Ajax scoort zes keer tegen Excelsior, maar ziet De Jong uitvallen richting 'Juve'

Ajax scoort zes keer tegen Excelsior, maar ziet De Jong uitvallen richting 'Juve'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 20:23za 13-04-2019 om 20:23

Laatste update: zaterdag 13 april 2019 om 20:32za 13-04-2019 om 20:32

Ajax heeft zaterdagavond tegen Excelsior aan het doelsaldo gewerkt in de Eredivisie. De ploeg van trainer Erik ten Hag was met liefst 6-2 te sterk voor de Kralingers. De druk ligt daardoor weer bij PSV, dat zondag in actie komt.

Excelsior begon nog brutaal in de Johan Cruijff Arena, maar al snel nam Ajax het initiatief. Na tien minuten was het raak. Na een schitterende pass van Donny van de Beek rondde Klaas-Jan Huntelaar met een subtiel lobje af. De Amsterdammers loerden daarna op de tweede goal, kregen enkele kansen, maar na een klein half uur sloeg bij iedere Ajax-fan de schrik om het hart. Frenkie de Jong liet zich - uit voorzorg zo werd later duidelijk - vervangen met hamstringklachten.

Het inbrengen van Jurgen Ekkelenkamp maakte voor de krachtsverhoudingen op het veld geen verschil. Na 37 minuten maakte Dusan Tadic er op aangeven van Huntelaar in de kluts 2-0 van. En enkele minuten later voetbalde Ajax zich fraai onder de Rotterdamse druk uit en gaf Hakim Ziyech voor op Huntelaar: 3-0. Mounir El Hamdaoui deed razendsnel iets terug namens Excelsior, waarna Ajax nog een strafschop claimde na een overtreding op Matthijs de Ligt.

De bal ging niet op de stip, maar Ajax had in de tweede helft desondanks geen kind aan de Kralingers. De Amsterdammers kregen diverse kansen om de score uit te breiden, maar sloegen pas een half uur voor tijd weer toe. Na een overtreding van Ryan Koolwijk op De Ligt, raadpleegde scheidsrechter Pol van Boekel de VAR en dit keer oordeelde hij dat het wél een strafschop was. Tadic benutte het buitenkansje, waarna het plots hard ging.

Na 65 minuten voltooide Huntelaar zijn hattrick. Hoewel André Onana daarna een paar keer reddend moest optreden, werd het nog erger voor de bezoekers. Dolberg, ingevallen voor Huntelaar, tekende op schitterende wijze voor de 6-1. Jeffry Fortes maakte de stand kort voor tijd nog iets draaglijker: 6-2.

Ajax werkte desondanks flink aan het doelsaldo, dat nu dertien doelpunten beter is dan dat van PSV. Bovendien moeten de Eindhovenaren zondag winnen van De Graafschap om in punten weer op gelijke hoogte te komen. Ajax tankte bovendien vertrouwen voor de return tegen Juventus, dinsdag in Turijn.

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +23129
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Toch 4 goaltjes uitgelopen.
Jammer van die 2 tegengoals...

Nu moet PSV er 100 maken, zal El Sierd gezegd hebben...
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Twee tegen doelpunten tegen Excelsior is redelijk slecht..
Vind ik leuk
InternetHeld +4581
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Zeik toch niet zo man.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Pardon? Ten eerste ik zeik niet. Ten tweede mag ik zeggen wat ik vindt. en ten derde. 2 tegen doelpunten tegen een club als Excelsior is slecht.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:30
Vind*
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:31
'Voorspelbaar'.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1252
zaterdag 13 april 2019 om 21:22
Barca stelde een geheel B-elftal op.en speelde 0-0 tegen de nummer laatst. Juventus een nagenoeg geheel B-elftal en verloor van nr 13. Daarom geen waardering voor je kritiek op 2 tegendoelpunten als je 4-0 al een prima uitslag gevonden.had.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
035 +1099
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
HELD!!
Vind ik leuk
KCP +1446
zaterdag 13 april 2019 om 21:16
Wist je dat het nationaal dictee uitgestorven is? Misschien had je daar moeten hangen als je dit geneuzel op een VOETBAL forum belangrijk vinD
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 00:16]
Vind ik leuk
HJR +9146
zaterdag 13 april 2019 om 22:18
Uitgestoven? Het is toch: uitgestoofd
Vind ik leuk
Ron jans +626
zaterdag 13 april 2019 om 23:06
Uitgestofen en uitgestoovt.
Vind ik leuk
KCP +1446
zondag 14 april 2019 om 00:17
Ahh autospelnazi’s

Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:25
VinD?
Vind ik leuk
Ron jans +626
zaterdag 13 april 2019 om 23:05
Vint*
Vind ik leuk
InternetHeld +4581
zaterdag 13 april 2019 om 20:30
Je wint met 6-2. Ik vind dat je dan niet mag klagen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
Hij klaagt niet. Hij geeft zijn mening en ik deel die mening.

2 goals tegen in eigen huis tegen Excelsior is gewoon niet goed.
Vind ik leuk
voebtalie +3831
zaterdag 13 april 2019 om 21:01
Zolang je er 4 bij real maakt is allles ok :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
Dat mag jij vinden inderdaad. Ik mag toch ook mijn mening geven.
Vind ik leuk
035 +1099
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Mag, maar de toon maakt de zetting hier op VP.
Vind ik leuk
j-roen11 +2497
zaterdag 13 april 2019 om 20:38
Dat is een fraaie toepassing van de uitdrukking!
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Ik denk dat de trainer daar ook wel wat over gaat zeggen tegen de spelers, dus waarom zou een fan dat niet mogen?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:35
Ja het is inderdaad niet goed. Maar je kan toch ook wel zien dat dat een gebrek aan concentratie is, door een gebrek aan tegenstand.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:46
Ik vind dat je voor 50% gelijk hebt en begrijp deels jouw irritatie. Waar ik mij zo aan geïrriteerd heb zijn die onnodige hakballetjes van de heer Van der Beek. Totaal niet functioneel en grote kansen werden zo om zeep geholpen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:32
100% gelijk, dat dromerige moet eruit, zeker in de laatste minuten, was vorig seizoen andersom, vroeg tegen achterstand aankijken.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:20
Ten vierde ze hebben woensdag nog een zware partij gehad. Krijgen dinsdag nog een zware partij
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 22:21]
Vind ik leuk
DQA +120
zondag 14 april 2019 om 07:30
Ben het eens hoor, we hoeven niet allemaal hetzelfde te vinden. Wat je wel moet meewegen is dat dit team aardig vermoeid aan het raken is. Ten Hag vindt het kennelijk overbodig om spelers rust te geven, want hij had ook gewoon kunnen beginnen met Ekkelenkamp en Lang. Ziyech en Tadic bijvoorbeeld hadden echt rust moeten krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Zeik niet zo?? 2 goals tegen de fucking nummer 17. Je moet gewoon zonder tegengoals winnen. Ach ja we liggen nog steeds op koers.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:29
6 of 7-0 morgen voor PSV
Vind ik leuk
InternetHeld +4581
zaterdag 13 april 2019 om 20:31
1-1 bedoel je💙
Vind ik leuk
pietprecies +12528
zaterdag 13 april 2019 om 20:50
Denk ik ook wel, psv zal wel op 1-0 komen maar daarna een Japie Bussie parkeren en scoort De Graafschap in de 90’ de 1-1
Vind ik leuk
Wzawzdeb +166
zaterdag 13 april 2019 om 21:26
Ik hoop gewoon dat de graafschap gewoon wint
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
Haha sinds wanneer kunnen jullie scoren? Of er moeten 10 minuten extra tijd bij komen.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:40
Dat zegt iemand wiens club tot aan vorige week 2e stond. Geniet nou maar van je eigen club ipv een andere club kleineren.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:42
Wij zijn ajax en moeten altijd voor de hoogste score gaan. Tuurlijk hoor je dik te winnen van dat kleine clubje.
Vind ik leuk
InternetHeld +4581
zaterdag 13 april 2019 om 20:45
Pas maar op voordat jullie van het veld getikt gaan worden door ons. Graafschap uit is altijd lastig!
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:48
Wat is dat voor een antwoord op mijn reactie dan?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
zaterdag 13 april 2019 om 22:14
Daarom mogen we het ook zeggen.. PSV heel het seizoen bovenaan gestaan en nu op plek 2 :) niet zo slecht gedaan van ajax.
Vind ik leuk
RGB +2024
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
Kap nou toch eens met die drugs!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:49
Sta je er nog 6 achter..tegen wie maak je die goed?? Tis gedaan....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 00:39
Ah, daar ben je weer met je voorspellingen... Je weet waar we het gisteren over gehad hebben hè? 😉 Laat ze eerst maar eens winnen... Als PSV 5-0 wint, dan loopt Ajax relatief gezien weer een doelpunt uit....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:29
Als PSV 5-0 wint dan lopen zij juist een doelpunt in op Ajax.
Ajax +4 erbij en PSV +5.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:56
Absoluut wel ja. Nu moeten ze 9 doelpunten goedmaken in 5 wedstrijden. Dat betekent 1.8 doelpunten maken per wedstrijd. Als PSV 5-0 wint lopen ze een doelpunt in. Dus moeten ze nog 8 doelpunten inlopen in 4 wedstrijden. Gemiddeld moeten ze dan dus 2 doelpunten per wedstrijd inlopen. 😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:05
Zo bekeken wel ja.. :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Jij mag morgen het telraam erbij pakken 😉
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:26
Voetbalclubs laten vaak punten liggen in de competitie rond Europese wedstrijden dus wees hier maar gewoon blij mee.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1226
zaterdag 13 april 2019 om 20:36
Idd, volgende week bijvoorbeeld 😜
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Ik kijk er niet van op iig.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Dacht het niet. Zeker niet bij jullie. Kom op zeg.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1226
zaterdag 13 april 2019 om 20:47
Dat is vaker gezegd en gebeurd. Dat moet jij toch weten. Ik heb na jullie wedstrijd tegen PSV voorspeld dat jullie nog 1x punten laten liggen en PSV nog 2x. Ik zit aardig op schema. Maak je geen zorgen, de schaal gaat naar jullie en het is jullie gegund!
Vind ik leuk
1+1= +865
zaterdag 13 april 2019 om 21:07
Dat is dan sportief
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:24
Ach het is meer een beetje angst. Omdat we het altijd moeilijk hebben bij Groningen. Weet niet wat het is, maar ben nu al nerveus voor die wedstrijd. Ga nog liever naar de kuip.
Vind ik leuk
rexxo +16774
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Mee eens, zat me kapot te irriteren aan de 2 broeders Ziyech en Mazraoui.

Voor rust was een duidelijke pingel die 4-1 discutabel maar met van Boekel kan je alles verwachten

Dat die Koolwijk de 90 min heeft gehaald is echt onbegrijpelijk, smerige schopper.
Vind ik leuk
VanGoal +1312
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Idd erg jammer. Verschil had groter moeten zijn. Koolwijk mocht weer lekker om zich heen schoppen die dwaas. Vind dat na Kramer de grootste idioot op de Nederlandse velden....
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:28
Groningen Ajax dat is veel interessanter
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Vandaag zou het 2-0 worden, jij kan beter stoppen met je voorspellingen, je lijkt wel zo'n zigeuner met een glazenbol die denken dat ze voorspellen kunnen!
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Ho ff
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:42
Voorspellingen kan je altijd proberen.
Verder ben geen zigeuner en heb geen glazenbol.
Wel psv seizoenkaart 😊
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:02
Echte fan dus 🖒
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:21
Stop de eerste 10 jaar met die PSV seizoenkaart.
Ga lekker n museum bezoeken.
Probeer maar.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:43
Niks museum, als 'tfeest is voor PSV ben ik er. En als er geen prijs Wordt gehaald ook.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 20:37
Wordt een spektakel.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:43
Als ajax van Groningen wint is de titel binnen
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:22
Heeft PSV al gewonnen vd Graafschap?
Beetje voorbarig ?
Morgen weten we meer.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 21:29
Volgens mij lees je PRICE verkeerd, er staat; Als Ajax van Groningen wint, is de titel binnen, voor Ajax dus.😜
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:32
Hebben jij en Price wellicht gelijk in.
Maar de competitie eindigt na 34 potjes.

Mijn excuses.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 21:37
Dat klopt. Ik citeer PRICE alleen maar hè. Hahaha.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:39
Duurt soms even
Voor het kwartje valt
Ik ben al n tijdje aan het bier.
Geen excuus, gewoon lekker.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 21:41
Zeker lekker, proost dan hè.👍
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:45
Juist
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 22:29
Sorry als PSV niet van de Graafschap wint dan zijn ze 't niet waard. 6-0
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:34
Dat wint PSV wel.
Maar niet met 6-0.
Die krijgen de laatste tijd niet heel veel goals om de oren.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 22:37
Groningen Ajax is cruciaal, wint ajax die dan is 't klaar.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:46
En Vitesse, graafschap,
Utrecht.

Gaat Ajax doen.
(Hopelijk)
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 22:52
Die laatste 3 zijn gewoon 9 punten
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 23:11
Ajax kan het nog lastig krijge tegen Vitesse en FC Utrecht.
Vind ik leuk
Ron jans +626
zaterdag 13 april 2019 om 23:10
Hoe heet een dikke vrouw in de lift.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:10]
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:27
Een dikke vrouw in een lift, mmmmm,........... Ff ff nagedacht maar kom er niet uit. Vertel 😁
Vind ik leuk
Ron jans +626
zaterdag 13 april 2019 om 23:39
Zoals de reactie voor mij al zei, een spektakel.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 23:44
Geweldig
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Proficiat concurrent. Nu wij weer.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
zaterdag 13 april 2019 om 20:26
Yeah thanks! Ben benieuwd hoe PSV morgen reageert. Kunnen wel wat goals gebruiken ;)
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
zaterdag 13 april 2019 om 20:26
Volgens van Bommel is PSV in staat om het doelsaldo in een wedstrijd goed te maken! We kunnen er vanuit gaan dat PSV dus morgen met 13 goals verschil gaat winnen van de Graafschap?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 20:37]
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
zaterdag 13 april 2019 om 20:37
Dat heeft hij niet gezegd....hij zei ook dat hij San Marino NIET met DeGr. vergelijkt....hij zei dat er soms onmogelijke dingen gebeuren in het voetbal....zie 2007 werd voor PSV....of 2016 voor ons mooie PSV...had niemand meer op gerekend...wij zelf ook niet....Hahaha..begrijpend lezen is ook een vak he....
Vind ik leuk
davidben +6955
zaterdag 13 april 2019 om 21:03
Zie Spanje-Malta.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:32
Heel slordig die 2 tegendoelpunten
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Hahaha ik ga stuk, goud dit😂
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Mooi was dat eh. Real Ajax en het commentaar van El Sierd hehe
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Ja ik wacht elk Europees potje met smacht op de Ziggo samenvatting. 😂
"Neres we bedanken je moeder" "Auping nights, Neres Days" waren ook mooie🤣.
Vind ik leuk
dst +230
zaterdag 13 april 2019 om 20:52
Morgen lekker kijken naar het immer fantastische spel van vv eindhoven.... Je zal er fan van zijn, zeg... poeh! Tuurlijk, psv de titels de afgelopen jaren en ook terecht (nou ja, terecht is een groot woord) maar je zal er wekelijks naar moeten kijken, zeg... Wij houden in eerste instantie van mooi voetbal en dan komen de prijzen vanzelf, toch? 33 x tegen 22 ofzo... Ow nee, die van Ajax tellen allemaal niet mee! Nu al gespannen voor dinsdag, man! Pfffff.... Fijne avond, amigo!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
zaterdag 13 april 2019 om 21:06
Hehe ik merk het. Fijn weekend!
Vind ik leuk
VetPens +314
zaterdag 13 april 2019 om 21:10
Titel:
Vind ik leuk
VetPens +314
zaterdag 13 april 2019 om 21:11
Titel:Ajax scoort 6 keer tegen Juventus.😏
Vind ik leuk
Ron jans +626
zondag 14 april 2019 om 09:52
Met een hattrick voor veltman.
Vind ik leuk
Tjeentje +297
zaterdag 13 april 2019 om 22:20
Je weet morgen pas of je 4 doelpuntjes ben uitgelopen, vooralsnog heeft Ajax een wedstrijd meer gespeeld , Marja, zul je waarschijnlijk niet begrijpen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
zaterdag 13 april 2019 om 22:21
Ajax is nu toch 4 goals uitgelopen? Wellicht morgen weer anders ja.
Vind ik leuk
Tjeentje +297
zaterdag 13 april 2019 om 22:23
Tja, een wedstrijd uitgelopen ook, vergelijken kun je pas doen als hetzelfde aantal wedstrijden gespeeld zijn, dus na de competitieronde.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17997
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Amsterdamse TOPPERS !
3 punten in de pocket en
het doelsaldo +4 erbij.

Ajacieden, gefeliciteerd.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Lekker avondje ja! Niets mis mee, hoppa op naar Juve! Hoop op niets ernstigs met De Jong. De druk vol op PSV gezet nu! Toppers.
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 20:45
Hoop niet dat de jong ernstig is.wil graag dat jullie juve eruit schoppen..frenkie is voor mij toch de grote meneer die hard nodig is.beterschap frenkie en knikker juve er uit
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 20:52
Idd eens. Frenkie is super belangrijk, zowel aanvallend als verdedigend. Heb wel goede hoop hoor, dat het niets ernstigs is. Anders had hij er meteen uitgegaan, en niet meer door kunnen spelen!
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 20:54
Ik hoop met je mee💪
Vind ik leuk
RenW +5743
zaterdag 13 april 2019 om 21:18
Vond Ekkelkamp het bij vlagen ook wel goed doen.
Vind ik leuk
1313 +12911
zaterdag 13 april 2019 om 21:19
Zeker, hij viel absoluut prima in, niets mis mee!👍
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:59
Ik hoop dat het ajax lukt hoor ! Ik heb wel hoop en zie kansen voor Ajax ! Even een vraag ,juve is toch een zusterclub van ado ?
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 21:01
Ja maar ik heb daar niks mee.ik ben een Hagenees en een Nederlander niet een Italiaan.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:08
Power ! En gelijk heb je man ! En om het over je nicknaam te hebben ,als ik in den haag ben ,kom ik wel eens in sky ,en heel soms sticky fingers😁😉
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 21:13
Haha ik woonde op de hoek van sticky fingers.maar heet al paar jaar anders nu andere eigenaar.ik woon zins 2 jaar in spanje
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:30
Oh heerlijk weer daar man ,of niet ? En ik ben inderdaad heel lang niet richting sticky geweest ,bij tram 6 toch ,hoe heet t nu?
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 21:34
Simple minds volgens mij.ja weer wel lekker hier maar denk er aan weer terug te gaan naar nederland heb toch wel heimwee als ik eerlijk moet zijn.ging verhuizen om medische redenen..maar niet gekregen wat ik hoopte..hier ook veel pijn klachten helaas.dus zie geen reden hier te blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:37
Ok man ,duidelijk . Hoop dat je klachten verdwijnen ! Steun en sterkte vriend 👊🏽
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
zaterdag 13 april 2019 om 21:38
Thx komt wel goed ben een bikkel hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:40
Dat weet ik bijna zeker . Respect maat !
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Jij ook Pietje!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Bam
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Is dit een aanslag?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Voor ons aller Ajax heb je momenteel maar 1 woord nodig
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Lekker aan het doelsaldo gewerkt, we lopen nu uit naar +13 ten opzichte van PSV. Dat gat gaat PSV niet meer dichten, dus in dat opzicht prima.

Verder weer heel simpel en redelijk zakelijk naar een grote score uitgelopen, we doen onze plicht in de competitie zonder al teveel moeite zodat de focus weer op Europa kan.

Hoop dat het echt puur uit voorzorg was dat Frenkie eruit ging, want dat zou wel een enorm probleem kunnen zijn voor dinsdag, maar verder gewoon goed en zakelijk gewonnen.
Vind ik leuk
markie +3201
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Eigenlijk +14. Ajax heeft meer goals gescoord dan psv. Dus bij een gelijk doelsaldo telt daarna de meest gescoorde goals
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:38
Klopt, dat maakt het inderdaad een +14 doelsaldo. Dat zit dus wel goed, dat gat gaan ze nooit dichten.

Geen fouten meer maken en je hebt de titel, dan hopelijk een goede bekerfinale voor de dubbel en als ik even wat dromerig wordt dan pakken we die treble ook gewoon dit jaar. ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
zaterdag 13 april 2019 om 20:38
Hij speelde gewoon door tot de wissel. Als het echt erg was geweest hadden ze hem wel direct naar de kant gehaald denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:39
Dat zou je zeggen ja, misschien is het wel een gevalletje 'wat jullie kunnen kunnen wij ook', beetje zand in de ogen strooien.
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
zaterdag 13 april 2019 om 20:44
Dan wel heel professioneel, want hij zat wel aan z'n hamstring onderweg naar de kleedkamer.
Als het echt ernstig is kun je dan sowieso niet door, en als er een direct risico is zou ik denken dat je Ekkelenkamp er koud inzet of even met 10 speelt, want je staat toch al voor.

Ik denk niet dat Ten Hag, om zand in de ogen te strooien, bij 1-0 een belangrijke speler zou wisselen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Lekkere overwinning, nu kijken wat PSV morgen doet.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:26
PSV gaat geen problemen krijgen met De Graafschap. Geloof ik niks van
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:28
Dat denk ik ook niet, maar toch balen ze dat Ajax ruim gewonnen heeft. Al zullen ze zeggen van niet, want volgens hen is er niks aan de hand... ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:30
Tuurlijk, PSV had op een 1-0 of 2-0 gehoopt. Dan zouden ze kunnen inlopen. Nu zijn de eerste 4 doelpunten die ze morgen (wellicht) maken, puur om het verschil met de uitslag van Ajax te dichten.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
En al scoort PSV plus 6 dan is er nog niks aan de hand, dan hebben wij nog altijd plus 7..
PSV moet nu komen, en dat is best lekker..
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:45
Dit gaat denk ik niet meer om doelsaldo. Ik vind dat Ajax nog best moeilijke wedstrijden heeft Vitesse, Groningen en Utrecht.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:48
Ben ik met jou eens, veel mensen doen wel alsof het al gespeeld is..
Maar met dit spel schat ik Ajax toch hoger in dan PSV met hun vertoonde spel dit jaar.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:55
Zeker weten, ik ben voor PSV maar qua voetbal verdient Ajax het om kampioen te worden, want ze laten veel meer zien. Maar de gene die kampioen wordt is de terechte kampioen en hoop uiteraard dat PSV dat wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:02
Verdienen wil ik niet zeggen, als jullie met ''minder flitsend'' voetbal kampioen worden dan hebben jullie dat verdiend vind ik. Uiteindelijk tellen alleen de punten, en hoe je die pakt maakt eigenlijk geen moer uit, zolang je ze maar pakt.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 21:07
Zeker weten zo zie ik dat ook, vandaar dat ik zei van wie er kampioen wordt is de terechte kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:12
Zijn we het daar over eens, alleen hoop ik wel dat jullie 2e worden, dat dan weer wel.. hahaha ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:58
Psv natuurlijk niet met az en willem 2.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:39
Daar ga je niet serieus naar zitten kijken toch?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Naar wat?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Ja, wat het is weet ik ook niet, maar laten we het houden op 'het spel van PSV'.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:43
Hahaha
Vind ik leuk
Mr bien +8954
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Niet al te beste wedstrijd maar toch aan het doelsaldo gewerkt.
Zal wel weer commentaar vanuit dat paasdorp komen over de Var
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:43
We waren duidelijk beter, Excelsior geen kans. Als we zo blijven spelen heeft niemand een kans meer.. Denk ik..
Vind ik leuk
Mr bien +8954
zaterdag 13 april 2019 om 20:44
Mee eens maar 2 doelpunten tegen van alle respect Exelcior kan en mag echt niet.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:38
Eens!
Vind ik leuk
Biennie +3336
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
Volgens van Bommel scoort Psv 13 keer tegen de graafschap en maken ze gelijk het doelsaldo goed!
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 20:30
Van Bommel is dan toch goed bezig 13-0
Vind ik leuk
Biennie +3336
zaterdag 13 april 2019 om 20:37
13-14 gaat het worden.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:47
Ohja, vertel waar staat dat dan?
Vind ik leuk
Biennie +3336
zaterdag 13 april 2019 om 20:51
op je achterhoofd, goed zoeken.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:53
Als je niks nuttigs te melden hebt, zeg dan ook niks.
Vind ik leuk
Biennie +3336
zaterdag 13 april 2019 om 20:55
Dat jij niet up to date bent kan ik ook niets aan doen, ik zou zeggen minder werken en meer tijd op VP doorbrengen als je het allemaal zo persoonlijk neemt.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:57
👍🏻
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:24
En door!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
6 goals is natuurlijk goed, maar ik baal enorm van die 2 tegengoals. Dat is natuurlijk veel te veel tegen een club als Excelsior. PSV gaat dit gat van 4 doelpunten wel dichten morgen.
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Dat gat is nu 13 goals, dat gaat PSV niet meer goedmaken helaas
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:35
Wordt een lastig verhaal inderdaad, maar als PSV morgen uithaalt met 6-0 (wat in de eerste seizoenshelft regelmatig gebeurde), is alles mogelijk. Al denk ik dat PSV moet hopen op puntverlies van Ajax, denk zelf dat Ajax het niet meer weg gaat geven met het oog op het doelsaldo.
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zaterdag 13 april 2019 om 20:38
Voor de wintersport was 6-0 nog een mogelijkheid haha, overigens zie ik Ajax geen punten meer verspelen en PSV heeft nog lastige uitwedstrijden zoals AZ uit dus ik zie het somber in voor m'n cluppie

Maar we houden hoop ;)

Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:40
Nou, AZ geeft de 3de plek al aardig weg. Wellicht heeft AZ geen belangen meer op de laatste speeldag, dan krijg je toch een ander AZ. Ajax moet nog tegen Vitesse en uit naar Groningen die nog voor Europees voetbal spelen. Als Ajax die 2 wedstrijden wint, dan wordt Ajax kampioen.
Vind ik leuk
Isakson +699
zaterdag 13 april 2019 om 20:43
Als we morgen in het zwarte gat worden gezogen gaat bij iedereen het licht uit.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:45
Als PSV punten verspeelt, dan is het wel over denk ik. Maar ik blijf zeggen dat Ajax nog pittige tegenstanders krijgt, de strijd is nog niet gestreden
Vind ik leuk
RGB +2024
zaterdag 13 april 2019 om 20:40
nee hoor! PSV mag blij zijn als ze winnen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8782
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Huntelaar word nog topscorer
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
zaterdag 13 april 2019 om 20:25
Prima, +4 goals..
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:27
Was een vrij slordige wedstrijd. Ziyech niet bepaald scherp en geen enkele voorzet van Mazraoui kwam aan. Die twee tegendoelpunten waren ook echt onnodig. Maar de doelpunten waren mooi en er is al met al makkelijk gewonnen. Ook leuk dat Huntelaar een hattrick heeft gemaakt.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Alle Ajax doelpunten zijn mega-briljant....ook al zitten er 12 corners penalties en vrije trapjes bij....en alle tegendoelpunten zijn altijd zooooooo onnodig....zelfs al heet je CR 7....slaap lekker in 020
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:48
Zo te lezen is er ergens in ons landje een klein kind iets te laat op bed gegaan gisteravond. Vandaag niet te laat, jongen. Slaap lekker LuckyLuuk.
Vind ik leuk
Isakson +699
zaterdag 13 april 2019 om 20:28
Was het uitverkocht bij " ons " Ajax?😜
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Het was wel uitverkocht maar zag inderdaad voldoende stoeltjes
Vind ik leuk
Isakson +699
zaterdag 13 april 2019 om 20:35
Als er voldoende stoeltjes zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:36
Seizoenkaarthouders die niet komen opdagen. Want op de site wad excelsior al een tijd uitverkocht
Vind ik leuk
Isakson +699
zaterdag 13 april 2019 om 20:39
Wat ben je dan voor supporter of mag je dat zo niet noemen ? 😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:40
Tja genoeg die alleen een scc hebben voor de krenten in de pap
Vind ik leuk
Isakson +699
zaterdag 13 april 2019 om 20:42
Mooi gezegd krenten dat zijn er veel in Amsterdam.
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zaterdag 13 april 2019 om 20:28
Ben benieuwd hoe weinig sympathieke ajacieden ik ga tegenkomen onder dit topic
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:38
Tja, het is maar waar je op let. Je kunt er als PSV'er ook voor kiezen om de opmerkingen onder een AJAX GERELATEERD BERICHT over te slaan. Het is maar een idee.
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Hoezo zou ik Ajax berichten overslaan? Omdat ik niet voor Ajax ben mag ik de topics over Ajax niet interessant vinden?

Overigens heb je wel een punt om de opmerkingen onder de topics niet meer te lezen want wat een laag niveau over het algemeen
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:02
Het enige wat jij onder dit bericht hebt geplaatst is: "Ben benieuwd hoe weinig sympathieke ajacieden ik ga tegenkomen onder dit topic''. Sorry hoor, maar wat moeten we hier nu mee...? Het is ten eerste al niet erg inhoudelijk en voegt helemaal niks toe aan dit topic of wat dat dan ook. Het lijkt mij meer een opmerking om juist onsympathieke reacties uit te lokken en dat is gewoon een beetje jammer. PSV heeft namelijk ook genoeg onsympathieke lui die ''vervelende'' reacties plaatsen. Als je het daadwerkelijk allemaal zo vervelend vindt wat er wordt geschreven, lees de reacties dan gewoon niet... Lees dan alleen het topic, als je dat interessant vindt. Mensen moeten eens ophouden met dat zielige gejank dat er zo veel vervelende Ajacieden zijn. Van die vervelende mensen zitten toch bij alle clubs...? Kom op man.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:44
Een fractie van het aantal in Eindhoven.
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zaterdag 13 april 2019 om 20:46
Achja je hebt ze bij elke club wel zitten alleen beetje jammer dat meeste comments hier beetje arrogant provocerend zijn, is toch helemaal niet nodig
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
zaterdag 13 april 2019 om 21:23
Ik heb dat met PSV'ers en Utrechters...ook weinig sympathieken te vinden.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:28
Hattrick Huntelaar: veul goei op de bank (behalve veul poen)!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:29
Simpele overwinning Ajax, morgen het onsportieve PSV weer aan de bak met de rollertjes Lozano en de Jong in de hoofdrol.
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zaterdag 13 april 2019 om 20:33
Heb je de wedstrijd van Ajax goed gezien of ben jij in het bezit van een stok+hond?
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zaterdag 13 april 2019 om 20:52
Ga nou niet zuigen, kleinkind. Ga de straat op om te spelen ofzo.
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zaterdag 13 april 2019 om 20:29
2 tegengoals in een thuis wedstrijd tegen Excelsior....dat wordt wat tegen Juventus😂.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
zaterdag 13 april 2019 om 20:35
Juventus kon er maar 1 maken tegen ajax😂😂😂 dus makkie voor Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:40
Hoe vaak scoorde ADO tegen FC Utrecht?
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
zaterdag 13 april 2019 om 21:03
Ado 🤪🤪🤪🤪🤣🤣🤣🤣🤪🤪🤪🤪🤣🤣
Vind ik leuk
Speytuut +670
zaterdag 13 april 2019 om 20:31
De Hunter ❌❌❌💪
Vind ik leuk
035 +1099
zaterdag 13 april 2019 om 20:31
PSV blijft in de achtervolging dus.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:31
Psv aan zet
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:34
Zeer onterechte panelty, maar voor de rest een puike wedstrijd. Lekker 4 doelpuntjes uitgelopen op Psv. Een hatrick van onze 3de spits en een wereld goal van onze 2de. En van onze 1ste een pingel die te zwaar bestraft was. Al met al een lekkere zaterdag. Als hadden de 2 tegen goals nooit gemogen, toch de verdediging die nog wel eens wat concentratie foutjes laat zien. Als dat as dimsdag maar niet het geval is, je weet namelijk wie er dan gaat scoren. Iig een ieder nog een fijn weekend.
Vind ik leuk
Quareck +7564
zaterdag 13 april 2019 om 21:27
Hè, een objectieve reactie Haha. Die penalty was inderdaad een lachertje. Voor de rest een verdiende overwinning. 2 tegengoas is misschien slordig, maar ergens ook logisch, je gaat niet alles geven en lichamelijke risico’s nemen als de punten al zeker zijn. Hopelijk kunnen wij morgen in het spoor blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:42
Objectief, ach ik zeg wat ik ervan vind. En als dat objectief is, dan doe ik het blijkbaar goed. Maar nu het volgende, tuurlijk hoop ik niet dat jullie in het spoor blijven want dat betekent dat wij verder uitlopen en dat is wat wij willen uiteraard. ;-) Maar reëeel gezien moet het voor jullie thuis tegen de Graafschap niet al te lastig zijn, ondanks het vertoonde spel van de afgelopen tijd. Maar uit sportiviteit wil ik je wel succes wensen met jullie wedtrijd morgen.
Vind ik leuk
AFP +3711
zaterdag 13 april 2019 om 20:36
Terug denkend aan het interview met Van Bommel van afgelopen vrijdag moet ik weer glimlachen om zo veel gespeelde naïviteit. In dat interview gaf Mark aan eerder met een groot doelsaldo achterstand te maken te hebben.\ en het niet zo'n groot probleem te vinden, maar nu is het doelpuntsaldo verschil met Ajax 13 punten. Knap als van Bommel het PSV mogelijk maakt om het verschil in te gaan lopen. en te overtreffen. Niet te vergeten dat ADO eerst nog langs komt en ADO zit in een goede periode en als PSV thuis wint dan zeker niet met 7-0.
Vind ik leuk
linkspoot +773
zaterdag 13 april 2019 om 20:36
Penalty totaal onterecht.
Vind ik leuk
AFP +3711
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Ach als je daarover begint.
Wie had dat gedacht van meer dan 1000 dagen niet bovenaan gestaan nu al een paar wedstrijden bovenaan tussen een zwaar druk programma door. Wie had dat gedacht.
Vind ik leuk
linkspoot +773
zaterdag 13 april 2019 om 23:35
Ik weet niet waar jij het over hebt...
Vind ik leuk
AFP +3711
zaterdag 13 april 2019 om 23:40
Linkspoot 13 april 23:35
Ik weet ook niet waarom de penalty onterecht is en als het zo is dan is het een verrekening van het vasthouden van De Ligt kort voor de pauze en de overtreding tegen De Ligt na de pauze en het maakt toch niks uit of het nou 6-2 of 5-2 wordt. Koolwijk is een viezerik, algemeen bekend, maar hij heeft ook een goede vrije trap dat wel.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:41
Ten eerste hopelijk valt het mee met Frenkie!

Jammer van die twee tegen goals, maar komop, na Juventus nu 6-2 winnen!
13+ in het voordeel ons doelsaldo ten opzichte van Psv.
Dat is prima de luxe!

En nogmaals hopelijk valt het mee met Frenkie!

Ajax was vaak te gehaast, daardoor onnauwkeurig want hier zat normaliter een hogere score in, maar zoals gezegd na Juventus is deze 6-2 gewoon (ja ik heb nieuwe stopwoordjes;) Prima de luxe!🙂

Wat een scorend vermogen heeft Ajax zeg!
Je zou maar Tadic met 22 goals en 11 assists in de spits hebben!
En dan opties voor de spits
Huntelaar 14 goals en
Dolberg 11 goals
Ziyech 15 goals 13 assists
vdBeek 8 goals 9 assists
Neres 8 goals 8 assists

Dat is gewoon prima de luxe!

Oké pingel moment.
Ik zag in de topic al meteen enkele Psvers de vermoeiende complottheorieën uitkramen, de VAR en de KNVB is voor Ajax 😂🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ m'n hemel zeg, wat laten sommige zich kennen.
Ik hoorde ze niet tegen Vitesse over de VAR maar dat terzijde...

De Ligt had volgens mij in de eerste helft al een pingel moeten krijgen.
Tweede helft, ja je kan zeggen idd dat het zwaar gestraft is, heb nu meerdere close up herhalingen gezien, en ik moet wel zeggen dat De Ligt eerst de bal raakt heel lichtjes, en daarna word De Ligt geraakt,
Volgens de regels zoals die staan voorgeschreven is dit wel een pingel, vind het in alle objectiviteit wel een moeilijk moment om te oordelen, ja het is zwaar gestraft mee eens, maar volgens de regels kan je er ook niet veel over zeggen.
Laat ik zeggen dat ik snap als mensen zeggen dat ze dit geen pingel vonden.
Maar komop zeg! Om nou elke keer weer die complottheorieën erbij te halen🤦‍♂️ daarmee laat je gewoon een teleurstelling zien waar je niet volwassen mee kan omgaan dus dan maar complottheorieën.

Hopen dat Frenkie er bij is Dinsdag!
6-2 +13 prima de luxe! morgen rustig kijken wat Psv doet.
Dat is prima de luxe😉 elke keer eerst zelf beginnen en Psv het gevoel geven dat er alleen maar te spelen is om bij te blijven maar erover heen gaan lukt niet.

Nu herstellen en alle focus op onze top wedstrijd tegen grootmacht Juventus op het allerhoogste niveau de laatste 8 van de CL!

Trots! Ajax Amsterdam ❌❌❌
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
Middenstip +700
zaterdag 13 april 2019 om 21:24
Terugkomen op Vitesse - Psv en het VAR moment, dat was ook geen penalty voor Vitesse. Gevaarlijk spel is nimmer een directe vrije trap. als hij de tegenstander had geraakt kun je daar wel over discussiëren. Had de VAR daar een indirecte vrije trap moeten geven voor Vitesse absoluut.

Ook over dit moment kun je een discussie starten, Ajax-Psv, moment Lozano vergelijken met deze en dan is beide gewoon een penalty. Of het nu licht geraakt is of niet. Overtreding is overtreding.

Helaas gebeurt dit echter nooit consequent, al zeker niet met de VAR waar het meer willekeur is dan regel of er wel of niet wordt ingegrepen. Het instrument VAR is prima, de personen achter de VAR zijn echter dermate selectief dat deze discussies blijven bestaan.

Van mij mogen ze de regel erin gooien 2 momenten per helft die door de aanvoerder aangevraagd kunnen worden. Heb je gelijk blijft je moment staan, heb je geen gelijk dan ben je moment kwijt.

Ander puntje is dat gaan staan voor de bal bij een vrije trap tegen, gewoon 1 waarschuwing en de 2e keer geel en de bal meter of 10 vooruit.
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
zaterdag 13 april 2019 om 20:42
Mbt Frenkie, beterschap, hopelijk is hij er gewoon 90 of 120 minuten erbij.

Succes Ajax en voor de fans een halve finale gegund.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:44
Thanks man, zelf geen Ajacied?
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
zaterdag 13 april 2019 om 20:51
Nee geen Ajacied, 100% voor ons PSV echter Europees altijd Nederlander.

Competitie, af en toe een grapje over Ajax, maar zoveel mogelijk realistisch, ik geloof niet dat Ajax nog punten laat liggen en zie ons PSV geen 13 goals inhalen en ook niet winnen bij AZ uit.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:57
Ik ga ook nog niet te vroeg juichen. Worden zeker nog spannende weken als PSV morgen gewoon van de Graafschap wint. Al met al hebben wij dit kampioenschap wel harder nodig😉, na 4 jaar geen prijs.
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
zaterdag 13 april 2019 om 21:11
Toen ik nog jong was kocht ik met mijn centjes de VI waar de speelschema’s en selecties van de ED en de Bundesliga in stond.

Ik had dan voor elke club 1 blue band ronde boterkuip waar ik de naam van de club opschreef en daarna van elke speler 1 kaartje in de clubvoorkeur deed. Zo had ik dus een kleine 38 blueband kuipjes.

Dan pakte ik een schrift en schreef de wedstrijden per speelweek over.

Als bv Ajax-PSV een wedstrijd was schreef ik dat op en dobbelde dan voor Ajax en dobbelde voor PSV een keer. Werd het dan 3-3 door de dobbelsteen dan was dat de eindstand en dan haalde ik 3 kaartjes uit het bakje van Ajax en 3 uit PSV. De namen van de spelers die dan de goals maakte kwamen zo ook onder de wedstrijd.

Na elke speelweek maakte ik dan de stand op en zo ging dat maar door en door.

Ik heb 100den schriften op deze manier volgeschreven. Ik deed ook de Bundesliga gezien op zaterdag rond 18.00 sportschau op tv kwam wat ik reuze interessant vond.

Het leuke was dat elke club wel een keer kampioen werd op basis van het dobbelen, van DS 79 in de ED tm Saarbrücken in de Bundesliga.

Wat een tijden waren dat....
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:43
Het geeft uiteraard geen pas om, ongeacht clubvoorkeur en zoals elders geventileerd, te hopen dat de blessure van Frenkie de Jong van ernstige aard is.
Vind ik leuk
Kaylovic +40
zaterdag 13 april 2019 om 20:46
6-2=4+74=78-65=13prikkers voor!
Maar onze Prof. van Bommel fixt dit wel even..... :p
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 20:51
Hoop het zo ..... ze verdienen het gewoon !!! Toppers 👍🏻❌❌❌ succes 🍀🍀🍀
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
zaterdag 13 april 2019 om 20:53
Rookgordijn
Vind ik leuk
14forever +9230
zaterdag 13 april 2019 om 20:57
Kampioene kampioene olé olé
Vind ik leuk
Aart +302
zaterdag 13 april 2019 om 20:57
PSV heeft doelgemiddelde niet nodig om kampioen te worden 😜😜😜
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:23
psv scoort in 29 wedstrijden 87 keer en krijgt er 22 tegen. Dus maken ze 2.241 doelpunten positief per wedstrijd. Dus is de +4 van Ajax tegen Excelsior wederom te hoog voor psv.

Over 30 wedstrijden is het gemiddelde van Ajax 2.600.

Waardoor Ajax 1.4 doelpunten uit gaat lopen op psv dit kampioenschap.

Hey #wzawzdb maar wij joden kunnen ook goed rekenen! 😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:29]
Vind ik leuk
ajaxdev +681
zaterdag 13 april 2019 om 21:24
Toch jammer van die twee onnodige tegengoals. Nico was weer matig op dreef en Zijech is af en toe een genie maar volgens mij heeft hij twee ballen goed geplaatst en de rest verloren aan tegenstander of verkeerde pass gegeven. Jammer. Hopen dat het met de jong meevalt maar anders moet Ekkelenkamp het maar doen. Speelt goed en met bravoure
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
zaterdag 13 april 2019 om 21:27
Genoten weer van ons aller Ajax goed overwinning met goed voetbal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:32]
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 21:34
Geen paniek komt allemaal goed
🛠

Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:36
Ouwe taaie yipee ayeee
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 21:45
C' mon Superrrrboerrruhhhh morgen met 11 man voor de pot hangen 0-1 winnen in de 89e minuut
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 21:46]
Vind ik leuk
Suck r +1033
zaterdag 13 april 2019 om 22:51
Fijne overwinning, maar Blind centraal achterin blijft linke soep. Je kan er niet van op aan. Hij zat er gewoon bij beide goals behoorlijk naast. Bij de eerste niet goed ingrijpen en bij de tweede ziet hij de bal over zich heen vliegen. Fout timen/positioneren.
Vind ik leuk
nironi +149
zondag 14 april 2019 om 01:43
120 minuten Juve en met penaltys door.oververmoeid naar Groningen en dan 2 keer Barcelona halve finale,en dan mentaal knakken omdat je de finale niet haalt.Dat kost je dan de titel.Tegen een fit Vitesse en Utrecht,strijdend voor europees voetbal en vlak voor competitie eindigend voor degradatie vechtend de graafschap.Niet omdat je daar punten tegen verspeeld,maar omdat het dan uit de tenen moet komen om te winnen.PSV speelt thuis tegen diezelfde, de graafschap die in deze pot een paar spelers missen ,ADO die inmiddels veilig zijn,Heracles,die over een paar wedstrijden voor spek en bonen spelen.Pas op,Willem II uit 10 dagen voor de nekerfinale met er nog een speelronde in het weekend tussen,lekker druk voor zo een finale,in de competitie als middenmotor uitgespeeld.Az die op de laatste speeldag Feyenoord niet meer voorbij kan,en steevast op plek 4 staat,niks meer te winnen heeft.Pas op,meer zeg ik niet.Ajax supporters rekenen zich rijk.Let toch maar eens op,hoe close het nog gaat worden
Vind ik leuk
Saidd El1 +35
zondag 14 april 2019 om 02:47
Waar zijn al die veltmannetjes gebleven?
Vind ik leuk
Smithsonian +45179
zondag 14 april 2019 om 07:34
6-2 💓
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2320