Feyenoord bevestigt: Opel nieuwe hoofdsponsor
Tussen 1984 en 1989 was het automerk al shirtsponsor van de Rotterdammers. Opel is de opvolger van verzekeringsbedrijf ASR, dat sinds 2009 als hoofdsponsor aan Feyenoord verbonden was. Momenteel prijkt overigens de naam van Diergaarde Blijdorp op de shirts van Feyenoord. ASR heeft Blijdorp kosteloos een sponsorpodium geschonken.
Feyenoord 'zeer blij'
Naast het eerste elftal is Opel ook sponsor van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord. Commercieel directeur Mark Koevermans is 'zeer blij' met de overeenkomst. "Het is mooi en goed voor de uitstraling van onze club dat zo’n gerenommeerd merk zich met een meerjarig contract nadrukkelijk aan ons wil verbinden", zegt hij op de clubsite van Feyenoord.
"De lange geschiedenis die Opel en Feyenoord reeds met elkaar hebben bewijst bovendien dat het twee sterke merken zijn die ook heel goed bij elkaar passen. We zijn er van overtuigd dat we met Opel de best denkbare partner voor de komende jaren hebben", denkt Koevermans.
Back to the future
Het automerk zelf is eveneens in de wolken, zegt algemeen directeur Karl Howkins. "Het is back to the future wat ons betreft. Onze organisaties hebben een trotse historie van samenwerking en vriendschap gedurende bijna dertig jaar. Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst."
De komende jaren zullen de Feyenoord-spelers, -directie en –trainers in de nieuwste Opel-modellen rondrijden. Van 1984 tot 2002 en sinds 2010 is Opel al de vaste autoleverancier van de Rotterdamse club. Hoeveel Opel jaarlijks aan Feyenoord betaalt, is niet bekendgemaakt in het perscommuniqué. Eerder liet Feyenoord weten dat de plek op het shirt een waarde van zes miljoen vertegenwoordigt.
Bekijk op onze Media-pagina retroshirts van Feyenoord met Opel als sponsor.