Eindhovenaren brengen alles in gereedheid

Nieuwe ervaring voor PSV: "Dat bestond in 2008 nog helemaal niet"

17 april 2015 om 08:20

Als PSV zaterdag kampioen wordt, is het niet alleen op het veld van het Philips Stadion feest. Ook op de social media-kanalen van de club zal het kampioenschap uitgebreid gevierd worden.

Voor PSV is het de eerste keer dat er een titel wordt gegrepen in het 'social media-tijdperk'. De laatste keer dat de Eindhovenaren kampioen werden (in 2008, red.), waren Facebook, Twitter en Instagram lang niet zo dominant. "Overal in onze draaiboeken moeten we rekening houden met zaken die zeven jaar geleden nog helemaal niet speelden. Met de sociale media als beste voorbeeld. Dat bestond in 2008 nog helemaal niet", aldus Jeroen van den Berk, chef van de persafdeling in het Algemeen Dagblad.

Tijdens Heracles Almelo-Ajax zat er een team van tien man klaar in het Philips Stadion in het geval PSV kampioen zou worden. "Ook voor komend weekeinde staat alles weer klaar om te worden verzonden als we de titel halen: tweets in het Nederlands, Engels, Spaans. Items voor Facebook in die talen, voor Instagram. We komen met live videostreams, gaan via een fandesk in gesprek met fans. Het is net eendjes voeren. Je strooit overal wat uit en probeert zo maximaal zichtbaar te zijn."