PSV maakt deal officieel: "We gaan een mooie periode tegemoet"
Umbro wordt officieel de nieuwe shirtsponsor van PSV. De Eindhovenaren bevestigen dat dinsdagmiddag via de officiële kanalen. Umbro is de opvolger van Nike.
Beide partijen gaan een samenwerking voor vijf seizoenen met elkaar aan. Umbro levert in die periode de kleding voor het eerste elftal, Jong PSV, alle jeugdploegen en PSV Vrouwen. Technisch manager Marcel Brands is zeer tevreden over de deal. "De aanpak van Umbro heeft onze verwachtingen op zowel technisch, functioneel vlak als qua design overtroffen. We gaan een mooie periode tegemoet met unieke, authentieke PSV-tenues van topkwaliteit."
Het van origine Engelse merk betaalt ongeveer hetzelfde aan PSV als Nike de afgelopen twintig jaar deed, meldt Voetbal International. "PSV is voor ons een geweldige toevoeging", reageert Umbro via vice-president Global Marketing Paul Nugent. "Een club met een uitstekende reputatie in Europa en bekend over de hele wereld, al sinds 1974 onafgebroken actief in het Europese clubvoetbal. We kijken er naar uit om PSV vanaf komend seizoen in onze speciaal voor hen ontworpen tenues te zien spelen."