Van Gaal leest Buma de les tijdens asielzoekersdiscussie: "Ik spreek ook Engels!"

    Gepubliceerd: di 25 september 2018 om 11:36

    Louis van Gaal was maandagavond op dreef, als tafelgast bij Pauw. De ex-bondscoach voert met CDA-lijsttrekker een felle discussie over migratie. "We mogen toch best eisen stellen? Als ik naar Engeland ga, zegt iedereen dat ik slecht Engels spreek. Maar ik spreek de taal wel! Ik pas me aan."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    Van Gaal is weer zichzelf
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2532
    dinsdag 25 september 2018 om 13:01
    Wie moet ie anders zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    Hij leest Buma de les?
    Hij onderbreekt Buma constant om zelf zijn punt duidelijk te maken.
    That can not trough the beugel.
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    dinsdag 25 september 2018 om 14:42
    Precies. Gisteravond werd pijnlijk duidelijk dat van Gaal geen kaas heeft gegeten van de verantwoordelijkheden van politici.
    Vind ik leuk
    baku +900
    dinsdag 25 september 2018 om 11:44
    Klasse Louis, eindbaas!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:47
    Thats another koekie
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:50
    Yes. Van Gaal for prime minister :)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    dinsdag 25 september 2018 om 11:56
    Haha geweldige man!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    Buma, Arbortuskoning Pechtold en Rutte proberen nog te redden wat er te redden valt...zodra FvD en of de Pvv het stokje in handen krijgen zal Nederland er zoveel mooier uitzien.

    Dit linkse kabinet heeft de ziel verkocht aan volgevreten Timmermans en Drankenhandel Juncker...dat we geen eisen meer mogen stellen maar gewoon blind de grenzen moeten openstellen voor werkschuwe kansparels uit Afrika en de moslimlanden
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 12:08
    Als je dit een links kabinet vindt ben je echt in de war.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:09
    Zo blinde, je had voor de WOII al eigenlijk een jaar of zestien moeten zijn geweest. Je had zo bij de Jugend gekund.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:13
    Dan waren de straten veilig geweest en werden onze dochters en vrouwen niet verkracht door volk waar jij zo dol op bent McModd en hadden we niet zoveel verwarde moslims met een lage suikerspiegel die inrijden of hakken op blanke mensen ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:15
    je bedoelt zoals wij overal volkeren hebben uitgemoord, verkracht, vermoord en het hele land hebben leeggeroofd en het " de gouden eeuw " noemen ? overal heb je idioten tussen en extremisten, die moet je uitroeien maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. beetje nuance is wel op zijn plaats
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 12:16
    Allemaal dankzij linkse Rutte..
    Waar haal jij in godsnaam je informatie vandaan?
    Dagelijkse standaard toevallig?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    De lamme en de blinde is echt van het pad af, neo-nazi’s krijgen vrij spel en dit zijn de domkoppen waar we het mee moeten doen in ons land. Geef mij dan maar een hard werkende Syrische tandarts of een Marokkaanse burgemeester.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 12:24
    Ja, maar dat is door heel Europa zo.
    Ik geloof dat we een flink probleem hebben en in de politiek hebben we helaas niemand die ik in staat acht dit op te lossen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:30
    Dat is inderdaad een probleem, maar als je neo-nazi’s nog eens de kans geeft om hier de baas te spelen zijn we terug in 1936.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 12:37
    Daar ben ik ook niet voor hoor.
    Alleen heeft centrum-rechts het verpest, links krijgt de schuld for some reason en ik kan denk ik wel voorspellen welke partijen daarvan gaan profiteren.
    Dezelfden als door heel Europa. PVV en FvD gaan denk ik een flink aantal zetels pakken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:09
    De PVV is al lang op zijn retour.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 14:13
    Veel zetels voor een partij op zijn retour.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5573
    dinsdag 25 september 2018 om 12:34
    Snap wel dat iemand uit Utrecht zo denkt.... die ziet niet anders...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:49
    Wat bedoel,je hiermee?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5573
    dinsdag 25 september 2018 om 16:42
    Ik hoor van een maat die nog elk weekend in Utrecht is dat Utrecht niet anders is dan de hele straat vol multicultureel... dus vandaar dat ik daar niet van sta te kijken wat je zegt.. jij hebt dat liever, omdat je dat dagelijks meemaakt en kunt beoordelen?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 18:49
    Ik maak dat inderdaad dagelijks, in ieder geval vaak mee mee. gezellig multicultureel, Nederlanders, Limburgers, Marokkanen, Friezen, Engelsen, Turken, Fransen en Scandinaviërs. Je moet eens weten hoe vaak wij met zoveel nationaliteiten feestend door de straat (of eigenlijk laan) swingen. Niemand staat elkaar hier naar het leven, geen gezin dat door de vader wordt uitgemoord en niemand is vertegenwoordiger van Bruynzeel.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5573
    woensdag 26 september 2018 om 08:08
    Dat is wel fijn dan als je het mooi hebt met elkaar!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    woensdag 26 september 2018 om 12:46
    Daar hebben we in onze straat gewoon keihard aan gewerkt en met medewerking van een woningbouwvereniging hebben we ook nog eens een drugsdealer zijn huurwoning en onze straat uitgekregen. De politie was ons zo gewillig om die vent te observeren en toen was het zo gepiept.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:45
    Lekker vertrekken naar het Kalifaat McModd dan heb je een Syrische tandarts die wat verward is en last heeft van een lage suikerspiegel ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:52
    Wel, ik zie dat jij helemaal geen spiegel hebt, dat is pas erg. Van enige zelfkritiek is bij jou geen sprake en zelfreflectie komt al helemaal niet aan de orde bij jou. Ik had je liever wat respect gegund.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:02
    Over respect beginnen en alles want niet links is en of PVV en FvD uitmaken voor neo-nazis???
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:19
    In het verleden hebben we die mensen gehaald om werk te doen waar wij , Nederlanders, te vies voor waren. Verder moet je dan ook roepen dat alle Nederlanders verplicht terug naar Nederland moeten. werkt 2 kanten op. En dan heb je de PVV die heel veel roept en vervolgens geen ruggengraat heeft. ben met je eens dat er wel dingen moeten veranderen en dat de VVD het ergste is wat ons is overkomen.
    Ik woon zelf in Brazilië en reis regelmatig door Zuid Amerikaanse andere landen waar ik voornamelijk criminelen uit Europa tegen kom die
    zorgeloos kunnen leven en misbruik maken van de armoede in de meeste van deze landen. Zo is het ook in Afrika.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Ga je kansloos Afrika vergelijken met rijk Europa waar je moet werken voor je toekomst en dagelijkse boterham?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 12:27
    Nee, hij vergelijkt Zuid-Amerika met Afrika.
    Dat zij arm zijn en wij rijk komt overigens door eeuwenlang plunderen. Dus doe niet alsof Europa de toffe is van de twee.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 14:04
    hij begrijpt het niet dus beter geen energie insteken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:11
    Jij ben echt ongelooflijk blind en naïef. Met je eeuwenlang plunderen.
    Het punt is dat ze te bedonderd zijn om wat op te bouwen.
    Wie dan leeft, wie dan zorgt!

    Ik geef je op een briefje; verplaats de gehele Afrikaanse bevolking naar Europa, en vice versa, en kijk 50 jaar verder. Dan is er in Afrika weelde en voorspoed en in Europa een grafzooi.

    Meerdere malen in Afrika geweest i.v.m. werk. De mentaliteit is om te janken. Als je dan toch respect wil tonen, dan aan de vrouwen daar! Het leven van de man bestaat er enkel uit eten, drinken, slapen en zoveel mogelijk voortplanten!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 14:13
    Want dat hebben we niet gedaan?
    Oh oke.
    Lekker makkelijk.

    Ja, misschien. Interessante theorie.

    Wat goed. Kun je de volgende keer gewoon daar blijven?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:05
    En moet dat verleden er steeds bij gehaald worden? Moeten wij de Scandinaviërs (Vikingen), de Italianen (Romeinen), de Spanjolen en de Duisters bijvoorbeeld ook nog verantwoordelijk stellen voor iets wat in dit land minder gaat.
    Verder ontgaat je compleet de tijdgeest in welke deze daden, die overigens niet goed te praten vallen, gepleegd zijn. De tijd waar er hier in Nederland ook bij bosjes doodvielen door ziekte en/of honger.

    Het is een theorie ja, maar gebaseerd op enkele feiten. Noem mij een soeverijn land met gekleurde inwoners waar de zelfde standaard word gehaald als in het westen.

    En daar blijven? Nee, al begrijp ik dat je liever 20 Afrikanen, profiterend van onze sociale diensten, ziet, als 1 belasting betalende Hollander!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 15:39
    Nou, als je doet alsof wij hier rijk en welvarend zijn geworden met alleen hard werken en je doet alsof wij recht op dingen hebben en zij niet moet dat verleden er inderdaad bijgehaald worden.

    Heeft met tijdsgeest niks te maken.

    Zoals het feit dat alle waardevolle spullen voor een schijntje uit Afrika worden gehaald?
    Oh nee, dat feit was je voor het gemak vergeten.


    Ach het interesseert me niks wat we ervoor terugkrijgen. En die paar euro die je bijdraagt maken heel erg weinig verschil voor een heel land.
    Dus ik zie het als een slecht geïnformeerde eikel minder, en daar ben ik altijd voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:31
    Rot toch op met je verleden. Jij ben zo blind en hardnekkig, jij valt niet meer te redden. De Nederlander behoort tot de productiefste volken op aarde. En wat denk je? De andere 19 van de top 20 zijn ook allemaal westerse landen.
    Enkel trotsheid kan je land voorthelpen. Maar daar bezitten niksnutten als jij geen spat van. Sociaal zijn met andermans centen.

    Zal ik er nog een theorie in gooien?
    Als men zelf zou mogen kiezen mee te betalen aan immigratiebeleid, ontwikkelingshulp etc., dan zouden al die steuntrekkers als jij compleet van gedachten veranderen. Maar met gemeenschapsgeld weten jullie precies wat te doen.

    Laat mij maar een eikel zijn. Maar wel een trotse eikel. Op ons land en onze geschiedenis. En hopelijk ooit nog eens vechtend voor onze normen en cultuur die jullie verkwanselen.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 21:23
    Ik ben niet blind en hardnekkig. Jij bent gewoon niet in staat met goede argumenten te komen. Als je die had was ik zo om. En je bent nog onbeleefd ook met je 'niksnutten als jij.'
    Leuk dat we productief zijn. Weet je ook dat met geld je makkelijker meer geld verdient dan zonder geld?
    Daarom worden veel rijke mensen ook makkelijker nog rijker.
    Dat je als rijk land dus in die lijst staat is niet meer dan normaal. Wat mooi te onderbouwen is met dat 20 van de top 20 allemaal westerse landen zijn.
    Kijk, zo werkt argumentatie dus. Best knap voor een niksnut al zeg ik het zelf.

    Je bedoelt belasting? Want in principe is vrijwel al het geld dat de overheid heeft geld dat wij afdragen. Als jij putten in het wegdek zou moeten betalen uit eigen zak vond je het ook minder nodig.

    Haha, onze normen en cultuur. Nou, jouw normen zijn de mijne sowieso dus al niet. Dat is gek zeg, hoe zit dat dan? Want onze normen zijn allebei Nederlandse normen.
    Ik heb liever dat je geen eikel bent.
    Je mag best trots zijn op ons land en onze geschiedenis, maar het zou leuk zijn als je in zou zijn dat die geschiedenis ook gevolgen heeft gehad voor het Nederlandse volk en voor behoorlijk wat andere delen in de wereld.
    Wat voor ons winst was, was voor hun verlies.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 07:15
    Ik gaf als argument een mentaliteitsprobleem. Daarbij sprak ik uit ervaring. Dat dat voor jou geen argument is is prima, maar mijn mening is gevormd op wat mijn ogen hebben gezien. Verder is het grappig mij onbeleefd te noemen, terwijl je het woord 'niksnut' even later omtrent mijn persoon gebruikt. Mag ik je er verder op wijzen dat jij degene was die mij een eikel noemde?
    Dat geld, geld maakt ben ik met je eens, maar vertel me dan waarom een hoop Aziatische landen wel een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt. En bijvoorbeeld Zwitserland, dat in de achttiende eeuw zo arm als de luizen was? Waar staan ze nu? Nee!! Mentaliteit, dat is het probleem. Getuige ook weer het wegjagen en uitmoorden van blanke boeren.

    Kijk! Je geeft het zelf aan. Zodra het pijn zou doen in de portemonnee, zou men het minder nodig vinden. Dan vervagen deels de idealen en de moraal.

    Overigens zijn mijn normen wel degelijk ook jouw normen, en vice versa. Dat onze waarden verschillend zijn is duidelijk.

    Ik ontken trouwens nergens dat onze geschiedenis gevolgen heeft gehad. Ik heb enkel aangegeven dat ik de problematiek in Afrika voor het grootste deel aan mentaliteit weid. (Zie alinea 1 van mijn reactie)

    Tot slot wil ik melden dat ik het discussiëren met jou wel aardig vind. We hebben duidelijk een andere visie op bepaalde zaken. Laten we het netjes en elkaar respecteren. Al is het soms moeilijk met een wat opvliegerig karakter, haha, maar ik doe me best!

    .

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    woensdag 26 september 2018 om 08:21
    Ja, maar dat is een vrij zwak argument. Als ik zeg dat ik Afrikanen ken die keihard werken is dat ook weer klaar.
    De eikel neem ik terug, maar ik noemde je geen niksnut.

    Als jij de ontwikkeling van een land op wilt hangen aan alleen mentaliteit is dat echt volledig jouw probleem.

    Hahaha, nee. Dat heeft er gewoon mee te maken dat je het hele idee van belasting op de schop gooit. Overigens zou ik daar best wat meer voor willen betalen als je dat graag wilt.

    Waarom precies?

    Ja, dat slaat echt helemaal nergens op.
    Hoeveel Afrikanen zijn vanuit Afrika naar Europa gekomen, levensgevaarlijke reis, kost al hun spaargeld. Waarom? Een beter leven. Dat is meer ambitie dan 80% van de Nederlanders heeft.

    Ik ook. En ik zal ook m'n best doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 09:41
    Sorry. Even te snel gelezen. Dacht dat je mij met niksnut bedoelde. Excuses überhaupt dat ik je zo noemde.

    Mijn mening is niet gevormd vanuit een rascistische denkwijze. Dat jij Afrikanen kent die hard werken zou kunnen kloppen. Maar ik denk dat je dan praat over degenen die hier geboren zijn en een Afrikaanse achtergrond hebben. Die mentaliteit is, mijns inziens, niet genetisch bepaald maar cultuurgebonden (geografisch gezien).

    Ik weet ook dat dat niet gaat. Het was maar een theorie. De enige kleine invloed wat wij hebben op de belastinguitgaven is de keuze van je politieke partij.

    Nederlandse normen zijn algemene gedragsregels waar jij en ik ons aan te houden hebben. Waarden zijn meer ideologisch. Ons ideaal blijkt aardig te verschillen haha!

    Ja. Ik kan deze mensen geen ongelijk geven. Ik had hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gedaan. Neemt niet weg dat ik ze niet met open armen zou verwelkomen. Want waar ligt de grens. Moeten we wachten tot half Afrika naar Europa afreist. En natuurlijk heeft dat invloed op onze cultuur. Ik vind het dan ook geen verrijking ervan!

    Enfin! We staan beide volledig anders in het leven. Enige overkomst is onze clubvoorkeur. Laten we het daar dan maar bij houden. Of de site moet omgedoopt worden tot wereldbeschouwingprimeur.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    woensdag 26 september 2018 om 12:41
    Nou, hebben we dat ook weer gehad. Straks zijn we nog vrienden :p

    Deels. Ik denk dat je gelijk hebt dat mentaliteit niet aangeboren is. Alleen het is toch niet zo dat iedereen die hier geboren wordt automatisch een goede mentaliteit heeft en iedereen die daar geboren worden een slechte? Ik ken genoeg Nederlanders met een slechte mentaliteit. Die krijgen 1000x meer kansen dan andere mensen op deze wereld en maken er aanzienlijk minder van.
    Er zijn genoeg Afrikaanse jongetjes die vanuit nietszeggende dorpjes profvoetballer worden in Europa. Dat kan niet zonder mentaliteit. Die moeten veel harder vechten om daar te komen dan Nederlandse talenten. Ik zou dus denken dat het ook ligt aan mogelijkheden.

    Ik vraag me af wat de invloed van het grootste gedeelte van de bevolking is. De meeste rijkdom in Nederland komt doordat een klein groepje heel actief verzamelt. Zo komt de rijkdom hier en van daaruit ga je bouwen. Iedereen in leven houden, iedereen naar school, en door bouwen.
    Daarnaast denk ik dat de ontwikkeling afhankelijk is van veel meer dan of een bevolking er zin in heeft of niet. Er is veel corruptie, veel twijfelachtige regimes. Dan kun je op je rottige boerderijtje of met je bedrijfje superhard werken, als jouw overheid er moedwillig niks van probeert te maken ga je die top 20 niet halen.
    Ik denk dat dat in Azië misschien ook wel anders gaat, maar daar weet ik te weinig van.

    Ik ben het niet eens met die uitleg van normen en waarden.
    Normen volgen uit waarden, dus als waarden kunnen verschillen lijkt het me logisch dat de normen ook verschillen.

    Je mist mijn punt geloof ik een beetje. Het is ontzettend ambitieus om die reis te ondernemen. Ik denk ook dat het niet verstandig is om half Afrika hier naartoe te laten komen. Daarom denk ik dat het goed zou zijn om meer te investeren in Afrika. Ze komen hier immers naartoe met de gedachte dat het hier beter is.
    En op het moment dat mensen verdrinken moet je ze gewoon redden als je de kans hebt.

    Ach, we noemen elkaar in elk geval geen eikel of niksnut meer.
    En dat zou leuk zijn, maar dan zul je zien dat iedereen gewoon over voetbal zit te praten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 13:53
    begrijpen lezen is niet je sterkste punt schijnbaar. in plaats van wat te roepen en net als Wilders ongestraaft dingen schreeuwen zonder feiten en verkeerde informatie kon je beter weer eens in de schoolbank zitten en je LBO afmaken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 14:08
    Nou , ik ben voorlopig tijdje terug in Nederland. Ik zie hier als ik mijn zoontje naar school breng veel blanke niet werkende ouders staan. Een groot deel van deze zit in de schuldsanering maar die worden ook betaald van jou geld, wat ga je daarmee doen dan ? en met de " buitenlanders " die je helpen deze te onderhouden ? moeten die er ook uit ? verder kunnen we in Nederland niet alle banen vullen met de mensen die we hebben , wie gaan die banen doen ? Polen ? omdat die wel blank zijn ?
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    dinsdag 25 september 2018 om 14:41
    FvD en PVV zijn de lachertjes van het Binnenhof. Zullen nimmer in welke regering dan ook gaan zitten. Omdat hun demasqué dan direct voor iedereen zichtbaar wordt. (Kun je Denk overigens ook aan toevoegen).

    En al die drukdoenerijers maar vreten van onze belastingcenten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:26
    Heb je het over het demasque van de abortus en penthouse koning van D(ood)66?
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    dinsdag 25 september 2018 om 15:38
    Frappante inzake de abortus wetgeving in Nederland is natuurlijk dat die indertijd zowel in de Eerste als Tweede Kamer met zeggen en schrijven 1 meerderheidsstem is aangenomen.

    Voor wijzigingen in de Grondwet is dat te weinig.

    Blijkbaar geldt de Grondwet niet voor ongeboren vruchten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 11:59
    Ik zie liever Van Gaal in de tweede kamer dan Buma.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:03
    Van Gaal zou eens een week lang elke dag een talkshow moeten hebben. Langer zullen ze hem de interrupties niet gunnen, maar het geeft genoeg stof om tien jaar na te smullen. Als trainer komt ie wel veel beter out the paint...;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:14
    het is lachwekkend in Nederland. Mijn vrouw wil Nederlands leren als Braziliaanse maar dan moet ze voor het te leren per kwartaal 1500 euro neerleggen omdat ik kapitaal heb. Indien ik niet geen kapitaal zou hebben kan ze een lening afsluiten voor deze cursus. Nu gaat me dat niet om het geld dat dat kost want er zijn er genoeg die in een slechtere situatie als mij zitten. Maar ik vind wil je dat deze mensen integreren dan zou de staat deze cursussen moeten organiseren en hier de kosten voor dragen. Nu zijn heel veel mensen die geen geld hebben of dit geld kunnen missen huiverig om een lening af te sluiten en daardoor worden ze de taal niet machtig. Wil je dat mensen integreren moet je dit stimuleren, ook dan kan je consequenties eraan vas hangen als de mensen dit niet doen. nu kunnen heel veel dit niet doen door hun financieel situatie terwijl ze dat wel zouden willen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 25 september 2018 om 12:28
    Het hoeft niet heel moeilijk te zijn. Laat ze na binnenkomst snel in een baan aan de slag gaan, daarmee ook belasting betalend. Los van de procedures. Ze spreken dan overwegend snel de taal en vullen de baantjes waarvoor we nu Polen binnen laten komen. Destijds, in 2001 werd besloten, in plaats van een generaal pardon voor 40.000 vluchtelingen, 56.000 Polen toegang te geven tot onze arbeidsmarkt. Een jaar later keerde de politiek en kwam alsnog dat Generaal Pardon. Na dat pardon was het veel beter geweest die banen aan vluchtelingen te geven, dan hadden we nu een goed voorbeeld gehad van een constructiever beleid dan dat we nu zien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 13:01
    Waarom leer je haar zelf geen Nederlands?

    Het is toch jouw keuze dat je met haar in Nederland wilt leven, daar hoef ik toch niet cvoor te betalen.

    Jij betaald mijn taal-cursussen toch ook niet, omdat ik ervoor heb gekozen om in het buitenland te wonen. dat zou ik ook helemaal niet willen, daar kan ik zelf voor zorgen!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 13:56
    Lees aardappel, ik betaal de cursus zelf en we spreken thuis Nederlands. Het is voor mensen die als vluchteling komen en deze vrijheid niet hebben door hun financieel situatie.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 15:51
    Aardappel zal wel slaan op de gedachte dat ik een Nederlander ben. Dat is slechts half waar en aardappels komen oorspronkelijk helemaal niet uit Nederland.

    Je gaf zelf het voorbeeld van je vrouw aan, niet ik. Daardoor klonk je wat huilerig.

    Er zijn heel veel manieren om een taal te leren. Jij legt die verantwoordelijkheid bij de overheid neer, maar dat is de omgekeerde wereld. Als je naar een ander land verhuist dan is het je eigen vertantwoordelijkheid om die taal machtig te worden. Als vluchteling lijkt mij dat een kleine moeite voor de gastvrijheid die je in Nederland daarvoor terugkrijgt. Zelf heb ik ook in mijn toekomst geinvesteerd door een lening voor mijn studies af te sluiten. Dat is in Nederland vrij normaal.

    Wist je dat Nederland zo'n 100.000 immigranten per jaar telt? (dat is meer dan het aantal geboortes per jaar). Hoeveel daarvan zijn vluchtelingen zonder kapitaal? Hoe ga je dat meten? De meeste immigranten hebben helemaal geen behoefte aan een nutteloze 3-maanden cursus of zelfs om de taal te leren. Dat weet ik uit ervaring omdat ik zelf naar een ander land ben gemigreerd.

    Integreren is niet altijd even makkelijk en een langdurig proces. Dat kan soms zelfs generaties nodig hebben. Maar als het aantal immigranten dusdanig groot is als het in Nederland is, dan kun je integratie wel op je buik schrijven, wat je ook doet, De aanwas is gewoon veel te groot en daardoor bestaat voor grote groepen de noodzaak om te integreren niet meer..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 16:15
    kijk, nu komen we ergens. Zoals je had kunnen lezen bekostigen wij de cursus zelf en als je onafhankelijk wil zijn , ik woon namelijk het grootste gedeelte van het jaar in Brazilië, dan doe je zelf moeite. Maar er zijn gevallen die die mogelijkheid niet hebben.
    Ik ben ook met je eens dat na het hele Syrie gebeuren er een onoverzienbare situatie is ontstaan die in Duitsland nog vele malen groter is dan hier in Nederland.
    Het gaat mij gewoon erover dat je niet kunt generaliseren.
    Iedere situatie is gewoon anders. Mensen waarvan aantoonbaar kan worden gemaakt dat ze alleen van het sociale systeem willen profiteren hoor je ui te zetten.
    Verder ben ik van mening dat sinds de VVD aan de macht is het voor de modale inkomens en de lagere inkomens, vooral ouderen het er niet beter op is geworden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 13:11
    Je hebt helemaal gelijk. En dit was voor jou allemaal in het Nederlands uit te zoeken. Succes als je geen Nederlands kan en alles helemaal zelf moet regelen.
    Dit soort dingen is zo ontzettend dom en slecht geregeld dat ik me oprecht afvraag of het onkunde is of het expres gebeurt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:02
    Waarom moet ik er voor betalen dat jij een buitenlandse vrouw hebt?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    dinsdag 25 september 2018 om 16:18
    Voor mij hoeft niemand te betalen, als je goed had gelezen had je dat zelf al gezien. dan is mijn vraag, waarom moet ik betalen omdat er toevallig Nederlander is en te lui is om te werken ?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1289
    dinsdag 25 september 2018 om 12:36
    ik dacht dat ik Wilders 2 hoorde 100% gelijk mijnheer Van Gaal
    Vind ik leuk
    SvL +354
    dinsdag 25 september 2018 om 12:49
    Geef die man een eigen partij!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 12:58
    Van Gaal for president.

    Niet lullen maar daden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11279
    dinsdag 25 september 2018 om 13:10
    Louis was een gast in Engeland.
    Als asielzoekers tegen ons zeggen; Pay attention to the manager dan is het weer niet goed, want een grote bek mag niet.
    Studenten op de universiteit spreken alleen Engels, wij spreken toch ook Engels er hoeft geen probleem te zijn, veel die binnenkomen zijn hoogopgeleiden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Legion73 +185
    dinsdag 25 september 2018 om 13:13
    Ik neem aan dat Louis wel Engels op school heeft gehad.Dus van aanpassen is geen sprake.Kun je totaal niet vergelijken natuurlijk.
    FF Nederlands een verplicht vak maken daar of een cuscus volgen tijdens de oversteek?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 13:17
    Er zijn heel veel mensen die de taal graag willen leren.
    Het is alleen vrij slecht geregeld en onzinnig duur.
    Als je boos bent dat mensen geen Nederlands kunnen, stuur een brief naar de VVD
    Vind ik leuk
    Legion73 +185
    dinsdag 25 september 2018 om 13:23
    Volgens mij begrijp je mij niet
    Van Gaal is hier boos
    Hoe kom je erbij dat ik dat ben?
    Ik probeer duidelijk te maken dat ik het niet met van Gaal eens ben
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 13:31
    Oh, was die laatste zin een suggestie om het vergelijkbaar te maken?
    Vind ik leuk
    Legion73 +185
    dinsdag 25 september 2018 om 13:36
    Yes
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33362
    dinsdag 25 september 2018 om 13:41
    Dan kan ik er niks van zeggen
    Vind ik leuk
    Maan88 +4632
    dinsdag 25 september 2018 om 13:35
    Koning van Gaal! Zet die man bij PVV in een stoel aub en geef hem een koninklijk lintje. HELD
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:10
    Het blijft toch een bijzonder boeiende man hoor! Of je er nou mee eens bent of niet
    Vind ik leuk
    Legion73 +185
    dinsdag 25 september 2018 om 14:51
    Geweldige trainer,laat ik het daar bij houden
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    dinsdag 25 september 2018 om 17:05
    Louis zet zich door niemand op zij, damn ik mis die man.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws