Robben senior: 'Verstandig als Barcelona hem eerst verhuurt aan Ajax of PSV'

Robben senior: 'Verstandig als Barcelona hem eerst verhuurt aan Ajax of PSV'

Gepubliceerd: woensdag 10 april 2019 om 18:20wo 10-04-2019 om 18:20

Laatste update: woensdag 10 april 2019 om 18:42wo 10-04-2019 om 18:42

FC Groningen-uitblinker Ludovit Reis mag zich verheugen in de belangstelling van FC Barcelona, zo meldde het Dagblad van het Noorden deze week. Hans Robben, talentenbegeleider en vader van Arjen, wenst Reis veel wijsheid toe.

"Het gaat nu om de vervolgstap. Die is superbelangrijk", aldus Robben (foto) in het Dagblad van het Noorden. "Kijk naar veel jongens uit het Westen van het land die al op jonge leeftijd naar Engeland vertrokken om in de jeugdopleiding van clubs als Chelsea en Manchester United terecht te komen. Dat is lang niet in alle gevallen succesvol gebleken."

"Zeker als je als achttienjarige in een wereldstad als Barcelona terecht gaat komen. Dan kunnen er andere dingen gaan tellen, ook al heeft Ludo een prima karakter, is hij open, eerlijk en nuchter. Je moet goed begeleid worden."

Robben is ervaringsdeskundige. "Wij hebben met Arjen bewust gekozen voor de weg van de geleidelijkheid. Eerst naar PSV, terwijl Bayern München zich toen al, op zijn zestiende, gemeld had. Stap voor stap moet Ludo het ook gaan doen. Misschien wil Barcelona hem wel eerst verhuren aan bijvoorbeeld Ajax of PSV. Dat zou goed zijn. En verstandig."

Lees ook: 'Waarom wordt Reis niet genoemd bij Ajax en PSV? Begrijp ik he-le-maal niets van'

Poll

Speelt Reis binnen twee jaar in Oranje?

(6147 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 10 april 2019 om 18:23
Misschien wil ajax wel helemaal niks huren. Stuur maar naar eindhoven pa robben.
Vind ik leuk
|Ajax| +1397
woensdag 10 april 2019 om 18:25
Precies, wij huren helemaal niks!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 18:33
Precies koopclub dat jullie zijn!
Vind ik leuk
Zwitsal +24
woensdag 10 april 2019 om 18:36
je bedoelt verkoop club
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 18:42
Dat ook!
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
woensdag 10 april 2019 om 19:14
PSV zal wel weer willen huren, na Marco van Ginkel hebben ze plaats voor een andere huurspeler. Ze hebben nog Philippe Sandler proberen te huren van City, maar dat is ook niet gelukt.
Geld heeft PSV niet om een fatsoenlijke speler te kopen.
Vind ik leuk
MeAgain +7147
woensdag 10 april 2019 om 19:30
Misschien kan dat rijke grote Ajax psv een beetje sponsoren. Blijft de competitie ook spannend. Dat willen jullie toch graag?
Vind ik leuk
richarddd +275
woensdag 10 april 2019 om 20:08
Van mij mag het wel weer 2 of 3 jaar op rij gaan zoals in 94-95 of 97-98.. 👌
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:18
Is spannend genoeg zo
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 20:49
Want lozano is geen fatsoenlijke speler wil je zeggen?
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
woensdag 10 april 2019 om 20:58
Nee, dat wil ik niet zeggen.
Ten eerste heb ik het over nu.
Dat PSV nu geen geld heeft om spelers te kopen.
Lozano speelt al een tijdje bij PSV, weet je...
Lozano is met een zeer hoog doorverkooppercentage "aangekocht". Inhoudende dat ze eigenlijk niet de rechten van de speler 100% bezitten, maar slechts voor ongeveer 70%.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 21:50
Brands heeft nog gezet fat psv 100% de rechten heeft over lozano dus ik weet wqt vokr onzin jij hier uitkraamt😂. En lozano is zeker wel een goede speler kijk voor de grap maar eens naar zn statastieken.
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
donderdag 11 april 2019 om 01:57
Noem het zoals jij het wilt.
Bij verkoop van Lozano moet PSV ongeveer 30 tot 40% (afhankelijk van de hoogte van het bedrag) van de transfersom afstaan aan oude club Pachuca. Ik zeg dan dat PSV niet 100% rechten van de speler heeft.
Dat is in ieder geval geen onzin. Je kan er een woordspelletje van maken wat er precies onder "rechten" wordt verstaan, voor mij betekent het blijkbaar wat anders dan voor jou en Brands.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:22
Des te triester dus van Ajax ondanks dat ze al die jaren al geld blijven uitgeven nog steeds geen kampioen kunt worden
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:23
Des te triester dan dus dat Ajax ieder jaar weer blijft kopen en kopen en nog steeds geen kampioen hebben kunnen worden tot op het heden😂😂😂
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
donderdag 11 april 2019 om 01:46
Een kampioenschap kan je nu eenmaal niet kopen.
Manchester City werd in 2007/2008 door rijke miljardairs gekocht en werd ook pas in 2012 kampioen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:59
Pas maar op, anders kopen wij die paar goede spelers die bij jullie lopen ook weg. Zo gaan grote clubs te werk. Is niet van toepassing op jouw club.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 19:06
Haha zeker wel ons tojperk komtt nog wel!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:12
Ik hoop het voor jullie en voor Nederland. Het wordt eens tijd dat PSV en Feyenoord ook wat punten gaan binnenhalen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:02
Die zijn blind van jaloezie , en dat is geen goede vriend van het verstand , en komt ook deels door die angstige maffe supporters.En door beleid respect voor mekaar spelers of jeugd spelers , zoals die Brands toen uitkraamde , Ajax is een voorbeeld voor het Nederlands voetbal wat J-C graag wilde zien is dat de rest daar een voorbeeld aan zou nemen hier in Nederland maar ja een Profeet wordt nooit in zijn eigen land geerd , en dat ze over de hele wereld Ajax nou weer kennen ook al worden ze uitgeschakeld is het een wake up voor Nederland samen te werken aan ons voetbal culture totaal voetbal is uitgevonden door een Nederlandse Profeet J-C van Gaal is voor mij ook zo een , en waar komen die allen vandaan zeg jij het me maar als je verstand van voetballen hebt , ik hoop niet dat Ajax eruit gaat door Juventus ! Ajax
Vind ik leuk
Nielsk +2380
woensdag 10 april 2019 om 19:45
Dus de concurrentie sterker maken met jullie geld, want PSV is er in in geslaagd de laatste jaren grote talenten te strikken, dat kan weer met jullie geld
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:54
Daar ben ik voor. Ik heb liever dat het geld hier in Nederland blijft dan dat het daarbuiten uit wordt gegeven. Zo maken wij inderdaad de concurrentie sterker en gaat het niveau uiteindelijk omhoog. Dat komt Ajax ook weer ten goede, want dan moeten wij nog beter gaan presteren dan daarvoor.
Vind ik leuk
PRICE +6761
woensdag 10 april 2019 om 19:23
Ai de scherp, bartjeee😉😜
Vind ik leuk
PRICE +6761
woensdag 10 april 2019 om 19:23
Herstel (die)
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 20:50
Zeer scherp😉 bijna weekend, mooi
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:28
Dat Brabants blijft toch wel een rare taal... Jullie zinsopbouw is in iedergeval heel anders. ;)
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 20:06
Das zeker waar
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:08
😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:48
Doe nu eerst je huiswerk eens voordat je maar weer dom iets uitbraakt. Psv staat nog altijd gewoon boven ajax qua koopclub.
Daarbij zal ajax altijd eerst naar de jeugd kijken en inzetten om daarnaast de nodige versterkingen te halen.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 20:08
Ach man kun je niet da k gwn n grapje maak🤣
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
woensdag 10 april 2019 om 23:52
De Jong gewoon gekocht van Willem II...Onana dan? Taglianogwat? Tadic? Neres? Schone dan? Dolberg? Okay Ziyech dan? Okay...Ajax is geen koopclub...WAHaHahahahaha
Vind ik leuk
Alex Koopman +1690
woensdag 10 april 2019 om 20:02
Elke club aan de top is een koopclub....
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 21:51
Ja want er staan allemaal spelers in het veld bij de top 2 die niet eigen jeugd zijn wil je zeggen ofwa😂
Vind ik leuk
Alex Koopman +1690
donderdag 11 april 2019 om 02:38
Het is niet als sneer bedoeld ofzo hoor. Maar vrijwel elke (top)club is een koopclub, kan je wel of niet blij mee zijn het is gewoon een feit meer probeer ik er niet mee te zeggen kerel.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 21:27
25 ste min we doen het nog steeds goed toppie
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 10 april 2019 om 18:48
Paar weken gelden nog joh keeker gehuurd man
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1182
woensdag 10 april 2019 om 19:09
Maar gaan eel samenwerken met Barca .....
Vind ik leuk
Martinn +189
woensdag 10 april 2019 om 19:10
Ik als Feyenoorder gun jullie Ajax fans jullie sucessen van vandaag , simpelweg omdat jullie goed voetbal laten zien eerlijk is eerlijk , maar de supporters krijgen weer een klein arrogant trekje ( Ik bedoel dit met een knipoog )
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
woensdag 10 april 2019 om 19:16
Je weet wat arrogant betekent he ?
Zeggen dat je goed bent, maar het niet zijn.

Als je het wel bent, mag je het gewoon zeggen, dan ben je niet arrogant, dan ben je reëel.
Vind ik leuk
Martinn +189
woensdag 10 april 2019 om 19:33
Ik schrijf er nog achter met een knipoog niet zo fel man.
Ik ben een reele Feyenoorder van mij mogen jullie winnen vanavond
Succes
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:42
Arrogantie is een goede eigenschap mits het niet misplaatst is
Vind ik leuk
ReneAjax +10719
woensdag 10 april 2019 om 20:18
Arrogantie is altijd misplaatst.
Als het niet misplaatst is, is het geen arrogantie meer.
Dan noemen ze het zelfvertrouwen ofzo.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:34
Begint al goed die samenwerking met Barca, of gaan alleen spelers van Ajax naar Barcelona?
Vind ik leuk
Lamzia +169
woensdag 10 april 2019 om 19:40
Precies, helemaal niets in Amsterdam!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 02:36
Net of jij daar iets over te zeggen hebt 😂😂😂
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
woensdag 10 april 2019 om 18:30
Gelukkig heeft Marc Overmars meer voetbalverstand dan de Ajax fanclub hier op VP.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 18:33
Indien Ajax Kristensen had gehuurd, was hij al lang weer teruggestuurd. Nu zitten ze er mee in de maag..
Vind ik leuk
DeanJayden +13631
woensdag 10 april 2019 om 18:40
Word gewoon voor het dubelle
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 19:44
Wie weet ooit! Maar vooralsnog niet..
Vind ik leuk
DeanJayden +13631
woensdag 10 april 2019 om 20:07
Zelfs bankzitters worden voor meer verkocht als de selectie van Utrecht Marc my words
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 20:40
Appels en peren. Kant noch wal dit soort teksten.
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
woensdag 10 april 2019 om 18:40
Huren met koopoptie is de mooiste constructie.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 19:50
Absoluut! Minste risico voor de kopende club.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
woensdag 10 april 2019 om 18:50
Je begrijpt het niet, je moet altijd kijken naar het saldo, dus winst minus verlies.
Overmars haalt dus 252 miljoen in 5 jaar binnen, laag inkopen en hoog verkopen, dat is het plaatje "aan het eind van de dag".
Huur je de boel, dan heb je niks........zo simpel is het.
Huur met recht van koop is wel een optie.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 19:53
Jawel hoor geen hogere wiskunde. De balans is veruit in het voordeel van Ajax. Een gokje/misser is geen punt. Het ging om een koop tov huur..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
woensdag 10 april 2019 om 21:01
Jij gaf het voorbeeld aan van een miskoop: Kristensen,
"had je die gehuurd.......etc"
Vandaar dus mijn reactie.
Aan huren verdien je niks.
Het saldo van top aankoop minus de missers veroorzaakt in belangrijke mate het Ajax kapitaal, zelfs na 4 x niks, toch de rijkste......
Voetbal "clubs" zijn Internationale handelshuizen in de vorm van BV's, NV's. Ltd's etc.,

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1182
woensdag 10 april 2019 om 19:12
Ja come on utreg, en Frenkie was opgehaald nog voor hij gecontracteerd was? Neres, Fico, Tadic ....
Gemiddeld , maar dat is ook zooo genuanceerd, toch?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 19:48
Niet elke transfer is een voltreffer.. Kan ook niet.

Tegenover het rijtje voltreffers dat je opsomt staan onder andere Orejuela, Schuurs, Magallan..

Gelukkig voor Ajax is de balans meer dan positief. En dat scheelt!
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 10 april 2019 om 20:13
Schuurs en Magallan wil ik nog niet afschrijven eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 10 april 2019 om 20:42
Magallan is er pas kort. Schuurs is nog wel jong, maar ontwikkeling lijkt niet te vlotten
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:35
Zo is het inderdaad, Ajax mag straks blij zijn als ze hem MOGEN huren van Barca
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 10 april 2019 om 18:48
Ajax wil Kopen kopen kopen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:59
Ajax kan kopen, kopen, kopen
Feyenoord moet huren, huren, huren.
Vind ik leuk
Ricklek +1858
woensdag 10 april 2019 om 19:08
Tja nou maar beter ook voor clasie en martina had je teveel betaald en te weinig gekregen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:11
Ach, iedere club heeft wel eens een misser. Zaak om op tijd afscheid te nemen en gaan voor meer kwaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:01
De Ajax fans noemen PSV ook allang geen koopclub meer. Ze weten verdomd goed dat Ajax een koopclub is geworden, of zeg maar een beursgenoteerd handelshuis.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 19:05]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:07
Als je spelers niet kan houden, moet je toch nieuwe spelers kopen?

Een eigen jeugdopleiding is nu eenmaal niet in staat om spelers af te leveren die er direct staan en stabiel zijn.

Komt een Lozano, De Jong, Viergever, Angelina en straks Unnerstal uit de eigen opleiding?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:09
Is dat een vraag?
Het gaat hier over ajax, niet over PSV.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:23
Jij haalt zelf PSV erbij.

Het is voor de Nederlandse clubs nu eenmaal noodzakelijk om spelers te scouten, verder te ontwikkelen en daarna voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen. Het is een utopie om te denken dat het anders is. In het buitenland gaat veel meer geld om, daar kan geen enkele Nederlandse club tegenop. Het is Ajax een jaar gelukt om de selectie bij elkaar te houden. Dat heeft tot de huidige situatie geleid, koploper in de ED, ver in de CL maar ook niet te stoppen transfers van een (groot) aantal spelers.

De noodzaak om spelers te kopen is dan aanwezig. Je kunt de gaten nu eenmaal niet met alleen eigen jeugd vullen. Zeker omdat talentvolle jeugdspelers al op jonge leeftijd door buitenlandse clubs worden gescout. Dat geldt voor Ajax, PSV en iedere andere club.

Spelers huren is korte termijnvisie. Een club mist daardoor cruciale transferopbrengsten. Volgens mij op lange(re) termijn een gevaar voor de continuïteit van een BVO. Als een speler zich ontwikkelt, wordt deze teruggehaald door de verhurende club.

Wanneer de hurende club dan spelers van een mindere kwaliteit huurt, of de samenwerking met de verhurende club stopt/ stagneert, dan zijn de gevolgen groot. Zie bijvoorbeeld NAC.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 19:23]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:57
Die vent doet ook net of hij het wiel heeft uitgevonden. Ik denk dat er veel meer ouders zo denken en ook zo te werk zijn gegaan. Zat voorbeelden bij spelers die bij Ajax in de jeugd spelen en in de belangstelling stonden van grote buitenlandse clubs. Er zijn ook andere spelers die dat niet gedaan hebben en op hun bek zijn gegaan
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
woensdag 10 april 2019 om 18:59
Niet nee, waarom dan de gesprekken met Barcelona ivm spelers.
Dat is toch echt huren/lenen van spelers.
Maar deze speler moet Ajax makkelijk zelf kunnen aankopen indien ze interesse zouden hebben.
Dat is iets anders.
Vind ik leuk
Bizzy +22800
woensdag 10 april 2019 om 18:25
Graag fatsoenlijke vervangers voor Schwaab en Viergever. Met een beetje mazzel een ervaren box 2 box middenvelder erbij. Voor Reis is er geen plek bij Psv
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 18:25]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:34
Dan moet je behoorlijk snel zijn wil je die lange ballen van PSV voorbij lopen.
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 10 april 2019 om 18:26
Had veel beter geweest voor zijn zoon als hij meteen naar Bayern gegaan zou zijn... Had ie voor Grun veel meer opgebracht.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 19:52]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:06
Wat een enorme onzin.
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 10 april 2019 om 18:26
Wat nou huren of kopen en anders mag een ander speler komen. Laat feyenoord of pisv dat maar doen.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
woensdag 10 april 2019 om 18:52
Pisv....echt, serieus dat is je niveau?
En buda schrijf je toch ook echt anders.
Kansloos dit.
Vind ik leuk
Martyynho +1447
woensdag 10 april 2019 om 18:27
stap voor stap? van psv naar chelsea..
Vind ik leuk
Ricklek +1858
woensdag 10 april 2019 om 19:10
groningen- psv - chelsea - bayern is gwn 4 stappen ;)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:29
Wij hoeven geen spelers te huren. Wij verhuren spelers. Als Barça interesse heeft, hebben we de volgende spelers in de aanbieding. Lamprou, Schöne, Veltman, de Wit, S de Jong en nog een paar anderen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:38
Schöne en Veltman mogen gewoon blijven hoor. Prima backups.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:29
Volgens mij wil er gewoon iemand heel graag dat hij naar psv of ajax gaat. Trap er niet in.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:35
De kenners komen ineens uit alle hoeken en gaten. Echt, zoals dit met deze jongen nu loopt typeert de opportunistische voetbalwereld, deze jongen gaat van bijna onbesproken talent tot het volgende absolute toptalent waarvan niemand snapt dat hij nog niet bij Ajax of PSV zit...

Vind ik leuk
Martinus69 +6134
woensdag 10 april 2019 om 18:38
Die onwetendheid van velen hier is fantastisch, zeker gezien de pijnlijk misplaatste arrogantie. En mogelijk weer enorm verrast zijn als hij wel doorbreekt want “dat had niemand aan kunnen zien komen!”
Heerlijk.
Maar vooral niet naar die zogenaamde topclubs gaan Reis. Lekker naar het buitenland, net zoals van Dijk.
Vind ik leuk
Emnu +8194
woensdag 10 april 2019 om 19:00
Je bedoelt de misplaatste arrogantie van pa Robben, die hem maar al te graag naar Barça brengt, al weet-ie zelf heel goed dat die jongen daar nog niet klaar voor is?
De misplaatste arrogantie dat-ie dan maar ff in de keuken van Ajax en PSC met de koksmuts rond denkt te kunnen lopen?

Waar heb je t precies over?
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 10 april 2019 om 18:40
Voor zo’n jongen zou de stap naar een top drie club eigenlijk veel beter zijn. Ik bedoel, Sandler van PEC is ook als talent vanuit de middenmoot Eredivisie naar de wereldtop gegaan. Die mag de ballen oppompen en de pionnen mee naar binnen dragen. Het salaris zal veel vergoeden maar sportief gezien zal zo’n jongen toch gebaat zijn bij een realistisch kans op speeltijd. Mooiste zou zijn voor vier miljoen naar Ajax, PSV of Feyenoord en een mooie doorverkoop percentage voor Groningen. Je ziet bij Frenkie de Jong dat RKC en Willem II jaren later flink hebben geprofiteerd omdat Ajax hem uiteindelijk voor de hoofdprijs heeft verkocht.
Vind ik leuk
Koeien +4212
woensdag 10 april 2019 om 18:54
Je moet inderdaad naar de hoogst mogelijke club waar je maximaal speeltijd kan krijgen. Dat zal bij Barca niet snel het geval zijn natuurlijk, maar PSV zit ook al tot de nok toe gevuld met middenvelders en Ajax is natuuhuurlijk veels te goed voor dat niveau (aldus de kenners hier dan).

Denk dus dat je bij een evt transfer even goed moet onderhandelen over de onderververhuur naar een leuke club in Spanje.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 10 april 2019 om 19:08
Zowel bij Ajax als PSV gaan er ook nog wat jongens weg natuurlijk.

Bij Ajax is Frenkie de Jong al weg, maar Ziyech wil ook weg deze zomer. Bij vd Beek is het 50/50 wellicht. Schøne wordt een dagje ouder en zie volgend seizoen enkel als 12e man. Marin is natuurlijk al gehaald als versterking. Stel dat Marin, vd Beek en een nieuwe aankoop volgend jaar de basis vormen dan kan deze Reis als vaste invaller fungeren met Schøne als ervaren back-op.

Bij PSV wijst alles op een vertrek van Pereiro. Ramselaar is al afgeschreven en zal sowieso op de verkoop lijst staan. Ik denk dat er best discussie komt of het duo Hendrix, Rosario voldoende is voor een club als PSV, zeker als er naast de titel wordt gegrepen. Een vertrek van Hendrix ligt dan voor de hand. Dan heb je Guti, Thomas, Rosario en Ihatarren. Wellicht dat er eerder wordt gekozen voor een top middenvelder erbij maar Reis als vijfde man zou een alternatief kunnen zijn
Vind ik leuk
Mari +13218
woensdag 10 april 2019 om 18:41
Niet voor Ajax en PSV.
Wel voor jullie
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:41
Weet niet of een Ajax of PSV hier op zitten te wachten. Er komen bij beide clubs weer een aantal leuke talenten aan. Wel leuk voor Groningen dat ze weer een keer een speler hebben die potentie heeft om in een grotere competitie te spelen als de eredivisie.
Vind ik leuk
Koeien +4212
woensdag 10 april 2019 om 18:56
Misschien voor Feyenoord anders? Denk dat die wel een frisse wind op het middenveld kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:06
Zou denk ik zeker niet misstaan bij Feyenoord idd.
Vind ik leuk
Koeien +4212
woensdag 10 april 2019 om 19:12
Nou, clausule erin dat we nog een El Hankouri uit jullie jeugd krijgen, dat ie wat oplevert bij een doorverkoop én dat ie niet meespeelt tegen Groningen, dan hebben wij al een deal.

Nou de zaakwaarnemers, de TD nog en een contract, maar da's allemaal maar details...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:21
Dat vind ik een eerlijke deal! Wij moeten Groningen ook dankbaar zijn voor het deels opleiden van Kokcu. Daar gaan wij de aankomende jaren veel plezier van hebben.
Vind ik leuk
Hans Worst +1718
woensdag 10 april 2019 om 18:46
Waarom zou Ajax of PSV hem niet zelf kopen ipv Barcelona er met de dikke winst vandoor te zien gaan?
Vind ik leuk
derksen +8894
woensdag 10 april 2019 om 18:50
Zodra er flop geld bij komt neem ik niemand meer sereneus
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
woensdag 10 april 2019 om 18:50
Verstandige man deze Robben senior.
Al vind ik het talentje op de foto wel heel erg jong!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
MojoRisin +16192
woensdag 10 april 2019 om 18:52
Huren ? Dan had Ajax 'm zelf wel gekocht..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:53
Volgens mij is het verstandigst dat hij nog gewoon even bij Groningen blijft, wel een interessante speler
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 18:56
Begin thuis met Google te werken! Het is verreweg de beste baan die ik ooit heb gehad. Vorige maand ontving ik mijn eerste salaris $ 29852 voor 3 uur werken per dag en je kunt gemakkelijk $ 213 per uur verdieneen ... Je kunt het hier zien ...

>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
woensdag 10 april 2019 om 18:56
Ik snap die interesse niet helemaal in Reis hij is mij nog nog nooit opgevallen doe ik nu iets fout. Het kan aan mij liggen natuurlijk….
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
woensdag 10 april 2019 om 19:02
Deze jongen moet helemaal niet naar Barcelona gaan.
Dan kan hij beter de weg bewandelen gelijk aan van Dijk.
Rustig opbouwen en dan komen in de toekomst de grote clubs wel.

Ajax zal niet huren, die kunnen makkelijk kopen indien ze hem zouden willen hebben. En mogelijk heeft Ajax al lang een talentvolle speler op die positie rondlopen en dan zou Reis die in de weg staan.

En ik weet niet of PSV iets kan met deze speler, niet echt op hem gelet wat voor type het is. Maar heb het idee dat er bij PSV genoeg talentvolle spelers zijn waardoor hij niet nodig is.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
woensdag 10 april 2019 om 20:14
Als PSV slim is, halen ze hem nu voordat ie te duur wordt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 19:07
Wel mooi dat niemand in NL dit seizoen de naam Reis ook maar 1x genoemd heeft (ok, 1 keer toen die coke verslaafde ex-psv-er Reis zijn carrière beëindigde), maar nu Barcelona zich gemeld heeft is hij ineens een supertalent, staat hij binnen een paar jaar in Oranje en moeten Ajax en PSV hem gaan huren.
Heb Groningen zelf niet intensief gevolgd maar wel een keer of 5 gezien dit seizoen en deze Reis is me niet bijzonder opgevallen.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
woensdag 10 april 2019 om 20:14
Hij heeft wel een grote potentie, heb hem al een paar keer zien domineren op het middenveld. En dat op 18 jarige leeftijd.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 20:56
Tja, nogmaals ik kan er niet over oordelen want ik heb hem niet intensief gevolgd. Maar wel vreemd dat hij nauwelijks onderwerp van gesprek is bij analisten en in voetbal praatprogramma's.
Vind ik leuk
HupHolland +4407
woensdag 10 april 2019 om 19:07
Weer een blaaskalk.

Als Reis naar Ajax gaat, dan komt hij waarschijnlijk net zover als Schuurs.
Vind ik leuk
normaal72 +600
woensdag 10 april 2019 om 19:56