"Mijn verwachting is dat de nieuwe sponsor van Ajax een gokbedrijf is"
Het nieuws dat Aegon een half jaar langer shirtsponsor blijft van Ajax, houdt de gemoederen in marketingland flink bezig. Er gaan sterke geruchten dat de Amsterdammers namelijk al wel degelijk een nieuwe sponsor gevonden hebben.
Marcel Beerthuizen, directeur van marketingbureau Bigplans, laat aan BNR weten te verwachten dat Ajax per 1 januari 2015 de naam van een gokbedrijf op het shirt zal hebben staan. "Die verlenging voor maar een half jaar laat mij denken dat ze al wel degelijk iemand hebben. Mijn verwachting is dat het een partij is uit de gokbranche."
Sport- en sponsoradviseur Frank van den Wall Bake kan zich niet vinden in de woorden van Beerthuizen. "Een gokbedrijf zal nooit de bedragen kunnen of willen betalen die Ajax voor ogen heeft. Nederland is een klein land, heeft geen gokcultuur en is voor de internationale gokbedrijven een heel kleine pion op het speelveld."
De verlenging van Aegon laat volgens Van den Wall Bake vooral zien dat het bedrijf het beste voor heeft met Ajax. "Ik weet niet of het tactiek is en of er over een half jaar een sponsor is. Op dit moment is er nog geen. Aegon laat zien dat het een trouwe, betrouwbare partner is door Ajax een half jaar speelruimte te geven om iemand te zoeken."