Erotische webshop verovert voetbalwereld en pakt zes Eredivisie-clubs in
Pabo, de grootste online sexshop van Europa, gaat een samenwerking aan met verschillende Eredivisie-clubs. Onder het motto 'verras je partner' is een sponsorcontract afgesloten met ADO Den Haag, Excelsior, FC Groningen, sc Heerenveen, NAC Breda en FC Utrecht. Willem II is eveneens in beeld.
"Wij zijn op zoek naar een manier om een groot publiek te bereiken", liet Audrey van Ham, category director van Pabo, weten aan Omroep Brabant. "Voetbal is daar de uitgelezen kans voor, omdat achter de meeste mannen een supervrouw zit. En die is vaak niet mee. We willen daar eigenlijk de aandacht op vestigen. Los van de aandacht die naar het voetbal gaat, is het leuk om de vrouw te verrassen met iets spannends."
Pabo geldt als middelgrote sponsor en richt zich in eerste instantie op reclameborden langs het veld. Later worden ook andere acties georganiseerd, mogelijk een lingerieshow voorafgaand aan wedstrijden en het creëren van lingeriesetjes in de clubkleuren. Toch wil het bedrijf niet te ver gaan. "We richten ons vooral op de lingerie. We worden nooit plat of ordinair."