Zoekend PSV wil wedijveren met Ajax en mikt op acht tot tien miljoen euro
PSV en Philips gaan over een jaar uit elkaar en de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor is voorzichtig begonnen. Toon Gerbrands verklapt de doelstelling.
De algemeen directeur van PSV hoopt met de nieuwe hoofdsponsor jaarlijks acht tot tien miljoen euro binnen te halen. Met dat bedrag zit de Eindhovense club op dezelfde hoogte als Ajax en Ziggo. Wié de nieuwe hoofdsponsor wordt is nog de vraag.
"Wij zoeken sponsoren die qua marktbekendheid op het shirt willen en we hebben nog een half jaar de tijd voordat we dat naar buiten kunnen brengen", vertelt Gerbrands bij BNR. "We zoeken het ruim en internationaal."
De zoektocht van PSV kwam onlangs als een kleine verrassing, omdat de club met hoofdsponsor Philips was vergroeid. Na 34 jaar komt er een einde aan de samenwerking. Het concern blijft wel aan als co-sponsor. Gerbrands: "Dat betekent dat wij op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor, na volgend seizoen."