Naam van Ramselaar valt bij FC Twente: 'Staat lang stil in zijn ontwikkeling'

Naam van Ramselaar valt bij FC Twente: 'Staat lang stil in zijn ontwikkeling'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 12:04di 16-04-2019 om 12:04

In de wandelgangen van FC Twente wordt Bart Ramselaar zo nu en dan genoemd als mogelijke versterking voor komend seizoen. Clubwatcher Jan van Staa denkt dat de middenvelder van PSV een prima optie zou zijn voor de huidig koploper van de Keuken Kampioen Divisie. 

"Financieel is hij wellicht niet haalbaar, maar qua voetballend vermogen is hij wel heel goed. Ik ken hem natuurlijk van mijn tijd bij FC Utrecht, hij staat alleen al te lang stil in zijn ontwikkeling", aldus Van Staa bij De Staantribune op RTV Oost. 

Tubantia-reporter Leon ten Voorde verwacht hoe dan ook veel transfers in Enschede. "FC Twente heeft denk ik nog wel tien spelers nodig voor in de Eredivisie. Dan zullen er wel veel spelers gehuurd worden, dus als ze Ramselaar kunnen huren, zou dat een optie zijn. Maar dat is veel te vroeg voor om te speculeren."

Twente kan aanstaande vrijdag promotie naar de Eredivisie veilig stellen. Een zege op Jong Ajax volstaat. Ramselaar (22) kwam in november voor de laatste keer in actie namens PSV 1. Afgelopen zaterdag gaf de middenvelder zelf aan dat hij en PSV 'niet uit zijn op een verhuur'. Zijn contract loopt nog door tot en met 2021. 

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 12:14
Te goed voor Twente. Lekker naar Belgie, of terug naar Utreg.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
Lekker naar Twente gaan joh, daar sterspeler worden en dan weer verder kijken, deze man moet volgend seizoen heel veel spelen..
Vind ik leuk
Bengelino +14610
dinsdag 16 april 2019 om 12:21
Ja kopen voor 5 miljoen, niet betalen en er vanuit gaan dat PSV het bedrag kwijtscheldt
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Ik zat zelf meer te denken aan hem proberen te huren... Ik weet alleen niet of dat een optie voor PSV/Ramselaar is..
Vind ik leuk
GaoYao +5993
dinsdag 16 april 2019 om 13:16
Had veel eerder een transfer moeten forceren.. Zonde want hij deed het leuk bij Utreg..
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1033
dinsdag 16 april 2019 om 12:27
Huren kan toch ook
Vind ik leuk
Pec010 +2718
dinsdag 16 april 2019 om 12:37
Ramselaar gaf zelf aan graag naar het buitenland te willen, liever geen verhuur en dat wss te duur zou zijn voor Nederlandse clubs om te kopen. Lijkt mij niet dat dit gaat gebeuren.
Vind ik leuk
Stack5 +3251
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Twente is het buitenland.
Vind ik leuk
FCT65 +2164
dinsdag 16 april 2019 om 15:34
Grappig, toch netjes en precies zoals nederlanders over Twente denken. Moest wel glimlachen.
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 12:55
Nee ze gaan dat als gemeentes onderling regelen, ipv ww in Eindhoven krijgt hij WW in Enschede.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
Ja van die 60 miljoen die PSV van de gemeente heeft gekregen kan dat gemakkelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:49
in tegenstelling met twente heeftr P.S.V. niks gekregen alleen de grond onder het stadion verkocht wel efdfe een verschil
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 17:58
Nee tuurlijk want iedereen wil grond in hun bezit hebben waar je niks mee kunt en geen zeggensschap overhebt, en ook nog eens te veel voor betaald hebt. De gemeente heeft PSV inderdaad helemaal niks gegeven.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Wat is daar mis mee?
Vind ik leuk
JanvdLisme +1451
dinsdag 16 april 2019 om 13:09
Goud!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:49
Dat PSV voor 42 MILJOEN voordeel van de gemeente Eindhoven heeft gehad hoor ik niemand over.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
Als Twente promoveert is het geen slechte club voor hem vind ik.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
Dan is her wss alsnog een degradatie kandidaat. Terwijl hij uitblinker was bij een subtopper. Kan makkelijk mee bij FC Utrecht of de top van de Vlaamse competitie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
Is toch afwachten bij hem denk ik. Heeft lang niet gespeeld bij PSV en als hij speelde, speelde hij in de KKD. Afwachten of hij nog hetzelfde niveau heeft als toen hij bij PSV tekende. Gewoon een Maher route. Jaartje Twente en van daaruit naar de subtop van de Eredivisie
Vind ik leuk
roma1900 +617
dinsdag 16 april 2019 om 13:21
hahahahahaahahaha
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
dinsdag 16 april 2019 om 14:00
Terug naar Utreg is wel wat, ja! Kan Bartje loopbaan uit het slob trekken
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
'Mede mogelijk gemaakt door belastingbetalende tukkers'
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:21
hou een keer op dombo
Vind ik leuk
zwollie +9749
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Waarom, hij heeft toch gelijk
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:31
Iedereen betaald belasting waar dan ook voor.
Dus waarom alleen Tukkers aanpakken?
Omdat zij een gehaat volk zijn en niets meer goeds kunnen doen?
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Ik geloof niet dat ik veel belasting aan de gemeente Enschede betaal. Indirect via subsidies misschien
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Nee maar wel aan je eigen gemeente.
En de ene gemeente steunt een voetbalclub, een andere weer een dierentuin, een zwembad en weer een andere een actractie park.
Genoeg dingen waar jij ook aan meebetaald.
En jij weet niet eens waaraan.
Gemeente Enschede is tenminste nog transparant dat ze zeggen dat ze een voetbalclub steunen.
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Ja joh, 15 milj aan de plaatselijke jeu-de-boule-club.... wahaha, wake up!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
85 milj voor de plaatseleijke dierentuin (Emmen)
76 miljoen voor de plaatselijke actractie park
Een zwembad kostte destijds ook meer dan 20 miljoen.
Marathon's van enkele miljoenen.
Wieler koersen die niet gratis zijn.
Vooral niet een tour de France of Giro Italia
Moet ik verder gaan?
Of heb je werkelijk niet meer verstand dan een bekertje saté saus.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
had ik het tegen jou dan?

ow wacht ik zie het Zwolle jaja vandaar je reactie
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
De waarheid hakt er diep in, of niet?
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
jij weet de waarheid niet dus wat is punt?
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
De waarheid is dat twente een veel te grote broek aan had en nog heeft. En dat de gemeente er idioot veel geld in pompt. Best een mooie club, maar wat mij betreft hadden ze failliet mogen gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Snap dat je dat verhaal van de te grote broek graag even wil vertellen, lekker origineel ook, maar het heeft weinig met het topic te maken toch?

Het gaat over een clubwatcher die zegt dat Ramselaar een goede aanwinst zou zijn, maar waarschijnlijk niet haalbaar is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:40
Dat is al tijden een groot probleem. Onder elk topic gaat het weer over ajax, psv, feyenoord maar vooral wat 'we' een andere club niet gunnen.
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 15:25
Top reactie! Idd, waar gaat het over. Ramselaar is een mooie voetballer maar boven ons budget momenteel.
Ik verwacht nog wel iets van Tedje voor een kwart van de prijs. Misschien heeft Blaise nog een paar spelers gescout in Canada. Er lopen er al 2 op proef bij Twente.
Vind ik leuk
satesaus +1650
dinsdag 16 april 2019 om 21:33
De waarheid verandert niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Als alle spelers van niveau Ramselaar zijn mag bv Tukkerbelasting voor november de portemonnee weer trekken. Ze keren het ook nooit dat beetje nederigheid wel op zn plaats is.
Laat ze de knip van Ome Joop en Aldo leeg schudden!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:34
Ik lees jouw stuk nu een keer of tig, maar kan er geen touw aan vastknopen.
Maar ik denk dat jij ook het stuk niet goed kan lezen.
Zal het voor jou even proberen.
Kopen is geen optie staat er in het verhaal.
Daar is niet voldoende geld voor staat er in het verhaal.
Maar huur zou een uitkomst kunnen betekenen staat er geschreven.
Het is aan PSV/Ramselaar zelf of ze dat wel willen!

Dus ome Joop (nee nou wordt die mooi) heeft Twente niet nodig!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:37
dank voor je hulp kerel ik deed het ook al ff
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 16 april 2019 om 12:36
Vikingpower +236 dinsdag 16 april 2019 om 12:24Als alle spelers van niveau Ramselaar zijn mag bv Tukkerbelasting voor november de portemonnee weer trekken. Ze keren het ook nooit dat beetje nederigheid wel op zn plaats is.
Laat ze de knip van Ome Joop en Aldo leeg schudden



wat keren ze nooit?
en wat bedoel je met de bv Tukkerbelasting of kun je de naam FC TWENTE niet typen?

en ze zeggen ook dat ze het niet kunnen betalen dus beter lezen als ik jou was voordat je een oordeel geeft
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
Bv tukkerbelasting is niet FC Twente maar de Twentse belastingbetaler.

Denk Twente komende jaren maar is categorie Fc Groningen/VVV moet scouten anders zijn ze terug bij af. Kan belastingbetaler gaten weer opvullen.
Ik oordeel niet, ik trek conclusie logisch gevolg.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:11
Helder stuk!

Aandachtspunten:
Logische opbouw.
Interpunctie
Feit en mening onderscheiden
Grammatica
Wat minder emotie

Verder niets dan lof.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:42
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:44
Altijd het positieve benadrukken
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:46
Ik mag dit soort humor wel. Ik geniet veelal van de comments. Ook al is het artikel geen bal aan, lees ik nog de berichten.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:49
Hoe serieus mensen het soms nemen....
Vind ik leuk
Brinkster +674
dinsdag 16 april 2019 om 17:57
Hahaha kom op iedereen kan het met een beetje hulp..
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
Beter voor Bart en PSV dat Bart naar Twente gaat.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Mogen van mij gelijk Rigo huren, die staat ook een lange tijd stil.
Vind ik leuk
hollister +1302
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
Gewoon weer richting Utrecht... heeft hij prima gepresteerd
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Zou eerder naar az of utrecht gaan niet naar twente.
Vind ik leuk
Eimersweide +9612
dinsdag 16 april 2019 om 12:35
Twente is toch gewoon de grootste club na Ajax, PSV en Feyenoord?
Vind ik leuk
038power +237
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Zie dat bedoel ik ,de 4e club van Nederland . Na dat gekochte 'kampioenschap' is voor de Tukkers de arrogantie niet verdwenen na het financieel gefraudeer. Strijden voor lijfsbehoud komt eerder aan de beurt. Schat AZ , Utrecht wel iets hoger in dan de Tukkers.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
Eimersweide +9612
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Ik ben geen Tukker maar constateer gewoon dat Twente, zelfs in de KKD nog steeds de meeste toeschouwers trekt na Ajax, PSV en Feyenoord. Dus dat heeft niks met arrogantie te maken maar is gewoon gebaseerd op feiten.
Vind ik leuk
038power +237
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Financieel ook de 4e club van Nederland hahaha....
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:16
Kun jij ook reageren met iets dat op fatsoen lijkt?
Eimersweide geeft gewoon zijn mening en je reageert als door een adder gebeten.
Sla niet als een wild dier om je heen en tel eens tot 10.
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 12:59
Welk gekocht kampioenschap? Arrogant, feit is dat ze 25.000 man standaard in het stadion hebben hoeveel ED clubs hebben dat?
Misschien maar als een Ramselaar komt kan dat strijden om lijfsbehoud mogelijk strijden om plek 10 worden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:34
Gekochte kampioenschap? Die discussie is al lang en breed gevoerd. Na 2012 begon de ellende.
Vind ik leuk
Oale grond +1350
dinsdag 16 april 2019 om 15:36
TOETERDETOETERDETOETER, foutje 038power. Het Kampioenschap is namelijk nooit gekocht! Dus toeter niet zoveel onzin maar verdiep je hoe e.e.a. is gelopen bij Twente NA, IK ZEG NA het kampioenschap. Toen begon pas het gesjoemel. Het Kampioenschap is een prachtige schaal zonder enige smet in de prijzenkast van Twente. Maar ja jaloezie is voor velen hier niet vreemd.
Vind ik leuk
FCT65 +2164
dinsdag 16 april 2019 om 15:43
Na „het gekochte kampioenschap“ ben ik opgehouden met lezen want jij snapt er helemaal niets van en bent niet op de hoogte van de feiten, ga die eerst onder de knie krijgen en kom dan eens teug.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Was.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Ja. Spelers uit de categorie Ramselaar aan gaan trekken.
Zitten ze over een maand of 9 weer bij de gemeente over schuldsanering te onderhandelen.
Zou wat lager in gaan zetten.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:37
Huren.
Weet je toch dat dit niet de hele wereld kost?
Twente betaald dan huur, afhankelijk of PSV/Ramselaar dat wil en afhankelijk hoeveel huur PSV vraagt.
Enne...........een paar journalisten komen met dit idee.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 13:44
Beetje huur betalen aan Psv en dan PSV zijn volledige salaris blljven betalen?
Misschien als die Ramselaar nog 3 jaar onder contract zou staan en nog toekomst bij Psv zou hebben.

Ik weet dat het de journalist is. Voor hem is ook de raad van lager inzetten bedoelt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 13:56
Doen ze nu toch ook met andere huur spelers?
Ook in het verleden betaalden die Engelsen het salaris van oa Stoch en Ünal.
Twente betaalde een huursom wat een deel van het salaris was.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 14:07
Klopt.
Alleen die 2 hadden toen toekomst bij hun desbetreffende eigenaren. (Is wat anders gelopen).
Psv moet van Ramselaar af en andersom.
Het heeft voor psv totaal geen nut om hem nog een seizoen op de loonlijst te hebben en hem dan voor een paar rotcenten aan Twente te verhuren.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 14:09
Oh oke, begreep het effe verkeerd.
Nee, da's niet slim dan.
Dan gaat het denk ik over, Ramselaar niet naar Twente!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 14:12
Laat ik het zo stellen... Als dit gebeurt zal het niet voor de laatste dag van de transferwindow zijn.
Als hij op 31 augustus nog Psv'er is en niet de pannen van het dak heeft gespeeld in de voorbereiding, kan Twente een kansje wagen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Maakt niet uit joh, alles kan worden kwijtgescholden.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:18
Klopt. Ik ga er ook vanuit dat de gemeente ons de aankomende jaren een paar keer geld gaat geven. Ik noem het expres ‘geven’ en niet ‘redden’ want we hebben er gewoon recht op.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:23
Heeft Twente vast nog wel ergens een potje voor.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:38
Ja hoor.
Als er meerdere gehuurde spelers weer naar hun eigen club gaan heeft Twente weer huur geld over toch?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Ik hoop het. Zou een goeie aankoop zijn.
Hoeveel ik het jou, met je realistische reacties altijd ook gun,
Ik blijf een beetje een storend gevoel rondom Twente houden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Dat mag en begrijp ik ook wel.
Maar dat komt ook mede dat de media (VP vooral) vaak dingen verdraaien ten ongunste van Twente.
Voor de klicks zeg maar.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Jaja, geef VP maar de schuld. Komop man. Twente heeft er jaren lang een zooitje van gemaakt. Met gemeentehulp er weer bovenop. Dankzij dat clubs als bv Heracles straks weer voorbij die altijd alles netjes op orde heeft en alles op eigen kracht doet. En Twente maar in de slachtofferrol duiken. Al jarenlang.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 13:12
Twente heeft ook gefraudeerd.
Dat ze in deze shitzooi terecht zijn gekomen is ook hun eigen schuld.
Dat ze alle symphatie van de rest van Nederland kwijt zijn geraakt komt ook door hunzelf.
Maar heb jij ooit gehoord of gelezen dat Twente ook wel een ten onrechte gestraft was?
Terwijl die zogenaamde feiten hier wel dubbel en dik stonden.
En dan bedoel ik door de media waaronder VP.
Dat die uitsluiting europees voetbal nooit gemogen had volgens de CAS (hoogste voetbal organisatie straf rechten)?
Dat Twente Boetes opgelegt kreeg, betaald had, maar die na het afronden van het onderzoek onterecht was?
By the way heeft de KNVB Twente nooit die teveel betaalde boetes terug betaald.
Ken je het verhaal Schenk?
Natuurlijk.
Want het waren doe oplichters van Twente die een speler voor de neus van sparta weggekaapt hadden.
Hoe durven ze.
Ken je het verhaal Veldwijk?
Nee he, maar dat was net andersom maar niet interessant genoeg voor de media en VP.
Nee hier lees je alleen maar hoeveel gemeenschap geld naar Twente gaat (nooit over hoeveel gemeenschap geld dit jaar naar Kerkrade, Breda etc is gegaan).
En dan lees je het ook nog vier maal hetzelfde feit (5 milj kwijtschelding) zodat al die leeghoofden hier weer komen met: Alweer? het houd niet op.

Ach kerel.
Ik kan zo nog wel heel lang doorgaan maar positief nieuws (wat er wel degelijk is, lees anders maar Twente insite of zo) zul je hiet op VP vrijwel nooit zien.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 13:16
Ach, het is positief dat ze promoveren. Hoop dat ze de zaakjes op orde kunnen houden. Daarom ben ik zo benieuwd of ze inderdaad alweer in staat zijn om spelers als Ramselaar op te halen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
Ik hoop ook dat ze niet meer een te grote broek aantrekken.
En Ramselaar...........twee journalisten speculeren hierover.
Misschien waar rook is, is vuur maar dan zal het waarschijnlijk huur worden.

By the way hoop ik wel dat ze vrijdag geen kampioen worden maar maandag.

En dan zal het volgend seizoen met hangen en wurgen gaan om niet direct te degraderen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 14:13
Wil dit ook effe kwijt na aanleiding betreft het nieuwe topic over Twente van een Spartaan:


Vriendenkring: Niet in de ArenA, dan groot scherm in de Grolsch Veste (gisteren Tubantia)

Kapteijns hekelt reactie Vermeulen: “Anti-Twente-sentiment groter dan het gezonde verstand (telegraaf na uitspraak Vermeulen)


Waarom zet VP deze voor Twente gunstige artikelen niet hier?
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
Ik hoor ook al jaren een brom in de Grolsch veste. Nooit de bron kunnen achterhalen maar dat is geen wonder want die zit dus blijkbaar helemaal in Breda.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:46
NAC is een beetje vergelijkbaar met Twente . Eeuwig zonde als ze degraderen. Met zo’n aanhang hoor je toch in de middenmoot- subtop?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
Nac mag de gemeente ook dankbaar zijn. Het stadion kopen voor 18 miljoen, daarna terug verkopen voor 1 euro (onder het mom van: dan zijn wij van de onderhoudskosten af). Vervolgens kopen zij het stadion weer voor ettelijke miljoenen.

Terwijl Haarlem en RBC failliet zijn gegaan door de gemeente.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:55
Wanneer heeft de gemeente het stadion gekocht voor ‘ettenlijke miljoenen’ dan, hans?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:06
Het was 16 miljoen: "De reddingspoging in 2003 leek NAC er definitief bovenop te helpen. De gemeente nam het Rat Verlegh Stadion voor bijna zestien miljoen euro over van NAC. Daarmee werd een dreigend faillissement afgewend."

In 2009 ging de Bredase gemeenteraad akkoord met een investering van 11,5 miljoen euro. Die was bedoeld voor de uitbreiding van het stadion naar 20.000 plaatsen

n 2011 werd NAC opnieuw gered van een faillissement. NAC kampte toen met een tekort van 2,1 miljoen euro. Een groep externe financiers legde toen 1,7 miljoen euro op tafel

In april 2012 maakte NAC bekend een aandelenplan te willen starten om uit financiële problemen te komen. De club kampte toen met een negatief eigen vermogen van elf miljoen euro, waarvan zo'n acht miljoen euro uitstond bij externe geldschieters

In augustus 2013 werd bekend dat er weer grote financiële problemen dreigen bij NAC. De voetbalclub zou vanwege sterk teruggelopen sponsorinkomsten afstevenen op een tekort van ruim 1,5 miljoen euro.
Het college stelt voor de huur van 1,2 miljoen euro terug te brengen tot negen ton.

Nac heeft vervolgens het stadion voor 5,5 miljoen teruggekocht en is nu weer bezig met een verkoop.
Mijn eerder genoemde cijfers klopte dus niet helemaal.

Desalniettemin heeft nac enorm veel steun gehad, wat RBC en Haarlem niet kregen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 14:07]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:12
correct. Dat is de pest aan het feit dat dit soort beslissingen per gemeente verschillend genomen worden.
De gemeente Breda wordt door NAC supporters vaak afgezeken, maar ze heeft ons meerdere maken gered. Meerdere malen genaaid ook.

Met name de beslissingen om Veendam (ging om een paar ton) en agovv (Idem dito) te liquideren, waren behoorlijk bot vind ik.
Zeker als je ziet wat er bij ons gebeurd is, of zoals nu bij Twente gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 11:46
Dat is hel bot. RBC is door de gemeente tegen gezeten, omdat er een wielerbaan moest komen in het stadion.
(de kring kreeg overigens wel 2 miljoen subsidie)

Er was een bedrijf dat geld in RBC wilde steken, maar de opdracht voor de Roosendaalse haven werd ineens ingetrokken, waardoor RBC voor een tonnetje failliet verklaard werd.
De Club waar ik jaren een scc had.

Er was een doorstart in de hoofdklasse, maar de gemeente wilde RBC niet op het lege sportpark laten spelen, waardoor zij dus in de 7e klasse moesten beginnen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:39
correctie de gemeente van Enschede heeft vast nog wel een potje ergens hiervoor
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Ja door extra belasting te heffen op Ralph Klarenbeek
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:55
Ik vermoed zomaar dat Ralph niet uit Enschede komt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 14:04
Nee maar Enschede declareerd het bij Den Haag, de landelijke belasting ;-)
Vind ik leuk
zwollie +9749
dinsdag 16 april 2019 om 12:23
Komt op de loonlijst van de gemeente Enschede.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:38
Jaloers?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:38
Zo jij bent orgineel
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1033
dinsdag 16 april 2019 om 12:25
Jongen met veel kwaliteit heeft nooit echt de kans gehad bij PSV,Dus lijkt me een prima speler voor Twente aankomend seizoen.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
dinsdag 16 april 2019 om 12:27
Ramselaar kan zijn carrière bij FC Twente nieuw leven inblazen en past wel bij die club. Maar Twente gaat vrijdagavond nog geen kampioen worden, dat doen ze in eigen huis op tweede paasdag!!!
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
dinsdag 16 april 2019 om 12:32
Ik ga dadelijk een vakantiewoning kopen in gemeente Enschede. Het kost 1,5 ton en ik kan het niet betalen. Ik laat de gemeente Enschede betalen, want als ik het niet krijg ben ik zielig en dan heb ik net zoals al mijn collega's geen vakantiehuis.

Mijn andere collega's hebben ook een vakantiehuisje. Eentje heeft zelfs zijn garagebox verkocht om een vakantiehuisje te kunnen kopen. Hij huurt nu deze garagebox.

Ik had vroeger een vakantiehuisje, maar omdat deze in box 3 viel, maar ik deze in box 1 opgaf kreeg ik een boete waardoor ik deze moest verkopen. Mijn boekhouder was niet zo heel goed, dat had ik kunnen weten want het is een oud voetballer. Die moet je laten voetballen en niet met financiële dingen laten werken.

Er zijn ook veel collega's van mij failliet gegaan. Die hebben ook geen vakantiehuisje meer.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:25
Ik heb het ademloos gelezen.

Is het een pilot van een nieuwe Zweedse serie? Graag veel bloed en als het na elven geprogrammeerd is ook wat harige kutjes.

Bedankt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
En wie gaat betalen 😂
Juist iedereen in Nederland...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:40
Nee hoor.
Gewoon betaald PSV zijn salaris.
Twente betaald huur!

Wat een gvd zeikstralen en provoceurs hier op VP zeg
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:57
Inderdaad hou er eens mee op!
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:26
Jij
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:36
De ene gemeente verkoopt hem aan de andere gemeente...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Ja, er zijn ook gemeentes die clubs wat gratis geven toch?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Voel weer een vraagje voor de gemeente aankomen !
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Ik zou 'm ook wel bij ons willen zien maar dat zal financieel niet haalbaar zijn. Of ze moeten eens willen doorpakken.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
dinsdag 16 april 2019 om 12:50
Zijn denk ik wel andere subtoppers als Utrecht, AZ, Vitesse die wellicht interesse in hem zullen tonen. Of kan Twente zich alweer meten met deze clubs dankzij de gemeentegelden?
Vind ik leuk
Donnygo +6137
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Twente doen, van ene gemeente club naar de andere ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Anders lenen ze toch een beetje om hem te kopen.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6655
dinsdag 16 april 2019 om 13:08
Even aan de gemeente een lening vragen
Vind ik leuk
roma1900 +617
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
ach jo van de ene gemeente club na de ander
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:28
‘Lening’? ‘Vragen’?

We zijn gekke Henk niet.

Je bedoelt ‘eisen’ en ‘krijgen’.

We willen volgend seizoen Ajax en PSV aanvallen.
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
dinsdag 16 april 2019 om 13:11
Ik vind Neymar wel wat voor SC Heerenveen. Financieel is hij waarschijnlijk niet haalbaar maar voetballend zeker wel goed!
Vind ik leuk
roma1900 +617
dinsdag 16 april 2019 om 13:21
en weer 6 mil door de plee gemeente gaat weer bij leggen
Vind ik leuk
Vak-DD +12766
dinsdag 16 april 2019 om 13:25
Kom maar naar Vitesse, wij hebben geld om hem te halen.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Veel transfers in Twente met dank aan de gemeente Enschede 🤮
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:48
Uiteraard

We willen snel ADO uit en thuis in de pan hakken.
Vind ik leuk
Vooruit +334
dinsdag 16 april 2019 om 13:44
Twente gaat na de promotie ongeveer € 175 miljoen investeren in de selectie. Ze hebben van Ajax geeist om dat te betalen.
Vind ik leuk
Slayerized +2116
dinsdag 16 april 2019 om 13:50
Je vergeet een nul extra
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:35
0175 miljoen
Vind ik leuk
fcu1997 +787
dinsdag 16 april 2019 om 13:46
Kom alsjeblieft terug naar Utrecht, kan die lekker weer ballen en Gustafson lekker het bankie op!
Vind ik leuk
bennings +360
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
Kom maar terug naar je cluppie
Vind ik leuk
Bhj +2520
dinsdag 16 april 2019 om 13:55
Alleen als hij gratis is lijkt me
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:00
Topaankoop
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
dinsdag 16 april 2019 om 14:36
Zou een prima club voor hem zijn en denk ik een goede ook voor Twente. Hij speelt soms mee bij Jong PSV maar daar heeft tr veel kwaliteiten voor. Die kan prima mee bij een middenmoter of subtopper in de Eredivisie. Zonde dat hij een jaar heeft verspeelt op de bank bij PSV.
Vind ik leuk
Siemjo +349
dinsdag 16 april 2019 om 14:45
Gemeente Enschede zal toch wel weer financieel bij springen als ze weer een te grote broek aantrekken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:53
Wahahaha. Het zou ridicuul zijn.. Er zijn bij voorbaat al betere opties..
Vind ik leuk
Emmenaar +847
dinsdag 16 april 2019 om 16:28
Hebben ze weer een zak met geld van de gemeente gekregen ofzo?
Vind ik leuk
Vooruit +334
dinsdag 16 april 2019 om 16:42
Als je met fc Twente zaken doet, altijd het hele bedrag vooraf laten betalen.
Vind ik leuk
Cookee +12954
dinsdag 16 april 2019 om 18:06
Jongens die naar de Tob-3 gaan lijken allemaal hun carriere te vergooien, hadden beter bij Utrecht kunnen blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws