"Beschouw de fan als klant en niet als melkkoe"

PSV en Feyenoord steggelen over kaartjes bekerduel

25 januari 2013 om 08:22

"Je kunt de opstelling van Feyenoord op twee manieren interpreteren", zegt een teleurgestelde Harrie Timmermans, voorzitter van de supportersvereniging van PSV, in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Misschien verwachten ze toch een volle bak en willen ze volledige recette. Als je slecht denkt, acht Feyenoord de kans mogelijk groter om in een halfleeg stadion een goed resultaat te halen."

Vanaf de kwartfinale worden recettes gedeeld en moeten clubs normale toegangsprijzen voor de competitie worden gehanteerd. Als beide clubs akkoord zijn mag er worden afgeweken. Feyenoord is het er niet mee eens, dus gaat het niet door. "Wij gingen en gaan er nog steeds van uit dat de reguliere prijzen voor een mooi affiche als PSV-Feyenoord een behoorlijk goed gevuld stadion zullen opleveren", zegt een woordvoerder.

Timmermans is absoluut niet blij. "Volgens mij heb je als clubs onderling ook een collectieve verantwoordelijkheid om de drempel voor voetbalfans te verlagen. Beschouw de fan als klant en niet als melkkoe. Ik vind dit kortzichtig."