Trots FC Twente verlengt tot en met 2030: Van beide kanten veel vertrouwen

Trots FC Twente verlengt tot en met 2030: "Van beide kanten veel vertrouwen"

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 11:14di 16-04-2019 om 11:14

FC Twente en Grolsch hebben hun samenwerking met tien jaar verlengd. De lijstaanvoerder van de Keuken Kampioen Divisie meldt dat dinsdag via de officiële kanalen. Tot en met 2030 blijft Grolsch de naamgever van het stadion van Twente, De Grolsch Veste. 

"We zijn trots dat Grolsch en FC Twente de samenwerking verder voortzetten. Dat Grolsch ook voor de komende 10 jaar naamgever van het stadion blijft, geeft aan dat er van beide kanten veel vertrouwen is", laat Twente-directeur Paul van der Kraan weten op de website van de club.

"Grolsch is vanaf de oprichting van de club in 1965 nauw verbonden aan FC Twente, Grolsch is diepgeworteld in de regio. Ook in de afgelopen moeilijke periode, die hopelijk achter ons ligt, kon de club altijd op de steun van Grolsch rekenen. FC Twente en de supporters zien uit naar de komende 10 jaar."

Gezamenlijke toekomst
Grolsch is blij met de deal. "We geloven in het partnerschap met FC Twente en datgene wat we in al die jaren samen hebben opgebouwd. Met het verlengen van de samenwerking voor maar liefst 10 jaar geven we aan dat we vertrouwen hebben in elkaar en in een gezamenlijke toekomst", stelt Jacco Potkamp, directeur verkoop van het bedrijf.

"We hebben, als goede noabers van elkaar, de intentie om de club - samen met de fans - te blijven steunen, in goede en minder goede tijden. Als iconen van deze prachtige regio zien we veel mogelijkheden om samen op te trekken en elkaar te versterken. Daarbij hebben we niet alleen aandacht voor het voetbal, maar zeker ook voor de mensen en de regio."

Twente kan aanstaande vrijdag het kampioenschap veiligstellen. Een zege op Jong Ajax volstaat. Een jaar geleden degradeerde de club uit de Eredivisie. 

Plaats een reactie

Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 11:16
Nou succes, lang leve het kwijtschelden...
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:20
de super trol weer als eerste
Vind ik leuk
Erik-Vites +1013
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Gelijk heeft hij wel
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
dat vind jij ik dus niet
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Is ook niet erg want je weet niet eens meer anders dat Twente een subsidiejunk is geworden.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
Overheidsteun
De top-10:
1. Vitesse | 74.891.500 euro
2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro
3. PSV | 49.652.500 euro
4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro
5. FC Groningen | 39.638.500 euro
6. NAC Breda | 39.293.500 euro
7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro
8. Ajax | 35.403.000 euro
9. Roda JC | 32.160.000 euro
10. FC Utrecht | 27.849.500 euro

- FC Twente | 25.400.000
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
Dit willen die "westerlingen" niet lezen, zijn nl feiten en daar is dat volk niet van gediend.
Vind ik leuk
038power +237
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Mooie cijfers, maar onderbouw ze ff stuk voor stuk..
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Lijstje slaat echt nergens op. De miljoenen van het Gelredome worden bijvoorbeeld aan Vitesse toegeschreven. Vitesse is slechts huurder. Haalt geen baten uit het stadion (zelfs horeca maar een heel klein percentage) en dan wel de lasten aan Vitesse toeschrijven. Heel slecht stuk journalistiek. Maar Staatsen heeft hem al 100 x tevoorschijn getoverd omdat dit goed in zijn straatje past.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 12:57
Vitesse betaalt huur, fc twente rente en PSV pacht Etc.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 13:06
Zoals ik al zei....ik ga die discussie niet nogmaals aan. Vitesse is geen eigenaar, haalt geen geld uit het stadion. Mocht zelfs niet meedoen om de koop van het stadion (inmiddels geloof ik al 4 of 5 eigenaars geweest die er geld aan verdiend hebben). En dan wel de miljoenen steun voor het multifunctionele stadion (er wordt veel meer gedaan dan gevoetbald) aan Vitesse toeschrijven. Degene die dat verzint is ontoerekeningsvatbaar.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Dat vraag ik me af of ze eraan verdient hebben.
Gemeente Enschede heeft lig wel aan de deal verdient. Dus als dat je criteria is.....
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
Mijn criteria is dat Vitesse geen eigenaar is, geen inkomsten uit het stadion kan en mag halen en dat het dus onzinnig is de miljoenen van het Gelredome aan Vitesse toe te schrijven. Verschillende organisaties, verschillende belangen. Al die evenementen die ze hebben zitten vol. Onlangs nog de snollebollekes. Als je ziet wat daar gezopen wordt. Werd Vitesse daar maar beter van. Maar nee, dat zijn andere partijen. Daar mag je die miljoenen naar toe schrijven.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 16:11
Je zit weer met cijfers te googelen om wat krom is recht te praten maar zoals gewoonlijk ben je de boel weer aan elkaar aan het liegen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 16:13
Stomme onderzoekscijfers ook altijd.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 16:24
Idd. heel stom als je ze bewust verkeerd gaat interpreteren.
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 16:57
Dat is het enige dat dit lijstje daadwerkelijk laat zien. Ze bedonderen de boel gewoon graag in Twente, bestuur en supporters alike
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
Als je rente betaald ben je eigenaar. Vitesse is geen eigenaar. Simpeler kan ik het niet maken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:08]
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 17:08
Ook hier is de gemeente Arnhem de eigenaar en betaald Vitesse gewoon zijn huur. Er is 1 groot verschil, de gemeente Enschede heeft al miljoenen betaald om Fc Twente het hoofd boven water te houden en het eind is nog steeds niet in zicht.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:08
En twente betaalt rente en PSV pacht Etc etc
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 18:09]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Ga eens weg met dit trieste lijstje. Zal niet opnieuw in discussie gaan waarom dit ljjstje kan noch wal raakt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Mooi lijstje! Maar omdat er verder niets mis is met Twente, zullen we dat gezeur over steun nog jaren moeten aanhoren. Maar goed...🍺
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
AZ heeft 0,0 overheidssteun en als ze ooit centen hebben gekregen hebben ze dat dubbel en dwars terugbetaald.

Dat lijstje klopt voor geen malle moer, als je met zoiets komt wil ik een bron weten... niet zomaar wat in de lucht slingeren fakenews
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:00]
Vind ik leuk
038power +237
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Idd heb meer respect voor AZ dan voor Twente.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:21
Klopt AZ / DSB ging over lijken, hebben heel wat werkende burgers financieel geruïneerd, ach daar mag jij dan respect voor hebben.

Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
dinsdag 16 april 2019 om 18:14
Dat deden alle banken in die tijd vandaar de financiële crisis is gekomen DSB is daar het kind van de rekening van geworden, daarbij hebben alle gedupeerde vandaag de dag hun geld teruggestort gekregen. DSB maakt jaarlijks miljoenen winst..aldus Dirk Scheringa
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
Volgens AZ, uit onafhankelijk onderzoek bleek heel wat anders....

Neem AZ. Alkmaar antwoordde op de vraag hoeveel geld er in het betaald voetbal is gestoken trots dat AZ 'geen enkele financiële steun heeft ontvangen van de gemeente Alkmaar, direct noch indirect’. Sterker, de stad werd er financieel alleen maar beter van.

Voorzitter Dirk Scheringa dreigde al eens met AZ te verhuizen naar een andere stad, omdat Alkmaar te weinig voor de club deed. Prompt kreeg hij een mooi stuk bouwgrond. En zo gaat het door.

De vastgoed-bv van voetbalclub AZ kocht de grond onder het oude stadion in stadspark de Alkmaarder Hout voor vijf miljoen euro, en schafte ook de grond voor het nieuwe stadion en trainingscomplex aan voor twaalf miljoen. De gemeente moest daarvoor wel wat investeringen doen, maar werd uiteindelijk vijf miljoen rijker van de deal.

Op papier, want inmiddels staan op de plek van het oude stadion 150 luxe appartementen te koop. In de eigen grondnota rekent Alkmaar voor wat de werkelijke grondwaarde is. Die is 21 miljoen euro, zestien miljoen meer dan AZ ervoor betaalde. Ook op de grond onder het nieuwe stadion kreeg de club tien miljoen euro korting. Niks geen winst voor Alkmaar, maar 26 miljoen euro aan misgelopen inkomsten.
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 13:41
Man man man, wordt jij niet moe van jezelf? Ik heb je lijstje al twee keer kapot gemaakt wat betreft AZ, maar je blijft er maar op terug komen.

Jouw clubje heeft de boel bedonderd. Als AZ hetzelfde had gedaan waren wij wel harder gestraft. Punt.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 13:50
Dat een AZ supporter dat zegt snap ik , maar onafhankelijk onderzoek heeft wat anders uitgewezen.
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 14:15
Ach Staatsen, vorige keer heb je ook gewezen op de fouten in dat onderzoek en je onafhankelijke bronnen opgestuurd. Je bent alleen te koppig om iets anders te lezen dan waar je in wilt geloven. Cognitieve dissonantie heet dat.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 15:05
AZ heeft gewoon heel veel gemeenstesteun gekregen. Dat ontkent ook niemand meer, alleen een paar verstokte AZ supporter.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:05]
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 15:21
Ik heb toen met meerdere bronnen jouw bewering ontkracht, echter heb ik daar geen zin meer in. Je zoekt het maar uit.

Ik zal daarentegen altijd tegen je zeggen dat je uit je nek lult, want dat doe je namelijk veelvuldig. Je verspreidt nepnieuws en daarmee ben je een naar, kleinzielig mannetje die enkel en alleen naar anderen wijst wanneer zijn clubje eens wordt bekritiseerd.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 15:43
Ik snap dat je de feiten vervelend vind, zeker als je het helemaal niet wist, maar schelden helpt dan ook niet.
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 15:53
'Feiten' van één bron die niet te repliceren zijn.
Net zo feitelijk als dat vaccineren autisme zou veroorzaken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:14
Waagplein zo is het met Twente ook gegaan en nog steeds. Wij kunnen bewijzen wat we willen, we hebben de schijn tegen en worden al veroordeeld als er ook maar ergens een kreet geuit wordt dat Twente weer over de scheef gegaan is.
Vind ik leuk
BS +1390
dinsdag 16 april 2019 om 15:35
Blablabla niemand neemt jouw serieus, pak je lijstje er weer even bij
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 18:58
Klopt het verhaal trouwens, dat bij de bouw van het stadion een Ajax-shirt in het beton is gestort?😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:01
AZ heeft in al die jaren 5.000 Euro subsidie gekregen voor een alcohol/sport project. Verder blijft de knip gesloten in 072.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:10
DeKaasbaas, wat ik leuk vind aan de reactie op deze lijstjes ( weet niet of ze wel of niet kloppen) is dat nu de media niet gelooft/overgenomen wordt en er om bewijs gevraagd wordt. Alles wat er negatief over Twente geschreven is, is klakkeloos overgenomen ( zlefs nog gekker de KNVB heeft ook op basis van horen zeggen zware boetes opgelegd, zonder controle en achteraf bleek dat Twente in bepaalde zaken niets verkeerds gedaan had, maar de straf blijft gewoon bestaan)
Vind ik leuk
HansVites +6698
dinsdag 16 april 2019 om 13:59
Je maakt een fout je hebt het over clubs en jou lijstje gaat over stadions dombo.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 15:08
Bij fc Twente en vitesse en vele ander clubs zit het in het stadion. Maar dit onderzoek gaat niet alleen over voetbalstadions, maar over alle overheidsgelden in voetbalclubs.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 15:58
Ik weet niet of je het weet, de Arena is voor 80% niet van Ajax maar van de gemeente Amsterdam en de subsidie dat er kwam waren voor het parkeerdek, het is daar en P+R plek als Ajax niet speelt en er kwam een extra NS halte dat alleen gebruikt wordt bij grote evenementen w.o. ook voetbal. Een beetje doorlezen zou je goed doen i.p.v. cijfers neerplempen. Dus je zit weer een hele partij bij elkaar te liegen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 16:11
Gaat om het stadion niet om de infrastructuur.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 16:21
De meer was volledig in het bezit van de vereniging Ajax incl. de grond er omheen en aangezien er een bestemmingswijziging kwam van groen naar bouwgrond kwam er een enorme waarde stijging die markconform was. Ajax wilde wel uitbreiden en de gemeente had dringend bouwgrond nodig dus een deal was snel gemaakt. Niks geen subsidie want waar de toekomst werd gebouwd (gem. Duivendrecht) daar waren geen bouwplannen dus die was betrekkelijk goedkoop en Ajax met een deel van zijn winst en beursgang zich voor 18% ingekocht in de Arena dat volledig autonoom is met eigen directie. Ajax heeft heel slim van deze situatie gebruik gemaakt maar dat is geen subsidie en zeker niet om de club overeind te houden.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 16:23
Ajax/Arena 31,8 mln van de gemeente en 2,3 mln Rijksoverheid

totaal 34,1 miljoen

De gemeente Amsterdam participeerde voor 31,8 miljoen euro in de bouw van de
Amsterdam Arena. In ruil hiervoor kreeg de gemeente certificaten van
aandelen. (31,8 miljoen) Er wordt geen dividend uitgekeerd. Wel
krijgen certificaathouders bepaalde privileges, denk aan business seats of
een skybox.

In totaal kostte de bouw van de Amsterdam Arena midden jaren negentig 127
miljoen euro. Ajax betaalde hiervan 20 miljoen gulden (9,1 miljoen euro).
Dit geld had de club van de gemeente gekregen ter compensatie van afgekochte
erfpacht op de grond waar De Meer op stond. De resterende bouwsom werd
opgebracht door de gemeente, private partijen, bedrijven en een hypotheek.
Ook kwam er 2,3 miljoen euro subsidie van het Rijk.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 16:28
Nogmaals die subsidie werd niet aan Ajax verstrekt maar aan de gemeente Amsterdam voor de infrastructuur er omheen. Ajax zelf kreeg niks en hadden het ook niet nodig. Ajax is op enkele periodes na, altijd een zeer gezonde club geweest en geen overheid moest er bij te pas komen om hun schulden te saneren.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 16:32
Nee dit gaat over het stadion. Probeer wel goed te lezen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9217
dinsdag 16 april 2019 om 16:45
DAT STADION IS NIET VAN AJAX maar dat blijkt niet tot je door te dringen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:06
Nee, de overheid heeft een stadion voor ajax gefinancierd en dat heet overheidsteun. Dat snapt toch iedereen.
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 16:58
In jouw lijst zit ook infrastructuur, ga je nou jezelf tegenspreken? Feit is dat deze lijst allang achterhaald is en alleen gebruikt wordt omdat Twente er niet opstaat 😁
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:07
Nee geen infrastructuur, wel stadions.
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 18:15
Ook infrastructuur, ken je eigen lijstje niet man man wat een stuk ongeluk ben jij ook.

tijd voor een nieuw lijstje want Twente staat inmiddels bovenaan.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:20
Nee,Twente staat nog niet in de top 10 met 25, 4 miljoen anno 2019.
Nee geen infrastructuur, maar wel de stadions. Dacht je dat de arena zich zelf had gebouwd ?
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 18:32
Twente staat gewoon op 1 qua directe steun aan voetbalclubs en dat loopt alleen maar op.

De Arena is niet alleen van Ajax en wordt niet alleen gebruikt voor voetbal, dus die argumentatie gaat niet.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:33
New, niet eens top 10.
Dat geld voor alle stadions, ook die van Twente.
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 18:39
Nummer 1 en iedereen weet dat ook! Niemand die ze daarin nog gaat achterhalen.

Jammer op de site staat helemaal niets in de agenda van de veste, ook nog nooit gehoord van een concert daar. Dus ook hier lieg je weer, jammer dat je zo onbetrouwbaar bent Staatsen. Typisch Twente.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 18:44
Alle stadions van bvo's betaald van overheidsgeld zijn multifunctioneel.
Steun aan voetbalclubs mag niet, maar aan voetbalstadions wel, mits ze geschikt zijn voor multifunctioneel gebruik. 'Provincies en gemeenten betaalden er grif aan mee, in totaal voor zo'n 210 miljoen euro.
Vind ik leuk
Joost69 +1074
dinsdag 16 april 2019 om 18:58
Mmhh dus wat de gemeente Enschede doet mag dus niet. En de meeste steun en nog ongeoorloofd ook, man man dat wordt nog wat.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 19:05
Gemeente Enschede heeft gefinancierd voor het stadion....
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
en wat voor grote troljunk ben jij dan wel niet?
Vind ik leuk
pico323 +7741
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Dat miljoenen rijtje klopt niet beetje roze bril.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
waarom die reactie op mij?
ik heb dat niet gestuurd he
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
Waar is jouw juiste rijtje dan?
Vind ik leuk
AZVork +2979
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
Wordt het niet weer eens tijd voor je lijstjes? Oh ff verder naar beneden en daar staat weer een onzinnig lijstje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 13:01
waarom reageer je op mij?
Vind ik leuk
AZVork +2979
dinsdag 16 april 2019 om 13:56
Ff zin in.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 12:03
Troll omdat het de waarheid is? Dan ja, dan ben ik de kwijtgescholden troll.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:09
jij weet niet wat de waarheid is dus vandaar

en aangezien je alleen maar negatieve bent was mijn reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 12:11
Jij weet alles zeker wel. Welkom terug in de eredivisie, en wees voorzichtig met de centjes ;).
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
idd weet ik veel van Twente ja omdat ik het op de voet volg en het debat in de gemeente raat ook live maar daar zeg ik niet mee dat ik het met alles ook eens ben en ik zeg ook dat het nu een keer moet stoppen maar daar zijn ze mee op de goede weg en daar vertrouw ik op
Vind ik leuk
pico323 +7741
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Gemeenteraad mooie lange zin heb je niet over nagedacht denk ik zo
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:49
waar bemoei jij je mee had ik dat tegen jou dan?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Zijn moeder zal trots op hem zijn. o_O.
Vind ik leuk
zwollie +9749
dinsdag 16 april 2019 om 11:45
Grolsch bier is ook nog niet te zuipen, geef mij maar een heerlijke hertog jan
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
Kijk hier ben ik t dan mee eenz
Vind ik leuk
klapstok +119
dinsdag 16 april 2019 om 13:50
Ik vind zowel Grolsch als Hertog heel erg lekker :)

Oh kak, nu krijg ik zin in pils...
Vind ik leuk
BS +1390
dinsdag 16 april 2019 om 15:37
Hertog Jan is inderdaad nummer 1. Al vind ik Grolsch niet slecht
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
Hoe zit het precies bij jullie dan was daar niet laatst belangenverstrengeling en iets van oplichting goede doelen?

Wie hebben de schulden van jouw club overgenomen en kwijtgescholden was dat niet die vrienden groep.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Eigenaar van Feyenoord had 20 miljoen voor goede doelen in Feyenoord gestoken. Geld wat bedoeld was voor oa gehandicapten, zieke kinderen en bedreigde diersoorten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Jemig...da's niet mooi .
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
Het is te gek dat een fc Twente supporter met zulk nieuws komt. Fc Twente die elke week een afspraak heeft met de gemeente.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:20]
Vind ik leuk
Henkings +1007
dinsdag 16 april 2019 om 11:16
Wat zal Grolsch hiervoor betalen? 14 miljoen???
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
zorgen jullie maar dat je kampioen word (wat ik niet zie zitten)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
Wel grappig. FC Twente als favoriete Nederlandse club en PSG als favoriete buitenlandse club. Hoop toch dat een Grolsch biertje transparanter is dan deze clubs.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
ja ik kom er vooruit dat kan ik van jou niet zeggen dus wat is je punt?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
Ik ben Ajacied. Helaas niet meer aan te passen op VP. Internationaal geen uitgesproken voorkeur.

Mijn punt is dat het beide schimmige clubs zijn.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:46
dat heeft jou club uit het verleden ook of ben je dat vergeten ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:59
Klopt. Uiteraard ook zeer slecht.

Maar Ajax heeft zelf de naheffing en boetes voldaan. Geen gemeenschapsgeld aan te pas gekomen. Wat het feit op zich niet minder erg maakt. Ik vind alleen die oplossing wat netter dan herhaaldelijk overheidsgeld ophalen. Maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:08
het lijkt bij Twente herhaaldelijk maar dat is niet zo
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
Naast dat ajax ernstiger en vaker fraude heeft gepleegd, zit er ook in ajax meer overheidsteun.
Dus die vlieger gaat niet op.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:27
volgens mij is het vandaag Twente dag op VP
Vind ik leuk
klapstok +119
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
Als je biertje transparant is moet je denk ik een nieuwe pakken, want dan is ie op.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:01
Ja, jaloers?
Vind ik leuk
Johan59 +1243
dinsdag 16 april 2019 om 11:16
Proost
Vind ik leuk
Blindsy +20294
dinsdag 16 april 2019 om 11:17
Daar nemen we n Grolschje op.
Vind ik leuk
zwollie +9749
dinsdag 16 april 2019 om 11:46
Geef mij maar Hertog Jan
Vind ik leuk
Blindsy +20294
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Misschien nog wel lekkerder. Maar als ik in Enschede ben, drink ik natuurlijk Grolsch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:02
Alweer? Het is net één uur...😁
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 13:43
Ergens is vast vijf uur ;)
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:19
dat is weer iets positiefs
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 11:20
Super, zodra ik het ziekenhuis uit mag, gelijk naar de Grolsch tap! Een geweldige sponsor in goede en slechte tijden. PROOST OP HET LEVEN MEDE VP-ers!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Is die penisverlenging wat geslaagd?
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
Zie heel wat dames goedkeurend kijken😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:44
Mooi man. Gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:49
zoek hem op dan kun je het zelf zien
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 14:02
Nee Jan, alleen dames, voor je het weet sta ik volgende week in het Volkspark als kermisattractie, moet ik niet willen als trotse Twentse dekhengst😉😂😂😂
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
lol
Vind ik leuk
Blindsy +20294
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
En prima pils, wordt daar langs de snelweg gebrouwd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
In het ziekenhuis door de drank? 😉
Beterschap.
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 11:42
Tja, zeg het maar. Maar dank je wel!
Vind ik leuk
Emnu +8193
dinsdag 16 april 2019 om 11:21
Ook n keer fijn, ik lees dit honderd keer liever dan weer n bericht over gemeentesteun oid.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:23
ook fijn een keer een positieve bericht van je
Vind ik leuk
Emnu +8193
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Ik probeer altijd scherp te discussiëren maar wel fair.
Ik begrijp goed dat dat niet altijd even goed valt, ik zal er proberen meer op te letten.
T moet natuurlijk wel open en constructief blijven.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
dat klopt ook idd maar het word ook wel eens een keer tijd dat er wat anders word geschreven dan alleen maar negatieve berichten snap je?
Vind ik leuk
Emnu +8193
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Absoluut.

Daarom spreek ik m’n waardering ook uit.

Ik heb niks tegen Twente, alleen ook niet voor, that’s all.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
geen probleem kerel
Vind ik leuk
Emnu +8193
dinsdag 16 april 2019 om 11:39
Verder gun ik iedereen t beste, alleen Ajax natuurlijk wat meer.

Als Twente z’n zaken op orde heeft, is t natuurlijk potentieel n welkome toevoeging.

Ik hoop dat het ambitieniveau en de realiteitszin meer aansluiting vinden dan in het recente verleden maar met n jaar of 3-5 zou veel mogelijk moeten kunnen zijn.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:51
ik hoop het ook en ik zeg je ook dat ik het met de gang van zake ook niet altijd eens ben hoor maar hoop nu wel een keer dat het afgelopen si en dat het nu een keer goed gaat
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
het enige wat er bij deze vereniging beter is dan bij mijn club, het pils is er 10x zo goed als dat lichte gele spul wat wij in onze halve liter bekers krijgen. okeoke het broodje beenham is ook beter dan onze broodjes.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:24
en wat denk je van ons gras wat 100x beter is dan dat plastic van jou clubje
Vind ik leuk
Scorpio82 +79
dinsdag 16 april 2019 om 11:25
En het veld natuurlijk nog. Voor de rest is het wel gezellig in Almelo :)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:50
uiteraard, helemaal vergeten. inderdaad het gras is er ook beter. hoop uiteraard dat ook wij snel overgaan op een echte grasmat maar dat zit hoogstwaarschijnlijk nog niet in de eerste paar jaar helaas...
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:53
tot dat de KNVB zegt dat het moet en dat is wel een keer te hopen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:57
laten we het hopen, ik vind het ook erg jammer dat we op kunstgras spelen maar qua financiële middelen snap ik het uiteraard wel. nogmaals, helaas zit dat er waarschijnlijk de komende paar jaar nog niet in aangezien de knvb altijd overal een onderzoek van moet maken en daarnaast hebben ze het destijds zelf goedgekeurd dus dat word nog een hele klus. maar laten we het hopen met elkaar.
Vind ik leuk
Scorpio82 +79
dinsdag 16 april 2019 om 12:03
Ik ben in ieder geval blij dat we goed bier in ons stadion hebben, want als we hetzelfde zouden moeten drinken als jullie dan zou ik mijn SCC opzeggen.
Wat heb ik te zoeken in een stadion waar het voetbal al tijden niet om aan te zien is en dan ook nog geen fatsoenlijk bier ;)
Vind ik leuk
Biennie +3198
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Vergeet de tokkiestad waar de clubs staan ook niet te benoemen. Almelo is het Rotterdam van Overijssel
Vind ik leuk
Feeltje +99
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
daar lieg je bennie,

Almelo is de Camping oranje van Twente
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:53
nou Enschede is niet heel veel beter hoor. almelo heeft zo z'n buurtjes met alle Riccardo's en Samantha's maar die zitten er in Enschede ook wel. Maar 1 voordeel. We zijn wel de sportiefste stad van Nederland met een gemiddelde van 4,5 trainingsbroek per hoofd van de stad.
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Is niet gek toch die trainingsbroeken, alle junks lopen alleen maar in dat soort broeken heeft niks met sport te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
Flauw.
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 13:11
Weet ik, maar om trainingsbroeken als maatstaf nemen voor sportief is nu ook niet dat je zegt geniaal ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:53
het is maar sarcastisch bedoeld hoor, geen idee hoeveel trainingsbroeken de gemiddelde Almeloër heeft. 4,5 was maar een globale inschatting ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:08
Leuk, die houden we erin
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
Nu doe je je broodje balmelo toch wel tekort hoor!
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
vergeet de grasmat en de sfeer niet :)
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
Je vergeet de naam, het stadion, de grasmat, de locatie en uitstraling van shirts.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:19
smaken verschillen. loop zelf liever in een zwart-wit shirt en vind ons stadion er geweldig uit zien na de verbouwing. de locatie is ook prima en we hebben een mooie naam. over het gras ben ik het met je eens. maar om nou daarom te veranderen van clubvoorkeur gaat me iets te ver :)
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 15:21
Klopt, al heb ik liever kleur aan ipv zwart wit ;)

Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Sportief!
Vind ik leuk
klapstok +119
dinsdag 16 april 2019 om 13:54
Maar Heracles had (een jaartje geleden in ieder geval) toch wel het goedkoopste bier van alle Eredivisie clubs? Dat is ook belangrijk natuurlijk :)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:07
Zeker waar, maar ik betaal toch liever 25 of 50 cent meer per halve liter voor een beker met goed pils dan dat ik €4.50 betaal voor een halve liter wat smaakt naar geel water met schuim.
Vind ik leuk
droomteam +171
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
Heel mooi Succes Fc Twente va mij mogen jullie dit keer va Jong AJAX winnen . Volgen jaar dan natuurlijk niet van AJAX !
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 11:41
thanks!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:23
Over 10 jaar vallen er weer nieuwe lijken uit de kast...
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:25
en dat zou jij dan zijn?
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 16 april 2019 om 11:25
Dat gaat geen 10 jaar duren ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Zolang ze maar genoten hebben van het leven en de krat in de kast leeggemaakt is. Hoppa met een beugel uit de kast rollen, mooie dood!
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Jij of kom je gewoon uit de kast?
Vind ik leuk
G.Kopf +5648
dinsdag 16 april 2019 om 11:25
Heel fijn voor Twente natuurlijk en het is nog een lekker biertje ook.
Alleen, in de Reclame Code staat dat reclame voor alcoholhoudende drank niet gevoerd mag worden op een individuele sporter of sportploeg.
Maar stadion mag dan weer wel zo een naam dragen.
Vind ik leuk
Vowtar +6992
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
Is die code nieuw dan? Ik kan me de jaren van de Amstel Cup nog herinneren, dat zou vast niet aan die code voldoen
Vind ik leuk
G.Kopf +5648
dinsdag 16 april 2019 om 11:31
Nee dat bestond al tijdens de Jupiler League vreemd genoeg.
Vind ik leuk
Vowtar +6992
dinsdag 16 april 2019 om 11:39
Haha dat is nog een veel beter voorbeeld, gek dat ik daar niet op kwam
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:10
🤣
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Gelukkig wel.
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 16 april 2019 om 11:27
Grolsch = Groenlo's.

Groenlo ligt in de Achterhoek. Niet eens in Twente.
Al is de brouwerij verhuist naar Enschede (geloof ik).

Nou ja , goed dat zo'n club een vaste sponsor heeft. Die zich wil identificeren met Twente.

Nu mag FC Twente op hun shirts ook wel een plaatsje vrij maken voor de gemeente Enschede.


"Visit Enschede" om een avond aan de Grolsch te gaan (bijvoorbeeld)

Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
ff correctie Grol=Groenlo Sch=Enschede dus ook samenweking
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:57
Is oud Nederlands. Grolsch staat voor bier uit Grolsche Bierbrouwerij uit Groenlo.😉

Jammer dat merk nu Japanse handen is. Wel goed dat Japanners de regio met club blijven sponseren.👍🏻
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
helemaal fout maar maakt niet uit
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:13
Wat is dr fout aan? Zoek maar is op Wikipedia.
Vind ik leuk
The Iceman +18065
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Zeker, al zit Grolsch al langer in Enschede dan dat FC Twente bestaat.
Vind ik leuk
Argento8523 +7446
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Maar wel elke keer het handje ophouden bij de gemeente....
Lekker makkelijk

Blijf maar lekker in de Keuken Kampioen divisie zitten
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 11:37
en de steun van de gemeente aan jou clubje dan? oooooooooooo wacht dat mag ik niet zeggen natuurlijk
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Elke keer? Jij denkt natuurlijk dat elke keer dat de gemeente genoemd wordt een nieuwe aanvraag gedaan wordt door Twente, dat 1 artikel van Tubantia hier in 5 delen geplaatst wordt Twente 5x aangeklopt heeft?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
Krijgen we dan ook eindelijk bier in het uitvak???
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 11:43
Ben al een tijdje niet meer naar uitwedstrijden geweest, maar kan dat uberhaupt dan in het uitvak? Dat kan nergens toch?

Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:24
De Kuip, Groningen en bij AZ sowieso, verder weet ik niet zeker waar nog meer.

Oh ja, Bij Heracles ook!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 15:20
Dat is dan ook wel raar.... ik heb vrienden die een seizoenkaart hebben bij AZ en die zeiden vorig seizoen dat ze zelfs in de thuisvakken geen bier krijgen (met alchohol) dat dit pas na de wedstrijd kan..... je drinkt toch niet alchoholvrij bier waar je dronken van wordt he? :)
Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 15:26
We hebben nog nooit alcoholvrij bier gehad bij AZ thuis, alleen bij Europese wedstrijden...
Wel is het lang lightbier geweest, maar dat is omgedraaid en we drinken nu al zeker 3 á 4 jaar gewoon bier.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 18:32
Oké dan zal het in die tijd van Light bier zijn geweest... tijd vliegt
Vind ik leuk
Brammie +40
dinsdag 16 april 2019 om 11:52
Heb je de Grolsch veste als naam en kun je als uitspelende ploeg in het uit vak alleen maar alcohol vrij bier of cola bestellen. Beetje vreemd of niet?
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
Gemeente pils toch wel??
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 18:28
Nee dat is niet vreemd Brammie, volgens de wet mag er geen alcohol houdende drankjes aan kinderen verkocht worden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:53
Hoewel ik zelf niet meer drink ben ik er wel trots op dat Grolsch achter de club blijft staan!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
dinsdag 16 april 2019 om 11:53
Dat is een mooie deal voor de Tukkers. Ook heel belangrijk.

Gefeliciteerd.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 12:09
Dat geld kunnen ze wel gebruiken om de schuld af te betalen.
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:10
Mooie deal voor Twente weer. Ze komen langzaam terug waar ze horen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7389
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Komt tijd, komt Grolsch.
Vind ik leuk
CBS128 +15
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
Mooi hoor twente nu kunnen jullie eens wat gaan terug betalen aan de schuldeisers!!!!
Vind ik leuk
Donnygo +6138
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Hoeven ze niet, alles is kwijtgescholden, slim van ze he.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Marketing technisch is het een mooie timing van Grolsch zo vlak voor het naderende kampioenschap op maandag 22 april!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:25
Precies dit
Vind ik leuk
voetbal@com +1023
dinsdag 16 april 2019 om 12:28
Tom Beugelsdijk schijnt volgend seizoen aanvoerder te worden van FC Twente.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7110
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Niet te drinken die bittere zooi.
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
dinsdag 16 april 2019 om 13:34
FC Fraude en Grolsch passen goed bij elkaar, ze zijn allebei niet te pruimen...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:23
Nee jullie dan Fc Nazi, ga lekker hakenkruizen in Amsterdam op de muren kalken, Tokkies.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:02
Is normaal het grootste deel van het stadion is van Grohls.
Vind ik leuk
Liwwadder +3942
dinsdag 16 april 2019 om 17:10
Wat een nep daar..ik voorspel over paar jaar Grolsch sponsor in amateurklasse voor SC Enschede.
Vind ik leuk
Cookee +12954
dinsdag 16 april 2019 om 20:44
Bier schijnt goed te zijn, maar mijn fles-opener krijgt het niet open.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws