'Mensen in Italië kunnen helemaal wild zijn van een controlerende middenvelder'

'Mensen in Italië kunnen helemaal wild zijn van een controlerende middenvelder'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 16:20za 13-04-2019 om 16:20

Marten de Roon voelt zich bijzonder op zijn gemak in Italië. De defensieve middenvelder van Atalanta Bergamo, die de laatste maanden vaste basisklant is bij Oranje, geniet van de voetbalbeleving en spelopvatting van de Italianen.

De Roon, die in Nederland voor Sparta en Heerenveen speelde, ziet grote verschillen tussen de Nederlandse en de Italiaanse spelopvatting. "In Nederland willen we een verdedigende middenvelder die heel goed en handig aan de bal is, zoals Frenkie de Jong", legt de middenvelder uit Zwijndrecht uit in het Algemeen Dagblad. "Die kan dribbelen, draaien, het spel snel verleggen."

"Hier in Italië kunnen de mensen soms genieten van een balletje dat het spel juist even vertraagt - en die reacties hóór je dan ook echt op de tribunes", gaat hij verder. "Balans en controle, dat vinden ze hier heel belangrijk. Mensen kunnen hier wild zijn van een controlerende middenvelder. Dat vinden ze echt een superbelangrijke, mooie positie."

De Roon legt die spelopvatting uit aan de hand van de wedstrijd tussen Ajax en Juventus. "Bij Juventus denken ze na woensdag: helemaal prima. Hoe groot het overwicht van Ajax ook was, écht penetreren in het strafschopgebied gebeurde vrijwel niet, zeker niet na de 1-1. Hier bekijken ook de supporters, of de gewone voetballiefhebbers, dat op die manier. Die denken: paar goede uitbraken, goed verdedigd, prima resultaat, en dat zelfs nog zonder Giorgio Chiellini."

Plaats een reactie

zaterdag 13 april 2019 om 16:23
Ik ga voor een 2-3. Wordt een geaaaakkeeee wedstrijd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
PRICE +6759
zaterdag 13 april 2019 om 16:26
Penetreren 🤔😕
Vind ik leuk
Don en Ad +595
zaterdag 13 april 2019 om 16:36
Daar weten wij ook alles van.

Groetjes, Don en Ad.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:25
Er is vast een forum van telekids of cartoon network waar iemand dit zowaar grappig vind.
Vind ik leuk
jari11 +5038
zaterdag 13 april 2019 om 16:24
Mensen in Italia worden gek van elke voetballer.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:31
Zelfs van Bjorn Vlemminx?
Vind ik leuk
jari11 +5038
zaterdag 13 april 2019 om 16:42
Haha ja die helemaal
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zaterdag 13 april 2019 om 16:25
Is natuurlijk ook wel een ondergewaardeerdee positie, maar ook wel logisch want iemand die ballen eruit haalt of er geweldig inwerkt valt gewoon meer op, ook in de samenvattingen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:29
Wij denken ook prima, geen knikker geraakt op 1 bal na, die pakken we wel in hun huis!
Vind ik leuk
Kuip +10188
zaterdag 13 april 2019 om 16:32
Ik vind dat altijd zo’n typisch Nederlands dom gelul. Alsof wij mooi spel belangrijker vinden dan winnen. Nou, ik win liever de CL met ultraverdedigend voetbal dan met prachtig voetbal verliezen.
Ook typisch Nederlands is het verhaal dat onze verdedigers goed moeten kunnen voetballen en dat ze in Italië alleen maar moeten verdedigen. Dat is ook zo’n onzin. In Italië kunnen die verdedigers echt wel voetballen hoor.
Nog zo’n misvatting is de Hollandse School, waarmee men aanvallend voetbal bedoeld met druk op de tegenstander.
Als je naar alle topclubs kijkt spelen ze allemaal met veel druk naar voren op de helft van de tegenstander. M.a.w. alle topclubs, van City, PSG, Barcelona tot Inter en Juventus, spelen de Hollandse School.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:39
Ik win liever de CL met goed voetbal, maar als we de komende 4 wedstrijden afschuwelijk moeten spelen om die cup te pakken dan zet ik nu gelijk mijn handtekening.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:37
De Roon was in Nederland gewoon een matige speler. Bij Atalanta heeft hij zowat een legendarische status... het niveau van de Serie A wordt echt enorm overschat.
Vind ik leuk
jari11 +5038
zaterdag 13 april 2019 om 16:44
Haha dat is een grapje hoop ik, niveau ligt in Italie vele malen hoger. Misschien komt de Roon gewoon beter tot zijn recht.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:46
Technisch en tactisch zijn wij verder en beter, maar Italianen compenseren een hele hoop met mentaliteit en hun tot kunstverheven verdedigende kwaliteiten.

Goed voetbal spelen ze niet in Italie, kijk maar naar Juve, de ongenaakbare landskampioen voor bijna een heel decennium.
Vind ik leuk
jari11 +5038
zaterdag 13 april 2019 om 16:48
Dat klopt, maar in Italie is het ook niet nodig om positiespel te spelen. Ik kijk liever naar Italiaans voetbal dan naar dan afbraak voetbal in de premier league bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:50
Ik kijk alleen nog naar Nederlandse clubs, ik kan sowieso niet tegen die multimiljonairs met een attitude, die Ronaldo komt me echt de fucking strot uit, uitschakelen die mongool en afvoeren die zooi, klaar nu, wegwezen met die narcistische gek!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:04
Echt waar ik zie jou de meest vreemde reacties plaatsen. Waar komt al die haat en afgunst vandaan bij jou? Hoe kan je nou een actieve reaguurder zijn op een voetbalforum en tegelijkertijd zulke dingen zeggen over een van de grootste voetballers aller tijden? Laatst liep je Depay ook al te bashen om helemaal niks. Ik vraag me af wat je hier doet, want klaarblijkelijk ben jij geen echte voetballiefhebber als je zulke dingen zegt over Ronaldo.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 18:47
Mensen zoals jij zijn gevaarlijk, iemand zo ophemelen omdat hij tegen een bal trapt en vervolgens volledig blind zijn voor de waanzin die dit soort mensen uithalen, dag in, dag uit, alleen maar omdat hij voetballer is.

Jij zou je pas moeten schamen man, dat je kritisch bent op de man op straat (zoals ik nu) terwijl je voetballers die vaak zat aangetoond hebben complete narcisten te zijn loopt te verdedigen.

De wereld gaat kapot aan mensen zoals jij, hypocriete figuren die om verkeerde redenen mensen bekritiseren of ophemelen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 19:04
Hahahahaha wie is zit er nou om verkeerde redenen mensen te bekritiseren dan😂😂😂😂😂😂
/>
Het is alweer duidelijk dat ook zelfreflectie niet jouw sterkste punt is, sjongejonge wat een donker leven moet jij leiden zeg...
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 13 april 2019 om 18:35
Die Ronaldo is wel wat bijgedraaid hoor paar jaar geleden kon ik hem ook niet luchten, maar ja....
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 18:48
Die aai over de bol van dat joch is zo gespeeld, hij doet het ook precies wanneer de camera voorbij komt.

Dit soort gasten zijn zo groot qua marketing dat niks meer spontaan of oprecht is, deze gast heeft voldoende negatieve aandacht gehad waardoor hij nu alles moet aangrijpen om sympathie te winnen bij het publiek.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 16:54
Het zal best iets hoger niveau zijn dan Nederland, maar niet “vele malen”. En dat komt dan ook vooral omdat er betere spelers rondlopen. Je zegt het zelf, hij komt er beter tot zijn recht. Wat dus inhoudt dat het daar tactisch gewoon minder gecompliceerd is. De meeste teams komen niet verder dan de bus parkeren op zijn Italiaans. Dat bedoel ik meer met overschat. Het is allang niet meer de competitie van begin vd eeuw.
Dat in het verleden wereldspelers als Bergkamp, Kluivert, vd Sar etc daar mislukten en nu random middelmaat als de Roon, Nuytink, Hidde en dat soort spelers daar kunnen excelleren zegt mij al genoeg
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 13 april 2019 om 18:34
Ja het is nu alleen Juve wat de klok slaat, vroeger had je Inter, Ac Milaan, Juventus en Parma of Udinese, Sampdoria die het heel goed deden….
Vind ik leuk
jari11 +5038
zaterdag 13 april 2019 om 18:57
Oke oke oke, daar kan ik me wel in vinden!
Vind ik leuk
Mari +13218
zaterdag 13 april 2019 om 16:40
Nog een paar nachtjes dan worden ze helemaal wild van een middelvinger.
Controlerend of niet
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:36
Ik verliet mijn laatste baan en begon twee maanden met internetwerken. Ik heb $ 29463 gewonnen om webpagina's te beheren. Hoe? Ik werk via internet! Mijn oude baan maakte me ongelukkig. Nu kan ik zeggen dat mijn leven vreselijk is veranderd ten goede! Controleer wat ik nu aan het doen ben. Open gewoon de link op deze site en bezoek de kaarten enzovoort op thuismedia en meer kaartten voor meer informatie ..

>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 18:18
Had je advies opgevolgd, nu hebben ze mijn bankrekening leeggehaald en doet het telefoonnummer het niet meer.
Kun je mij helpen?
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 13 april 2019 om 18:32
Je leven is idd vreselijk veranderd hij heeft niets teveel gezegd !!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 18:36
haha ;-)
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 13 april 2019 om 18:31
Waarom vermeld je Google nu niet ?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 18:10
Als Ajax eerst een doelpunt mag maken, nou dan zullen ze anders moeten voetballen. Ik ben echt benieuwd..
Vind ik leuk
Tarcotsira +898