'Ajax sluit miljoenendeal in coronacrisis: nieuwe hoofdponsor voor jeugdopleiding'
Ajax heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor de jeugdopleiding. Techbedrijf Acronis vervangt ABN AMRO vanaf 1 juli op het shirt van de jeugdteams van de Amsterdammers, zo meldt De Telegraaf.
ABN AMRO blijft wel actief bij Ajax en zal zich gaan focussen op de vrouwentak. Het is niet bekend welk bedrag Acronis betaalt om sponsor van de Ajax-jeugd te worden, maar volgens De Telegraaf is het 'meer dan de drie miljoen euro die ABN AMRO per seizoen ophoestte'.
Acronis is ook als sponsor betrokken bij clubs als Atlético Madrid, Manchester City, Liverpool en Arsenal. Daarnaast is het ook in andere takken van sport zeer actief: het techbedrijf is sponsor van Formule 1-team Williams en de Amerikaanse honkbalclub Boston Red Sox. Ajax en Acronis gaan ook een samenwerking aan op kennisgebied. Aan de hand van data kan het bedrijf een steentje bijdragen met analyses van tegenstanders, de fitheid van de spelers en de tactische ontwikkeling van voetballers.