Reuser vol bewondering: 'Achteraf blijkt hij een koopje te zijn voor Ajax'

Reuser vol bewondering: 'Achteraf blijkt hij een koopje te zijn voor Ajax'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:34ma 15-04-2019 om 07:34

Martijn Reuser is onder de indruk van Dusan Tadic. De Servische aanvaller draagt 'met trots' het shirt van Ajax, ziet de oud-international. In eerste instantie vond Reuser de transfersom die afgelopen zomer werd betaald voor Tadic nog aan de hoge kant.

"Ik las dat Tadic al acht thuiswedstrijden op rij heeft gescoord. Dat zegt wel iets", aldus Reuser in De Telegraaf. Tadic was zaterdag tegen Excelsior (6-2) weer twee keer trefzeker. "Die jongen lijkt echt met trots het Ajax-shirt te dragen en dat straalt hij ook uit. Met zijn werkethiek en kwaliteit aan de bal is hij van grote waarde voor het elftal."

"Tadic is bijna altijd aanspeelbaar, heeft de kwaliteit om spelers van zich af te houden en hij is inventief in het vinden van oplossingen. Voordat Tadic de bal krijgt, is hij al bezig met de situatie die komen gaat", vervolgt de oud-Ajacied. "Toen Ajax hem in de zomer overnam van Southampton vond ik het bedrag, tussen de 11 en 14 miljoen euro, behoorlijk hoog. Achteraf blijkt hij echter een koopje te zijn geweest."

De verwachting is dat Tadic in de Champions League-return tegen Juventus weer in de spits staat. Reuser acht Ajax niet kansloos in Turijn. "Ze hebben bewezen dat ze met dit team kunnen aanhaken bij de Europese top. Het is natuurlijk wel afwachten hoe het met Frenkie de Jong gaat en of hij inzetbaar is. Stiekem hoop ik natuurlijk dat Ajax opnieuw weet te verrassen. Ik schat de kans momenteel fifty fifty."

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 07:36
Is een hele slimme zet gebleken van Ajax. Props daarvoor, Overmars 👌👌👌
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18612
maandag 15 april 2019 om 07:41
Tadic en Blind hebben de balans gebracht dat is bijna onbetaalbaar blijkt achteraf!
Vind ik leuk
RodeKaart +587
maandag 15 april 2019 om 07:47
Tadic met uitstek de beste voetballer in de eredivisie, maar het is nog een grotere fopdoos als lozano helaas.
Vind ik leuk
GaoYao +6021
maandag 15 april 2019 om 07:50
Zet je psv-bril maar af want Lozano is een schim van Tadic.. Hij ligt meer dan dat die voetbalt!
Vind ik leuk
Jozef +45146
maandag 15 april 2019 om 08:07
Lozano is de meest geslepen penalty versierder.

Ik denk de beste van de wereld, maar dan houdt het wel op vind ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:09]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:42
Lozano mag niet in 1 zin genoemd worden met Tadic. Ik ben geen fan van Tadic (of Ajax), maar zie wel in dat hij echt een topper is. Lozano vond ik leuk op het afgelopen WK en daar is t bij gebleven. Huilebalkje die graag iedereen in t veld naait. Hij moet gewoon lekker gaan voetbalen, zal bij PSV niet lukken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:09
Lozano meer gepresteerd dan Tadic hoor zeker met nationale elftal dus snap je niet echt en huilen kunnen ze allebei hoor dusan kan er ook wat van hele klagen en huilen voor een kaart na kleine overtreding man man
Vind ik leuk
davidben +6956
maandag 15 april 2019 om 11:57
Lozano heeft niks gewonnen met Mexico en heeft in 35 wedstrijden 9 keer gescoord. Tadic heeft al een hele carriere achter de rug. Natuurlijk heeft hij meer gepresteerd. Ook voor zijn land heeft hij betere cijfers. 15 keer gescoord in 62 wedstrijden. En dat als middenvelder.

Bieden hebben 1 WK gespeeld.

Verder heeft Tadic 2 jeugd EK's gespeeld en 1 keer deelgenomen aan de Olympische Spelen.
Lozano heeft deelgenomen aan de Confederations Cup.
Verder in de jeugd aan een CONCACAF toernooi en een jeugd WK
Maar goed, dit zijn niet de echte toernooien. Al zijn de jeugdtoernooien het hoogst haalbare voor een bepaalde leeftijdsgroep.

Maar het is ook logisch dat Tadic meer heeft bereikt. Hij is tenslotte een stuk ouder.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:23]
Vind ik leuk
Tarcotsira +918
maandag 15 april 2019 om 16:40
Tadic echt een topper die gast piekt nu toevallig 1 seizoen besef wel dat Tadic 30 is en Lozano 21...
Vind ik leuk
GaoYao +6021
maandag 15 april 2019 om 07:48
Mooi om te zien hoe de talenten zich aan hen optrekken en ze Ajax beter laat spelen..
Vind ik leuk
Mosquito +22510
maandag 15 april 2019 om 08:32
Slimste zet is het halen van de boer Ten Hag.
Vind ik leuk
Tarcotsira +918
maandag 15 april 2019 om 16:41
Hahahaha die ten Hag heeft echt een carnavalsstem jongens !!!
Vind ik leuk
Tarcotsira +918
maandag 15 april 2019 om 16:38
Ja hij is zijn gewicht in goud waard....
Vind ik leuk
Morris +24190
maandag 15 april 2019 om 07:37
Dat Tadic zo goed zou spelen, hadden niet veel verwacht.
Maar de drive, bezetenheid, respect, teamgevoel..
Elke cent meer dan waard.
Vind ik leuk
BigBoi +2758
maandag 15 april 2019 om 07:41
En het mooie is dat, mocht hij nog een transfer willen maken, ze er minimaal het dubbele voor terug krijgen! Dus je denkt, gezien zijn leeftijd, dat de transfersom wordt afgeschreven maar dat blijkt niet zo te hoeven zijn!
Vind ik leuk
Sjaakhaak +3152
maandag 15 april 2019 om 07:47
Zo mooi zou dat niet zijn.. ik zie hem liever blijven. Wat moet je met bijv 30 miljoen erbij? Een waardig vervanger voor Tadic is lastig te vinden.
Vind ik leuk
BigBoi +2758
maandag 15 april 2019 om 07:48
Ik zie hem ook liever blijven en hij blijft sowieso 1 seizoen nog maar als hij na volgend seizoen in China nog 3 jaar 8 miljoen kan verdienen is de afspraak dat hij mag gaan.
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 07:54
En hoeveel mag hij van de transfersom houden? Hem dit jaar verkopen is extreem negatief voor Ajax. Maar ik betwijfel of hij een aangename speler blijft als hij weg wil dit jaar
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 09:20
Als hij alsnog een aanbod krijgt vanuit een de eerste categorie Europeese topclubs, en dat gerucht gaat, en Ajax krijgt daar een bedrag voor dat met een 4 begint, en Tadic wil die kans pakken, dan moet je hem niet tegenhouden na wat hij voor Ajax gedaan heeft. Ajax kan onderhand kopen wat het wil, met de opbrengst een speler halen met een langere voetbaltoekomst hoeft niet verkeerd te zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:58
Denk ik ook. En is voor Ajax ook alleen maar goed als er een van de Europese topploegen komt voor Tadic. Zullen meer spelers denken om via die weg alsnog de top te halen. Spelers die goed meedraaien in een middenmoot of degradatieclub in Engeland. Spelers die bij een topclub op de bank of tribune zitten omdat er een wereldster voor hun staat in de pikorde. Daar zal Ajax op in moeten haken.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 10:52
Exact!
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 11:02
De voorrondes niet halen is op vele vlakken een strop. En veel meer dan welke transfersom dan ook voor Tadic. Ik begrijp het dillema. Maar een compleet nieuw elftal heeft veel minder kans. Er zijn afspraken voor 2 jaren gemaakt. Stabiliteit in de zomer is ook voor Ajax onbetaalbaar
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 11:11
Dan heb je jouw probleem volgend jaar alsnog. Ajax moet daarop anticiperen. Stel dat ze zo'n Isah halen, dan zou ik het zien zitten. Of - m'n mooie droom - Eriksen terughalen, want Ajax kan kopen wat het wil.
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 11:28
Grootste probleem is dat Ajax maar relatief weinig vaste inkomsten heeft. Geen mega tv gelden voor en geen CL garantie. Je kan domweg niet nog meer risico nemen met nieuwe spelers met langdurige mega salarissen. Ik denk dat Isak financieel domweg onhaalbaar is
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 16:38
Dat lijkt me een juiste conclusie. Je moet idd de transfersom plus de extra salarissen financieren transferopbrengsten.
Vind ik leuk
Hans Goor +95
maandag 15 april 2019 om 10:57
Je kan als Ajax zijnde hem ook die 8 mlj bij Ajax laten verdienen. Overigens dacht ik dat hij nu al een mlj of 6 verdiend.
Voor 8mlj heb je geen waardige vervanger.
Als je tegen de Europese top wilt blijven zal je toch ook dito salarisen moeten betalen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:40
Ik hoor dat Clasie binnenkort beschikbaar is....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:33
Ergens zie ik het nog wel gebeuren dat Ziyech en Tadić bij dezelfde club terechtkomen volgend jaar, omdat ze elkaar zo goed aanvoelen en bij de beste spelers van het team horen.
Vind ik leuk
Molletje +4089
maandag 15 april 2019 om 08:02
Nou, dat waren juist de dingen die werden genoemd waarom ze hem hadden gekocht, dus ik ging er eigenlijk wel van uit dat hij heel belangrijk zou gaan worden.
Dat het seizoen zo zou verlopen, (op de strijd om de 1e plaats na)nee, dat had ik niet verwacht.
Vind ik leuk
Ozpo +785
maandag 15 april 2019 om 07:42
Hele goede speler. Naast zijn kwaliteit zorgt hij ook echt voor een teamgevoel. Misschien wel de missing link
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:49
Goede zet van Overmars EN Ten Hag, beide hebben in overleg besloten wat de selectie nodig had
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:51
Na Tadic de volgende oud Groninger halen. Kostic.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Jep. En dan Suarez.
Vind ik leuk
AVDV +1631
maandag 15 april 2019 om 07:53
De belangrijkste speler vanAjax in mijn ogen. Vind hem een kwal maar wel eentje met kwaliteiten.
Vind ik leuk
Blindsy +20535
maandag 15 april 2019 om 07:54
Dat bedrag viel juist mee. Maar dat hij Ajax met al die inzet en kwaliteiten op een hoger niveau heeft kunnen krijgen? Nee, dat had ik niet gedacht.
Hij was n gemiddelde PL-speler, maar zou er nu als n internationale topper terug kunnen keren. Razendknap om dat in 1 seizoen te flikken. Ajax mag hem dankbaar zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:09
Hij mag Ajax dankbaar zijn voor zijn nieuwe positie, waardoor hij het beste seizoen uit zijn carriere speelt
Vind ik leuk
Blindsy +20535
maandag 15 april 2019 om 08:22
En omgekeerd. Had ik er achter willen zetten 👍. Typisch voorbeeld van een geslaagde transfer. Club en speler zijn er allebei beter van geworden.
Vind ik leuk
ritje +787
maandag 15 april 2019 om 07:57
hallo Juventus met RONALDA is een maatje te groot? want met Ronalda was Real ongenaakbaar Het is een fenomeen! Hij maakt, en dat is duidelijk gebleken het verschil De Ligt kan zijn status echt waarmaken als hij er voor kan zorgen dat ronalda niet scoort ! maar dat zal wel eens een onmogelijke opgave zijn vrees ik! mvg ritje
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 09:24
Ach ja, toen Tadic, Chadli of Ziyech nog bij Twente voetbalden, waren het niet meer dan subtoppers werd er gezegt en geschreven.
Bij Twente was geen druk, bij Ajax of PSV zouden ze onherroepelijk verzuipen werd er vanuit bijna heel Nederland geschteven en gezegt.
Chadli is basisspeler van België, één van de sterkste teams ter wereld.
Ajax drijft op oa Tadic en Ziyech.
Hoe raar kan het lopen.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:26
Zeker als je het vergelijkt met de transfersom van Romero!
Vind ik leuk
Zilt +79
maandag 15 april 2019 om 09:50
Alsjeblieft Tadic, blijf!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:50
2-2 word het tegen Juventus 2 x TADIC!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:11
Komt er snel een zak met geld is deze brood voetballer zo weg en normaal cashen
Vind ik leuk
El Cazador +9346
maandag 15 april 2019 om 12:45
Los van het terug halen van Tadic en Blind is de gehele selectie nu veel beter in balans. De passie en gedrevenheid die bijvoorbeeld Huntelaar neerlegt is aanstekelijk voor de rest van het team!!!!
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
maandag 15 april 2019 om 14:45
Me overbuurman zei van de week ook al zoiets over Tadic. Net zo belangrijk als dat wat Martijn Reuser te melden heeft.......
Vind ik leuk