Koolwijk: 'Jij zegt dat ik goed wegkom, maar ik vond geel daar wel terecht'

Koolwijk: 'Jij zegt dat ik goed wegkom, maar ik vond geel daar wel terecht'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:38zo 14-04-2019 om 09:38

Ryan Koolwijk vond de strafschop die Ajax in de tweede helft van de wedstrijd tegen Excelsior (6-2) te nemen kreeg onterecht. In eerste instantie liet leidsman Pol van Boekel doorspelen, maar na interventie van de VAR ging de bal toch op de stip.

Dusan Tadic benutte de strafschop, waardoor Ajax op 4-1 kwam. "Ik vond de penalty rondom de situatie met De Ligt niet terecht", zegt Koolwijk na afloop van de wedstrijd bij FOX Sports. "De scheidsrechter zei dat ik eerst mijn tegenstander raakte en daarna de bal, maar voor mijn gevoel was dat echt niet zo."

In de eerste helft leek Koolwijk zelf goed weg te komen toen een harde charge op Donny van de Beek met geel werd bestraft. "Ik was zeker te laat bij Van de Beek en raak hem vol op zijn wreef. Jij zegt dat ik goed weg kom, maar ik vond dat geel wel terecht was."

Vooraf gaf Ricardo Moniz, de nieuwe trainer van de Kralingers, nog aan dat Excelsior brutaal druk wilde zetten. Dat kwam er niet uit. "Dat heeft met de tegenstander te maken, omdat zij wel weten wat ze met een bal onder druk moeten doen. Ook wij hadden het beter kunnen aanpakken."

Plaats een reactie

Gino Ofzo +52
zondag 14 april 2019 om 09:43
Dat die prof is geworden. Smerige speler is het
Vind ik leuk
InternetHeld +4768
zondag 14 april 2019 om 09:44
Ik vraag me af hoe hij het dan voelde. Gewoon hele vuile overtreding. Klaar, mag blij zijn dat hij niet rood kreeg.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13066
zondag 14 april 2019 om 10:16
Had daarentegen wel een stuk of vij gele moeten hebben.....
Succes vanmiddag gab!!
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 10:38
Suc6 voor PSV vandaag
Vind ik leuk
De Liefhebber +13066
zondag 14 april 2019 om 10:55
Nee joh!! Nou vooruit, gelijkspelletje dan....
Vind ik leuk
fr1963 +4714
zondag 14 april 2019 om 09:44
dit was een duel om de bal waarbij beide spelers exact dezelfde trapbeweging maakten naar de bal. De Ligt had net iets meer pech. Maar absoluut geen penalty!
Vind ik leuk
Gijsie +2149
zondag 14 april 2019 om 09:48
Hij was gewoon te laat.
Vind ik leuk
Mosquito +22505
zondag 14 april 2019 om 09:52
Precies!
Echt een belachelijk beslissing van de scheidsrechter.
Ze maken allebei de zelfde beweging richting de bal.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:01
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:36
Tegen vitesse hoorde ik je ook niet klagen. Lozano gaat voor dat de keeper hem raakt al liggen. En al die andere penalty's en kaarten die hij heeft aangenaaid. Dus zeik niet of het onterecht was.
Vind ik leuk
Mosquito +22505
zondag 14 april 2019 om 10:53
Als een beslissing onterecht is dan is dat zo!
Of het nu Lozano of pietje puk is maakt geen fuck uit.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:56
Dat zeg ik ook niet toch. Hoor ook geen psv fans die zeggen onterrecte penalty tegen vitesse. Of terrecht beslissing om geen penalty te geven tegen Utrecht met die overtreding van dumfries
Vind ik leuk
Mosquito +22505
zondag 14 april 2019 om 11:30
Ik reageer op DIT artikel nu.
Wat hebben andere wedstrijden ermee te maken?
Jij maakt er gelijk weer aan PSV Ajax strijd van.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:35
Zoals zovelen hier
Vind ik leuk
Pindarots +1485
zondag 14 april 2019 om 10:49
Als je de tegenstander raakt ipv bal kun je niet zeggen dat het niks is. Daarbij was het een goedmakertje van de 1e helft. Dus deze hadden we nog tegoed.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:20
Tegoed..... tis wat met die prepaid scheisrechters van tegenwoordig.
Vind ik leuk
Plaotie +65
zondag 14 april 2019 om 10:55
Ik begrijp je reactie en ze maakten ook allebei dezelfde beweging. Echter was De Ligt eerder bij de bal en werd de Ligt, zachtjes op zijn wreef werd geraakt door Koolwijk, die zich vervolgens als een stervende zwaan liet vallen.

Wel een penalty, maar absoluut geen zware overtreding.
Vind ik leuk
zoroman30 +205
zondag 14 april 2019 om 11:46
vind de penalty ook wel heel makkelijk gegeven , voelde haast als een goedmakertje voor de situatie eerder met De Ligt bij die corner . Ik vind Koolwijk wel een walgelijke speler wat schopt hij een hoop . Hij maakte een overtreding waarvan ik dacht dat rood wel op zijn plaats was maar kreeg geel en maakte daarna nog 4 overtredingen .
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
zondag 14 april 2019 om 11:48
Aan de hand van de beelden kun je tot de conclusie komen dat Koolwijk de bal mist en met zn noppen tegen de wreef van De Ligt komt en dus kun je hier een strafschop voor geven.
Maar als je het in het echt zag gebeuren op ware snelheid dan kun je ook gewoon zeggen dat dit domme pech is en dat beide spelers zo inkomen en voor de bal gaan.
Ik vond het eerlijk gezegd erg ongelukkig en geen penalty waard, die situatie net voor rust waarbij De Ligt werd beetgehouden vond ik nog meer een penalty waard dan dit.
De herhaling in slowmotion gaf een heel ander beeld dan wat er in werkelijkheid gebeurde.
Gelukkig maakt het al met al niets uit en had Ajax zonder deze strafschop ook dik gewonnen, maar het is toch weer zo’n momentje waarbij je gaat twijfelen aan de var.
Vorige week zagen we bij Vitesse - PSV ook al een aantal van die merkwaardige beslissingen na het ingrijpen van de var en nu zien we dat weer. Waarom krijgt De Ligt in de eerste helft geen penalty nadat hij duidelijk werd beetgepakt door zijn tegenstander en in de tweede helft wel een penalty na zo’n ongelukkige actie?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:53
Ik vond die penalty ook wel erg zwaar bestraft..
Vind ik leuk
De Liefhebber +13066
zondag 14 april 2019 om 10:17
Alleen maakt Koolwijk hem met gestrekt been en zijn noppen naar voren in de 16... maar bij Koolwijk is dat normaal zullen we maar zeggen...
Vind ik leuk
De Kleine +200
zondag 14 april 2019 om 11:17
Dan moet je toch maar goed de beelden kijken de ligt heeft ook zijn noppen naar voren en als het allebei is het voordeel bij de verdedende ploeg
Vind ik leuk
De Liefhebber +13066
zondag 14 april 2019 om 11:25
Koolwijk raakt hem boven op zijn voet/enkel....maar een penalty is het niet zoals gezegd.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:49
Juist een hele nette speler, maar blijkbaar mag je volgens de ajaciedjes geen enkele overtreding tegen ajax maken. Geel was terecht, was absoluut geen rood waard.
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 09:58
Lol, dan zou ik toch eens zijn wedstrijden terug gaan kijken, hij maakt regelmatig smerige overtredingen. Had veel vaker rood moeten krijgen in zijn carrière.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:02
Elke speler maakt wel eens een overtreding maar hij is vaak juist te flegmatiek en wil het nog wel eens te mooi oplossen.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
zondag 14 april 2019 om 10:50
Ja aan de bal wil hij het mooi oplossen in de duels echt niet. Komt zo vaak te laat.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:11
Dat hij vaak te laat komt klopt wel.
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 11:01
Heb hem vaak genoeg iemand bewust onderuit zien schoppen. Vind het persoonlijk echt een smerige voetballer, maakt te vaak bewust een vieze overtreding. Flegmatiek zou ik hem juist weer niet noemen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:12
Dat is jouw mening, ik ben het daar niet mee eens. zijn overtredingen zijn vaak omdat hij te laat is en niet echt bewuste vieze overtredingen.
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 13:17
Hmm, de overtredingen die bij mij zijn blijven hangen waren, of leken iig, wel bewust. Hij maakte er toen ook bijna elke wedstrijd 1. Misschien is het verder een hele nette voetballer, die reeks van overtredingen zijn mij iig bijgebleven.
Vind ik leuk
De Kleine +200
zondag 14 april 2019 om 11:20
Nou minder dan de wolf vroeger bij sparta als hij nu nog zou voetballen dan was hij om de 2 wedstrijden geschorst
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 11:45
Wat is de relevantie van deze opmerking? Hebben het toch over nu en over Koolwijk? Niet over De Wolf en vroeger? Tegenwoordig wordt er sowieso strenger gefloten, maar denk niet dat mensen van vroeger tegenwoordig meer geel zouden krijgen, ze zijn allemaal 60 jaar of ouder en te traag om nog op tijd bij de speler te zijn voor een overtreding.
Vind ik leuk
De Kleine +200
maandag 15 april 2019 om 08:46
Nee maar jij had het over koolwijk die doet dit niet elke wedstrijd en ik noem een voorbeeld die het wel elke wedstrijd deed
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:21
Jij hebt tenminste een doel in je leven.... met je suffe verhaal.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:19
Man man man.... nu is ie ineens een smerige speler... ga toch fietsen met je grote gevoelige reukorgaan.
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 12:29
Je kan geen inhoudelijke reactie geven?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:31
Kun jij niet normaal reageren op wat er gebeurd is? Meteen karaktermoord plegen op basis van zelfverzonnen "feiten".
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 12:37
Ga maar eens wat oudere wedstrijden van hem terugkijken, dan zal je zien dat hij regelmatig overtredingen maakt. Maar alleen anderen moeten dus normaal reageren? Voor jou geldt dat uiteraard niet?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:09
Elle speler maakt regelmatig overtredingen dus wat is je punt?
In een ander topic wordt een ajax speler juist verheerlijkt omdat hij een overtreding maakt.
Vind ik leuk
Gearry +1538
zondag 14 april 2019 om 13:15
Heb het overtredingen van achteren! Op de achillespees of op de voet/enkel staan ed. Die vind ik smerig iig. Niks mis met een overtreding op zijn tijd, als die noodzakelijk is, zolang het er maar geen is waarbij je je tegenstander ernstig kan blesseren.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 14:25
De bankzitters gedragen zich nog wel redelijk
Vind ik leuk
Testata +573
zondag 14 april 2019 om 14:46
Net zoals Veltman.

Alleen heeft Ryan meer voetbal kwaliteiten.
Vind ik leuk
rinirat +4201
zondag 14 april 2019 om 09:43
Zou ik ook zeggen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:48
Dan zou je eindelijk iets verstandigs zeggen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:43
De Ligt is de trots van ons aller Ajax. Ik ga eerst genieten van psv tegen Graafschap. Kijk hoe psv het gaat doen mey hun anti voetbal. Vandaag ben ik voor Graafschap.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6238
zondag 14 april 2019 om 09:45
Leuk voor je
Vind ik leuk
Benniewies +6150
zondag 14 april 2019 om 09:46
Onze superboeren
Vind ik leuk
Johnnies +2825
zondag 14 april 2019 om 09:48
Onze aller psv gaat winnen, pech voor jou.
Vind ik leuk
Lee +1106
zondag 14 april 2019 om 09:54
Ik hoop ook dat de Graafschap kan verrassen vandaag, maar de kans daarop is niet heel groot, denk eerder dat PSV een grote uitslag neer gaat zetten.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:54]
Vind ik leuk
Blindsy +20533
zondag 14 april 2019 om 10:01
13-0 Doen? 😉
Vind ik leuk
Lee +1106
zondag 14 april 2019 om 10:05
Is nog steeds niet genoeg voor de koppositie, Ajax heeft dan meer gescoorde goals dan PSV en blijft dan koploper😉
Vind ik leuk
Blindsy +20533
zondag 14 april 2019 om 10:11
Ja, maar om nou 14-0 te verwachten... 😉
Vind ik leuk
Lee +1106
zondag 14 april 2019 om 10:36
Nee dat zou raar zijn idd!
Vind ik leuk
fr1963 +4714
zondag 14 april 2019 om 10:13
He, en Frenkie dan? Teleurstellend dit.....
Vind ik leuk
Pindarots +1485
zondag 14 april 2019 om 10:51
Ik hoop ook dat de Graafschap lekker elke bal de uien in schiet. Is garantie voor succes tegen PSV.
Vind ik leuk
Benniewies +6150
zondag 14 april 2019 om 09:44
Terechte pingel en hij kwam Ids goed weg
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:50
Onrechte penalty en geel was terecht.

Vind ik leuk
Lee +1106
zondag 14 april 2019 om 09:57
Vond de strafschop ook niet terecht, maar Ajax had op een ander moment er wel een moeten krijgen, weet niet precies meer wie maar bij een hoekschop hing er een speler om De Ligt heen, beetje dezelfde situatie als bij Feyenoord die daar wel een strafschop voor kreeg
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:44
6 - 2? En weer tegen een Rotterdamse club kan haast geen toeval zijn....;-)
Vind ik leuk
Mr bien +8961
zondag 14 april 2019 om 09:46
Nu aan de goede kant van het scorebord
Vind ik leuk
Gijsie +2149
zondag 14 april 2019 om 09:47
:)
Vind ik leuk
vierde-ster +8822
zondag 14 april 2019 om 09:48
Volgende keer zet ik mijn geld erop
Vind ik leuk
Mr bien +8961
zondag 14 april 2019 om 09:45
Koolraap had de 90 minuten nooit mogen vol maken.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:47
Een aanfluiting die strafschop.
Beukelsdijk gezien ? Dat was DONKER rood, maar kreeg GEEL.
Hier zat de VAR te slapen ?
Vind ik leuk
Johnnies +2825
zondag 14 april 2019 om 09:49
Te slapen, denk dan ze er niet eens waren.
Vind ik leuk
roma1900 +674
zondag 14 april 2019 om 10:01
de var is om te lachen
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:22
Juist! Afschaffen dat pleurisding!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:58
Onterecht. Het is was duidelijk een penalty.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:23
Zeker geen rood. Was gewoon een ongelukkig contact.
Vind ik leuk
roma1900 +674
zondag 14 april 2019 om 10:00
die man moest gewoon rood hebben en zo was er nog 1 die rood moest hebben maar van boekel die niks kan moest weer tegen ajax fluiten
Vind ik leuk
Ove +4232
zondag 14 april 2019 om 10:09
Ik vond de penalty wel terecht
Ajax krijgt altijd pingels tegen in de arena,nu gelukkig een keertje mee.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 10:12
Ja maar Ryan dan was het 5-2 geworden ook genoeg om kampioen te worden


🛠
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
zondag 14 april 2019 om 10:22
Excelsior lijkt mij de club die op plaats 17 gaat eindigen.

De beste speler stellen ze niet op & Poldervaart hadden ze moeten behouden tot i.i.g. einde seizoen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:28
Jammer dat de VAR weer eens sliep tijdens de wedstrijd
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zondag 14 april 2019 om 11:11
hij had wel 3x rood moeten hebben, wat een (veel te)harde overtredingen, en de Brabantse scheids (psv fan) v Boekel vond het allemaal goed en weigerde rood te geven en heeft Ajax minimaal 1 strafschop onthouden en eentje pas na ingrijpen van de VAR gegeven. onbegrijpelijk dat hij in deze periode een wedstrijd van Ajax (of psv) mag fluiten
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 11:30
Wanprestatie van Pol. Laat 'ie lekker een schip gaan bouwen ofzo!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:31]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
zondag 14 april 2019 om 12:23
Jij ziet echt spoken....
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 11:29
Ik weet niet waar Koolwijk z'n wreef heeft zitten maar het waren de achillespezen van V.d. Beek die hij te pakken had. Donkerrood dus!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws