'SC Heerenveen-sponsor wil PSV achterna en denkt aan 'sponsorconsortium''
SC Heerenveen-hoofdsponsor GroenLeven hoopt voor komend seizoen op een samenwerking met meerdere bedrijven, die een zogeheten 'sponsorconsortium' moeten vormen. De constructie doet denken aan de nieuwe sponsordeal van PSV, waar bedrijven als ASML, VDL en Jumbo zich verenigd hebben onder de naam 'Eindhoven Brainport'.
De sponsorovereenkomst tussen Heerenveen en de energieleverancier loopt na dit seizoen af. Volgens de Leeuwarder Courant wil GroenLeven de samenwerking in een nieuwe vorm voortzetten: de energieleverancier zou mikken op een samenwerking met 'vijf à tien duurzame bedrijven uit Friesland'. Heerenveen zou in dat geval met een sponsornaam als 'Geheel Duurzaam' op het shirt spelen.
De huidige nummer tien van de Eredivisie wil echter nog niet op de zaken vooruitlopen. "We moeten aftasten wat we voor elkaar kunnen betekenen. Zo'n consortium moet meerwaarde bieden voor alle partijen", laat een woordvoerder weten aan de Leeuwarder Courant. "Wij zijn blij dat er vanuit het bedrijfsleven wordt meegedacht. Elk initiatief is welkom."