Vitesse en Janssen 'volgende fase in' na contractnieuws: Niets liever

Vitesse en Janssen 'volgende fase in' na contractnieuws: "Niets liever"

Gepubliceerd: donderdag 11 april 2019 om 14:48do 11-04-2019 om 14:48

Laatste update: donderdag 11 april 2019 om 14:50do 11-04-2019 om 14:50

Vitesse en Theo Janssen gaan langer met elkaar door. De assistent-trainer van Vitesse O19 heeft zijn aflopende contract met twee seizoenen verlengd, maakt de formatie uit Arnhem donderdag bekend. 

Het was lang onduidelijk of clubicoon Janssen na de zomer nog in dienst zou zijn bij Vitesse. Nu is daar dus het verlossende woord. "Ik ben hartstikke blij dat ik een nieuw contract heb ondertekend. Ik wilde niets liever dan trainer blijven bij mijn club", zegt hij op de website van de club.

"Als ik iets heb geleerd de afgelopen jaren als trainer, is het om geduld te hebben in het trainersvak. Het gaat om ervaring opdoen en stapje voor stapje vooruit te komen. Ik kijk uit naar de komende jaren waarin ik mij verder ga ontwikkelen."

"Theo is natuurlijk een oud-speler en een grote Vitessenaar, maar bovenal maakt Theo stappen als trainer", voegt technisch directeur Mo Allach daar aan toe. "Dat is voor ons het belangrijkste uitgangspunt geweest. We streven bij Vitesse het hoogst haalbare na in alle facetten. Theo heeft zijn nieuwe contract zelf afgedwongen en gaat nu een volgende fase in."

Janssen (37) werkte eerder als scout bij Vitesse. Hij is sinds dit seizoen ook vaste analist bij voetbaltalkshow VTBL. 

Plaats een reactie

donderdag 11 april 2019 om 14:44
goede zaak !!!
Vind ik leuk
NikosMachlas +1844
donderdag 11 april 2019 om 14:44
Daar moet op gedronken worden!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:56
Dat kun je aan Theo wel over laten.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1844
donderdag 11 april 2019 om 20:30
Het was ook zeker daarop betrokken haha wist wel dat mensen em zouden vatten
Vind ik leuk
Snappi +312
donderdag 11 april 2019 om 14:45
Goed om ervaring op te doen. Maar Vitesse O19, volgens mij is de kans dat spelers uit de jeugd daar doorbreken echt minimaal
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:04
Ach joh, er moet toch iemand voor staan. Wanneer Theo zichzelf al niet serieus neemt, waarom zouden wij dat dan wel doen ?

Gewoon lekker LOL hebben 😎
Vind ik leuk
Degraaf +2798
donderdag 11 april 2019 om 15:17
Thomas Buitink vanuit Vitesse O19 gedebuteerd met een hattrick, dus je woorden zijn niet zoveel waard!
Vind ik leuk
Snappi +312
donderdag 11 april 2019 om 15:22
Nou nou nou Buitink, wie kent hem niet. Uiteraard is er een kans dat er af en toe een speler doorbreekt, maar iedereen weet dat het bij vitesse niet zo makkelijk is. Elk seizoen weer een ander elftal met veel huurspelers. Dus mijn woorden zijn wel degelijk wat waard. Of je wilt het niet zien of je hebt een blinddoek om.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
donderdag 11 april 2019 om 15:24
Mitchel van Bergen, die inmiddels naar Heerenveen is vertrokken destijds ook vanuit O19, dus je woorden zijn nog steeds niet veel waard! Ik denk dat jij er niet veel kijk op hebt ;-)
Vind ik leuk
Degraaf +2798
donderdag 11 april 2019 om 15:28
Eén van de jonge jongens die zich mag bewijzen op het trainingskamp is Richonell Margaret, speler van Vitesse O19. De aanvaller wordt, na zijn goede spel en uitstekende indruk in de Vitesse Voetbal Academie, beloond met de kans bij het eerste elftal te laten zien wat hij in huis heeft.


Helaas ben jij blind ;-)


Ook deze speler mocht al een aantal invallen bij het eerste!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 15:30]
Vind ik leuk
Snappi +312
donderdag 11 april 2019 om 15:33
Helaas zit er een verschil in doorbreken en een keer mogen invallen. En Mitchel van Bergen is VERTROKKEN, je zegt het zelf. Onvoldoende kansen bij Vitesse dus.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
donderdag 11 april 2019 om 15:37
Je wilt wel erg graag gelijk krijgen hé, Mitchel van Bergen is verkocht omdat hij het goed deed. Maar ik zie dat je een Feijenoorder bent en die zijn van nature niet met gezond voetbalverstand bedeeld. Ik heb je 3 recente voorbeelden genoemd en jij denkt dat je nog steeds gelijk hebt, dus deze discussie stop voor mij, want het heeft bij jou toch geen zin. Fijn leven verder nog snappi(niet)
Vind ik leuk
Snappi +312
donderdag 11 april 2019 om 15:42
Hahaha jij bent die degene die helemaal los gaat. Ik geef alleen mijn mening. Beperk jij je maar tot de KKD met Almere, in de eredivisie ontbreekt het nog aan ervaring
Vind ik leuk
Gec +42
donderdag 11 april 2019 om 18:02
Ik ben het met snappi eens. Vind Vitesse nou niet bepaald de plek om door te breken. Tuurlijk zijn er wat, maar elk jaar toch veel huurspelers. Waarom passen ze dan geen jeugd in dan?
Vind ik leuk
Rapoe +134
vrijdag 12 april 2019 om 21:52
Die van bergen is vertrokken, omdat hij niet genoeg kansen kreeg en mogelijkheid zag. Rasica vertrok en er werd tegen hem gezegd dat ie de kans zou krijgen, maar ze trokken een nieuwe vleugelspeler aan en daardoor zag hij geen mogelijkheid en is hij vertrokken. Die jongen heeft veel potentie, maar is niet vertrokken omdat hij te goed is
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:42
Of misschien moet jij je eens verdiepen in de situatie.

Voordat jordania kwam had vitesse eigenlijk geen jeugd meer, toen is er flink geinvesteerd in de jeugd maar voordat daar spelers van door kunnen breken ben je jaren verder.

Echter is vitesse momenteel 1 van de beste van jeugdopleidingen van nederland met een internatioanale status net als bv ajax dat heeft.

Ook is recent wijnkers aangetrokken om de jeugdopleiding nog verder te ontwikkelen net als hij bij Az heeft gedaan
Vind ik leuk
T.A. +32
donderdag 11 april 2019 om 17:14
Volgens mij heeft Vitesse dit seizoen maar drie of vier gehuurde spelers. Dat zijn er niet meer dan bij de rest van de eredivisie clubs.
Vind ik leuk
HansVites +6764
donderdag 11 april 2019 om 17:20
Veel huur spelers noem er eens 3 op die regelmatig in de basis staan, kijk dat je een hekel aan Vitesse hebt is prima hoor maar praat geen poep dat komt zo dom over bij anderen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:42
En dat is et werk van Theo, deze jongen liet in de jeugd al voor de komst van Theo zien dat hij over talent beschikte Wel weten waar je over praat hè!
Vind ik leuk
Dicky +644
donderdag 11 april 2019 om 19:26
Op het moment dat een jeugdspeler beter is dan de concurrent speelt hij gewoon. Dat zag je bij Pröper, Van Ginkel, Diks ook. Het probleem is echter dat Vitesse weinig talenten heeft die de subtop aan kunnen. De afgelopen jaren hebben diverse talenten de kans gekregen. Ik dacht iets van 9 spelers. Niet één was goed genoeg. Dan stel je ze ook niet op. Nu laat Buitink zien dat hij beter is dan Dauda en Darfalou. Hij krijgt dan ook meteen de kans ook al is hij 18.
Vind ik leuk
Futre +5378
donderdag 11 april 2019 om 14:46
Mo Allach?! Is die weer terug?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:56
Hij is zelfs zo kort weggeweest dat hij z'n eigen opvolger is.
Vind ik leuk
ToniQued +117
donderdag 11 april 2019 om 14:54
Biertje erbij?
Vind ik leuk
tikkietoe +6448
donderdag 11 april 2019 om 14:54
Goede zaak.
Ik geloof ook echt dat Janssen Vitesse wat te bieden heeft.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:57
Een schaal gemixte hapjes en paar glazen bier ja. Ik gok ook dat een groot deeel van z'n salaris daaruit bestaat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
Erik-Vites +1026
donderdag 11 april 2019 om 15:02
Het duurde even, maar eindelijk is het rond/wereldkundig gemaakt!
MOOI THEET!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:05
En waarom?
Vind ik leuk
Erik-Vites +1026
donderdag 11 april 2019 om 15:09
Ik vermoed oa vanwege het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. Maar de kogel is door de kerk, hij verlengd zijn contract en daar gaat het om.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:14
Bedoel ik niet, waarom ben je zo blij dat Theo heeft verlengd ? Om welke redene
Vind ik leuk
Sportvogel +277
donderdag 11 april 2019 om 15:23
Het is voor elke club positief als een clubman verlengd, in welk opzicht dan ook.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:27
🤔 je zou toch eigenlijk naar competenties moeten kijken en niet of het wel of geen clubmensen zijn
Bij gelijk niveau gaan clubmensen voor, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen betere jeugdtrainers in NL rondlopen dan Theo.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:44
Theo is momenteel 1 van de weinigen in een voetbal programma die wat zinnings te zeggen over voetbal i.p.v. de inkoppertjes die bijna alle analisten maken.
Ik verwacht dat hij een prima hoofdtrainer gaat zijn.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:51
Laten we dáár duidelijk over zijn, praten kan hij wél! Zéér vermakelijk om naar te luisteren 😎
Vind ik leuk
Sportvogel +277
donderdag 11 april 2019 om 20:08
Het is niet alleen kwaliteit wat telt. Theo is assistent en een clubman, zo geef je ook een signaal af naar de buitenwereld. Goede instelling en werklust, dan mag je blijven. En zijn kwaliteiten als trainer moeten nog groeien en naar buiten komen, dus geven ze hem de kans om door te leren.

Mooi hè.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1026
donderdag 11 april 2019 om 16:42
Omdat ze net als bij Nicky Hofs een trainer in deze man zien. Daarom zou het zonde zijn als hij ergens anders heen zou gaan. Ten 2e is en blijft hij een groot clubman natuurlijk
Vind ik leuk
Cor du Roy +251
donderdag 11 april 2019 om 16:55
Om welke redenen? Nou, ik denk dat Theo ook naar andere clubs had gekund (o.a. Twente) maar dat zijn voorkeur stiekem toch bij Vitesse lag- en ligt... Vitesse liet even op zich wachten, nu dus de kogel toch door de kerk. Daarom.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 17:03
Geen antwoord op mijn vraag OP BASIS WAARVAN IS THEO EEN GOEDE JEUGDTRAINER !
Toch niet alleen omdat hij een Vitesseverleden heeft en leuk kan vertellen 🤔
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
Dicky +644
donderdag 11 april 2019 om 19:50
Ik ben Vitesse supporter. Maar ik vraag mij al 20 jaar af waarom Theo Janssen zo populair is onder mijn medesuporters. In zijn periodes als Vitesse speler was Janssen altijd te dik en gemakzuchtig. Hij gaf nooit honderd procent zoals hij dat in bijvoorbeeld Enschede wel deed (wat een geweldige speler was hij daar). Bovendien zag ik hem ook nog eens iets te veel op de korenmarkt rond sjouwen. Nu staat Vitesse onder 19 laatste en zijn Vitesse supporters blij dat Janssen verlengd. Jouw vraag is dan ook terecht. Waar is het enthousiasme van de fans op gebaseerd? Het antwoord is simpel. Theo Janssen komt uit het oer Arnhemse broek en roept dat hij Vitesse de mooiste club ter wereld vindt. Dat is voor Vitesse supporters al 20 jaar de reden om van die man houden. Had Janssen uit Woudenberg gekomen en hetzelfde bij Vitesse gepresteerd dan was hij al lang vergeten. Dit gezegd hebbende zou het best een goede trainer kunnen worden. Maar dat kan alleen de toekomst uitwijzen. Er is dus nog geen enkele reden om enthousiast te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 21:32
Kijk dat bedoel ik !
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 02:07
Volledig mee eens van eerste tot laatste letter. Niks voor de club vitesse betekend en zijn beste jaren besteed bij fc Twente.

Zelfs een complete afscheidsweek gehad wat echt lachwekkend was.
Vind ik leuk
Sportvogel +277
donderdag 11 april 2019 om 20:09
Jouw vraag was waarom hij blij was dat hij verlengd.
Vind ik leuk
VA1 +3102
donderdag 11 april 2019 om 15:03
Top!!
Vind ik leuk
Geeltje +2111
donderdag 11 april 2019 om 17:47
Blij mee....Weer een clubman.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 11 april 2019 om 15:14
Een van de weinige in de voetbaljungle met clubliefde!!!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:28
Omdat hij niet meer keus heeft ?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:45
Twente wilde hem graag hebben anders
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:53
Weet ik, maar of hij nu het voorbeeld moet zijn voor de beste jeugd van je club 🤔
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 16:50
Vetklep.
Vind ik leuk
Birdiemann +483
donderdag 11 april 2019 om 17:13
Hij geeft nou niet bepaald het goede voorbeeld . Hij wordt elke week dikker .
Vind ik leuk
HansVites +6764
donderdag 11 april 2019 om 17:25
Heb je ook een hekel aan dikke mensen net als die scheidsrechter ?
Vind ik leuk
Geeltje +2111
donderdag 11 april 2019 om 17:49
Birdiemann heeft een lichaam van een vogel, krijgt weinig te vreten dus.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
donderdag 11 april 2019 om 18:19
Prima gedaan van Vitesse Theo is en blijft jongen van de club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws