Mulder versus Gullit, De Mos en Kieft: 'Ik vond Ajax de betere van de twee clubs'

Mulder versus Gullit, De Mos en Kieft: 'Ik vond Ajax de betere van de twee clubs'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:52ma 15-04-2019 om 07:52

Youri Mulder gelooft dat Ajax ten koste van Juventus de halve finale van de Champions League kan bereiken. Ruud Gullit, Aad de Mos en Wim Kieft vrezen echter dat het Europese avontuur van de Amsterdammers zal eindigen in Turijn.

Mulder zag hoe Ajax woensdagavond in de eigen Johan Cruijff Arena gelijke tred hield met Juventus. "Als ik naar die wedstrijd kijk, vond ik Ajax de betere van de twee ploegen", laat de analist zondagavond weten bij Rondo op Ziggo Sport. Tafelgenoot Gullit oppert dat De Oude Dame de returnwedstrijd in eigen huis belangrijker vindt. "Maar dat zei Real Madrid ook", countert Mulder.

De Mos is bang dat Ajax de fysieke slag zal verliezen. "Het is de eerste keer dat ze een wedstrijd moeten spelen met twee dagen rust (zaterdag Excelsior-thuis, dinsdag Juventus-uit, red.)", aldus de analist. "Ik denk dat het een fysiek gevecht gaat worden, ook door de wisselingen en blessures: ik zeg Juventus", voorspelt De Mos de winnaar van het tweeluik.

Juventus en Ajax trappen dinsdagavond om 21.00 uur af in Turijn. De koploper van de Serie A is na de 1-1 in Amsterdam in het voordeel.

Poll

Gaat Ajax zich ten koste van Juventus plaatsen voor de halve finale van de Champions League?

(12790 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 07:57
Die poll, 73 procent gelooft er in. Juventus speelt thuis een ander spel...
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:01
Dit Juventus is thuis niet te verslaan ....dinsdag wordt het de mannen tegen de jongetjes....Ajax gaat zo goed als zeker in hun valkuil vallen!
Vind ik leuk
Jozef +45145
maandag 15 april 2019 om 08:03
Zou kunnen, maar ik weet zulke dingen nooit.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:06
Ik bedoel het ook totaal niet denigrerend naar Ajax want die hebben het tot nu toe gewoon fantastisch gedaan. ..maar Juventus (Italianen) zijn zo geraffineerd!
Vind ik leuk
joriajax +1440
maandag 15 april 2019 om 08:14
Maar je vergeet 1 ding: Aad de Mos zegt Juventus.
En denk je nou echt dat Aad gelijk heeft?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18606
maandag 15 april 2019 om 08:15
Aad waait met alle winden mee, morgen zegt hij na de warming-up weer dat Ajax door gaat omdat het haar van Ronaldo niet goed zit?!
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:16
Zoals Ruud Gullit jullie een hele goede kans gaf tegen Madrid toen jullie de thuiswedstrijd al hadden verloren
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:10
Dachten ze in Madrid ook toch mannen tegen jongetjes ga maar na Casimero, Kroos, Nacho Modric , Courtois allemaal “ mannen” die compleet door een Blitzkrieg omver geblazen werden.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:14
Ga aub het Madrid van dit seizoen niet vergelijken met Juventus....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:19
Ahaaaa dus jij bent er een die de prestaties van Ajax bagatelliseert. Typisch Nederlands maar O O O toen Real van Ajax met 1-2 won hoorde je niks anders dan dat Real een volwassen ploeg is. Je vergeet ook dat Bayern compleet weggetikt werd idem Standaard en Dinamo. Gelukkig zijn wereldwijd miljoenen mensen die wel verstand van voetbal hebben en onder de indruk van Ajax zijn. Zelfs in de VS zijn mensen diep onder de indruk van Ajax want na de historische overwinning vlogen de Ajax t-shirts als warme broodjes over de toonbank. Kan ik jou met een Ajax T-shirt blij maken ?
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:34
Oké jij bent dus zo arrogant supportje die niet de waarheid wilt zien!

Je comment slaat kant noch wal iig!
Vind ik leuk
RebelVox +12593
maandag 15 april 2019 om 13:12
Zwak antwoord @Relaxie, als iemand het niet met je eens is en dat ook nog eens goed onderbouwd, is hij meteen arrogant en wil JOU waarheid niet zien.

Je reageert als een kleuter.
Ben het met Sandokan eens dat dit Ajax een goede kans maakt om Juve te pakken, die ploeg imponeert mij niet.
Daarbij is de Italiaanse competitie een stuk zwakker dan de Spaanse, dus Real Madrid deklaseren is niet gepast hierin.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 14:30
Je kan hier genoeg comments van mij zien richting Ajax die zeer positief zijn want ik kan ondanks mijn voorkeur voor Feyenoord echt wel van een goed potje voetbal genieten.

Geef ik nu een keer aan dat je dit Juventus niet kan vergelijken met het Madrid van dit seizoen dan is de wereld te klein.

Ik kijk genoeg voetbal om te kunnen zien dat Juventus een veel beter collectief is als het Madrid en Bayern van dit seizoen.

Ik zal je nog sterker zeggen als Ajax dit overleeft geef ik ze een grote kans op een finale maar ik heb erbij Juventus gewoon een hard hoofd in.....tegen Madrid was ik nl wel positief over een goed resultaat.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:29
Ik denk dat we enerzijds vergissen in hoe goed Ajax is en hoe gevaarlijk juve is met een paar scherpe ballen en ome Ron. Dat zal het echte gevaar blijven, aangezien we hebben laten zien dat niet helemaal te kunnen stoppen. Aan de andere kant wij hadden minimaal
2 keer moeten scoren. Denk dat het allebei gaat gebeuren: 2-2 of 2-3
Vind ik leuk
PRICE +8112
maandag 15 april 2019 om 08:23
Relax Relaxieajax maakt absoluut kans.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:33
Dus jij zet je totale vermogen in op winst voor Juventus neem ik aan, anders doe je natuurlijk niet zulke uitspraken.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 08:38
Ik gok altijd bescheiden met de toto....maar zoals ik Ajax op winnen had gezet in Madrid zet ik nu Juve op winnen met min 1 goal van Ronaldo . ..20€ om precies te zijn 😬
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 09:08
De mannen teg3n de jongetjes dat was eens, in de EL finale was daar sprake van. Maar ik denk dat je de afgelopen maanden niet hebt gekeken, heb je zoon hekel aan de beste club van Nederland
Vind ik leuk
Relaxie +1114
maandag 15 april 2019 om 15:58
Alles in perspectief lezen Johan ..je begrijpt wel wat ik ermee bedoeld hoop ik 👍
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:18
Hoeft ook niet wordt 2-2
Vind ik leuk
RodeKaart +587
maandag 15 april 2019 om 08:09
Het zou mooi zijn voor onze amsterdamse vrienden en voor het nederlandse voetbal.
Maar het is natuurlijk maar een hele kleine kans dat ze het werkelijk gaan flikken .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:19
30% is zat
Vind ik leuk
PRICE +8112
maandag 15 april 2019 om 08:23
Georgie you back here.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:52
Nooit weggeweest, maat, kom alleen niet meer zo vaak op VP.
Vind ik leuk
PRICE +8112
maandag 15 april 2019 om 09:18
OK, maar er volgen nu spannende weken kerel en dan hoor jij er bij. :-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:27
Zeker! 👍
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 07:58
Ca driekwart van de VP-ers hoopt dat het sprookje nog even voortduurt.
En als ik ze in de CL zie spelen, dan denk ik ook: waarom niet?
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 08:09
Als ik mijn geld erop moet zetten zeg ik Juve maar Ajax heeft zeker een kans.
Vind ik leuk
Leedz +7984
maandag 15 april 2019 om 07:58
Nog een dag te gaan pfff is het al dinsdag
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:58
We gaan er gewoon voor!
Zoals heel het seizoen op eigen kracht geloof in eigen kunnen!

Wat er ook gebeurd!
Met opgeheven hoofd en trots zijn op wat we hebben laten zien heel de wereld heeft weer gezien waar Ajax voor staat!
Geweldig alle media in de wereld hoe ze over ons berichten!

We gaan voor de winst !
Teleurstelling zal er zijn als we niet doorgaan want we hebben geen instelling van meedoen is leuker dan winnen, maar we mogen nu al echt trots zijn!

❌❌❌
Vind ik leuk
Orphen89 +4023
maandag 15 april 2019 om 08:00
We gaan het zien. Op dit punt zijn er geen kadootjes meer in de Champions League en Juventus is 1 van de beste teams ter wereld. Ajax heeft bewezen dat ze zich met deze teams kunnen meten door met lef te voetballen. Je weet niet hoe het gaat lopen, zeggen dat Ajax Juventus wel even aan de kant veegt is absurt. Maar andersom durft Juventus ook niet te zeggen dat ze Ajax wel even pakken. Dat is al een hele prestatie. Alles kan nog gebeuren en dat is ook juist zo mooi.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:08
Die de Mos is echt een verschrikkelijk onbetrouwbaar figuur. Vorige week voor de wedstrijd Ajax- Juventus was hij nog zo zeker dat Ajax ten koste van Juventus door zou gaan. Gisteren liet hij iets anders horen. Vind je het gek dat hij nergens meer aan de bak komt.
Vind ik leuk
Muscles +2091
maandag 15 april 2019 om 08:09
Het wordt zwaar, ook voor Juventus, het volgende sprookje kan Manchester City worden, Forza AFCA, blijf heel en speel met hart en verstand
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 08:17
De meeste hebben wel een objectieve blik op de wedstrijd. (Al zullen de meeste Ajacieden ten allertijde zeggen dat "Ajax wel effe wint" …, toch weet je vaak dat het lastig wordt en waarschijnlijk dat Ajax aan het kortste eind gaat trekken...

Maar dit seizoen, dit seizoen is er een ander gevoel.. een onderbuik gevoel dat zegt..."Ja, maar waarom niet? 15 CL wedstrijden tot nu toe, 8x gewonnen, 7x gelijk, 1x verloren... Niet verloren van Bayern, niet verloren van Juve, Real uit en thuis bij vlagen overklast, maar alle 5 die wedstrijden het eigen spel gespeeld en dominant aanwezig.

Het kan.. de kans is zelfs groot (zo voelt het, zeker nu Aad de Mos zegt dat Juve door gaat) … maar hoe het resultaat ook mag zijn, of het het eindstation is, of het nog verder gaat...

TROTS ben ik nu al en teleurstelling zal er niet zijn als het niet verder gaat na morgen...
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:39
Ik sluit me bij jou mening aan.
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:23
Oeps, Aadje kiest voor Juventus. Gelukkig heeft Aad het 8 van de 10 keer fout.
Vind ik leuk
Renelas +296
maandag 15 april 2019 om 10:07
Bij Real had ik nog wel een aardig gevoel bij maar Juventus, waar ze overigens wel veel meer druk hebben, is zo geslepen, heeft Ronaldo en inderdaad zou het fysieke best mee kunnen gaan spelen. Als de Jong met pijn moet gaan spelen en het zou mij niks verbazen als een aantal jongens het gaan voelen al die wedstrijden. Hopelijk voelen ze zich slechts gemotiveerd, geen druk en met een snelle goal kan alles zomaar anders zijn...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:50
Ach een ieder zijn mening de mijne is het enige dat hier telt , Ajax gaat door 100% ,die trainer van Juve schijt nu al in zijn broek en vele nachtmerries gehad sinds vorige week niet goed kunnen slapen en daarvoor besloot hij om zijn spelers te sparen is daar toch een voorbeeld van , nu een paar spelde prikkies stevig in mijn Allegri voodoo popje steken auwchts pijn pijn pijn 1-2 Ajax , broertje van Troost mark my words !
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
Salah +77
maandag 15 april 2019 om 13:27
Ik denk dat Ajax gaat winnen.
En dat zou een uitzonderlijk goede prestatie zijn.

Alleen hoop ik ( tegen beter weten in) dat ze dan wel een beetje met de beide benen op onze planeet blijven.

Want je kan ook overdrijven, zonen van ......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws