De Eredivisie-flops: lompe Jörgensen en Clasie en tweetal van slordig PSV

De Eredivisie-flops: lompe Jörgensen en Clasie en tweetal van slordig PSV

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 10:00ma 15-04-2019 om 10:00

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 10:01ma 15-04-2019 om 10:01

Veel doelpunten maken was het devies, maar bloed, zweet en tranen waren uiteindelijk nodig voor titelkandidaat PSV om in eigen huis te winnen van De Graafschap (2-1). Twee spelers van de ploeg van trainer Mark van Bommel staan in ons wekelijkse floplijstje. Ook een duo van Feyenoord is de pineut. 

Kjell Scherpen (FC Emmen)
Een slordigheid van Scherpen kostte Emmen in de slotfase van het degradatieduel met NAC Breda (1-1) twee punten. De jonge doelman liet een hoge bal los en zag de thuisploeg even later scoren. 

Pele van Anholt (NAC Breda)
Bepaald niet de eerste keer dit seizoen dat Van Anholt in dit lijstje staat. Tegen Emmen stond de back vrijdagavond weer regelmatig lucht te dekken. Aan de bal gaat erg veel fout. 

Tom Beugelsdijk (ADO Den Haag)
Tuurlijk, Beugelsdijk leverde een assist bij de winnende 3-2 van Sheraldo Becker in Alkmaar - maar op dat moment had de verdediger eigenlijk niet meer op het veld mogen staan. Zijn aanslag op de knieschijf van Mats Seuntjens was een grote schande. Onbegrijpelijk dat de ADO-cultheld weg wist te komen met geel. 


Pablo Rosario (PSV)
Eén van de grote dissonanten aan Eindhovense zijde tijdens de clash tussen PSV en De Graafschap (2-1) in Eindhoven. Rosario leverde bal na bal in én stond verkeerd te dekken bij de openingstreffer van Delano Burgzorg. 

Pelle Clement (PEC Zwolle)
Wat was er zondagmiddag in hemelsnaam aan de hand met het PEC Zwolle van Jaap Stam? Tegen Willem II leek het helemaal nergens op. Clement was op het middenveld de zwakste schakel. 

Jordy Clasie (Feyenoord)
Clasie misdroeg zich zaterdagavond langs de lijn nadat Giovanni van Bronckhorst hem, begrijpelijk, inruilde voor Robin van Persie. Nota bene de captain van Feyenoord had op dat moment blijkbaar geen boodschap aan het teambelang. Niet best. 

Ryan Koolwijk (Excelsior)
Excelsior begon vol goede moed aan het uitduel met Ajax, door druk te zetten en de thuisploeg zelfs op te jagen. Door zo te spelen, kwamen de tekortkomingen van bepaalde spelers juist pijnlijk aan het oppervlak. Koolwijk kon het allemaal niet belopen. 

Mohamed Ihattaren (PSV)
Regelmatig geprezen de laatste weken, nu was het heel matig was Ihattaren in de eerste helft van PSV-De Graafschap liet zien. Er ging veel fout en trainer Mark van Bommel besloot het megatalent in de rust te wisselen. 


Mike van Duinen (PEC Zwolle)
Een rotmiddag voor PEC en Van Duinen in het bijzonder, zondag in het Koning Willem II Stadion. Van Duinen, toch echt spits van beroep, was vooral bezig met verdedigen. In de eerste helft werkte de Hagenaar een voorzet van Alexander Isak hoogst ongelukkig in eigen doel. 

Nicolai Jörgensen (Feyenoord)
'Oliedom' dekt de lading eigenlijk niet voor de lompe, asociale actie van Jörgensen tijdens het thuisduel met Heracles Almelo. Voor het oog van alle camera's besloot de Deen om zijn tegenstander Tim Breukers een schop te geven. De rode kaart die volgde, was logisch. 

Vito van Crooij (PEC Zwolle)
Ook de aanvalspartner van Van Duinen had een off-day in Tilburg. Naast veel mislukte acties en dribbels vertolkte Van Crooij ook een negatieve hoofdrol bij de 2-0 van Isak. Op het middenveld leverde hij de bal zómaar in. 

Poll

Wie vond jij de flop van speelronde 30?

(1523 stemmen)

Plaats een reactie

MojoRisin +16304
maandag 15 april 2019 om 10:03
Wat Jorgensen deed was echt dom.. Hij schopte niet hard, maar je weet toch dat dat sowieso rood is ? En Clasie moet je gewoon niet meer opstellen, voetballend middelmatig en dan ook nog janken dat je gewisseld wordt..
Vind ik leuk
PRICE +8822
maandag 15 april 2019 om 11:15
Jorgensen was gefrustreerd.
Vind ik leuk
Meastro +485
maandag 15 april 2019 om 10:04
Daar zijn de psvers! Maar waar staan de andere 8?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
Lochuckyo +36
maandag 15 april 2019 om 10:05
Op de Herdgang een kopje koffie te drinken.
Vind ik leuk
PRICE +8822
maandag 15 april 2019 om 11:14
Gezellig op de herdgang, kan het je adviseren. Ben er regelmatig. Leuk
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:46
Ekkelenkamp ?
Vind ik leuk
Lochuckyo +36
maandag 15 april 2019 om 10:04
Heb niet alles gezien maar van wat ik gezien heb zeg ik beugelsdijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:06
de var heeft willekeur tav varbesluiten/kaarten uitdalen zie bv de pingel van feyenoord zaterdag het was zeer licht shirtje vasthouden dan mag je elke week wel een stuk of 15pingels voor hetzelfde uitdelen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6626
maandag 15 april 2019 om 10:29
Ok.... Jorgensen deelt een licht tikkie uit en dat is rood want natrappen.
Maar omdat het shirtje vasthouden maar licht was, is het geen strafschop?

Als je het nou over VAR willekeur hebt, zie je je eigen willekeur dan ook?

Ja, de var is willekeur. Beugelsdijk geen rood en Jorgensen wel is willekeur.
Iets zegt me namelijk ook dat de carriere van Breukers geen seconde in gevaar is geweest na die "aanslag" van Jorgensen. Hoewel Breukers deed voorkomen alsof zijn been werd geamputeerd.
Ik weet niet meer wie Beugelsdijks slachtoffer was, maar dat had heel verkeerd kunnen aflopen.

Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 10:25
ik denk dat een overtreding altijd verkeerd is, soms moet je er een maken! maar 90 minuten alles fout doen is bij nummer 1 en dat was deze week Rosario, wat een kluns, is sinds de winterstop al niet sterk bezig, ben ook nog niet echt een fan van zijn doen op het veld! Maar gisteren was hij echt zoals ik hem vaker zie, namelijk waardeloos.
Vind ik leuk
Deck010 +10212
maandag 15 april 2019 om 11:19
Een overtreding hoeft niet per definitie verkeerd te zijn Wim.
Je hebt ook functionele overtredingen. Bijvoorbeeld de overtreding van Ekkelenkamp op Ronaldo vorige week.....
Dat ie er een pakken voor het team en o zo belangrijk.
Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 14:25
dat is wat ik bedoelde met, soms moet je er een maken!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19431
maandag 15 april 2019 om 10:08
Ihatteren. Ik snap nog niet zo goed waarom die geprezen wordt. Een goede invalbeurt en 2x een dramatische basisplaats.
Hij kan wel voetballen, dat is duidelijk. Maar niet in een team dat zelf niet wil voetballen. Daar gaat die jongen aan onderdoor. Lekker volgend seizoen pas brengen, dit seizoen is verloren.
Geef hem een belangrijke rol, bouw desnoods het hele nieuwe team om hem heen.
Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 10:28
bouw desnoods een heel team om hem heen? en je zegt dat je het nog niet zo goed snapt, waarom hij zo de hemel in wordt geprezen! maar je hebt volkomen gelijk heeft nog niets laten zien dat hij zo goed moet zijn als ze zeggen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:38
Haha gelukkig voor PSV heb jij daar niets te vertellen....
Vind ik leuk
Roeptoeter +19431
maandag 15 april 2019 om 11:56
Nee zeg, stel je eens voor dat er iemand die wil voetballen in plaats van schijtbakken daar wat te zeggen krijgt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:05
Dat is niet het punt. Het punt is hoe kan je nou een heel team om iemand heen bouwen die een blauwe maandag bij de selectie zit.... Dat die jongen kan voetballen hebben we wel gezien maar het is geen Messi.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:09
Jorgensen is extreem dom, Clasie extreem arrogant, maar wat Beugelsdijk doet is bijna misdadig.
Vind ik leuk
Deck010 +10212
maandag 15 april 2019 om 11:24
Beetje overdreven over Jorgensen vindt je niet?
Was een niet al te beste beslissing inderdaad maar zoms zijn voetballers net mensen. Hij wordt tot 2 keer bewust opgewacht door Breukers die hem een beukie uitdeelt. Alleen omdat hij een rode kaart krijgt is hij ineens oliedom? Dan kun je dat over meer voetballers zeggen. Bijvoorbeeld ook over Tagliafico tegen AZ. Was ook bewust natrappen maar werd niet zo gezien door de scheids en de VAR.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 14:43
Die trap beweging is natuurlijk olie dom gezien de VAR dat wel zal oppakken natuurlijk.

Dat opwachten heb je wel een punt maar toch dat mag, hoort er een beetje bij. Natrappen natuurlijk niet.

Ja was ook dom van Tagliafico en had geluk daar al was dat wel iets meer in een duel dan dat Jorgensen deed. (wat het niet goedpraat natuurlijk)
Vind ik leuk
Deck010 +10212
maandag 15 april 2019 om 16:40
Het is inderdaad een domme reactie voor een prof. Maar menselijk gezien is het enigzins begrijpelijk. Als je al niet lekker in de wesstrijd zit en je tegenstander krijgt het continu voor elkaar om je het bloed onder je nagels te halen ( wat een verdienste was van Breukers) en je maakt zomaar een domme overtreding. Maar om dit zo gechargeert extreem dom te noemen gaat mij te ver. Verder heb je uiteraard gelijk.
Van Tagliafico was eigenlijk dezelfde situatie.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 16:45
Dat is het ook, ik snap het ook wel als iemand mij 3x zo opvangt zou ik het ook doen maar als prof moet hij 'beter weten' 'ermee om kunnen gaan' en noem maar op en dat maakt het ook dom.Extreem ook niet, zoals Maxima zegt beetje dom ;)
Vind ik leuk
Mr. Writer +590
maandag 15 april 2019 om 10:10
Er staan een aantal domme lui tussen, die met 1 actie beslissend waren in negatief opzicht. Scherpen was beslissend...maar echt niet slecht. Beugelsdijk had rood moeten hebben, maar was geen flop. Jorgensen was dom, maar ook geen flop.

Zet half PSV in deze lijst, VP! Dat waren stuk voor stuk floppers deze week.

Maar goed, de echte flop hebben ze we wel in staan. Clasie met zijn wanvertoning op en naast het veld....Koolwijk met zijn perfecte etalering van zijn onkunde (dat Excelsior geld aan deze man overmaakt elke maand is een grove schande...dit soort "voetballers" hoort niet op een veld thuis).

Ergste flop: de scheidsrechters deze week.
Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 10:31
idd en vooral die een penalty geeft voor die schwalbe van lozano, anderen worden in tweeën geschopt en voor dit geven ze wel een penalty, mensen snappen het niet meer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:12
Van Bommel mis ik, giijdt steeds meer en meer af.
Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 10:32
ja Mark was tot de 2de goal erg stil, hoorde hem ook niet klagen over die gegeven pingel die PSV in de wedstrijd hielp.
Vind ik leuk
JoeyC +4445
maandag 15 april 2019 om 10:15
De VAR bij Ajax - Excelsior was de grootste flop.
Vind ik leuk
zwollie +9951
maandag 15 april 2019 om 10:24
Volgens mij lindhout met de var, die in de duikelpartijen van lozanootje trappen.
Vind ik leuk
Wim Horst +1274
maandag 15 april 2019 om 10:36
en elke PSV speler met een vallende ziekte en gelijk een vrije trap mee! ik heb geen een herhaling gezien van al die val partijen, zeker te duidelijk dat ze vielen om niks, en Lozano hoop echt dat hij in PL gaat spelen, en daar deze fratsen uithaalt, wordt echt lachen dan, maar niet voor Lozano
Vind ik leuk
Tossa +3145
maandag 15 april 2019 om 10:20
Dus Mike van Duinen staat erin omdat hij mee verdedigt en "de bal zeer ongelukkig in eigen doel werkt"?

Pffffffff...
Vind ik leuk
Hes +37
maandag 15 april 2019 om 10:21
Beugelsdijk speelde gewoon goed.. dat hij misschien rood moest krijgen dik in de tweede helft zegt niet dat hij geen sterke wedstrijd speelde.
Vind ik leuk
Pieterman +23
maandag 15 april 2019 om 10:21
Beugelsdijk mist een paar hersencellen dus die kan je het niet kwalijk nemen. Jörgensen was zo dom om op provocatie in te gaan en de wissel van Clasie was dom van de trainer. Hij speelde eindelijk een goede wedstrijd terwijl de blinde Vilhena weer liep te blunderen. Al is zijn reactie niet goed te spreken, ik begrijp hem wel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:32
Wat Tom deed was een te harde tackle, maar Den Haag moet de puntjes hebben om veilig te spelen.In deze situate tie waar Den Haag verkeerd zullen menige spelers het zelfde doen alleen niet zo onbezuisd.
Vind ik leuk
Tim Loverr +163
maandag 15 april 2019 om 12:31
Idrissi, weer!
Vind ik leuk
El Cazador +9364
maandag 15 april 2019 om 13:00
Jaap Stam mag de selectie van Feijenoord weleens grondig renoveren!!!
Heerenveen Spits Lammers zou uitstekend passen in de Kuip.
Vind ik leuk
Salah +82
maandag 15 april 2019 om 13:23
Eigenlijk had de scheids, voor de grap, die gozer van Heracles een rode kaart moeten geven voor uitlokking.

Als een vrouw in een kort rokje tegen je aan gaat staan en je vervolgens een klap verkoopt als je haar bij haar derrière vastpakt en naar je toetrekt

Wie is er dan eigenlijk schuldig.

Denk dat ik een of andere judas advocaat maar eens ga bellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6121
maandag 15 april 2019 om 18:03
Waarom staat hier geen enkele AZ-er tussen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:26
Waarom geen ajacied in het lijstje? Twee treffers van Excelsior, topclub uit Rotterdam met 9 letters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws