LIVE-discussie: Lammers en Mahi ontbreken in verhitte Derby van het Noorden

LIVE-discussie: Lammers en Mahi ontbreken in verhitte Derby van het Noorden

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 13:25zo 14-04-2019 om 13:25

In de Derby van het Noorden moeten sc Heerenveen en FC Groningen het zondagmiddag doen zonder Sam Lammers en Mimoun Mahi. De twee aanvallers ontbreken vanwege blessures. 

Bij Heerenveen, dat na het vertrek van Jan Olde Riekerink wordt geleid door interim-trainer Johnny Jansen, staat Pelle van Amersfoort in de punt van de aanval. Michel Vlap fungeert als hangende linksbuiten. Op het middenveld spelen Morten Thorsby en Yuki Kobayashi. Stijn Schaars ontbreekt eveneens vanwege een blessure. 

Groningen moet het in het Abe Lenstra Stadion stellen zonder Mahi. De aanval van trainer Danny Buijs bestaat uit Mo El Hankouri, Iliass Bel Hassani en Kaj Sierhuis. De derby tussen de twee rivalen begint om 14.30 uur. 

De opstellingen

Heerenveen:  Hahn, Schmidt, Hoegh, Pierie, Woudenberg, Thorsby, Kobayashi, Rienstra, Van Bergen, Van Amersfoort en Vlap

Groningen: Padt, Zeefuik, Te Wierik, Chabot, Handwerker, Memisevic, Reis, Doan, El Hankouri, Bel Hassani en Sierhuis.

Poll

Wat wordt de uitslag in Friesland?

(287 stemmen)

Plaats een reactie

PRICE +7972
zondag 14 april 2019 om 13:29
Lammers is ziek geworden van PSV
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:19
Wie niet. Ik ben alweer des duivels.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:28
Heerenveen produceert nog aanvallen Groningen is gewoon een zeer trieste vertoning.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:32
Groningen wint dit! Hebben de flow te pakken en moeten toch ook is een keer goed voetbal op de mat leggen met al die kwaliteit op het veld!
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 14 april 2019 om 15:26
nou, 't leek er weinig op zonet. Hoop dat Buijs ze even een flinke schop onder de kont gaat verkopen in de pauze.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:58
Ik ben Groninger.. Geboren en getogen, maar al 17 jaar supporter van SC Heerenveen! Ik denk dat Groningen met de 3 punten er vandoor gaat...😔
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:17
Denk het niet !



(.ook om je een beetje moed in te praten ! )😉
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:21
Vaak op je hoofd gevallen vroeger zeker?
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 14 april 2019 om 14:22
Ben er niet eens zo rouwig om dat Lammers er niet bij zit. Speelde als een natte krant de laatste 4 wedstrijden. Waarom niet hornkamp in de punt?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:25
Geef ze even een beste vertouwens knauw. Dan fietsen we er volgende week zo doorheen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:00
Pad. Tacticus!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:12
Lammers kan ook weer terug naar Eindhoven 😎
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 14 april 2019 om 15:24
Waar de laatste tijd de FC supporters uit er juist altijd de leukste feestjes bouwen, moet er vandaag weer zo’n volidioot een fakkel het familievak ingooien. Jammer dit en mijn excuses naar de mensen in het vak, ik schaam me diep voor dit gedrag.
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:29
Ja, absoluut. Gewoon idioot, zit je in een stampvul uitvak.. pass dat ding dan rond, en maak dr sfeer mee!(1 of 2 stewards, tevergeefs dr achteraan, lachen toch? Sjaals en capuchonnetjes genoeg om even op te doen, nietwaar?).

Ik plaats wel een vraagtekentje in de kantlijn: Met zó veel lége plekken in het Abe Lendstra: Waarom zetten ze vrouwen en kinderen dan zó dicht op het uitvak? Dát had men - voor de zekerheid - toch ook iets anders kunnen besluiten?(Bufferzone?)

Maar, zoals ik hieronder ook al zei; Dit slaat nergens op! Dat doe je niet, gooi em dán op het veld, waar je dr niemand mee raakt.

Vind de reactie van Nijhuis wel wat overdreven: Zeefuik wordt bijna K.O geraakt door die bal in zn gezicht en hij laat gewoon doorspelen, maar er gebeurt iets op de tribune en hij moet even autoritair zijn gezag laten horen? Sloeg ook nergens op...(NB, die BOM die naast Onana ontplofte, is die wedstrijd ook direct afgefloten of?.. Precies...Prima dat het opgemerkt wordt, ook dat de stadionspeaker het uitvak maant toch beter gedrag, maar laat Nijhuis zich nu maar op de wedstrijd concentreren)
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:25
Beetje waardeloze pot tot nu toe...

SCH dat Groningen heel vroeg vastzet, en tactiek die, mijns inziens, zeker niet bijdraagt aan de wedstrijd, maar goed. SCH speelt op een resultaat, gezien de stand op de ranglijst, dus is het best effectief....alleen niet om aan te zijn, bij vlagen, maar als Groninger mag ik daar, in 2019, niet te veel over zeggen natuurlijk....

Tweede helft zal de FC toch echt uit een ander vaatje moeten tappen: pas ná de goal zet FCG pas wat druk op de bal. Wellicht het idee van Buijs: SCH heeft hun coach ontslagen; schok-effect--> Laat ze maar éven uitrazen?
T is aan beide kanten nog érg slordig iig...Heerenveen wel terecht op voorsprong. Knappe kopbal van v.Amersfoort.

PS: Weet niet waarom er zó ongelooflijk veel ophef gemaakt wordt over een stadionfakkel. Nee, natuurlijk horen die dingen niet gegooid te worden.

Maar in de kantlijn vraag ik ergens wel: Met zo veel lége plekken in het Abe Lendstra, hoezo zitten vrouwen en kinderen dan zo dicht naast het uitvak bv? Dat is ook niet echt slim ingeplanned. Neemt niet weg dat de gasten zich horen te gedragen...

Nijhuis is een zijkwijf: Zeefuik krijgt een bal vol in zn gezicht, maar hij laat er gewoon voor doorspelen(SCH scoorde bijna uit die mogelijkheid.. Zeer slechte fout van Nijhuis daar: DE regels zeggen dat hij in zo'n situatie het spel stil moet leggen! Doet ie gewoon niet... Maar even later moet ie wel autoritair doen en dreigen dat hij de wedstrijd affluit als hij nog 1x weer een fakkel ziet... Dat zou een zeer zwaar overtrokken besluit zijn, t gaat om een fakkel, geen zwaar knalvuurwerk waarbij er gaten op het veld komen bv, of zoiets als die bom bij Onana(Die wedstrijd werd ook niet afgefloten toch? Dat was 10x erger!).
Maar, de ergste fout ligt bij de idioot in het uitvak die die fakkel dan in het nevenvak gooit.... Kom op zeg, je staat daar met 1200 man, capuchonetjes, sjaaltjes... pass dat ding gewoon rond, dán maak je sfeer!
Vind ik leuk
bartzwolle +235
zondag 14 april 2019 om 15:30
Proef enige frustratie !
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:44
Wedstrijd is vanuit Groningens perspectief, nog niet echt om aan te zien...

Zeefuik gaat bijna gestrekt als ie een bal vól in zn gezicht krijgt, maar Nijhuis laat gewoon doorspelen - terwijl hij dr bovenop stond!
Even later moet ie wel even 'zijn gezag laten blijken', met die gegooide fakkel.(Ik zeg, laat ie zich druk maken over de wedstrijd, wat op de tribunes gebeurt is voor de veiligheidscoordinator, en de stewards toch? In ieder geval, spreek ik de verwachting uit dat die mafkees van een klootzak die die fakkel gooide, dr wel gelijk uitgehaald is. Daar gaat Nijhuis toch niet over?)
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 15:33
Heerenveen domineert de wedstrijd volledig, het is Groningen dat de wedstrijd verziekt door ballen naar voren te rammen.
En dat je nog enigszins de fakkel-situatie probeert goed te praten zegt genoeg, gezinnen moeten toch gewoon plaats moeten nemen waar ze willen/kaarten voor hebben.
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:41
Ik praat niks goed, integendeel. Je ziet me toch duidelijk de term 'Idioot' aan dat individu hangen?

Ik geef enkel aan 'in de kantlijn', dat met zo'n aantal lege plekken over in het stadion, er wellicht buffers naast het uitvak hadden kunnen worden aangebracht. T is bij Europese wedstrijden bv redelijk standaard-procedure.

En t is niet de eerste editie van de Noordelijke Derby....Vind het dreigement van Nijhuis gewoon overtrokken: hele wedstrijd affluiten voor de actie van 1 of 2 idioten? Daar dupeer je veel te veel mensen mee.
Daarnaast, en dan noem ik die situatie van Onana met die bom als voorbeeld, is het een beetje zwaar overtrokken om zo'n besluit te maken voor iets wat de wedstrijd op het veld, eigenlijk totaal niet beinvloed.

Maar die idioot mag dr van mij dírect uitgepikt worden, 5 jaar SV(om te beginnen), en een flip van 2 rooitjes ofzo... Enkelbrace, 240uur schoffelen, en een meldplicht voor de wedstrijden van SCH en FCG, voor iig de komende 2 jaar...Mag ook zwaarder!

Ik heb niks tegen wat sfeerverhogend vuurwerk in de vorm van een fakkel die bv 'anoniem rondgaat', maar je bekogelt mensen er niet mee, zéker geen vrouwen en kinderen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:29
Triest maar dan ook echt triest wat Grunn laat zien...wat een ergernis
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:50
2e helft lijkt wel wát beter(is ook niet moeilijk...)

Nijhuis is ook echt als een DRUIF aan het fluiten. Die actie van Schmidt met Gladon: Trekt em gewoon naar de grond, maar hij geeft ze allebei geel O.o heh???

Even later ligt het spel stil, en Kobayashi trapt te Wierik gewoon van achteren neer, sorry das gewoon Rood. Opzouten!.. Geeft ie geel voor O.o

Totaal de controle aan het verliezen... SCH en FCG maken dr een knokpartij van

!!! 1-1 GLADON!! YES!!!!!
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
zondag 14 april 2019 om 15:30
Fakkels gooien in een vak met (voornamelijk) kinderen?!!? Schaam je/jullie kapot (degene/diegenen die dit op zijn/hun geweten hebben) jij/jullie zouden je/jullie zelf überhaupt geen Groningen/voetbalsupporter mogen noemen wat 1 schande nog schandaliger zelfs dan het angstige trage verdedigende anti voetbal dat de FC op de mat legt bah bah bah zo staan we dubbel voor l*l vandaag.

Mijn excuses aan de SC Heerenveen supporters voor deze wandaad en hopelijk zijn er verder geen gewonden gevallen.

Ah zie je wel dat (in ieder geval) proberen te voetballen beloond wordt 1-1 Gladon.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:51]
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 15:34
Zit er vlakbij, achter de goal. Geen gewonden maar wel geschrokken kinderen/ouders. Jammer dat er nog steeds zoveel idioten rondlopen, bij welke club dan ook.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
zondag 14 april 2019 om 15:49
Yep je hebt bij elke club waar dan ook ter wereld (bij de een uiteraard wat meer als/dan bij de ander) een klein percentage idioten die het verpesten voor de overgrote meerderheid.
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:51
'Zoveel'.. T is echt een 1mans-actie...

Bij dé Noordelijke Derby hoort een stukje sfeer en spektakel..

Als men die fakkel 'vrolijk' rondgeeft in het uitvak, heeft iedereen(dus bv ook de vrouwen en kinderen in het naastgelegen vak) daar plezier van toch?

PS: Hebben ze iemand uit het uitvak gepikt voor die idiote actie?? Heb je dat kunnen zien?
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 15:56
Klopt, het is een 1mans-actie, maar je hebt nog steeds veel te veel van die 1-lingen.
Hebt gelijkt, als de fakkel normaal rond kan is het mooi, vinden de kinderen ook maar helaas gaat het vaak net te ver.

Voor zover ik kon zien is er niemand uitgepakt maar met zoveel camera's tegenwoordig moet dat toch te zien zijn voor later.
Vind ik leuk
Cantona +1412
zondag 14 april 2019 om 15:32
Hoezo "verhitte" derby van het Noorden?
Er zijn volgens mij niet veel spelers die het derby gevoel nog hebben tegenwoordig.
Volgens mij heerst dat gevoel alleen nog bij de supporters.....
En dan is daar er weer één idioot bij die een fakkel in een familievak gooit......domme sjomp!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 15:35
Volgens mij is dat bij elke derby zo tegenwoordig, maar bij deze is het wel opvallend weinig te zien, met name van Groningen kant
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:52
T begint nu wat los te komen.......

En ja, hopelijk is die klootzak er al 'fijn' uitgepikt, en zit die nu te brommen achter in een ME-bus om zijn persoonsgegevens af te geven....
Vind ik leuk
Cantona +1412
zondag 14 april 2019 om 16:01
En iemand met grote handen alvast ff controleert of hij ook bolletjes bij zich draagt😀
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:05
Als er al een pot in past
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:34
Ik vraag me echt af.. Hoe kan zo grote wit blauwe pot toch in je reet
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 15:40
Alles voor een beetje extra sfeer ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 15:48
Het levert wel een doelpunt op voor de tegenstander
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1226
zondag 14 april 2019 om 15:50
Vandaag zijn in tegenstelling tot andere uitwedstrijden de randdebielen weer aanwezig. Mafkezen die voor de wedstrijd de ingang van het uitvak blokkeren omdat hun vriendjes met stadionverbod er niet in mogen. En dat onder het motto zij niet, de rest ook niet. Uiteindelijk zijn er wel een stel idioten binnen gekomen en gooien ze ook nog een fakkel in het familievak. Hoe dwaas en gestoord ben je dan! Maar hopen dat het op camera staat en dat ze alsnog gepakt worden. Om je dood voor te schamen als FC Groningen supporter. Wat de wedstrijd betreft.........ach laat ik er maar niks meer over zeggen. Een en al droevenis! Op dit moment maar een die aanspraak maakt op een overwinning en dat zijn onze buren uit Friesland.
Vind ik leuk
Farmer +15013
zondag 14 april 2019 om 15:53
Aye,

Maar laten we niet doorslaan in de politieke correctheid! Die ENKELING zal er zo uitgepikt worden(hopelijk).

Laten we die ene klootzak nu niet meer aandacht geven dan die 2x11 op het veld of de (tien)duizenden aanwezigen die er wél een Derby van proberen te maken!
Vind ik leuk
Cantona +1412
zondag 14 april 2019 om 15:59
Er komt nu wat meer pit in aan Groningse kant maar het is nog steeds niet best.
Heerenveen stond tot dusver gewoon beter te spelen.
En ik hoop dat ze die sjomp, die de fakkel gooide ,pakken en een fikse straf geven.
Je brengt daarmee de club en z'n aanhangers in een negatief daglicht...
Vind ik leuk
1club1taak +168
zondag 14 april 2019 om 16:06
Precies dit, zo jammer dat er nog steeds zoveel supporters zijn die het voor de rest verpesten, voor welke club dan ook.

Groningen is nu wel echt sterker dan dat wij zijn, denk dat de eerste die nu de goal maakt de wedstrijd ook wint maar op basis van de 2 helften is een gelijkspel wel terecht
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws