'Tegen Ajax ga je de punten niet pakken, we hopen boven de streep te eindigen'

'Tegen Ajax ga je de punten niet pakken, we hopen boven de streep te eindigen'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 21:55za 13-04-2019 om 21:55

Herve Matthys vocht zaterdag tijdens Ajax – Excelsior (6-2) mooie duels uit met Hakim Ziyech. De 23-jarige verdediger van de Kralingers denkt dat het hem redelijk afging tegen de Marokkaanse spelmaker.

Bennett van Fessem
AMSTERDAM

"Je weet dat Ziyech een heel goede speler is", vertelt Matthys in gesprek met VoetbalPrimeur. "Daar moet je je een beetje op voorbereiden. Hij komt vaak naar binnen, naar zijn linkervoet. Ik probeerde hem een beetje naar de buitenkant te duwen. Ik kan niet zeggen dat ik hem uit de wedstrijd heb gehouden, maar het viel nog redelijk mee vandaag."

Door de 6-2 nederlaag blijft Excelsior steken op de zeventiende plek in de Eredivisie. De voorsprong op hekkensluiter NAC Breda bedraagt vier punten. "Tegen Ajax moet je eerlijk zijn. Daar gaan we de punten niet tegen pakken. Maar de komende wedstrijden zijn heel belangrijk voor ons. We hopen dat we nog boven de streep eindigen. We moeten zeker nog zes punten halen."

Bekijk hieronder het hele interview met Matthys over onder meer het duel met Ajax en de nieuwe trainer Ricardo Moniz!

Plaats een reactie

zaterdag 13 april 2019 om 22:02
Ik hoop dat ze het gaan redden!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:05
Ik niet !
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:05
Maar wie ben jij nou??
🛠

Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:09
Kappen, draaien, schieten. Dat staat er toch!?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:16
Ik denk ook dat Ajax kampioen gaat worden.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:18
Ja tuurlijk man
🛠

Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:08
Ik ook niet. Weg met dat kunstgras. Als de club het er zelf niet uitsloopt, mogen ze van mij degraderen.
Vind ik leuk
McLovin +1911
zaterdag 13 april 2019 om 22:12
En nu alleen jij nog weg!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:15
Hoezo ?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:16
Jammer voor je joh.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:05
Tuurlijk man


🛠
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:05
Ik hoop van niet. Het is inmiddels wel bekend hoe ik over zulke clubs denk. Doei Excelsior, welkom Sparta 👍
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:13
Van mij mag Excelsior erin blijven, als ze dat kunstgras maar eruit halen!
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zaterdag 13 april 2019 om 22:15
Zullen ze blij mee zijn dat jij het hoopt!
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:20
He Moosje doe niet zo lelijk joh. Wat ben jij een zuurtje


🛠
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:02
Excelsior is helemaal scheel getikt. Ik dacht op een gegeven moment dat een aantal Excelsior spelers het gewoon niet meer aankonde en dachten: ''f*ck it, ik stop ermee. Ik ga douchen. Lateurrrr kerooools''
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 22:05]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:03
En jij?
Scheel gezopen?
Wodka fles leeg?
Lekker man
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:07
Nee nee, ouwe augurk. Ik heb mijn dame beloofd dat ik niet zal drinken deze gehele maand. En ik doe het helemaal toppie tot nu toe voor haar.
Vind ik leuk
Gerro +9595
zaterdag 13 april 2019 om 22:10
Met al die feestdagen voor de deur is dat een zware belofte.
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:10
Is dat een dame op die foto ? Van der gijp zou zeggen het lijkt je omgebouwde broer wel!
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:11
Ga niet praten over andermans foto als je zelf niet eens een foto van jezelf hebt. Beetje zielig man.😉
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:12
Waarom zou ik in godsnaam een foto van mezelf op een voetbalsite zetten ? Zo narcistisch ben ik niet.
Vind ik leuk
McLovin +1911
zaterdag 13 april 2019 om 22:13
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 22:16]
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:14
Nou nee
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:14
Begin dan ook niet over iemand die dat wel doet. Want dat slaat dan nergens op.
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:15
En jij gaat bepalen wat voor een reacties ik hier geef?
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:16
Het is nogal zielig om over iemands foto te beginnen terwijl je zelf anoniem bent. Lekker makkelijk hè, beetje grootspraak hebben over iemands vriendin, terwijl je zelf misschien al heel je leven single bent.😉
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:18
Misschien wel ja, maar misschien ook niet. Je lult maar een eind in de ruimte kerel
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:19
Daarom, dat kan hij niet beoordelen, makkelijk scoren dus, dat is wat je doet. Triest hoor...
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:21
Makkelijk scoren ? Ik scoor helemaal niks. Ik geef alleen mijn mening over zijn vriendin , dat jij het daar niet mee eens bent zal mijn aan me reet jeuken. Fijne avond 👋
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:24
Waarvoor is die mening nodig? Zoals je zelf al aangeeft; waarom zou ik in godsnaam een foto van mezelf op een voetbalforum plaatsen? Precies, waarom zou je in godsnaam een mening hebben over een profiel foto van iemand, op een voetbalforum? Snap je het nog steeds niet. Ja, heb je last van aambeien dan?😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 22:27]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:14
Hij geeft gewoon zijn mening klaar. Als hij haar lelijk vind. So what.
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 23:19
Precies,en ik geef mijn mening daar weer over, so what?
Vind ik leuk
Geeltje +2111
zondag 14 april 2019 om 06:52
Die trolletjes uit Nijmegen met hun trollenlegers, bij welk leger hoor jij Luka. Dat van trollenleger NvC of Jan dropzak?
Vind ik leuk
RenW +5743
zaterdag 13 april 2019 om 22:30
In ieder geval niet om je door een of andere onbenul te laten beledigen, daarom zet je er geen foto bij.
Vind ik leuk
McLovin +1911
zaterdag 13 april 2019 om 22:12
Jij bent blind. Zij is super lekker
Vind ik leuk
LukaB +640
zaterdag 13 april 2019 om 22:13
Ik ben blij dat smaken verschillen
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:14
Mooie vrouw hoor. Ik zou zelf dik tevreden zijn met zo iemand.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:13
Tja laten we er maar niks over zeggen. Je mag gewoon je mening geven. Sommigen kunnen daar niet tegen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 01:37
Dacht eindelijk een goede vietbalsite te hebben gevonden met mensen met verstand, maar Jezus wat zielig zeg, andere mensen afkraken als kleine kinderen. Laten we ieder in z'n waarde laten en spreken over het onderwerp: voetbal.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:52
o dit is nog niks, welkom op de pubersite
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:46
Een maand niet drinken. Wat een gek. Haha.
Vind ik leuk
yuuup +11187
zaterdag 13 april 2019 om 23:11
Hij zal het wel heel bont gemaakt hebben;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:09
Polska
Klasse pik
Het ga je goed
Vind ik leuk
DON7 +171
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Man man met je dame op je profiel constant..dat geslijm over je vriendin..we zitten op een voetbalsite. Probeer je een beetje aandacht te krijgen pikkie.
Vind ik leuk
1313 +12918
zaterdag 13 april 2019 om 22:11
En jij? Kratje bier al leeg? Lekker man😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:11
De eerste 2 zijn op.
Maar gelukkig is de voorraad uitmuntend.
Proost.
Vind ik leuk
Biennie +3336
zaterdag 13 april 2019 om 22:03
Zal wel komen doordat ajax op 60% speelde.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:04
Heeft het prima gedaan. 6-2 is lekker voor het GROTE Ajax. Titel bijna binnen + de beker en nog een rondje CL. Mooie tijden breken aan
🛠

Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zaterdag 13 april 2019 om 22:19
Zei je dat ook na de wedstrijd tegen Feyenoord?
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:21
Dat maakt nu niet meer uit. Voor jullie een hoogtepunt. Gun ik je hoor moosje
🛠

Vind ik leuk
RenW +5743
zaterdag 13 april 2019 om 22:32
Die van de beker Mozes?
Vind ik leuk
vierde-ster +8782
zaterdag 13 april 2019 om 22:06
Het word weer tijd voor Sparta
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:10
Laat die plastic veld helden allen lekker gaan ballen bij de amateurs
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zaterdag 13 april 2019 om 22:20
Ned Voetbalmentaliteit tegenover Italie(Spal)...
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 22:22
Hopen doe je in de kerk


🛠
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 22:36
En geloven ook.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:13
Doe ik in de WC

Die hopen dan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 23:14]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:10
Ajax moet Berghuizen kopen van Feyenoord. Dit zo maar ff tussen door.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:12
Nee doe maar uit. Geen kakkerlakken.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Wie is in godsnaam Berghuizen?
Is dat n tweeling?
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 23:15
Ik ga lekker slapen nu. Wat een heerlijk weekje. En komende week wordt weer mooi met het GROTE Ajax. Wat ben ik een tevreden mens. Het leven is mooi. En wordt ook weer zo'n 20 gr vanaf donderdag. Lekker hoor allemaal
🛠

⚒✡👃🏻
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:00
Best wel veel ineens, 20 gram. Jij bent een stevige gebruiker.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
zondag 14 april 2019 om 07:56
Zyech wordt Marrokaans genoemd in dit stuk maar hij is toch ook Nederlander?
We hebben het toch ook niet over De Nederlandse verdediger de Ligt?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:50
Juist, dat is de instelling. Gewoon al verloren voordat je het veld oploopt. Geef die nep-prof een boete man.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws