Zoektocht naar hoofdsponsor bezorgt Vitesse kopzorgen
Vitesse heeft dringend behoefte aan meer inkomsten gelet op het verlies van liefst 24,5 miljoen euro. Een potentiële mogelijkheid is het strikken van een nieuwe hoofdsponsor. Vooralsnog heeft deze zoektocht niets opgeleverd.
In de persoon van Peter Gansler stelde Vitesse recentelijk een andere commercieel directeur aan. Hij kreeg onder meer als opdracht om een nieuwe hoofdsponsor te strikken en de inkomstenbron te versterken. Tot op heden leidde dat niet tot gunstige berichten en dus neemt de kritiek op de Amerikaan toe, meldt Voetbal International.
Vitesse had bijvoorbeeld contact met het Chinese Huawei. Het telecombedrijf wil de naamsbekendheid in Nederland graag vergroten, maar kwam niet tot overeenstemming met de Arnhemse club. Eind oktober was er een buitenlandse partij serieus geïnteresseerd in een samenwerking. Destijds hield de clubleiding de boot af waarna het contact eindigde.
Joost de Wit reageerde tegenover VI op deze kwestie: "De tussenpersoon heeft nooit een concrete naam genoemd. We hebben met veel partijen gesproken, op dat moment waren er concrete gesprekken met andere partijen. Op dit moment is de shirtsponsoring on going business."