Mané en Salah leiden Liverpool langs Chelsea én Manchester City

Mané en Salah leiden Liverpool langs Chelsea én Manchester City

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 19:24zo 14-04-2019 om 19:24

Liverpool staat weer aan kop in de Premier League. Op het eigen Anfield werd de topper tegen Chelsea beslist door doelpunten van Sadio Mané en Mohamed Salah: 2-0.

Manchester City won zondagmiddag met 1-3 van Crystal Palace en legde daarmee de druk op Liverpool, dat moest winnen om de koppositie weer over te nemen. Dat lukte, met dank aan Mané en Salah. Tussen de twee goals van de aanvaller zat amper drie minuten.

Mané en Salah waren ook de Liverpool-spelers die het Chelsea-doel in het eerste half uur onder vuur namen. Keeper Kepa Arrizabalaga was echter op zijn post. Na de doelpuntloze eerste helft brak Liverpool kort na rust de ban. Eerst kopte Mané een afgemeten voorzet van Jordan Henderson binnen, waarna Salah voor het hoogtepunt van de wedstrijd zorgde met wereldgoal van grote afstand.

Liverpool kreeg vervolgens nog een goede kans via Roberto Firmino, maar mocht aan de andere kant van geluk spreken dat Eden Hazard het vizier niet op scherp had staan. De Belgische aanvaller schoot de bal eerst op de paal en hielp vervolgens een droomkans om zeep.

In de slotfase mocht Georginio Wijnaldum nog invallen. Virgil van Dijk stond negentig minuten op het veld. Door de zege is het verschil tussen Liverpool en Manchester City weer twee punten in het voordeel van eerstgenoemde club. In Engeland zijn nog vijf wedstrijden te spelen.

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 19:27
heerlijke tweede helft
Vind ik leuk
power +7909
zondag 14 april 2019 om 19:37
Wat is er met je oude account stratum?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:39
daar is op dit moment iemand anders blij mee
Vind ik leuk
power +7909
zondag 14 april 2019 om 19:49
ok...Heb je daar voor zelf gekozen?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:49
nee
Vind ik leuk
Emnu +8289
zondag 14 april 2019 om 19:47
Mannetje heeft z’n account gedelete, kreeg daar na n paar dagen spijt van dus draait er maar n drol van.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:48
hahaha heerlijk
Vind ik leuk
Emnu +8289
zondag 14 april 2019 om 19:50
Altijd blijven lachen, maar dan ook altijd :)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:59
het leven is veul te kort om te sikkeneuren
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:13
Als je zijn reactie leest weet je meteen al voor welk clubje hij is.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:44
Zo, en wat een goal zeg.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:49
beide goals waren lekker
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:08
Ja, absoluut.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:27
Jezus christus wat een streep in de hoek van Salah
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:16
Dit dus.
Vind ik leuk
rexxo +16780
zondag 14 april 2019 om 19:27
Je voelt die hunkering in dat stadion naar de titel door merg en been bij die 2 goals.
Vind ik leuk
Settler11 +308
zondag 14 april 2019 om 19:27
Lekkere knal van Salah! Hup Liverpool!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:28
Alleen worden ze geen kampioen.
Vind ik leuk
Dr. PA +918
zondag 14 april 2019 om 19:35
Liverpool heeft een makkelijk programma! City krijgt nog de spurs en united uit! Ik denk dat united uit wel eens de competitie zou kunnen beslissen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:57
United speelt al weken echt heel slecht
Vind ik leuk
TheMariner +4200
zondag 14 april 2019 om 20:06
Daar staan dit soort wedstrijden in England los van. United heeft de punten hard zat nodig.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
zondag 14 april 2019 om 21:20
Maar heeft wel kwaliteit in huis en ook punten nodig voir de CL
Vind ik leuk
Spiegel +11606
zondag 14 april 2019 om 19:59
In Engeland valt niet te spreken van een makkelijk programma. Onderschatting is de grootste vijand.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
zondag 14 april 2019 om 19:39
Hoe weet je dat?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:14
Ik hoop het wel maar we zullen het zien.
Vind ik leuk
Hesses +1271
zondag 14 april 2019 om 19:28
Go Reds !!!!
Vind ik leuk
Het Brein +4908
zondag 14 april 2019 om 19:28
Heerlijke goal van Salah, die zat er goed in!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:29
Hazard geeft wederom niets thuis als het erom gaat misten 2 levensgrote kansen. Heb genoten Liverpool speelde heerlijk..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:07
Lul niet zo stom. Zn acties waren weer geweldig. Deed alles goed, had alleen pech door de paal.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 19:31
Dik verdiende overwinning van Liverpool blijft spannend zo tussen Liverpool en city👌
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:36
de derby in united zal de doorslag gaan geven in het voordeel van liverpool
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:37
Dik verdiende winst. De chelsea verdediging gaat vannacht nog wakker worden met nachtmerries over onze grote 3. Had mo graag zien scoren in de goal bij het uitvak na dat walgelijke lied wat die kneuzen afgelopen week over hem zongen.

Ook moet ik groot compliment maken aan Hendo. Speelde echt een voortreffelijke pot. En als virgil, trent, matip en robbo vanavond hun zakken leegmaken vinden ze hazard ( ondanks die 2 kansen voor hem ) , higuain, hudson-odoi en william er in terug

Nu nog 4 potten winnen en dan moet het goed komen.

Heb tegen me maten gezegd als we van chelsea winnen worden we kampioen ook.

YNWA
Vind ik leuk
Dani7 +400
zondag 14 april 2019 om 19:41
Volgens mij staat city toch echt eerste?

Edit: city wedstrijd minder laat maar, voor nu staat liverpool bovenaan
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:42]
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
zondag 14 april 2019 om 19:42
Wedstrijd minder gespeeld.

Edit: zie je edit.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:42]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:50
Liverpool doet het heel sterk, met een relatief kleine begroting. Zoveel kopen ze niet.
Wat een 2e helft.
Vind ik leuk
Arvin +7840
zondag 14 april 2019 om 19:53
Laat anfield ontploffen, die Chelsea fans hadden gewoon gelijk met hun liedje 😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:02
Ik vond het ook al een gewaagde koptekst 😂
Vind ik leuk
TheMariner +4200
zondag 14 april 2019 om 20:12
Heerlijk die doodse stilte in dat uitvak na die streep van die ex Chelsea speler. Mogen de komende uren in de bus terug lekker met elkaar zingen over Stevie G. terwijl de punten in in het Liverpool blijven die 17 !!! punten voor staan.
Vind ik leuk
JDW1988 +3352
zondag 14 april 2019 om 21:46
Hahaha echt he! Altijd maar zingen over de spelers van de tegenstanders.

Zingen ze hun eigen spelers welleens toe ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:53
Lekkere pot Liverpool, nou ja.. Alleen de tweede helft gezien en net nog ff de samenvatting van de eerste.. Hoop dat ze kampioen worden daar, ook al is het voetbal van City misschien een beetje beter, gun het de Reds van harte!
Vind ik leuk
Verratti +2443
zondag 14 april 2019 om 19:56
Ben na de eerste helft van Utrecht-Vitesse overgestapt naar Liverpool-Chelsea. Wat een tempo en wat een strijd. Liverpool was gewoon beter, maar Chelsea was zeker niet kansloos. Na de 2-0 had Hazard nog kunnen scoren, maar daarna was het wel klaar. Toch knap dat het team van Klopp kanshebber is voor het kampioenschap en waarschijnlijk woensdag in de halve finale-CL staat En dat met een aanvallend voetbal dat zoveel energie kost. Die moeten wel hele goede inspanningsfysiologen en medische staf hebben. Salah en Firmino waren een lust voor het oog.

Kijken wat City ertegenover kan zetten. Zouden Liverpool - Man.City een finale kunnen worden bij de CL. Misschien is een halve finale (met twee wedstrijden) nog mooier. En op de achtergrond de strijd voor het Engelse kampioenschap.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:57]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:04
Na de teleurstelling van vanmiddag maakt dit weer een hoop goed !
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
zondag 14 april 2019 om 20:05
Spannend! Lijkt Roda wel dit
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:06]
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 14 april 2019 om 20:41
Auwehoer 😂
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
zondag 14 april 2019 om 20:09
Wat een goal van Salah, man man.

Schijnt volgens Rafaël en Pierre komend jaar bij Telstar te gaan afbouwen # NOS studio voetbal # Mora # Hup NAC

Volg mij op Twitter # Babel
Vind ik leuk
Hupfean +5707
zondag 14 april 2019 om 20:20
Salah laat Anfield ontploffen? Hadden die supporters van Chelsea toch gelijk.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:37
Wat een fantastische sfeer direct na dat doelpunt van Salah!
Ik denk dat de fans liever landskampioen worden dan dat ze de CL voor de 5e keer winnen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:39
Jeps. Maar ze zijn afhankelijk van City. City heeft wel het moeilijkere programma.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
maandag 15 april 2019 om 06:19
Niet normaal ja, ik zit nu in de trein terug met gehoorschade en een schorre stem
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:38
Maar City heeft een wedstrijd minder gespeeld. En eigenlijk verdient City het, ze spelen beter.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:38
Congratz Liverpool. Maar ik zie ze de titel niet pakken. Volgende week wordt zeer belangrijk. Manchester United thuis tegen Manchester City. Hoewel Manchester United al weken belachelijk slecht voetbalt, kan het deze wedstrijd toch weer alle kanten op gezien de wedstrijd een wedstrijd opzich is. City moet dacht ik ook nog uit naar Tottenham toe.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:46
Daarom acht ik toch Liverpool meer kans om het te halen. City krijgt nog 2 erg moeilijke wedstrijden.
Ik hoop op Liverpool, heeft ook met historie te maken, in mijn beleving altijd een fantastische club geweest.
Had AZ'67 net uitgeschakeld in '81 in EuropaCup I met 1-2 en
2-2 meen ik.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:01
Zekers, ik hoop ook op Liverpool. Véél meer een échte club dan City. Hebben idd AZ’67 net uitgeschakeld. 2-2 idd. Dat was thuis en uit met 3-2 verloren. City krijgt het zonder twijfel nog heel moeilijk. Op dit moment vind ik ze wel een stukje makkelijker voetballen dan Liverpool. Niet persé beter.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:41
En de prachtige sfeer altijd voor de wedstrijd.
Indrukwekkend ook die minuut stilte met daarna dat geluid wat losbarst.
Kippevel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:02
Dit dus idd. Sfeer kan je wel overlaten aan de Liverpool supporters. Zwaar indrukwekkend die minuut stilte idd. Gelukkig hielden de Chelsea supporters ook hun klep dicht.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 21:05
Wat een topper die Salah. Zou in Amsterdam ook niet misstaan. Wie weet over paar jaar. Als het GROTE Ajax nog GROTER is.
🛠

Vind ik leuk
StoneyTony +2567
zondag 14 april 2019 om 21:38
Kom op Liverpool pak die titel!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws