Perez oordeelt: 'Dat was toch al beslist na de 6-2 overwinning van Ajax?'

Perez oordeelt: 'Dat was toch al beslist na de 6-2 overwinning van Ajax?'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 08:11di 16-04-2019 om 08:11

Als PSV geen kampioen wordt, dan heeft de ploeg van Mark van Bommel het laten liggen in Amsterdam, zegt Kenneth Perez. De topper tegen Ajax werd twee weken geleden met 3-1 verloren.

PSV reisde met een voorsprong van vijf punten af naar Amsterdam. "Tegen Vitesse pakten ze een punt", zegt Perez bij Natafelen op FOX Sports. "Ik blijf terugkomen op de wedstrijd tegen Ajax. Daar hebben ze het laten liggen als ze het niet worden. Dat was een cruciale fout van of de trainer (Mark van Bommel, wijzigen middenveld, red.) of de selectie. Daar is de wedstrijd in ieder geval niet naar zich toegetrokken. Bij een 1-1 stond je alsnog vijf punten voor."

Ajax en PSV hebben inmiddels evenveel punten, maar het doelsaldo is ruim in het voordeel van de Amsterdammers. Van Bommel hoopte tegen De Graafschap aan het doelsaldo te werken, maar dat ging mis: 2-1. Perez denkt niet dat PSV nog in de buurt kan komen van Ajax. "Dat was toch al beslist na de 6-2 (tegen Excelsior, red.) van Ajax?"

"Van Bommel had moeten zeggen dat ze eerst de eigen wedstrijden moeten winnen en de rest daarna komt. Wij zien toch ook wel hoe PSV worstelt? Dan lijkt het me sterk dat ze ineens zeven goals maken."

Perez denkt niet dat Van Bommel het aandurfde om heel aanvallend te spelen tegen De Graafschap. "Je moet eerst winnen. Hij is bang dat als hij het op een andere manier invult, hij de wedstrijd misschien gaat verliezen."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wie wordt er kampioen?

(11696 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Tja, als PSV geen kampioen wordt dit jaar, dan zie ik ze voor een lange tijd geen kampioen meer worden. Zie ik gewoon Ajax de komende 5 jaar kampioen worden en domineren. Misschien een keertje Venlo. Omdat het kan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Laten liggen bij Ajax? Ik denk eerder bij de Graafschap..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Ja, van Ajax kan je nou eenmaal verliezen. Die 2-2 tegen Emmen gaat PSV zotezien nu enorm pijn doen. Maar goed Ajax heeft 5 punten laten liggen tegen f*ckin' Heracles. Dusja..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:16]
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:16
Vitesse🙈
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Vitesse uit kan je ook punten tegen verspelen, zoals Ajax punten verspeelde tegen AZ uit. Dat soort tegenstanders kan nog wel.

Maar bij Ajax -> Heerenveen en Heracles
En bij PSV -> Emmen en Heerenveen punten verspelen,
is gewoon niet goed te praten
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:19]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Je kan ze niet alle 34 winnen he
Vind ik leuk
PRICE +7965
dinsdag 16 april 2019 om 08:36
Juist T R leider, jij snap t
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:09
Tja Polska, als van Boekel tegen Emmen 2 glaszuivere doelpunten afkeurt en ook nog eens geen penalty aan Lozano geeft tegen ajax, dan kan je dit eventuele kampioenschap toeschrijven aan de heer Pol van Boekel die dus ook VAR was bij ajax PSV. Gefeliciteerd daarmee, het komt er nog wel een keer uit dat de KNVB corrupt was, let maar op. De corrupte FIFA was een mooie leerschool voor Michael van Praag...
Vind ik leuk
020west +591
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Lozano heeft de afgelopen 2 wedstrijden penalty’s gehad die je in geen enkel ander land had gekregen. Dat heeft PSV 5 punten opgeleverd.
Vind ik leuk
Hoekvlag +81
dinsdag 16 april 2019 om 19:19
Tjonge ..... wat is PSV toch zielig .....
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:27
Perez..
Hard, maar lekker eerlijk!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:36
Eens! En ik ben er vrij zeker van dat minimaal een van de 2 nog een keer punten laat liggen in de aankomende 4 wedstrijden. Het kampioenschap wordt op punten beslist.
Vind ik leuk
erikv78 +708
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Of beiden spelen een keer gelijk, wordt het alsnog op doelsaldo. We gaan het zien
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
Ja precies, bedoelde eigenlijk dat ik 1 van de 2 nog wel punten zie verspelen.
Vind ik leuk
Castromann +9561
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Precies... het gaat erom waar je staat na 34 wedstrijden.
En tuurlijk is punten verspelen emmen als psv zijnde niet goed.
Net zo dat het niet goed is dat ajax 5punten verspeeldeaan Heracles.
Alleen het lullige is,is dat je dit hr 2e kan worden met 86punten en een uitstekende doelsaldo.
Normaal gesproken ben je dan al lang en breed kampioen.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4692
dinsdag 16 april 2019 om 10:00
Dat is tegelijkertijd een signaal naar de overige clubs die slecht presteren. Het gat tussen de top 2 en nummer 3 is gigantisch.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:32
Je kan bij iedere club wel eens verliezen of gelijk spelen doen ook de grotere clubs tegen de kleintjes barca/city winnen ook niet alles das ook onmogelijk gewoon
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1350
dinsdag 16 april 2019 om 08:45
Wij moeten nog naar Tilburg en naar Alkmaar. Wordt allemaal nog knap lastig.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:18
Ajax heeft Utrecht thuis laatste wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:13
Ligt eraan als Feyenoord afrekend met AZ is het goede moraal daar ook zwaar naar de kloten denk ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:13]
Vind ik leuk
020west +591
dinsdag 16 april 2019 om 12:45
Heracles moeten we uit de competitie halen. Dan stonden we nu 5 punten voor :)
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Ze hadden ruim moeten winnen vd Graafschap om druk te houden op Ajax en dat hebben ze nagelaten. Het programma van Ajax is zwaarder..
Vind ik leuk
Jozef +45126
dinsdag 16 april 2019 om 08:29
Dat zegt iedereen hier steeds maar. Toch lijkt het me voor het huidige PSV echt niet zo simpel om uit even te gaan winnen bij Willem II en AZ, of zeg ik nu ineens iets raars?
Vind ik leuk
HJR +9146
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
AZ is al zeker van de 4e plaats en is dan of al geplaatst voor de EL (als Ajax de beker wint), dus dan spelen ze voor spek en bonen.

Of als Willem II de beker wint, dan speelt AZ playoffs en zullen zich daarop richten. Dus denk dat PSV die wedstrijd wel gaat winnen. Of Feyenoord moet nog rare dingen gaan doen, zodat AZ nog voor een 3e plaats kan gaan.

PSV heeft Willem II uit op papier als lastige tegenstander, Ajax heeft Groningen uit. En Vitesse thuis en Graafschap uit ook maar niet onderschatten :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:12]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
Dat gaat er denk ik helemaal van afhangen of AZ op de laatste speeldag nog 3e kan worden. Zo niet, dan heeft AZ ook niet zo veel meer om voor te spelen.
Vind ik leuk
mitchelg +55
dinsdag 16 april 2019 om 11:04
Precies. Als Feyenoord wint dit weekend
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:12
Oh nice! Feyenoord moet dit weekend al tegen AZ. Dan neem ik aan dat heel Amsterdam hoopt op een overwinning voor AZ ;)
Vind ik leuk
Bvv +114
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
In de huidige vorm zie ik Ajax echt wel winnen van Vitesse en Utrecht thuis. Groningen uit zal lastig worden en de Graafschap mag geen probleem zijn! Dat hebben ze hopelijk geleerd. In de huidige vorm van Psv zie ik die wel punten verspelen tegen Willem ll en zullen ze het lastig krijgen tegen Heracles. Az uit zal dan al beslist zijn en dan gaat Az niet volle bak!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:59
AZ gaat volle bak voor de 3de plaats
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:07
Als dat op de laatste speelronde nog binnen bereik is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Die moeten zondag zelf naar de kuip en dan kan de 3e plaats zomaar over zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Ik verwacht dat Feyenoord "gewoon" derde wordt. Allebei niet top, maar in de Kuip.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:20
Ik moet het nog maar zien zondag. Feyenoord is momenteel in betere vorm. Maar ik zie AZ nog wel met de winst er van door gaan. Maakt de competitie ook weer een stukje spannender.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:16
Van mij mag die strijd om de derde plaats gewoon beslist zijn na dit weekend.

Genoeg spanning voor mij na dit seizoen.😉
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Az is al zo goed als uitgeschakeld voor plek 3 en zal zich sparen voor de playoffs wat ook begrijpelijk is
Vind ik leuk
Bvv +114
dinsdag 16 april 2019 om 09:20
Ik zeg toch: “Az uit zal dan al beslist zijn”....je snapt dan toch dat ik daarmee bedoel dat de derde plaats al beslist is!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:27
Excuses, ik wist niet dat jij thuis een glazenbol hebt staan.
Vind ik leuk
Bvv +114
dinsdag 16 april 2019 om 09:41
Dat heb ik ook niet, alleen denk ik dat!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18457
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Heerenveen een penalty missen vlak voor rust om 3-1 te maken nu blijft het 2-1 en einduitslag 4-4 dat zijn ook 2 onnodige verliespunten!
Vind ik leuk
VanGoal +1312
dinsdag 16 april 2019 om 08:23
Psv speelt nog tegen Heracles he. Let maar op. Gaan ze een hele zware kluif aan hebben.
Vind ik leuk
Jajem +828
dinsdag 16 april 2019 om 09:59
En die 4 - 4 tegen Herenveen dan de tering.
Vind ik leuk
voebtalie +3831
dinsdag 16 april 2019 om 11:11
Met 11 tegen 10?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:18
Precies 5 van de 6, en die gaan ons aan het einde nekken. Ik denk nog steeds dat psv kampioen wordt.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Of emmen 2.2🙈
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Ja, dat was ook een gestolen gelijkspel..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Nee hoor, een verloren gelijkspel. Eigen schuld, hadden we maar meer moeten scoren.
We hebben het in Amsterdam zelf laten liggen, zonder naar de VAR te wijzen. Niemand haalde de trekker over bij 1-1 tegen 10 man.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Feyenooit🙈 die perez he vergeet er een paar🤫😂
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:04
Nee hoor, bij ajax was cruciaal, toen durfden ze weer eens niet te voetballen.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
dinsdag 16 april 2019 om 08:16
Dat weet ik zo net nog niet, de ruif wordt alweer aardig leeggevreten door het buitenland. Ik wil meer zekerheidjes in het elftal komend seizoen, geen vraagtekens qua niveau. Je moet nu door pakken!
Vind ik leuk
PRICE +7965
dinsdag 16 april 2019 om 08:25
Polska. Zycie, niemand kan in de toekomst kijken. Dus jij ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Tja, na al jouw foute voorspellingen laatste tijd, heb je daar wel ervaring mee.


Wat was het nou? Ajax 2-0 Excelsior
En Psv 8-0 Graafschap, ofzo? ahahha
Vind ik leuk
PRICE +7965
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Klopt kerel. Alleen dat was allemaal sarcastisch. Beetje voor de lol. Snapt zo 'n intelligente kerel als jouw toch wel.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:41
Ik als Pool moet je zeggen dat het 'als jij' moet zijn. Niet als jouw. Intelligent ben ik dus zeker ;)
Vind ik leuk
PRICE +7965
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Boeien zit hier niet op school.
Vind ik leuk
AVDV +1617
dinsdag 16 april 2019 om 08:27
Dus als PSV wel kampioen wordt dan gaat Ajax niet domineren?
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 10:46
dan is het uistel van executie ;)
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 08:40
@Polskasklep
Prachtig zo'n glazen bol! Doe mij er ook zo één. Kijk ik ook even naar de cijfers van de Staatsloterij ;)
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 08:45
We zullen zien hoe het gaat lopen, op papier lijkt alles beslist maar er blijven tocg verrassingen komen hoor ;-)
Vind ik leuk
fier&koen +2966
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
Altijd elk seizoen weer.
En niks word op papier beslist. Dat weten we nu toch wel.
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 10:44
Zo is het, van mij mag elk seizoen zo bloedstollend worden, het liefst nog met 1 of 2 clubs erbij ;)
Vind ik leuk
fier&koen +2966
dinsdag 16 april 2019 om 10:48
Inderdaad heerlijk die spanning. Al zou ik er graag aan toevoegen dat we ook met meer clubs Europees wat presteren.
3 clubs moeten toch wel wat kunnen bereiken in Europa. Ik hoop dan vooral dat we na de winterstop nog minimaal met 2 actief zijn. Dan wel CL dan wel EL.
De groepsfase moet gewoon gehaald worden door 3 clubs klaar uit. Met uitschieters van de 2 top clubs.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
ben ik het zeker mee eens, zo'n PSV tegen osjek, Feyenoord trencin of Ajax tegen rosenburg kan gewoon niet..
Vind ik leuk
fier&koen +2966
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Nee precies dat bedoel ik. Dat je een poule niet overleefd kan ik nog wel inkomen maar de hele poulefase niet eens halen dat is echt een schande. Helemaal tegen veel mindere clubs. Dat moet stabieler dan glijden we als land ook niet meer zo hard af. En dan gaat zo een CL run als Ajax nu heeft of PSV niet al te lang geleden (tegen Atletico eruit) echt mee tellen. Mits je in een wat minder jaar wel wat punten binnen haalt. En dat moet je als collectief bereiken. AZ Feyenoord PSV en Ajax moeten dat samen doen. En Ajax met PSV zullen voor de uitschieters naar boven moeten zorgen. Dan kan de nummer 2 ook gewoon weer met 1 voorronde CL halen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
Korm +40099
dinsdag 16 april 2019 om 11:19
Precies mijn gedachten
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:55
Ik geloof van niet want Ajax heeft zws een leegloop van 5 a 6 man dus vervang je niet Zomaar.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:04
Helaas wel ja. Ben de arrogantie van ze al best wel zat hoor
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:18
Dit geblabla horen we nu al 4 jaar aan. Wordt nou maar gewoon een keer kampioen, met je 'domineren'. Ajax zou na alle aankopen dit seizoen toch ook domineren?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:21
Dus jij denkt dat je met een heel nieuw elftal gelijk kampioen wordt?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:27
Ja
Vind ik leuk
Mario 1 +2837
dinsdag 16 april 2019 om 15:41
Zie niet in waarom, wel als de selectie van Ajax compleet blijft.
Worden er 4 a 5 spelers verkocht dan is alles weer open.
Op dit moment is Ajax met afstand de beste ploeg van Nederland, en behoort tot de beste 4 van Europa .
Ik ben echt een PSVer in hart en nieren, maar Ajax verdient gezien hun spel de titel.
Ik hoop dat ze vanavond voor iets moois zorgen tegen Juve.
Succes mannen👍
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Wat een onzin. Je laat het over een heel seizoen liggen. Als Ajax geen kampioen wordt hebben ze het laten liggen tegen Heracles, PSV, Feyenoord, Heerenveen, Heracles en Az
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:14]
Vind ik leuk
Molletje +4056
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Als Ajax geen kampioen wordt komt dat inderdaad doordat ze het hebben laten liggen tegen vooral Heracles.

Als PSV geen kampioen wordt, komt dat vooral doordat Ajax, ondanks dat ze uitglijders tegen Heracles en Heerenveen, zoals vooraf al voorspelt was veel meer kwaliteit heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Psv gaat voor straf slapen in ons aller Ajax dekbed. Dat gaat ze goed doen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Fenerbace bedoel je
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:53
Fenerbahçe van pilp koku bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
En van kokcu
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:16
Rot jij gewoon lekker op naar je Erdogan
Vind ik leuk
Molletje +4056
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Willem Alexander is zijn staatshoofd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:53
Waarom moet ik oprotten lieverd?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Omdat we minder willen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Waarom wil je minder?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Volgens mij werd die vraag gesteld over Marokkanen niet over Turken. 😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:31
Das waar ook. Hij weet het ook niet beter.
Vind ik leuk
Muscles +2085
dinsdag 16 april 2019 om 08:58
Blijf jij maar lekker want het is Forza AFCA wat ons bindt en Nederland dat daar trots op is🎩
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Ik ga ook nergens heen al is het om mijn fans boos te maken.
Vind ik leuk
goreju +130
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Nou nee, PSV heeft aardig wat geluk gehad en gewoon ruk gespeeld na de winterstop. Tegen Ajax was de druppel, maar ook toen speelden ze slecht en hadden ze na de 1-1 alle kans om die pot te winnen met de overtal situatie.
Het ligt hier echt niet aan 1 wedstrijd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:20]
Vind ik leuk
G.Kopf +5743
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Waarom precies bij die ene wedstrijd. Wat een onzin. Beetje interessant doenerij. Seizoen duurt langer dan dat ene potje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:21
Omdat PSV toen verzuimde om de concurrent de genadeklap te geven.
Vind ik leuk
G.Kopf +5743
dinsdag 16 april 2019 om 09:04
Als ze andere wedstrijden ngeen punten hadden laten liggen, was dat niet nodig.
Ze geven zelf Ajax hoop op de titel, door eerder gepruts.
Terwijl Ajax zichzelf meerdere malen uit de titelrace bonjourde.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:05]
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Dus allebei in andere wedstrijden...daardoor was deze wedstrijd cruciaal...
Vind ik leuk
G.Kopf +5743
dinsdag 16 april 2019 om 09:35
Kan je op uit komen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:42
Dat is helemaal waar, maar daar had PSV zeker al één hand aan de schaal.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
~ik droomde vannacht dat ajax er vanavond uitvliegt en groningen van ajax wint zaterdag.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:21
Dromen zijn bedrog he 👌👍
Vind ik leuk
Linke loe +2362
dinsdag 16 april 2019 om 08:23
Dat klinkt meer als een nachtmerrie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
Voor mij was t een natte droom aan mn boxer te voelen toen ik wakker werd
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:14
Too much info
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:14
Kwam je klaar van t zien van ajax..wow ik ben ook fan maar dit gaat wel erg ver
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Whahaha, die Perez heeft er geen kijk op. Ajax heeft 5 punten laten liggen tegen Heracles en thuis tegen Heerenveen waar ze 3-1 voor stonden en 4-4 speelde.
Vind ik leuk
VanGoal +1312
dinsdag 16 april 2019 om 08:25
Hij heeft er wel kijk op. Tegen Ajax kon psv de titel pakken. Met een man meer stonden ze op het veld. Als je dan als ploeg niet voor de winst gaat dan verdien je het niet.
Vind ik leuk
Couto76 +1268
dinsdag 16 april 2019 om 08:21
Ajax zou ook de terechte kampioen zijn. Als PSV de titel misloopt komt dat door de defensieve Mark van Bommel
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:23
Ajax is mijn club maar geld ook voor Ajax als ze geen kampioen worden hebben ze aan zichzelf te danken met deze selectie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
Precies, als je verliest van clubjes als feyenoord en heracles..man man
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Na een hopeloze wedstrijd tegen Heracles kwam het drama tegen VVV waar ajax kunstmatig in leven is gehouden door de var. in de winterstop kwam het doelpunten gemiddelde naar voren en kijk .dit jaar al 7 doelpunten afgekeurd van psv. Het zal wel toeval zijn
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 16 april 2019 om 08:36
Typisch weer zo'n psv zeiker. Grote bek toen je acht punten voor stond...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:47
haha zeikerd zeg je. De jong huilebalk.van bommel huilebalk. Lozano huilebalk. De rest kan er al het hele jaar niets van. Wie lopen er nou al het hele jaar te klagen over alles en nog wat bij psv. en zelf al 7 keer het winnende strafschopje krijgen om te kunnen winnen. het is toch wel duidelijk wie er kampioen moet worden. 8 punten voor is niets als de var je helpt
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:16
Mathildelaan4...groetjes marcel
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 16 april 2019 om 10:02
Oke, ik was wat mild ..
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Het is natuurlijk heel belangrijk hoe ajax vanavond afsluit. Een eventuele (ruime) nederlaag vanavond zou maar zo door kunnen werken tegen groningen. Ondanks het besef dat ajax het kampioenschap in eigen hand heeft. Vooreerst heel veel suc6 vanavond!!
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 08:37
V bommel heeft laten zien dat hij een broekie is...
Domme opstellingen en fouten
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
dinsdag 16 april 2019 om 08:38
Hier ben ik het wel mee eens met Perez. PSV had in Amsterdam na de rode kaart moeten toeslaan. Een ploeg die de overtuiging heeft dat ze de titel kunnen pakken had daar toegeslagen. Daar had je Ajax een genadeklap kunnen geven door daar te winnen. Van Bommel durfde niks, nam geen beslissing en die angst sloeg over op de ploeg.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
Je bedoeld dat Ajax de strafschop wel kreeg en psv niet. Was ajax nou zo goed die wedstrijd of de var. Ze doen net of Ajax die wedstrijd geweldig speelde. En psv een drama was. Maar dat was natuurlijk niet zo.
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:17
Maar wel 3 punten...beetje zoals jullie t hele seizoen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:29
Maar het kwam niet door die opstelling.Of dat ajax zo geweldig speelde. Die zijn de hele 2 de helft drie keer op de helft van psv geweest.En dat was voor de var genoeg om zijn kans te grijpen
Vind ik leuk
Babelagtig +2656
dinsdag 16 april 2019 om 09:37
Maar wel 3 punten zoals jullie thele seizoen al. ..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
Ach jochie toch
Vind ik leuk
Stewie89 +701
dinsdag 16 april 2019 om 08:55
Van Bommel laat het liggen door niet zijn sterkste middenveld op te stellen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
Dat zijn de Voetbal kenners die elkaar geen ongelijk durven te geven. We hebben toch ook zitten kijken . Een lullig eigen doelpuntje en een strafschop als Lozano die had veroorzaakt was de wereld weer te klein.Maar deze swalbe was geweldig. Het is een ajax swalbe die zijn altijd goed. Ze praten of het 6 - 0 is geworden met 6 wereld doelpunten.Maar ajax was blij dat het was afgelopen. Heel blij
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:59
het kampioenschap wordt vanavond tegen juventus beslist

nu zullen de meeste wel denken wat een mafkees is een heel andere competitie 😋

maar toch ben ik van mening dat het vanavond beslist gaat worden... als ajax vanavond niet kansloos ten onder gaat worden ze kampioen...

spelen ze gewoon goed maar verliezen ze dan zullen ze denk ik toch redelijk voldaan zijn en de flow meenemen naar de competitie

kansloos ten onder gaan gaat voor een dip zorgen ben ik bang
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Wat een onzin allemaal. Het enige verschil is 12 doelpunten!! Het puntentotaal is nog gelijk. Daarnaast zijn er nog 4 wedstrijden te spelen! Ook Ajax kan in die 4 wedstrijden nog punten verspelen. Zeker met een uitwedstrijd tegen Groningen op het programma!! Als het verschil in punten 3 of meer was geweest had dit inderdaad een punt geweest van Perez, maar nu zeker nog niet! Nog gewoon 4 wedstrijden in spanning en hopen dat elke wedstrijd voor Ajax na 90 minuten + blessuretijd 3 punten oplevert.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
dinsdag 16 april 2019 om 10:02
Alle clubs waar beide nog tegen moeten spelen nog ergens voor. ADO laatste kans op Europees voetbal, bij verlies zijn ze klaar. Groningen speelt ook nog voor Europees voetbal net als Vitesse, heracles en willem 2. Az en Utrecht zijn tegen die tijd al klaar. Dus die laatste pot zal niet zo spannend worden.
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
Het resultaat van de onderlinge wedstrijd werd belangrijk, omdat zowel Ajax als PSV belabberd speelden na de winterstop. Ajax verloor 11 punten (gelijk tegen Heerenveen; verlies tegen Feyenoord, Heracles en AZ) PSV verloor 13 punten (gelijk tegen Emmen, Utrecht, Feyenoord, Heerenveen,Vitesse en verlies tegen Ajax). De Schwalbe van Neres is dus doorslaggevend; zelfs mijn grootvader gaat niet liggen bij zo'n lichte tik van Schwaab. Het is wel de cultuur van Mexicanen, Brazilianen en Uraguyanen (om zo wedstrijden te winnen).
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:18
Ik dacht aan Feyenoord - Ajax over 6 - 2
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
dinsdag 16 april 2019 om 10:21
Van een Europese topploeg verliezen OK maar bij Emmen punten laten liggen???? 😊
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Yep. 1-1 tegen 10 man en dan de boot in gaan.
Als psv 2de wordt, ligt daar de reden.
Vind ik leuk
DumBfries +108
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Ik heb Ajax sowieso sterker gevonden. Het probleem was de trainer. In eindhoven stelde Ten Hag onze Oostenrijkse vriend niet opstelde maar koos voor nieuwkomer Mallagan. Dat verlies was daar totaal onnodig.
Doordat verlies dachten ze in eindhoven dat ze FcBarcelona waren.
Gingen totaal naast hun schoenen lopen daar.
Maar op basis van wat eigenlijk??Immers, uitgeschakeld in de beker en CL...en totaal geen visitekaartje afgegeven.

Ten Hag maakte vaker kostbare blunders. Dat vdBeek geen basis was of dat zelfs Neres er buiten stond was me een compleet raadsel. Dergelijke geintjes kosten punten..net zoals Bosz, ze die bij Ajax maakte...door bv het wennen vh systeem.

Ajax moet nu alles winnen, dat zijn ze aan zichzelf verplicht, aangezien ze tot bijna aan het eind vh seizoen volhouden om voor 3 prijzen te strijden..met goed voetbal.
Zonder zo structureel lucky te zijn.

Hoe makkelijk is het om je op te laden voor 1 wedstrijd pw, lekker uitgerust naar toewerken. Easy life..
Wedstrijden pas diep in de blessuretijd weten te winnen en dan opscheppen dat je zo goed bent.
Dat geeft toch al meer dan genoeg aan, dat MarkyMark zichzelf en zijn team totaal overschat.
Kun je wel lekker populistisch Ajax gaan afzeiken, maar pak eens een spiegel.

Mijn gevoel zegt dat MarkyMark meer bezig is om zijn haat over alles wat met Ajax te maken heeft, op zijn groep over te brengen dan echt met voetbal bezig te zijn.

Hij kent dan natuurlijk ook een lange diep gewortelde haatgeschiedenis richting Ajax.
Bijzonder vreemd, want ik was in de veronderstelling dat de mensen zo warm zijn in het zuiden.

Hier was mogelijk de toon al gezet:

'Een gesprek tussen de familie Van Bommel en Ajax-penningmeester Arie van Os verliep zéér stroef. "Hij bood nog minder dan Mark bij Fortuna kreeg. Het moest vooral een eer zijn als Limburger om voor Ajax te mogen spelen."

"Ik liet hem duidelijk merken niet onder de indruk te zijn. Daarna gingen we met PSV praten en dat voelde direct warm en goed."

Bron: Voetbalprimeur, 17 juni 2018.

Na zijn buitenlandse avontuur komt MarkyMark terug en verwacht met heel eindhoven kampioen vd eredivisie te worden...in zijn afsluitende carriere als speler.

Dat feestje ging aan hem voorbij.

Nu als trainer van.zijn geliefde club, stond hij lang bovenaan..ziet hoe Ajax de koppositie wist te heroveren, wat denk je wat er door zijn hoofd gaat??!! 😉
MarkyMark, zet je trainersloopbaan voort in het buitenland, want Ajax sloopt je.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:08]
Vind ik leuk
michelhx +4684
dinsdag 16 april 2019 om 11:04
Beetje onzin, want ook al speelde PSV ontzettend slecht, het had zomaar 9-3 kunnen worden. En dan waren ze dus 2 doelpunten ingelopen. We zullen het zien de komende weken. Ik denk dat Ajax kampioen wordt, maar ja, dat dacht ik enkele jaren geleden ook en toen werd PSV het alsnog. Blijft toch ook een leuk scenario.
Vind ik leuk
DumBfries +108
dinsdag 16 april 2019 om 11:14
-Uitgeschakeld in de beker en CL
-Wedstijden diep in blessuretijd pas over de streep trekken.
-Flinke voorsprong met punten en goals op Ajax weggeven.

Geen onzin, keiharde feiten.
Uit bovenstaande blijkt jouw club niet zo goed te zijn.dan ze in het zuiden denken.
Vind ik leuk
michelhx +4684
dinsdag 16 april 2019 om 11:56
Ik reageerde toch niet op jou, DumBfries? Ik reageerde op de woorden van Perez.
Niemand heeft ooit gezegd dat je niet in blessuretijd mag scoren, dus dat is een non argument.
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat PSV oh zo goed speelde en met gemak kampioen zou worden dit jaar.
De eerste helft van het seizoen speelde PSV met name thuis erg goed. Ik ben het ook niet met van Bommel eens dat je altijd hetzelfde moet doen. Integendeel juist. Je weet dat tegenstanders zich op je in gaan stellen en juist dan moet je iets anders doen of een tactische variant gebruiken, al is het ook zo dat je zeker tegen de kleintjes gewoon op basis van kwaliteit wedstrijden moet kunnen winnen. Afgelopen zondag had je, ondanks het slechte spel, wel aan het doelsaldo kunnen werken.
Keihard feit is dat Ajax en PSV nog steeds gelijk staan en dat ook PSV nog kans heeft op de titel, hoe je het ook wendt of keert.
Maar alleen als Ajax onderweg nog ergens punten verspeelt en PSV alles wint, dat klopt. En nee, dat zie ik eerlijk gezegd ook niet gebeuren, maar in het voetbal weet je nooit.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Excelsior dacht als Rotterdamse club ook eens een 6-2 te doen. Dat is gelukt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:30
Wie weer lacht en wie weer jankt zal eerst in speelronde 33 of 34 bekend zijn.
Het leukste vermaak is voor de meeste mensen leedvermaak.Vergeet niet hoe de reacties in de stations waren na de 1-1 van de Graafschap en het kampioenschap van PSV, het feest is toen het niet in Amsterdam gevierd maar elders, in de provincie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:01
Er zijn heel wat argumenten aan te dragen waarom het logisch is dat Ajax toch kampioen wordt in plaats van lijstaanvoerder voor bijna een heel seizoen PSV.
Mocht onverhoopt toch PSV kampioen worden heb ik uiteraard ook argumenten er voor om aan te tonen dat dat logisch is en te verwachten was.
We zijn flexibel.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:04
Wij fc groningen heten de ...godenzonen ...hartelijk welkom en zijn er klaar voor....
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
schat in dat het 0 - 5 word met zoveel ex Ajax spelers in de Groningse gelederen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 13:12
Willem II gaat PSV met name op het middenveld geheel aftroeven!!!!!
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 16 april 2019 om 13:35
. . er is nog niets beslist "ken-net" !?
Vind ik leuk
Machtman +22
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
Na die gigantische ZEPERD UIT BIJ FEY 6-2!!!op 27jan dit jaar heb ik al gezegd,Voor 020 is het KPS OVER EN UIT!!! GAAT GEWOON NIET SLAPPE HAP ZEKER DIE 2EH.ongeconcentreerd, G1 motivatie, zelfvertrouwen was klote, G1 bluf, positieveAROGANTIE was hopeloos, strijd nergens te vinden.
Vind ik leuk
AFP +3711
dinsdag 16 april 2019 om 14:16
Ajax zou de -terechte- kampioen en PSV de verdiende (minder verlieswedstrijden) kampioen zijn.
Maar Ajax verdient toch op grond van meer kwaliteit, schoner en mooier voetbal de titel meer dan een saai voetballende PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:32
Wat een vreemde reactie van Perez. Waar heeft Ajax het al wel niet allemaal laten liggen, zeker in de periode dat PSV de ene na de andere mazzelpot binnensleepte. Als je dat allemaal gaat meetellen, had Ajax gewoon al vijftien punten voorgestaan. Oneigenlijk opmerking heer Perez, de stand is zoals ie is, hoor!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:44
Als Ajax kampioen wordt dan heeft ze dat goeddeels aan de VAR (=KNVB) te danken. Het begon al aan het begin van de competitie: De wedstrijd VVV-Ajax kregen ze via de VAR kado. Bij Ajax-PSV krijgt Ajax een VAR-penalty en PSV niet (luister naar Mario van de Ende) In de wedstrijd Emmen-PSV worden 2 doelpunten van PSV afgekeurd waarvan één zonder overtuigend bewijs (schijbaar(?) hands Gutiérrez). Ajax grossiert in VAR penalties. De helft van de overtredingen op Lozano en meer dan de helft op de Jong blijven onbestraft. De VAR keurt aanzienlijk meer doelpunten van PSV af dan van Ajax. De Nederlandse pers durft het functioneren van de VAR niet ter discussie te stellen
Vind ik leuk
B H +461