'Vlap zou een goede zijn voor Feyenoord, stap naar Ajax of PSV is te groot'

'Vlap zou een goede zijn voor Feyenoord, stap naar Ajax of PSV is te groot'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:10di 16-04-2019 om 10:10

Michel Vlap staat in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. Onder meer Bundesliga-subtopper TSG Hoffenheim volgt de 21-jarige speler van sc Heerenveen. Dat weet Roelof de Vries, reporter van Omrop Fryslan. 

Vlap (21) beleeft een topseizoen in Friesland. Hij scoorde al veertien keer in de Eredivisie. Niet zo gek dus, dat er veel interesse is voor hem. "Ik denk dat hij wel gaat. Hoffenheim heeft ook al eens voor hem op de tribune gezeten", aldus De Vries, in podcast Radio Camataru van FeanOnline.

"Je kunt zeggen dat het beter voor zijn ontwikkeling is om nog een jaartje te blijven. Maar als je nu een twee ton pakt en je kunt daar een miljoen pakken - ik noem maar wat, hoor, - dan ga je ook weg, toch."

Naast Hoffenheim heeft ook Anderlecht Vlap op de korrel. De Vries denkt dat een stap hogerop binnen Nederland waarschijnlijk verstandiger is voor de jeugdinternational. "Ik zou zeggen: Feyenoord. Die missen een nummer tien. Tonny Vilhena is niet echt een tien en speelt meer op acht. Als hij op tien speelt, scoort hij als middenvelder eigenlijk te weinig. Jens Toornstra speelt op allerlei posities."

"Ik denk dat hij een goede zou zijn voor Feyenoord, dat is net even een ander niveau. Ik denk dat de stap naar PSV of Ajax te groot is."

Poll

Zou Feyenoord een goede club zijn voor Vlap?

(2146 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 10:12
Oei oei. Gelukkig heeft hij nog een langdurig contract dus mag Hoffenheim (of een andere club) diep in de buidel tasten.

Eigenlijk hoop ik dat hij nog een jaartje blijft... maar ja, alles is nou eenmaal te koop en dan vooral in Heerenveen.

Overigens, ik kwam Michel vorige week nog tegen in Sneek.
Leuke kerel en heb even een foto kunnen bemachtigen van "de man van 12 miljoen".
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:15]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
De stap naar PSV en Ajax is te groot? Ik denk ook dat Heerenveen veel liever aan Hoffenheim verkoopt, dan beuren ze veel meer geld voor hem..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:15]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Ik weet het niet..
Hij heeft altijd wel dreiging en is technisch behoorlijk vaardig.
Bij Feyenoord kan hij moeiteloos mee. Bij Ajax en PSV vraag ik het mij af.
PSV heeft nogal wat talenten voor zijn positie en als hij met Ajax tegen clubs als Juventus, Bayern en Real op moet boksen moet ik het maar zien.

Daar heb ik wel een beetje een hard hoofd in.

Misschien beter dat hij naar Hoffenheim gaat, Mark Uth deed het daar ook goed.
Bovendien speelt hij dan in ieder geval niet de sterren van de hemel tegen Heerenveen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:18]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:41
Moeiteloos mee net als Bilal zeker? Of net als Larsson?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Deze jongen is in alles beter dan Bilal.
Larsson is gewoon een goeie voetballer die bij Feyenoord nauwelijks tot zijn recht komt.

Vlap heeft in ieder geval al een 10x betere mentaliteit dan deze twee en is ook in tegenstelling tot deze 2 wel bereid om mee te verdedigen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:06
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de top spelers van Heerenveen meestal niet mee komen met Feyenoord! Ik persoonlijk denk niet dat Vlap heel veel meer gaat brengen dan een Toornstra!
Vind ik leuk
Scf1984 +289
dinsdag 16 april 2019 om 19:35
Majah je zal toch vervangers moeten hebben, Toornstra dwaalt ook steeds meer achteruit. slechter dan Toornstra is die zeker niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Of net als Lurling
Vind ik leuk
CPP +1120
dinsdag 16 april 2019 om 11:03
Samardzic was ook zo een topper in Heerenveen en flopper in Rotterdam
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
dinsdag 16 april 2019 om 11:12
Ik vind Doan van FC Groningen beter voor ons ik hoop dat daar ook wat serieuzer kwa optie voor gekeken wordt door onze nieuwe TD.
Vind ik leuk
Moa +3896
dinsdag 16 april 2019 om 11:39
Tomasson, Janmaat en ook Korneev vond ik geweldig hoewel die laatste wat onbegrepen was, had veel meer kunnen betekenen voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2276
dinsdag 16 april 2019 om 11:09
Als feyenoord flap haalt en bazoer hebben ze de eerste 5 jaar een top middenveld ... grote svhoonmaak ... larsson, van beek , botteghin , toornstra , vd heijden , nieuwkoop , clasie allemaal weg en dan bazoer , flap , letschert , tete terug halen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:06
Bazoer? Nee jo als het hem even tegen zit laat die de koppie hangen!
Vind ik leuk
020west +591
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Misschienkan Ajax of PSV hem kopen en dan een of twee jaar bij Fey of AZ stallen. Lijkt me verstandiger met een tussenstap.
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Johnsen 2.0
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:19
Prima!

Dus eerst voor de jackpot naar Ajax en in de winter voor een schijntje weer terug.

Waar kan ik tekenen?
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Andyking +130
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
Dat kan Feyenoord toch niet betalen... Die haken voorlopig af in de strijd met Ajax en PSV
Vind ik leuk
Smithsonian +45180
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Dat wisten wel al, maar dank.
Vind ik leuk
Andyking +130
dinsdag 16 april 2019 om 10:19
Geen dank...
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
dinsdag 16 april 2019 om 10:41
Feyenoord moet het niet eens willen. Genoeg alternatieven.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:48
Met een verkoop van Vilhena vangen we zo weer geld in het laatje.
Vind ik leuk
Mineola +637
dinsdag 16 april 2019 om 11:11
Precies, met die 7 miljoen kan je vlap meteen halen..
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 15:35
Zou kunnen. Maar ik denk niet dat Feyenoord dat nog wil.
Vind ik leuk
Smithsonian +45180
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
Na larsson, bilal, st juste heb ik het wel weer gezien met de heerenveen spelers.

nee dankje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Na Dumfries en Lammers wil ik deze jongen ook wel zien
Vind ik leuk
Smithsonian +45180
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Lammers is van psv.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:21
En dat is een PSV-er.... Haha
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Hahah wat probeer je precies? Als of ik dat niet weet.. hij doet het goed bij Heerenveen daar doel ik op
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
Goeie spelers van hveen zijn niet goed genoeg voor noch feyenoord noch psv noch ajax..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Is hij niet te duur voor Feyenoord? Feyenoord zal hem echt wel kunnen betalen, maar dan blijft er niet veel geld over voor andere versterkingen?!
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 10:28
Waf moet de nr 3 van NL met al die net-niet Friezen? Er functioneert er niet één.
Vind ik leuk
Nistel +3888
dinsdag 16 april 2019 om 10:44
Maar welke aankoop wel van de laatste jaren? Ik denk dat die op één hand te tellen zijn.. daar zit structureel iets niet goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
dinsdag 16 april 2019 om 11:20
Jorgensen, Berghuis, Toornstra, El Ahmadi.

Maar eens. Het lijstje met miskopen is ook best aardig.
Vind ik leuk
Nistel +3888
dinsdag 16 april 2019 om 11:48
Dat is inderdaad een heel kort lijstje, waarbij El Ahmadi (net als Van Persie) een teruggekeerde speler was - of je moet al weer een heel eind teruggaan om zijn eerste transfer naar Feyenoord te rekenen. Hoe dan ook was hij zeker een geslaagde speler. Ook bij terugkomst.

Toornstra is zeker een nuttige speler, maar zit soms ook zomaar weer op de bank en daarmee voer voor discussie.

Jorgensen een topseizoen gedraaid in het kampioensjaar, maar daarna ook niet bepaald meer dat niveau gehaald. Afgezakt tot een modale spits momenteel naar mijn mening.

Berghuis is heel goed uitgepakt en vond het vrij verrassend dat Feyenoord erin slaagde hem na zijn huurperiode definitief over te nemen.

Maar de spelers die Feyenoord echt meerwaarde hebben gegeven de laatste jaren waren voornamelijk spelers die doorgeschoven werden uit de jeugd. Daarbij had je natuurlijk de teruggekeerde Kuijt nog als voltreffer. Maar als ik zo wat selecties van eerdere seizoenen bekijk, zaten daar verder ook maar weinig aangekochte spelers bij waar je echt enthousiast van werd. Categorie Immers, Kramer enzo. Elia had nog zo z'n momenten, maar verder moet je alweer naar de tijd van Pelle, Janmaat terug om nog echt een geslaagde aangekochte speler te vinden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Janmaat functioneerde toch goed bij ons??
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 11:16
Absoluut. Maar Janmaat was een ex-Feyenoorder die via ADO en Heerenveen weer even op t oude nest terugkeerde.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:49
Vilhena verkopen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:25
Vilhena, Jorgensen, juste en berghuis leveren held op, maar minimaal 10 miljoen neerleggen voor een speler zie ik Feyenoord niet doen! Die gok is gewoon te groot
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 15:28
Daar heb je wel gelijk in man
Vind ik leuk
Snappi +312
dinsdag 16 april 2019 om 10:19
Feyenoord heeft aangegeven de jeugd weer meer de kans te geven. Zal dus raar zijn om Vlap te halen terwijl je Kokcu, Burger etc hebt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Goed punt
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Dat sowieso ja. We zullen alleen waarschijnlijk een nieuwe spits halen, een cv en rechtsback. Dat zou het beste zijn. Of vind jij Nieuwkoop goed genoeg als rb? Botteghin is goed voor cv, maar Van der Heijden wat minder.
Vind ik leuk
Snappi +312
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Een nieuwe rechtsback moet zeker priotiteit hebben, nieuwkoop is niet het niveau wat we moeten nastreven. St Juste zou ik wel liever zien als CV, Botthegin en V/d Heijden moet je langzamerhand toch afscheid van gaan nemen. Nieuwe spits zal worden gehaald wanneer Jorgenssen vertrekt denk ik, alhoewel we wel een goede 2e spits moeten hebben (Vente is er nog lang niet klaar voor)
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 14:59
Klopt. Alleen is St Juste soms wankelend. Bannis uit O19 heeft vandaag meegetraind en zit bij de selectie van aankomende zaterdag, hij is een spits. Inderdaad. Veel Feyenoord-fans hopen dat Jørgensen nog een jaartje blijft.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 16 april 2019 om 16:35
Ik reken op nog en jaar Nicolai.
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 10:52
Er zit bij Feyenoord niet echt veel groot talent achter helaas.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 16 april 2019 om 21:02
. . vlgns mij talent zat !?, . . spitspositie kan wel een boost gebruiken, net als een "onbreekbare" verdediger op 't wensenlijstje zou moeten staan !? (laat dat maar aan jaap over ??)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:23
Feyenoord zoekt in de budgetbak daar zit Vlap helaas voor ze niet tussen.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 10:27
Dat is toch jullie bak?
Daarnaast, beetje in de zaak verdiepen, de nr 3 van NL heeft deze Vlap absoluut niet nodig.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:24
Feyenoord moet nu zijn slag slaan anders voetbalt Vlap volgend seizoen in Duitsland.
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
dinsdag 16 april 2019 om 13:17
Beter naar Duitsland. Word te snel opgehemeld. Hij heeft z'n momenten dat hij goed speelt als het elftal draait! Draait het niet dan zie je Vlap niet. Feyenoord draait niet, dus niveau gaat door Vlap niet omhoog.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Aan de andere kant, wetende dat Toornstra prima op die positie functioneert, en het talent Kökcü daar moet gaan spelen... Gozert kost waarschijnlijk n kapitaal, lekker voor n hoop geld naar Duitsland gaan.
Vind ik leuk
Ajax.nl +1509
dinsdag 16 april 2019 om 10:27
Vlap en el kayati kunnen Feyenoord weer wat creatieviteit bezorgen. Trouwens die lammers zou ik graag bij ajax willen zien spelen, doet me denken aan V Nistelrooij.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
El Khayati.... Zucht.

Nee, gewoon Kokcu op die plek de kans geven. En vooral geen miljoenen uitgeven aan een 30-jarige speler die het alleen bij ADO heeft laten zien.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Gaat Feyenoord denk ik niet doen, omdat we al Burger, Kökcü, Toornstra en Ayoub hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:54
Helaas voor jou ga je hem nooit bij Ajax zien spelen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:34
Samen met Lammers naar PSV halen. Die twee kunnen elkaar blindelings vinden en vullen elkaar goed aan. Hebben bovendien beiden een prima techniek en inzicht. Toekomstige oranje spelers
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
allebei op de bank
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
Dat denk ik ook, bankzitters. Als ze hem willen ruilen voor Rammelaar dan kunnen ze het overwegen.. Maar komt nu duidelijk te kort.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:35
Als Vlap voor Feyenoord kiest weet tie zeker dat hij nooit meer
bij Ajax of PSV terecht komt, die kopen geen spelers van Feyenoord.

Wat dat betreft kan die beter naar Utrecht, AZ of Vitesse gaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
...klopt, Wijnaldum heeft z'n carrière inderdaad geen boost gegeven bij PSV.

En daarnaast zijn de aankopen van Ajax en PSV die ze gedaan hebben bij AZ, Utrecht en Vitesse allemaal succesnummers.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Oeps.....die was in de kruising 😂😂
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Hoeft toch ook niet naar Ajax of PSV. Er is geen verschil. Feyenoord is gewoon een topclub van de top 3. Dat is zo en zal altijd zo zijn.
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Dat zou voor die jongen een breedte stap zijn maar geen stap voor uit.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Feyenoord doet niet minder dan PSV en Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
Ok propper dan, 20 mil. Kunnen jullie dit effe aftikken?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Mike2018 +135
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Middelmaat genoeg bij Feyenoord, laat maar lekker naar Ajax of PSV gaan
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:01
Vlap, lammers en el kadhatii
Vind ik leuk
Weisweiler +155
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
Vlap moet eigenlijk onder een andere naam spelen. Met zijn naam en uiterlijk is het net een karakter uit de Kameleon die samen met Hielke en Sietse kattekwaad uithaalt in boetenkiel en waarvan het piekerige haar net de vlaporen niet aan het zicht kan onttrekken.
Vind ik leuk
didi +22
dinsdag 16 april 2019 om 11:18
Vlap zou eerst de stap naar Utrech, AZ of Vitesse moeten maken en kiezen voor de beste trainer van deze 3.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +382
dinsdag 16 april 2019 om 11:42
Az is beter. Utrecht is vergelijkbaar met Heerenveen en Vitesse. Az is een stabielere club en heeft een gebalanceerder elftal.

Utrecht is misschien nu wat stabieler geworden, maar AZ is dat wat langer
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 16 april 2019 om 11:19
Falkenburg is ook een goede speler voor feyenoord
Vind ik leuk
Couto76 +1268
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
Goeie en slimme speler die met betere spelers om zich heen alleen maar nog beter wordt.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +382
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
Liever AZ, komt hij beter tot zn recht
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
Mee eens, maar dat zei men ook van eerdere spelers die later naar Feyenoord gingen...en stuk voor stuk tegenvielen...
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1474
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Denk dat alleen Ajax en PSV hem kunnen betalen hier in Nederland,Zou nog 1jaartje blijven bij Heerenveen je door ontwikkelen en dan de volgende stap maken in je carrière.
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
dinsdag 16 april 2019 om 13:10
Deze meneer de Vries moet maar niet op van Geel z'n plekkie komen... Feyenoord moet zoeken wn streven naar betere spelers als Vlap! Scouting aan het werk zetten hup hup
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 16 april 2019 om 13:33
. . ajax en psv zijn nix te groot (groter) tov van feyenoord, . . maar als'ie goed kan voetballen, . . laat maar komen !?
Vind ik leuk
Vooruit +338
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
van Geel is weg. Feyenoord neemt geen kneusjes meer van andere ED clubs over, zeker van Heereveen niet. Ga maar naar PSV. Die gaan een half elftal vervangen en hebben niet zoveel geld te besteden.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
Ik vind hem wel bij PSV passen.. Leuke speler, dat zeker.
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
dinsdag 16 april 2019 om 14:15
Hoffenheim zou een prima club voor hem zijn. Relatief kleine club, daardoor qua cultuur staat dat redelijk dicht bij het gemoedelijke Heerenveen. Anderzijds wel een goed niveau, mooie competitie, vaak Europees voetbal en ook een club die jong talent een kans geeft. Zou mooi zijn als Heerenveen een mooi bedrag incasseert, richting de acht miljoen zou toch mogelijk moeten zijn.
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
dinsdag 16 april 2019 om 14:32
Van Geel is er straks niet meer, ik kan geen waarde oordeel vellen maar in algemene zin zou er het moete zijn, niet goed genoeg voor Ajax en PSV, dan ook niet goed genoeg voor Feyenoord. Met van Geel leken we dat vergeten te zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 14:32]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:03
Middenvelders zat bij Feyenoord. Liever een goede back erbij.
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 16 april 2019 om 18:13
Vlap is een leuke speler voor een counterploeg als H'veen.
Larsson was ook een speler voor de counter, Bacacicoglu ook.
Zou Feyenoord er nog een keer intrappen om H'veen uit de rode cijfers te halen? Bovendien speelde Fey altijd met 3 controleurs op midveld, misschien gaat Stam dat veranderen, dat kan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 18:14]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 19:05
Donderstraal toch op joh feyenoord heeft al een goeie spits een type bergkamp/makaay day is jorgensen dat hij z.n draai niet heeft deze zeisoen komt door gio de onervaren choach met z.n inzichtloze visie die niet inziet dat er spelers in de basis spelen die hey niveau top gewoon niet halen dat zijn
Clasie
Vilhena
Larson
Berghuis
Persie
Botteghin
Verdonk
Cuco
En nog een paar verdedigers

Nieuwe aankopen

Isak willem 2
Burgzorg graafschap
Namli pec zwolle
Ezibouye pec
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 19:14]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 19:59
In Larsson schuilt een uitstekende nummer 10, bovendien hebben we Kokcu..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 20:07
Grappig dat zowel Ajax als PSV een te grote stap zou zijn voor Vlap. Ajax steekt met kop en schouders boven de rest in Nederland uit maar PSV laat wekelijks zien van het zelfde niveau te zijn als Feyenoord. PSV heeft het geluk dit seizoen aan de kont hangen maar is in de basis niet sterker als Feyenoord. In de breedte zijn ze wellicht wel sterker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws