Willem II dankt goudhaantje Isak tegen PEC en blijft volop meedoen voor play-offs

Willem II dankt goudhaantje Isak tegen PEC en blijft volop meedoen voor play-offs

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 16:21zo 14-04-2019 om 16:21

Willem II blijft volop in de race voor een ticket voor de play-offs voor Europees voetbal. Dankzij een zege op PEC Zwolle (2-0) staan de Tricolores nu in punten gelijk met nummer zeven Vitesse. Goudhaantje Alexander Isak was wéér trefzeker. 

Op bezoek in Tilburg bakte PEC er tijdens de eerste helft helemaal niets van. De ploeg van trainer Jaap Stam werd niet één keer gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Aan de andere kant van het veld deelde Willem II zo nu en dan een speldenprikje uind ot.

Tien minuten voor de pauze kwamen de thuisploeg verdiend op voorsprong. Isak ontsnapte aan buitenspel en gaf de bal hard voor. Via het lichaam van Mike van Duinen verdween de bal achter de kansloze PEC-goalie Mickey van der Hart. 

PEC, dat in de eerste helft zowel Thomas Lam als Younes Namli geblesseerd uit zag vallen, kwam sterk uit de kleedkamer. Willem II werd teruggedrongen op eigen helft en een paar keer werd het gevaarlijk voor het Tilburgse doel. Tegen de verhoudingen in sloeg Willem II echter toe: Vito van Crooij leed slordig balverlies op het middenveld, Damil Dankerlui kon ontsnappen en uiteindelijk haalde Isak de trekker over.De Zweedse spits heeft nu in zeven opeenvolgende duels gescoord en staat op twaalf goals in twaalf Eredivisie-duels.

Isak hád in de allerlaatste seconde overigens nog een keer kunnen scoren. Een penalty van de tiener werd echter gekeerd door Van der Hart. 

Door de winst op PEC is Willem II nu in punten (43) gelijk gekomen met Vitesse. De nummers vier tot en met zeven van de ranglijst strijden aan het einde van het seizoen voor een ticket voor de Europa League. Vitesse gaat zondagmiddag op bezoek bij FC Utrecht. PEC is met 35 uit 30 de nummer twaalf. 

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 16:26
Heerlijk!! Baas Isak, die beslist dit soort wedstrijden
Vind ik leuk
HanV +5732
zondag 14 april 2019 om 16:28
Zeker, de man van eigenlijk de 1-0 en de 2-0 lijkt hij af te pakken van zijn medespeler.
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
zondag 14 april 2019 om 16:26
ISAK HEYYYY ISAK HOOOOO
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 14 april 2019 om 16:30
Toch wel weer triest hoe afhankelijk wij zijn van Namli. Hopen dat dit Kut seizoen snel voorbij is. Dat veld daar in Tilburg is echt drama. 3 spelers zonder enig contact verlaten geblesseerd het veld. Kan iedereen wel zeiken over ons kunstgras, maar dan moet het natuurlijke gras wel van hoge kwaliteit zijn, wat het duidelijk niet was. Leek wel het trapveldje om de hoek, triest!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:32
Hoe is het gefrustreerd manneke, het veld was gewoon goed. Het veld is altijd goed bij ons, misschien moeten die drama spelers bij jullie leren hoe ze de voeten moeten optillen!
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 14 april 2019 om 16:33
Ben helemaal niet gefrustreerd... Ik constateer iets. Overwinning is 100% verdiend voor jullie, wij waren drama. Maar het veld is ook dikke drama.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
Vendaron +314
zondag 14 april 2019 om 16:47
Het veld van Willem II word al jaren goed beoordeeld. Zo ook dit jaar.
Vind ik leuk
Zekur +791
zondag 14 april 2019 om 18:19
Hè frustrie, kijk eens even in het aanvoerdersklassement van de velden. Willem II elk jaar weer in de top 6 qua veld. Alleen die zaalvoetballers van jullie houden alleen van kunstgras.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1515
zondag 14 april 2019 om 16:47
Ja het lag aan het veld inderdaad. 1 schot op goal vandaag. Zou gewoon ff niks zeggen.
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
zondag 14 april 2019 om 16:53
Jij bent de laatste die mag zeuren over een slecht veld. Donder toch op met dat pokke kunstgras in Zwolle. Jij hebt echt lef!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:54
Zwets niet zo dom uit je nek, veld daar is 1 van de betere velden uit de eredivisie.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 14 april 2019 om 16:55
Dat is de reden dat er 3 spelers zonder enig contact geblesseerd van het veld gaan...
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
zondag 14 april 2019 om 17:05
Ik denk dat dat plastic veld in Zwolle veel meer blessures heeft veroorzaakt dan onze mooie grasmat in 128 jaar
Vind ik leuk
RWB013 +2485
zondag 14 april 2019 om 17:33
Ik heb nog nooit een speler horen klagen over het veld in Tilburg. Lijkt mij aannemelijker dat ze een lang seizoen gaan voelen rond deze tijd. Het is niet dat hier standaard elke wedstrijd 3 spelers uit vallen in de eerste helft..

Verder terecht 3 punten voor Willem II. Zwolle kwam niet aan aanvallen toe vandaag. Respect voor de groep fans uit Eritrea die lekker mee kwamen feesten!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 17:38
Een zwollenaar die jankt over een ECHT veld. Moet niet gekker worden haha.
Met ons veld is niks mis. Toevallig vandaag 3 blessures. Gelukkig gebeurd er op dat fantastische plastic van jullie helemaal niks.

Maak je maar deuk over die ploeg van je. Misschien wel de zwakste diedit seizoen in tilburg is geweest. Gewoon 6 puntjes in de pocket tegen zwolle
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:31
Schandalig slecht wat wij hebben laten zien. Er was geen strijd, inzet , passie en we mogen van geluk spreken dat het slechts 2-0 is gebleven.

En ook onbegrijpelijk vind ik dat stam een huurling als bouy brengt voor de geblesseerde lam terwijl je een jeugdspeler als Sepp v.d.berg ( hoezo kapitaalvernietiging) en een yuta nakayama op de bank hebt.

Het leek echt nergens op.

Nu maar hopen dat liverpool zo wint van chelsea zodat mijn weekend nog beetje positief eindigt.
Vind ik leuk
DCMan +46
zondag 14 april 2019 om 16:39
Man man wat een slechte keuzes! Is snap dat gedeelte niet en hoezo als je, je spil mist wat iedereen zien wissel je pas in de 82e minuut?! Bizar
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:31
Toch wel mooi dat je na Sol gewoon weer een topper in de spits kunt laten lopen ... heel netjes van een ploeg als Willem 2
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 14 april 2019 om 16:35
Ajax koop die isak nou gewoon man
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:36
Het leek wel of ik zat te kijken naar de effies, in plaats van PEC Zwolle!!!!!
Maar het zal meneer stam een zalige rot zorg zijn of PEC nu wel of niet blijft in de eredivisie!!!!
Vind ik leuk
DCMan +46
zondag 14 april 2019 om 16:37
Ik wens Feyenoord enorm veel plezier volgend seizoen met Jaap. Een draak van een wedstrijd spelen en pas in de 82 min op het middenveld wisselen. Belachelijk
Vind ik leuk
Pec010 +2762
zondag 14 april 2019 om 17:48
Je hebt wel meegekregen dat hij in de eerste helft al 2 geblesseerde spelers moest wisselen? Zwolle was echt heel slecht maar ik snap prima waarom je een tijd wacht met je laatste wissel. Zeker als je ziet wat er op de bank zit.
Vind ik leuk
DCMan +46
maandag 15 april 2019 om 00:53
Want we valt wat te redden als je 2-0 achter staat door lang te wachten? Of loop je dan een risico door per direct het roer om te gooien
Vind ik leuk
Caddy +126
zondag 14 april 2019 om 16:42
Ze rotzooien maar wat aan bij pec.niemand weet wat hij moet doen in het veld erget me dood aan sommige spelets het is allemaal zo plichtmatig.je kon het net zo goed schtoftelijk af doen
Vind ik leuk
Tossa +3143
zondag 14 april 2019 om 16:46
Understatement: het was niet heel best...
Namli blijkt wederom heel, heel belangrijk te zijn. Zonder hem geeb enkele creativiteit. En ik ben erg benieuwd, zoals hierboven al gezegd, waarom Bouy brengen?! Sepp stond al zo ongeveer klaar. Hoe jaag je je eigen talenten weg??
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:51
Als hij tegen PSV er 4 in knalt is hij een toppertje.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:57
Isaaaak heee isaaaak hooo 🙌

Wat een speler! 💪
Vind ik leuk
013Tilburg +829
zondag 14 april 2019 om 17:58
Zo, dat was een van de meest gezapige potjes voetbal van de afgelopen seizoenen.
De 3 punten zijn denk ik terecht maar wat was dat Zwolle zwak zeg. Ik schrok ervan. Het is voor de blauwvingers te hopen dat Stam het netjes achterlaat en dat jullie het komend seizoen weer wat beter voor de dag komen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:59]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws