Van Gaal beschrijft 'beste prestatie': 'Als je ze dan nog steeds kan motiveren...'

Van Gaal beschrijft 'beste prestatie': 'Als je ze dan nog steeds kan motiveren...'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 08:08zo 14-04-2019 om 08:08

Louis van Gaal vindt het winnen van de FA Cup met Manchester United zijn grootste prestatie in zijn trainerscarrière. De oefenmeester won onder grote druk van fans, bestuur en media toch nog een prijs met The Red Devils.

In 2016 won Van Gaal de FA Cup met United door in de finale met 2-1 van Crystal Palace te winnen. Volgens Van Gaal zijn grootste prestatie ooit. "Omdat ik in de media een half jaar lang elke week met mijn hoofd op het hakblok lag", zegt de oud-trainer in een groot interview in het Noordhollands Dagblad. "Dat tast jouw autoriteit als trainer aan."

"Als je dan toch nog steeds de spelers kunt motiveren en de FA Cup wint, is dat een fantastische prestatie", legt Van Gaal uit wat hij bedoelt. "Misschien nog wel knapper dan de titel met AZ. Daar waren de werkomstandigheden voortreffelijk. Korte lijnen en onderling vertrouwen binnen de clubleiding."

Plaats een reactie

InternetHeld +3870
zondag 14 april 2019 om 08:11
Jammer dat Louigi gestopt is als trainer.
Vind ik leuk
PRICE +6768
zondag 14 april 2019 om 08:17
Zijn prijs met ajax CLin 95 vond ik toch net iets groter lijkt me zo.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:23
Met de wereldbeker in november als toetje
Vind ik leuk
Nosje +1618
zondag 14 april 2019 om 08:23
Wat een bullshit. Typische trainers taal. Alles gewonnen maar de FA cup het belangrijkste vinden met een huilverhaal. Wat een onzin. Je hoeft geen spelers te motiveren voor een FA wedstrijd, laat staan een finale.
Vind ik leuk
Fce9091 +3451
zondag 14 april 2019 om 08:27
Goedemorgen chagerijntje, ga nog even terug je bed in. BVD
Vind ik leuk
Nosje +1618
zondag 14 april 2019 om 08:29
Nee joh, zit naar Max te kijken.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4604
zondag 14 april 2019 om 09:30
Dit is wat hij vind, niet wat jij er van vind..
Vind ik leuk
Morgel +17
zondag 14 april 2019 om 09:36
gewoon 2x *vindt hoor.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4604
zondag 14 april 2019 om 09:38
Maar je begreep mij wel, iemand op zijn nederlands wijzen maar begrijpen wat diegene bedoeld is wel erg zielig..
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
zondag 14 april 2019 om 09:50
Ik denk dat je hier verkeerd zit. Dumpert is 2 sites verderop.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23812
zondag 14 april 2019 om 08:27
Grappig dat hij de FA cup winnen de beste prestatie vind en het blijkbaar logisch vindt dat hij met Ajax alles gewonnen heeft
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
Ove +4061
zondag 14 april 2019 om 08:30
400 miljoen investeren,en dan tevreden zijn met een FA cup
Wat een oliebol,de enige leraar in de wereld die 3 woorden engels spreekt.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2240
zondag 14 april 2019 om 09:41
Kwart finale tegen west ham united halve finale everton en finale crystal pakace ... wat een prestatie , allemaal veel kleinere clubs geloot met veel minder budget
Vind ik leuk
Maxx Jw +1580
zondag 14 april 2019 om 09:28
En 3e worden op het WK met eem selectie waar niemand vertrouwen in had. Ook knap!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:30
Bij Ajax ziet iedereen dat ie goed werk geleverd heeft , daar is geen twijfel over mogelijk .
Bij United heeft ie het gewoon heel erg slecht gedaan , en op deze manier probeerd ie die slechte prestatie toch nog recht te breien , denk ik
Vind ik leuk
wattenstaafje +23812
zondag 14 april 2019 om 09:54
Denk ik ook. Die periode hangt wel als een molensteen om zijn nek.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:16
Fantastische trainer , en ook heel veel gepresteerd .
Op de kwalificatie voor het WK 2002 en Man utd na dan .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:33
Ach je weet toch...het is altijd een ander zijn schuld als
het fout gaat.Zo niet dan is Louitje de king.
Vind ik leuk
Hoppert +142
zondag 14 april 2019 om 08:35
Mooi dat hij weer zo bescheiden is om zichzelf nog maar eens een schouderklopje tegeven voor zijn wanprestatie bij Man United.
Vind ik leuk
rinirat +4115
zondag 14 april 2019 om 08:36
V Gaal is gewoon een bevlogen top trainer geweest
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 08:37]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
zondag 14 april 2019 om 08:51
Een drol is ook bevlogen door een strontvlieg.
Maar dit is gewoon een kul verhaal van Louis.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 08:51]
Vind ik leuk
Tollolsuda +135
zondag 14 april 2019 om 09:49
Dickkie okk
Vind ik leuk
Benniewies +5850
zondag 14 april 2019 om 08:47
Louis, kom nog maar x terug naar het heerlijke Alkmaar
Vind ik leuk
Jandieze +973
zondag 14 april 2019 om 09:15
200 miljoen investeren, niet eens cl halen, Europees afgaan en alleen een b-prijs winnen. Als je dat een topprestatie i.p.v. falen noemt ben je geestesziek
Vind ik leuk
Tollolsuda +135
zondag 14 april 2019 om 09:36
Pffffff Truus hoe.hou je t.vol met deze man.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:12
Ik denk dat men vergeet dat deze man 3e is geworden op een WK met een selectie waar niemand in vertrouwen had.. LVG is gewoon een van NL grootste trainers..
Vind ik leuk
Tollolsuda +135