PSV gaat niet in op eventueel megabod van concurrent: "Dan is het 'nee'"
PSV speelt vanaf de zomer van 2016 niet langer met hoofdsponsor Philips op de borst. Toon Gerbrands sluit echter uit dat er een concurrerend bedrijf op het shirt komt.
PSV en Philips hebben daar goede afspraken over gemaakt en dat vindt Gerbrands niet meer dan logisch, laat hij weten aan Metro. Het doel van de nieuwe sponsordeal is dat de club de commerciële inkomsten kan vergroten. De waarde van het PSV-shirt wordt geschat tussen de zes en acht miljoen euro op jaarbasis.
Als bijvoorbeeld Samsung zich met een megabod van vijftien miljoen euro per jaar meldt, gaat PSV daar niet op in. "Laat ik hierin duidelijk zijn, dan is het antwoord 'nee'. De band tussen Philips en PSV blijft onverminderd sterk, dat zou dus niet chique zijn", zegt Gerbrands.
Het is volgens de algemeen directeur geen ongebruikelijke restrictie. "Bij AZ heb ik het ook meegemaakt. Als je een prettige relatie hebt gehad met een bedrijf, ga je niet in zee met de concurrent. Dat geldt niet alleen voor de hoofdsponsor, maar ook voor co-sponsors."
"Wij hebben een bepaald bedrag in ons hoofd. Dat is lijdend om de onderhandelingen te starten. Stel dat er drie partijen bereid zijn om te betalen wat wij willen, dan kunnen we pas kijken wie er het beste bij PSV past. Maar dat is een luxepositie en daar ga ik niet vanuit", besluit hij.