'Mijn speler trekt de tegenstander duidelijk weg, een tien voor de scheidsrechter'

'Mijn speler trekt de tegenstander duidelijk weg, een tien voor de scheidsrechter'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 07:37zo 14-04-2019 om 07:37

Frank Wormuth heeft lovende woorden over voor Jochem Kamphuis. De leidsman gaf tijdens Feyenoord-Heracles (2-1) de thuisploeg een penalty, die volgens de oefenmeester van Heracles volledig terecht was.

Uit die strafschop maakte Steven Berghuis de 2-1, een goal die later de winnende bleek te zijn. "Hij trekt aan het shirt", zegt Wormuth wanneer hij met de beelden van de penalty geconfronteerd wordt bij FOX Sports. "Ja, shit. Dat is een penalty. Ik heb ook wel eens ergere dingen gezien waar geen penalty voor wordt gegeven, maar dit is er een. Hij trekt gewoon."

"Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd dat het één van zijn beste wedstrijden was", looft Wormuth scheidsrechter Kamphuis. "Hij was fantastisch. Voor de toeschouwers was het mooi, niet al te veel overtredingen en veel door laten gaan. Om hem een tien te geven voor deze wedstrijd moest ik alleen de strafschop nog terugzien en ja, mijn speler trekt zijn tegenstander weg. Zeker een tien voor Kamphuis."

Plaats een reactie

Blindsy +20513
zondag 14 april 2019 om 07:41
Heh... Dat valt tegen. Na al die negatieve Feyenoord-berichten, verwacht je dit niet.
Vind ik leuk
AjaxSneek +349
zondag 14 april 2019 om 07:42
Niks aan gelogen
Vind ik leuk
InternetHeld +4585
zondag 14 april 2019 om 08:18
Goud eerlijke man deze Duitser!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:23
jhawhol der hangen we apart
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 14 april 2019 om 12:27
Is dit Duits of Nederlands? Als het Duits is, zijn werkelijk alle woorden fout.Maar schrijf in het Nederlands wat je precies bedoelt.
Vind ik leuk
John Garp +5366
zondag 14 april 2019 om 19:33
Moet ie eerst nog wat fietsen terugbrengen, maar dan, ja, dan zit het wel snor met Helmut.
Vind ik leuk
Aliassmits +351
zondag 14 april 2019 om 11:56
Duitsers maken geen grappen!
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zondag 14 april 2019 om 12:35
Nou, hij miste anders wel de 2 ellebogen naar Jorgensen. Wel vreemd: als je op de VAR gaat terugkijken dan kijk je toch ook wat er voor het natrappen gebeurt? De elleboog was duidelijk te zien.

Ik had er 2 vanaf gestuurd.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
zondag 14 april 2019 om 12:41
Het blijft vooralsnog onmogelijk om rechtlijnig te zijn in het nemen van beslissingen. Echt balen.
Vond t elleboogje geen rood waard.
De poging van Beugelsdijk om iemands been te breken was echter paars. En werd geel.
De pingel van De Ligt was n lachertje. De wijze waarop hij zich liet vallen was lachwekkend. Dat gold ook voor dat Heracles-mannetje .
En dan denk je: de VAR is rechtlijnig. Maar dat blijkt absoluut niet in de praktijk.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zondag 14 april 2019 om 12:46
Beugelsdijk mee eens. Bij de Ligt vroeg ik me af of het wel een overtreding is. Ze deden allebei hetzelfde... Maar ik geef toe dat ik die regels niet goed ken.

Voor wat betreft elleboog: Een elleboog is ene elleboog, net als natrappen. Want het was ook niet echt natrappen: Die gast heeft er niets van gevoeld. Rood voor de een, is rood voor de ander.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
zondag 14 april 2019 om 12:59
Dat tikkie ligt al jaren érg gevoelig. En ik heb geen elleboog gezien. Kijk er vanavond nog wel eens naar.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zondag 14 april 2019 om 16:23
Ja, die waren duidelijk te zien. Die verdediger had rood moeten krijgen en niet Nico. Dat knietje tegen Vermeer hebben ze ook verzwegen.
Vind ik leuk
AZVork +3062
zondag 14 april 2019 om 07:41
Mooi dit. Een verliezende trainer die de scheids een tien geeft. Mag ook wel een keertje.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4736
zondag 14 april 2019 om 09:34
Dat komt nooit voor, leuk dat deze trainer gewoon recht voor zijn raap is.
Vind ik leuk
Vak-DD +12914
zondag 14 april 2019 om 09:40
Was die van ons ook vorige week, maar die is geschorst nu 😁
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4736
zondag 14 april 2019 om 09:42
Slutsky bracht het toch ook wel op een andere manier.. dat is allemaal gezegd uit emotie en vol adrenaline, mijn mening daarover is dat ik het ook wel triest vind om een wedstrijd geschorst te worden daar voor.
Vind ik leuk
Klopper456 +3088
zondag 14 april 2019 om 10:12
HAHAHA top opmerking.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:31
Wij zin de jonges uut Ernem

Eers hebben we het kout en dan weer werrum

We lope over ut Velperplein en deur de Ketelstroat

En pikke veur een piek een wursje uut de automoat

We zin de jonges uut Ernem - Ernemse Boys!

En 's avond, dan hebbe we zon durs

Dat komp natuurlijk deur die werme wurs

We maken een biljartje in 't café

Bestellen vlug een pilsje en nog vlug een nummer twee

In grieten stellen we ons veul belang

Want een Ernemse jongen is niet bang

"Hee, hou je pote tuus!"

En zondags dan goan we mezze zessen

Noar de voetbalwedstrijd van Vitesse

We hebben geen verstand van kurner of afseid

Maar jonges wat een lol as tur een veur de vlakte leit

En winne we dan staan we aan de tap

Ernem geet steeds veurop!

"Zeg ober poft u ook?"

"Ja, alleen veur de kop"
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:42
Hoor je niet vaak ! Van een verliezend coach.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:42
Verdiende overwinning van Feyenoord wel met een negatieve rol voor Clasie en Jorgensen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 07:46]
Vind ik leuk
Carlo__ +9
zondag 14 april 2019 om 18:03
Verdiend ?😂 Feyenoord was na de rode kaart slordig dalmau kon 1-2 scoren maar Vermeer pakte t bal goed en maakt een goede redding later krijgt Feyenoord een penalty domme fout van rosmann maar later kopt dalmau de bal van de lijn waardoor het eig 2-2 kon worden heb je t wel goed gezien maar op basis 1e helft was Feyenoord wel indd sterker dan Heracles
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:46
Ik heb de wedstrijd niet gezien.. Was deze scheidsrechter echt zo goed aan het fluiten of was deze trainert sarcastisch in dit interview?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:01
De penalty was in ieder geval gewoon terecht in mijn ogen. Dus denk dat de trainer niet sarcastisch was in dit geval.
Vind ik leuk
Ove +4184
zondag 14 april 2019 om 08:26
Iedreen vond het een strafschop,behalve de linkse NOS
Maar daar is iedere vorm van objectivieteit ver te zoeken
Vind ik leuk
Lee +1103
zondag 14 april 2019 om 09:01
En dat zegt Ove, die heel objectief kijkt naar voetbal, en dan objectieve reactie’s geeft, vooral in topics over Feyenoord en Ajax!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:02]
Vind ik leuk
Ove +4184
zondag 14 april 2019 om 09:07
Bedankt voor het compliment
Vind ik leuk
Klopper456 +3088
zondag 14 april 2019 om 10:14
Wat een prut commentator. Begon gelijk te roepen dat de VAR dan maar helemaal moest worden afgeschaft. Terwijl de VAR juiste de goede beslissing nam om de beslissing van de scheids te steunen.
Vind ik leuk
Kaar +4302
zondag 14 april 2019 om 10:24
Hebben die dat echt gezegd? Het was zeker een strafschop en ook een terechte rode kaart voor Jorgensen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:56
Hij floot gewoon goed.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:46
Andersom had hij hem alleen niet gegeven dat is het stukje kuip magie
Vind ik leuk
komoanFC +3090
zondag 14 april 2019 om 08:13
Normaal gesproken zou de VAR deze ook moeten geven.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:13
Net zo als dat Excelsior geen pingel had gekregen waar ajax hem wel voor kreeg...heeft weinig met kuip magie te maken. Eerder met het bevoordelen van de thuisclub
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:08
Bevoordelen van de topclub. Uit dan wel thuis maakt niet zoveel uit andersom had ajax als feijenoord zon penalty nooit tegen gekregen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:49
Goede gast die trainer
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:28
Een 10 kan je natuurlijk niet geven aan een scheids die zelf het natrappen van Jorgensen niet zag...dat zag zelfs vincent bijlow...
Vind ik leuk
Nuance +10860
zondag 14 april 2019 om 08:46
Ook een scheidsrechter heeft geen ogen in zijn achterhoofd.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:57
In zn achterhoofd? hahahaha. dit had ie gewoon moeten zien man
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:44
Mooi lesje voor Van Bommel...
Vind ik leuk
Larykoek +117
zondag 14 april 2019 om 08:48
Gozobuyuk zo kan het ook ;)
Vind ik leuk
Vak-DD +12914
zondag 14 april 2019 om 09:43
Die heeft ook een eerlijke reactie gekregen van onze trainer 😁
Vind ik leuk
Larykoek +117
zondag 14 april 2019 om 10:08
En met die reactie was ik het ook 100% eens
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
zondag 14 april 2019 om 08:59
Sportieve reactie. Hij trok inderdaad maar niet overdreven hard. Geen penalty geven had ook gekund. Maar uiteraard moet de verdediger zijn handen gewoon thuishouden. Zeker met de VAR tefenwoordig.
Vind ik leuk
Vak-DD +12914
zondag 14 april 2019 om 09:45
En toch vind ik het jammer, het wordt een beetje korfbal zo en de fanatieke duels verdwijnen. Dat terwijl een hoop voetbalkenners roepen dat we Europees niet mee kunnen wat stevigheid in de duels. Succes trouwens vanmiddag, verwacht niet veel van onze kant.
Vind ik leuk
Klopper456 +3088
zondag 14 april 2019 om 10:15
Je kunt hartstikke fanatieke duels hebben zonder aan iemands shirt te trekken.
Vind ik leuk
Vak-DD +12914
zondag 14 april 2019 om 12:12
Je hoeft niet natuurlijk iemand het shirt over zijn hoofd te trekken, maar je pakt in een duel wel eens een shirt vast. Het blijft moeilijk, maar hier overdrijven ze wel waardoor bepaalde spelers zich steeds makkelijker laten vallen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
zondag 14 april 2019 om 11:06
Ben ik met je eens. Het verschil met bijvoorbeeld Engels voetbal is heel groit aan het worden..

Jij ook succes vanmiddag. Geen idee hoe de FC voor de dag komt na de 5-0 nederlaag bij ADO vorige week..
Vind ik leuk
Hulsink +608
zondag 14 april 2019 om 09:01
Spreken is zilver, stil zijn (in dit geval) goud! -;)
Vind ik leuk
Optelsom +807
zondag 14 april 2019 om 09:08
Goed gedaan jochie
Vind ik leuk
henk1952 +311
zondag 14 april 2019 om 09:15
Een tien voor Kamphuis. Zijn eerste ooit ...Vanuit Zeist vernomen: De naam van deze staat genoteerd met een minus 3. Dit betekent dat indien hij zich a la Slutsky laat gaan het verrekend wordt met een schorsing van bijvoorbeeld 3 wedstrijden
Vind ik leuk
henk1952 +311
zondag 14 april 2019 om 09:15
Deze scheidsrechter...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:23
Een sportieve reactie van een hele goede trainer. Chapeau!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:40
Hij trekt gewoon?? Lekker man...😂
Vind ik leuk
Franciscus +218
zondag 14 april 2019 om 21:31
Het mag ook wel na alle terechte penalty's die mijn Feyenoord al die jaren die door onze neus zijn geboord. Groot trainer als je dat kan toegeven.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:43
Heel sportief. Waar zie je dat nog?
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 15 april 2019 om 10:02
. . (over-) eerlijk gedrag van deze man, . . en ja, van de scheidsrechters van de knvb kun je blijkbaar moeilijk consequent gedrag verwachten !?, . . maar liever dat nog dan het inconsequent gedrag van de var (-out) !!?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws