PSV vindt winterse trip naar Azië onverstandig
Technisch manager Marcel Brands en de commerciële man Peter Rovers evalueerden woensdag de trip, die nu halverwege is. Het bezoek aan Thailand levert enkele tonnen op en heeft de goedkeuring van hoofdsponsor Philips. Daarnaast doet PSV aan klantenbinding in Zuid-Oost Azië, maar uit sportief oogpunt is het een minder groot succes.
De temperatuur in Thailand bedraagt maar liefst 35 graden en trekt fysiek gezien een flinke wissel op de spelers. Door het warme weer werd het trainingsschema omgegooid en komt de voorbereiding in gevaar. Brands en Rovers werden het tijdens de evaluatie eens dat de reis in januari onverstandig is geweest.
"Een trainingskamp in het Midden-Oosten is een beter idee. De temperaturen zijn aangenamer, de vliegreis is korter en ook daar kan het commercieel interessant zijn", zegt Rovers in het Algemeen Dagblad.
Eén pot nat
De commerciële man hoopt wel dat PSV vaker naar voetbalontwikkelingslanden gaat, maar niet voor de verkoop van shirtjes. "Heeft geen zin", zegt Rovers. "Hier kennen ze de grote clubs uit Engeland en Spanje, PSV zegt ze niets."
"Alles onder de Europese topclubs is voor de Aziaten één pot nat. Dan maakt het niet uit of je Aston Villa, Olympique Lyon of PSV heet. Later dit jaar voetballen Chelsea en Manchester United tegen elkaar in Bangkok. Krijgen ze miljoenen voor. Met onze benadering kunnen wij toch interessant zijn."