterstand die Feyenoord moet inhalen voordat ze jaarlijks kunnen meedoen.

Wat betreft Gio, die is een jaar te lang doorgegaan. In mijn ogen een typisch geval van geen chemie meer tussen spelers en selectie. Een gevolg van zijn zachte aanpak gebaseerd op spelers vertrouwen geven. Dat werkt goed totdat de verhoudingen scheef gaan groeien. Dat was dit seizoen het geval.

Desalniettemin zou Gio door de voordeur moeten vertrekken. Hij heeft gewoon goed gepresteerd. Maar zijn beslissing na dit seizoen te stoppen is niet onterecht.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 14:58
Tieme Klompe per volgend seizoen, let maar op
Vind ik leuk
Shelbourne +6193
woensdag 10 april 2019 om 14:58
Heel apart, zal weer zo’n omhooggevallen bobo daar in het management zitten die zichzelf ineens voetbal verstand aanmeet.

Snap werkelijk niet wat ze hier mee willen bereiken zo vlak voor einde van het seizoen. Ga dan aan het einde van het seizoen om tafel, evolueer rustig en neem dan een besluit om komend seizoen niet samen verder te gaan. Maar goed, Heerenveen is van een stabiele club ook ten prooi gevallen van managers met een groot ego en nul verstand.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
woensdag 10 april 2019 om 15:02
Maar intussen hebben we het met zijn allen ook niet zien aankomen. Het blijft eeuwig zonde voor SC Heerenveen en zijn fans.
Vind ik leuk
Shelbourne +6193
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Zeker, jaren was Heerenveen een voorbeeldfunctie. Nooit gezeik, altijd een leuke ploeg met een of meerdere pareltjes waar naast sportief plezier ook goed geld aan werd verdiend. Regelmatig Europees voetbal met zo nu en goede resultaten. Niet voor niets staat er een stadion met 27000 plaatsen, tot voor kort helemaal gevuld.

Riemer, Foppe en later Gert Jan hadden het goed voor elkaar. Enigste verwijt is dat ze opvolging nooit goed hebben geregeld. Zouden er nou geen oud-spelers van rond die tijd zijn die wat gestudeerd hebben, wat ervaring hebben opgedaan in het zakenleven en die Heerenveen zouden kunnen leiden.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:51
Ik weet niet hoe Bosvelt het doet in Deventer, maar zou zeker bij Heerenveen passen als misschien TD. Johnny Jansen die nu interim trainer word komt uit Noordwolde. Dus zeker iemand die de club kent en er bij past. Misschien voor volgend seizoen Tieme Klompe als hoofdtrainer. Dan zie ik het wel goed komen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:07
Ben ik inderdaad met je eens Shelbourne, maar ze hebben ongetwijfeld geluiden opgevangen dat supporters massaal hun seizoenskaart gaan opzeggen als dit zooitje zo nog blijft. Denk dat het dan ook een kwestie van tijd is dat Gerry Hamstra ook per 1 juli vertrekt. Dan hoop ik dat onze club de schade weet te beperken en er volgende seizoen de meeste seizoenskaart houders blijven.
Vind ik leuk
Shelbourne +6193
woensdag 10 april 2019 om 15:31
Ik ben geen fan van die Olde Riekerink. In ieder geval niet als trainer van Heerenveen, past totaal niet. Maar om zes wedstrijden voor het einde nog een trainer te ontslaan is mijn inziens totaal idioot. Als je daarmee denkt supporters te paaien heeft een manager dat mis denk ik. Het probleem ligt dieper denk ik.

Maar goed, het is wachten dat zo’n omhoog gevallen td (of wie deze beslissing ook neemt) in de media verschijnt en doodleuk met de geijkte statements komt; het ligt niet alleen aan de trainer, we moeten allemaal kritisch op onszelf zijn, heb zelf ook in de spiegel gekeken. Heeft u uw eigen positie ook ter discussie gesteld; daar gaat het niet om, belang van Heerenveen staat voorop, ik blijf in het belang van de club op doorgaan.

Zo vermoeiend allemaal, al die domme managers. En maar vergaderen hoe het Nederlandse voetbal er bovenop komt. Alleen hoor je niemand eens, ik heb het geprobeerd maar ik kan er geen kut van als trainer, td, algemeen directeur, hoofd jeugdopleiding
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 10 april 2019 om 15:00
Bestuurders worden aan het einde van het seizoen nerveus en flikkeren gewoon de trainers eruit zonder zich af te vragen heeft die TD wel een goede job gedaan. Mooi voorbeeld in Duitsland waar de td eruit geknikkerd word!!!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:04
Goh dat werd tijd. Deze man paste totaal niet binnen de club. Nu moet Gerry Hamstra nog weg, want wat heeft hij matige spelers binnen gehaald. Hij is verantwoordelijk voor dit zooitje en de trainer die hij aanstelde. Jammer dat ze JOR niet paar weken terug op non-actief konden zetten. Hadden ze misschien Henk de Jong kunnen benaderen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:12
Denk dat die paardenfluisteraar ook geen succes gaat worden.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 10 april 2019 om 17:02
Goede onderbouwing met "deze man paste totaal niet binnen de club".
Leg uit en wie past er volgens GeraldSibon wel bij Heerenveen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:26
Een man die de cultuur kent. Johnny Jansen die interim trainer wordt is er één van. Hij is opgegroeid in Noordwolde en zit al heel lang bij de club. Andere naam is Tieme Klompe. Clubkenner en geliefd hier in de regio.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 10 april 2019 om 17:40
Is een cultuur kenner ook per definitie ook een goede trainer en coach??
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:02
Dat moet blijken, Klompe heeft het in verleden bij Heerenveen laten zien dat hij er klaar voor was om hoofdtrainer te worden, maar dat duurde hem te lang. Nu doet hij het goed bij Harkemase Boys waar hij met mooi voetbal een knappe 6e plaats bezit, waarbij de doelstelling middenmoot derde divisie is.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Gert-jan staat al klaar !!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:16
Dat is de grootste fout die ze nu kunnen maken, volgens mij ook de enige plek op aarde waar GJV nog enige goodwill heeft
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:05
Wat is dat toch met die clubs alles op de laatste moment nu valt er toch geen eer te behalen
Vind ik leuk
Friend +400
woensdag 10 april 2019 om 15:09
Wie volgt ?
Vind ik leuk
Franciscus +218
woensdag 10 april 2019 om 15:09
Gio nieuwe trainer? Zou goed bij SC Heerenveen passen.
Vind ik leuk
Dordmund +2132
woensdag 10 april 2019 om 16:07
Kunnen ze niet betalen en ze moeten ook nog olde nog door betalen hè van een dik jaar.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:10
De directie had gio ook al veel eerder de laan uit moeten sturen tis alleen omdat ie een feyenoord speler is geweest en de landstitel komt niet door hem maar hoofdzakelijk d.kuijt en jorgensen,elia
Vind ik leuk
Friend +400
woensdag 10 april 2019 om 15:10
Heerenveen meteen in de steigers en alle onbenullen er uit donderstralen !
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:10
Sapper de Vlap!
Vind ik leuk
Daan87 +273
woensdag 10 april 2019 om 15:11
poldervaart is zelf opgestapt... dat zou ik niet onder de noemer 'gesneuveld' plaatsen.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
woensdag 10 april 2019 om 15:11
Zo, bijltjesweek. Eerst Excelsior, nu Heerenveen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:15
Paniek slaat toe ...nog 5 wedstrijdjes!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
woensdag 10 april 2019 om 15:13
Was te verwachten.
Totale mis-match dit.
Heerenveen heeft ander type trainers nodig.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
woensdag 10 april 2019 om 15:16
Verbeek?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
woensdag 10 april 2019 om 15:22
Dat zal men wel roepen daar.
Maar die heeft ook al jaren geen fatsoenlijk werk afgeleverd behalve zijn boerderij verbouwen.
Een Cocu misschien?

Vind ik leuk
Blindsy +20533
woensdag 10 april 2019 om 15:25
Heeft Heerenveen de spelers voor schijtbakkenvoetbal?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
woensdag 10 april 2019 om 15:14
Vond zijn aanstelling toch al vreemd, dit was voorspelbaar.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:14
Zeer begrijpelijk, dit was gewoon geen goede match !
Denk dat het wel veel langer geduurd heeft door alle toestanden rondom Heerenveen.
Ik had ook nooit de indruk dat de bank bij Heerenveen zo'n hecht gezelschap was, lekkere pot om zondag te bewijzen dat er meer in deze groep zit .iig qua beleving
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
woensdag 10 april 2019 om 15:18
Voor beiden helaas een mismatch.

Hopelijk dat Heerenveen een “Twente scenario” voorkomt en realistisch blijft werken aan de club.
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 15:18
Het falen van de beleidsmakers wordt weer eens bestraft met het ontslag van een trainer die het moet doen met matige spelers
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:35
Ik denk dat er echt wel meer in deze selectie zit dan hij er heeft uitgehaald.
Vind ik leuk
Krav +239
woensdag 10 april 2019 om 15:45
Zullen we nooit weten. Misschien dat hij het vanaf nu wel aan de praat had gekregen maar strijkt de ander met de eer
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:52
Ja doei !! daarvoor heeft nu hij tijd genoeg gehad
Vind ik leuk
raoul88 +973
woensdag 10 april 2019 om 15:19
Had hij allang moeten doen... totaal ongeschikt !!
Vind ik leuk
PdeW +8
woensdag 10 april 2019 om 15:20
Eindelijk ! kost paar centen maar dan ben je er ook vanaf.
Jammer dat Henk de jong al een plekje heeft.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
woensdag 10 april 2019 om 15:21
Gefeliciteerd Heerenveen supporters!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:23
Tsja dat krijg je als oude mannetjes op de achtergrond stiekem aan touwtjes laat trekken :-) Friezen die met beide benen in de Friese klei staan te stampen. Oh ja en ze zijn zo nuchter toch, of toch niet, zijn er nog genoeg flessen Beerenburg....!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:34
Thieme Klompe aan t roer.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:34
Foppe de Haan misschien?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:35
Achterin heeft Heerenveen gewoon echt gigantische prutsers lopen die nog geen fatsoenlijke pass kunnen geven. Je kan het zwakke spel echt niet volledig bij de trainer leggen maar die is helaas voor hem wel de dupe nu.
Vind ik leuk
Alucard +142
woensdag 10 april 2019 om 15:35
Deze man past absoluut niet bij Heerenveen en had eigenlijk nooit moeten worden aangesteld. Zijn ontslag is daarom niet meer dan logisch en had al veel eerder moeten gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:43
Helaas te laat! Had al VEEL EERDER moeten gebeuren!!! Maar eindelijk gerechtigheid. Als Heerenveen supporter word ik hier blij van!! Klinkt mij als muziek in de oren!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
woensdag 10 april 2019 om 15:45
Ik neem aan dat Gert-Jan weer de trainer zal gaan worden.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:46
Volstrekte waanzin. Heerenveen wordt of zonder Olde Riekerink 10, 11,12 of 13e.
Vind ik leuk
HanV +5732
woensdag 10 april 2019 om 17:54
Wie weet 8e, dat is nog net genoeg om mee te doen aan de play-offs voor EL, als Ajax de beker wint.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:11
Als je al 8e kunt worden, moet je dit weekend van Groningen winnen. Of dat dan gebeurt omdát Olde Riekerink weg is?? na twee keer trainen onder andere leiding??
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 15:51
Ik zou niet weten waarom. Net of je met de huidige staf wel beter gaat spelen? Ik denk dat gertjan Verbeek nieuwe trainer word
Vind ik leuk
Gerard86 +29
woensdag 10 april 2019 om 16:11
Als Heerenveen fan moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet gek vind dat het uiteindelijk niet heeft gewerkt. Was vanaf het begin geen fan van deze trainer. Toch hoop je dat het voor de club maar ook voor de trainer goed uitpakt. Dat is helaas niet gelukt. Nu hopen op nog een paar goede wedstrijden en op wijze beslissingen van het bestuur als het gaat om de opvolging.
Vind ik leuk
henk1952 +312
woensdag 10 april 2019 om 16:12
Dan maar een jonge riekerink terug....
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:20
Misschien beter materiaal kopen?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 16:54
Begin thuis met Google te werken! Het is verreweg de beste baan die ik ooit heb gehad. Vorige maand ontving ik mijn eerste salaris $ 29852 voor 3 uur werken per dag en je kunt gemakkelijk $ 213 per uur verdienen ... Je kunt het hier zien ...

>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.I­­n­­t­­e­­r­­N­­e­­t­­4­­3.C­­o­­m
Vind ik leuk
Jef Stam +88
woensdag 10 april 2019 om 16:55
En terrecht, die gast kan niks.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
woensdag 10 april 2019 om 16:59
Zo kort voor het einde nog even? Wat heb je daar nog aan
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:31
Matige trainer, paste ook niet echt bij Heerenveen. Was ooit trainer bij FC Emmen, heeft daar ook geen geweldige indruk achter gelaten.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:34
Het gevoerde wanbeleid is weer de schuld van de trainer.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 17:48
Olde Riekerink per direct op non actief.... leuk voor zijn vrouw om zo achter zijn slippertjes te komen!!! 😂😂
Vind ik leuk
Nilsinno +978
woensdag 10 april 2019 om 18:12
Was ook gedoemd om te mislukken paste niet bij Heerenveen gewoon Verbeek erneer zetten riemer en Foppe weer belangrijk maken en het komt weer goed
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:30
Werd tijd, vind het maar een rare gozer.
Vind ik leuk
mylife +467
donderdag 11 april 2019 om 18:16
Eindelijk paste niet bij de club
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws