Update: FC Groningen heeft 'op enkele details na' akkoord met Feyenoord

    Update: FC Groningen heeft 'op enkele details na' akkoord met Feyenoord

    donderdag 13 augustus 2015 om 11:23

    Feyenoord en FC Groningen lijken akkoord te zijn over de transfer Eric Botteghin. Het Dagblad van het Noorden meldt dat. Er zou een deal zijn bereikt over een transfersom. Botteghin traint donderdag al niet meer mee in Groningen. 

    Hans Nijland, algemeen directeur van de Groningers, heeft aan de ochtendkrant laten weten dat hij verwacht dat er donderdag definitief uitsluitsel komt. Botteghin moet zelf nog wel een persoonlijk akkoord bereiken met de Rotterdammers, maar dat lijkt geen probleem te worden. De Braziliaanse verdediger wil dolgraag de overstap maken naar Feyenoord, zo liet hij al diverse malen blijken.

    Donderdagochtend meldde het Algemeen Dagblad nog dat de onderhandelingen tussen Groningen en Feyenoord 'muurvast' zaten. Blijkbaar hebben er in een kort tijdsbestek ontwikkelingen plaatsgevonden. De Rotterdammers hebben in de selectie alvast ruimte gemaakt voor een nieuwe verdediger. Het contract van Luke Wilkshire is per direct ontbonden

    Update:  11.23: Nijland bevestigt dat er 'op enkele details na' een akkoord ligt tussen Groningen en Feyenoord over de transfer van Botteghin. De Zuid-Amerikaan heeft toestemming gekregen om donderdag af te reizen naar Rotterdam en daar te onderhandelen over een contract.  Met de deal zou een bedrag van ongeveer 2,5 miljoen euro gemoeid zijn. 

    Plaats een reactie

    Hunnie +620
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:09
    Dat verandert snel. Het ene moment is een vertrek niet aan de orde volgens Nijland en daarna is de deal beklonken. Maar goed, het is een prima verdediger voor Feyenoord. Met van Beek en hem staat het centraal goed. Maar wat doe je met Van der Heijden en Kongolo? Kongolo wilt niet linksback en Nelom is de zwakste schakel van Feyenoord naar mijn mening. Waarom oriënteert Feyenoord zich daar niet op?
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:38
    Hele goeie vraag....hoop ook stiekem dat ze nog kijken voor een back.

    Maar ik geloof niet dat ze me 2 rechtspoten in het centrum gaan spelen....
    Dus denk toch dat we gewoon 4 potentiele basis centrum verdedigers hebben voor 2 plekken.
    Erg luxe maar het baart mij ook zorgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:13
    Jammer voor hem. Dat wordt geen Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    hkl1980 +144
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:54
    Daar gaat ie weer voor zorgen :P
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:13
    Mooie tactiek: 2 miljoen bieden en niet verder bewegen, maar wel naar het AD lekken dat je maximaal 2,5 miljoen wil betalen. Nijland telt z'n zegeningen en belt Feyenoord dat ze hem voor 2,5 miljoen op mogen halen. Iedereen tevreden.
    Vind ik leuk
    De Barbaar +3204
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:54
    Er is dan waarschijnlijk 3 betaald plus een doorverkoopercentage van een procent of 10 plus een bonus van een paar ton. Hoe je het ook wendt of keert, Nijland verneukt zijn seizoenkaarthouders big time.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:55
    Hoe weet jij het zo zeker dat er 2,5 miljoen is betaald?
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:01
    If it looks like shit and it smells shit it most likely IS shit.

    Oftewel, alles riekt ernaar. Zoals Barbaar zegt, het kan ook een tonnetje meer zijn of ook minder. Punt is dat Feyenoord en Groningen 'muurvast' zaten en er toch voor de zekerheid even een maximum is gelekt naar de krant. Gevolg: het slot ging er weer vanaf.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:09
    Je hebt het dus over gissen?

    Hopelijk weet hij zijn draai wel te vinden is de transfer dubbel en dwars waard.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 augustus 2015 om 12:11]
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:14
    Het lekken van die 2,5 miljoen is niet voor niets gebeurd. Of denk jij wel?

    En denk je dat het veel uitmaakt Red? 2 miljoen of 2,5?

    Voor Kramer is ook een nieuw record gevestigd bij ADO. Dat lag dus ook hoger dan de gesuggereerde 1,5 miljoen.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:26
    Zolang het financieel verantwoord is zul je me niet horen piepen.

    Denk dat v Geel daar een kei in is.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:21
    Desondanks vind je het nogal belangrijk dat het juiste bedrag genoemd wordt.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:27
    Ik wilde weten hoe jij aan dat bedrag van 2,5 kwam wat nog nergens is vermeld hierboven.

    Dat berichtje van AD heb ik al gelezen en in hoeverre is dat allemaal waar. Je geeft zelf aan dat de transfer van Kramer hoger kwam te liggen dan er in de media werd gesuggereerd?

    Laten we bij deze lekker afwachten de exacte bedrag is ipv natte vingerwerk doen.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:29
    Afwachten past niet echt bij dit forum, trouwens nemen al die media dat bedrag van mij aan dan? Ik lees toch akelig veel rond de 2,5 miljoen. ;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41041
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:16
    Denk dat het een goeie verdediger voor Feyenoord is. Maak betekent wel dat er erg weinig vertrouwen is in de overige verdedigers. Hebben nu toch 2 CV's gehaald die je normaal in de basis zou bedenken...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:25
    persoonlijk denk ik dat de concurrentiestrijd ook betere spelers gaat maken van Kongolo en Van Beek. Het dagelijks moeten laten zien waarom je op zondag in de Kuip mag staan kan een wezenlijke bijdrage leveren in de ontwikkeling.

    Daarnaast vrees ik voor dhr. Kongolo dat hij de nieuwe linksback van Feyenoord is/wordt. Dat betekent dat je met 3 in potentie gelijkwaardige centrale verdedigers het seizoen in gaat. Met het oog op schorsingen en blessures geen overbodige luxe.

    Ik begrijp het aankoopbeleid van Feyenoord dus wel.
    Alleen zou ik mits de financiën het toelaten investeren op de backpositie(s). Nu dat Wilkshire weg is, is de spoeling dun geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:22
    Klinkt goed !!! Verdediging wordt, Kongolo (links), van der Heijden, Botteghin en van Beek (rechts). Kan je mee voor de dag mee komen lijkt mij...Elia nog in vorm en je voorhoede ziet er ook top uit. Ik zeg...GOED BEZIG in Rotterdam !!
    Vind ik leuk
    Hunnie +620
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:30
    Ik zou Van Beek gewoon centraal zetten en Karsdorp zich laten verder ontwikkelen op rechts. Van der Heijden als back-up. Middenveld met El Ahmadi, Vejinovic en Toornstra/Immers is ook heel degelijk. Voorin met Kuyt, Elia en Kramer is het ook goed bezet. Met Kazim, Achabar, Manu en Bilal op de bank kan je ook wat forceren als het nodig is.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:23
    dom dom dom
    Vind ik leuk
    Koeien +2609
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:30
    FAK FAK FAK FAK. nou da´s mooi dan vlak voor de EL. Wat voor meuk haal je in godsnaam voor 2,5 miljoen?

    Als er een gelijkwaardige centrale in NL rondloopt was dat nog gelukt, maar vanuit het buitenland betaal je al 3 miljoen om een bladhark voor het doel te mogen parkeren.

    Nouja, in elk geval grote dank aan Botteghin, hij heeft veel voor de club gedaan en natuurlijk is het hem gegund, had alleen gehoopt hem langer in groenwit te zien.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:40
    Die meuk gaat volgens de geruchten Etienne Reijnen heten toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:34
    Optie voor Feyenoord om met 3 centrale verdedigers (van beek, botteghin en kongolo/vd heijden) en 2 vooruitgeschoven backs (karsdorp en vilhena) te gaan spelen met daarvoor het blok Vejinovic met El ahmadi?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:38
    Echt een koopje, mooie deal voor Feyenoord congrats!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:43
    Waarom gaat hij dit seizoen naar feyenoord geen europees voetbal en te veel concurrentie snap sommige spelers niet
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:00
    Je weet dondersgoed dat spelen voor Feyenoord meer betekent voor spelers dan een speelbal zijn in de Europa League.

    Feyenoord heeft zich enorm versterkt om mee te kunnen doen voor de landstitel.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:56
    Coolsingel in zicht:)
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:11
    Ja? Feyenoord haakt een speler voor een plek waar het al sterk bezet is in de vorm van Van Beek. Maakt het Feyenoord beter? Alleen in geval van blessure bij Van Beek. Gaan Kongolo en Van Beek nu aan de buitenkant spelen? Wordt Feyenoord dáár sterker van?

    Meer opties is altijd goed. Een brede selectie gaat Feyenoord helpen dit jaar, maar de vraag is of Feyenoord sterker geworden is. Centraal achterin voetballend wél met Van Der Heijden. Verdedigend echter niet. Het middenveld is zonder Clasie wat minder geworden, ondanks dat Vejinovic weer andere kwaliteiten brengt. Toornstra voor Immers werkt nog niet echt, maar met Immers wordt het in ieder geval niet slechter. Voorin is Kuyt een aanwinst, dat zag je vooral toen Feyenoord met 10 man kwam te spelen en hij voorin voor rust kon zorgen. Hij is alleen eigenlijk niet de beste rechtsbuiten wanneer je met Kramer gaat spelen en ook niet de beste centrumspits. Toch zal hij altijd gaan spelen.

    Kortom, Feyenoord heeft vooral een bredere selectie gekregen. Is dát wat er vorig jaar ontbrak? Of was het toch kwaliteit?
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:22
    Tuurlijk is Eric Botteghin een versterking achterin samen met Verbeek en Kongolo die dan de plekje van Nelom overneemt. We hebben nu te maken een soliede verdediging.

    We hebben nu een brede en een kwalitatief betere selectie ten opzichte van vorig seizoen, zie wat er weg is gegaan en wat er allemaal voor terug is gekomen op Clasie na. Waar het vorig seizoen aan schortte was het afmaken van de zovele opgelegde kansen.

    Denk dat jullie het zwaar gaan krijgen;)
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:22
    Denk dat dat nog moet blijken. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:23
    Ik ben het met je eens. Ze hebben zowel een bredere als in potentie een kwalitatief betere selectie. Pas achteraf kun je zeggen of de potentie is ingelost door de spelersgroep.

    Zeker spelers als Kramer, Elia, VD Heijden en Kuyt zullen eerst de belofte nog maar waar moeten gaan maken. De aankopen zijn eigenlijk allemaal middenmaat (geen enkele international bijvoorbeeld, hopelijk als Elia weer gaat draaien dat hij Oranje haalt), maar ondanks dat wel versterking van de groep. Dit zegt eigenlijk genoeg.

    Want eerlijk is eerlijk: of het genoeg is om aan te haken met de top eredivisie is nog steeds een groot vraagstuk na een dramatische voorbereiding en een moeizame seizoensoverture vs Utrecht.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:31
    De voorbereiding was met een andere selectie dan die van nu.
    Het aanhaken bovenin doen we al jaren achtereen, dat is voor ons geen probleem. Het gaat er nu om dat GVD die kut schaal een keer pakken!
    Vind ik leuk
    Remco.vdb +1533
    donderdag 13 augustus 2015 om 14:00
    ''Het aanhaken bovinin doen we al jaren achtereen''

    Inderdaad Red, daarbij vergeet je erbij te zeggen dat Feyenoord ook al 16 jaar afhaakt wanneer het er echt om gaat spannen, dat weet jezelf denk ik maar al te goed.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 18:00
    Maak je niet druk, de historie zal nooit over de datum raken.;)

    Met deze selectie heb ik er een goed gevoel bij!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 18:42
    Ik hoor elk jaar kampioen bla bla 16 jaar al niet dus zou het niet verstandig zijn om een keer jullie mond te houden?:D
    Vind ik leuk
    jaro +238
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:57
    Goede deal van feyenoord,snapt niet dat de andere topclubs hem niet hebben gehaald
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:01
    Omdat Feyenoord ook een topclub is!;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 14:24
    een top club hahaha 3 x kampioen in 40 jaar
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1333
    donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
    Zijn anderen al een beetje bang aan het worden haha?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:59
    andere clubs moeten het dubbele betalen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 11:59
    Feyenoord strooit met geld
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:04
    Feyenoord is back zou je bedoelen:)

    Eindelijk kunnen we spelers spelers behouden en aantrekken.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 12:00
    Ik zie Groningen deze zomer nog aankloppen bij Go Ahead voor Bart Vriends
    Vind ik leuk
    alex050 +44
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:20
    wie o wie komt er naar Groningen toe, ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    alex050 +44
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:21
    de gun factor voor eric en Feyenoord heb ik wel, hoop wel dat er een groeibriljant voor terug komt, please geen huurling.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12870
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:44
    Of komt hij toch niet?......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 augustus 2015 om 13:44]
    Vind ik leuk
    cindor +8
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:44
    Het voordeel van het spelen voor Feyenoord is dat je een bekerfinale thuis mag afwerken. Kim yung KNVB (Alleen als de bekerfinale tegen Ajax is moet het ff over 2 wedstrijden) Zeistse smeerlapperij vind ik dat.
    En die KNVB'ers durven dan ook nog kritiek te uiten op Sepp Blatter......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 augustus 2015 om 13:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 13:55
    als hij naar ajax was gegaan dan was het bedrag 6 miljoen,maar dat schijt feyenoord
    krijgt het iedere keer voor mekaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 augustus 2015 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Tyson +299
    donderdag 13 augustus 2015 om 14:01
    Jammer maar begrijpelijk. Groningen kan zich het niet permitteren om de EUR 2.5M niet te accepteren. Botteghin was voor EUR 650K gekocht, dus winst. Ik vertrouw erop dat Groningen een waardige vervanger zal halen en die voor meerdere jaren vast gaat leggen. Botteghin bedankt voor alles: Ik was in De Kuip toen we de beker wonnen - mede dankzij jou! Dat zal ik de rest van mijn leven koesteren. Voor de rest - ik geniet nog steeds van de bekerwinst, en ik vertrouw op het technisch beleid van Groningen. Tot dusver zijn er goeie aankopen gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 14:50
    Feyenoord heeft dit seizoen echt een van de beste selecties van de afgelopen 10 jaar. Geef ze dit jaar meer kans dan ooit op de titel. Moet het wel meezitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 augustus 2015 om 18:43
    Feyenoord telt niet meer voor het nl voetbal klaar! psv en ajax mogen zich topclubs noemen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws