Oproep tot realiteitszin bij PSV: "Niet iets heel ernstigs aan de hand"
Philips verdwijnt na 34 jaar als hoofdsponsor van het PSV-shirt. Voor supporters van de kampioen zal het even wennen zijn, verwacht Harrie Timmermans.
De voorzitter van de supportersvereniging had het besluit van het concern niet zien aankomen. "De band tussen Philips en PSV is al 102 jaar oud. Mensen zien PSV en Philips als een eenheid", aldus Timmermans, die echter ook oproept tot wat realiteitszin.
"Als je dan leest wat er echt aan de hand is, moeten we oppassen dat we gaan overdrijven dat er iets heel ernstigs aan de hand is. Ik kan me de emoties voorstellen, maar aan de andere kant biedt het ook kansen."
"Ze hebben nu een tactisch moment gekozen, want de club zit nu in een positieve flow na de landstitel", vervolgt Timmers bij Metro. "Ik heb sinds het seizoen '82-'83 een seizoenkaart en dat was ook het eerste seizoen dat er shirtreclame werd toegestaan in het betaalde voetbal. Ik ken het PSV-shirt niet anders dan met de naam Philips op de borst."