PSV-sponsor wil langer door: 'Een succes, dit is de start niet het einde'
PSV lijkt voorlopig niet op zoek te hoeven naar een nieuwe hoofdsponsor. Sinds 2019 prijkt Brainport Eindhoven op het shirt van de Brabantse topclub. Een samenwerking die onder meer ASML-topman Peter Wennink uitstekend bevalt, zegt hij tegen het Eindhovens Dagblad.
Naast ASML maken ook VDL, Philips en Jumbo deel uit van Brainport. In de toekomst haken vermoedelijk meer sponsors aan. Hoewel het contract nog tot 2022 loopt, verwacht Wennink nu al dat er een vervolg komt. "Je kunt dit als bedrijf heel traditioneel doen en kiezen voor de naam op het shirt, maar het Brainport-idee van een aantal jaren geleden is uiteindelijk goed tot ontwikkeling gekomen", laat hij weten.
"Het gaat niet alleen om het geven van geld aan een professionele voetbalclub, maar het is veel meer en onderstreept dat onze regio bijzonder en krachtig is door samenwerking. We hebben het nog niet over een verlenging gehad, maar mijn persoonlijke mening is dat het een succes is. Dit is de start en niet het einde", onthult de topman.