'Ajax pakt lancering shirt groot aan: Adidas betaalde actie'

12 juni 2020 om 22:06
Laatste update: 12 juni 2020 om 22:09

De promotieactie van Ajax om het nieuwe uitshirt onder de aandacht te brengen is betaald door Adidas. Dat meldt Ajax Showtime. De lancering van het shirt werd bijzonder (en opvallend) groot aangepakt door Ajax.

Het uittenue van Ajax voor het seizoen 2020/2021 werd donderdag officieel onthuld. Ryan Gravenberch poseerde erin bij de ondertekening van zijn nieuwe contract. Adidas betaalde en leverde de shirts, Ajax regelde de bezorgers en deed de promotie. De kledingsponsor ging het hele land door om shirts te bezorgen bij onder meer seizoenkaarthouders, oud-spelers, zakenrelaties en mediarelaties. VoetbalPrimeur kreeg er ook een.

De promotie van Ajax zorgde overigens voor een hoop discussie. Niet iedere seizoenkaarthouder kreeg er namelijk een thuisgestuurd. Ajax Showtime meldt daarover dat er 'eerlijk geloot' is. Iedereen die hun seizoenkaart al verlengd heeft kreeg een 'lot', net als de mensen met een business seat of skybox. 

Het is niet duidelijk wat de actie Adidas gekost heeft, maar zeker is wel dat er al flink is verdiend aan het nieuwe shirt. Na de lancering van het nieuwe tenue maakten de medewerkers in de fanshop van Ajax overuren en lag de webshop er tijdelijk uit.