Ziyech rekent af met KNVB: Die teleurstelling betekende voor mij de druppel

Ziyech rekent af met KNVB: "Die teleurstelling betekende voor mij de druppel"

Gepubliceerd: zondag 29 november 2015 om 11:37zo 29-11-2015 om 11:37

FC Twente-middenvelder Hakim Ziyech verraste eerder dit jaar vriend en vijand door Marokko te verkiezen boven het Nederlands elftal. In een interview met ELF Voetbal Magazine laat de linkspoot weten zwaar teleurgesteld te zijn in de KNVB.  

"Vanuit Zeist is er nooit naar me omgekeken. Ik heb maar één keer bij Oranje onder 19 gezeten, mocht een enkele keer bij de beloften opdraven en slechts twee duels voor Jong Oranje afwerken", aldus de Twente-captain"Door een blessure moest ik bij het grote Oranje snel afhaken. In het leven gebeuren dingen nooit zonder reden. Dat ik last van mijn enkel kreeg, moest blijkbaar zo zijn."

"Bij de volgende interlands van Nederland werd ik gepasseerd door Danny Blind, terwijl ik bij FC Twente de lijn van vorig seizoen gewoon aan het doortrekken was. Die teleurstelling betekende voor mij de bekende druppel", vervolgt Ziyech (22). "Ik heb toen met mijn familie en zaakwaarnemer mijn eerdere keuze voor Oranje tegen het licht gehouden. Zij maakten me duidelijk dat ik een beslissing met mijn hart moest nemen. Dat was Marokko eigenlijk altijd al."

Plaats een reactie

Tiesto1 +339
zondag 29 november 2015 om 11:52
Keuze vanuit het hart gemaakt is meestal de goede keuze.
Het verhaal Blind en de meningen hierover zijn vele malen geventileerd. Hopelijk weet Marokko de speler Ziyech wel te waarderen en zal hij de nodige interlands spelen al zal de stand op de ranglijst van zijn huidige club geen visitekaartje zijn.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 29 november 2015 om 12:01
Ik vind Ziyech inmiddels wel een irritant onderwerp worden, die jongen doet altijd zo verongelijkt, het ligt altijd aan alles en iedereen en ze hebben het allemaal op Ziyech gemunt...

Kan deze jongen deze winter niet gewoon naar het buitenland vertrekken, zodat we niet meer over hem hoeven te praten?
Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 29 november 2015 om 12:27
Je hebt volkomen gelijk. Er zijn zoveel topics over hem en altijd is hij aan het zeuren hoe slecht zijn omgeving voor hem is. Als je hem hoort en ziet krijg je de indruk dat er bij Twente niemand behalve hij kan voetballen. Dat hij voor Marokko gekozen heeft is niet erg en bespaart misschien een hoop ellende binnen Oranje als hij aan het zeiken en jammeren is. Bij Marokko kunnen ze intussen een heleboel van dit soort opstellen. Dat zal dan wel lekker voetballen zijn daar.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 29 november 2015 om 12:45
Marokko presteert nooit wat omdat het nooit een team is. De jongens van buiten Marokko en die van binnen Marokko geeft nog wel eens wrijving.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11250
zondag 29 november 2015 om 12:31
Haha relax, maar je hebt wel een punt. Nu zit hij in de kleedkamer voor een interland en verstaat zijn teamgenoten niet, gevalletje lange tenen soms.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 13:30
Foebele, Ik geef deze jongen volkomen gelijk! Hij benadrukt toch alleen maar hoe de gang van zaken bij de KNVB nu is. Als je het mij vraagt?, zeg ik ook ''heel amateuristisch''!

Laten we hopen dat hij nog in de eredivisie blijft, want op dit moment kun jij niet 2 spelers aanwijzen die het beter doen op zijn positie?.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 29 november 2015 om 13:33
Ja, nu is het weer de KNVB, dan weer de media, dan weer de fans en het publiek, dan weer de club Twente, dan weer zijn teamgenoten. Zijn plaat blijft hangen, daar gaat het mij om!
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 13:39
Wat zegt of doet hij verkeerd volgens jou?

Hij geeft alleen maar aan waar Blind(e) goed in is. Niks dus!
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 29 november 2015 om 13:46
Nogmaals Red, het gaat om het feit dat Ziyech al weken/maanden lang op alles en iedereen loopt te zeiken.

Ja, dat doe ik ook, maar ik ben maar een fan op een forum, hij als voetballer moet de schuld niet bij anderen leggen en daar gewoon over zwijgen.

Het gaat dus niet om dit geval, maar om alles bij elkaar .
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 13:56
Dat is te gemakkelijk zoals je denkt. Er werd hem meermaals nadrukkelijk gevraagd waarom hij voor Marokko heeft gekozen, dan is het toch logisch dat voor eens en altijd de reden hierin geeft?.

Als je presteert heb je ook recht van spreken, In dit geval doet hij dat na behoren.

Vind ik leuk
Jozef +40898
zondag 29 november 2015 om 21:30
Vind eigenlijk dat Foebele wel een punt heeft, maar wil het even voor Ziyech opnemen. De transfer naar Twente heeft hem niet gebracht wat hij ervan gehoopt had. Dacht via deze nieuwe 'topclub' zijn weg naar de buitenlandse top te kunnen plaveien. Nu is hij 22, speelt leuk, maar inmiddels wel bij een matige ploeg. Dat is niet best voor je marktwaarde en dat frustreert.

Snap dat je het nog een beetje voor hem opneemt; waarschijnlijk in de hoop dat hij nog naar Rotterdam zou komen. Toch denk ik dat Foebele wel een puntje heeft. Volgens mij was hij ook vervelend bij Heerenveen in zijn laatste jaar. Dan praat je over een karaktertrek. Krijg je toch een leuke kern daar, met hem, Kazim en Kramer...
Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 29 november 2015 om 13:40
Hij beklaagt zich dat hij zo weinig in de nationale jeugdteams gespeeld heeft. Kan het niet zijn dat de jeugdcoaches hem niet goed genoeg vonden? Zo goed is hij ook weer niet en zeker nu niet omdat hij eigenlijk niet meer bij Twente wil spelen waar naar zijn mening niemand kan voetballen.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 14:01
Nee nee, je verdraait het denk ik:)

Het is niet dat hij zich over Oranje beklaagt, hij geeft alleen aan waarom zijn keuze voor Marokko is gevallen. Sommige spelers hebben nou eenmaal meer aan het menselijke.

Het is een goeie speler hoor!
Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 29 november 2015 om 15:53
Lees de text van VP hierboven nog eens. Daar jammert hij toch dat hij te weinig in O-19, Beloften en Jong Oranje heeft gespeeld. De druppel was dat Blind hem niet meer opriep voor het Ned. Elftal. Hij voelde zich goed genoeg voor de jeugdelftallen maar de resp. coaches blijkbaar niet. Zo simpel is dat. Wat dit met menselijk te doen heeft is me niet duidelijk. Hij koos voor Marokko omdat hij in de nederlandse teams niet opgeroepen werd. Het hart kwam op de tweede plaats. Maar het is goed zo want hij zou alleen maar problemen brengen als hem iets niet past.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41737
zondag 29 november 2015 om 13:47
Wat zegt ie nu precies? Dat ie in de jeugd weinig mocht spelen bij oranje en nu slechts 1x werd opgeroepen?
Er wordt hier net gedaan of hij de verlosser zelf is terwijl het vooralsnog slechts een leuke middenvelder is bij een degradatiekandidaat en niet meer dan dat.

Hij heeft voor zijn gevoel gekozen. Prima. Maar maak het niet groter dan het is.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 14:08
Als je ziet wie er allemaal tussentijds opgeroepen zijn en welke kwaliteiten hij bezit. Dan zou hij er zeker voor niemand onder doen. We weten allemaal dat Blind(e) het zoals verwacht weer niet zag.

Had hem ht liefst bij Oranje gezien. Het is heel jammer dat de KNVB er structureel in slaagt om verder door te blunderen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41737
zondag 29 november 2015 om 14:12
Dus Ziyech doet niet onder voor Clasie, Sneijder en Wijnaldum bijvoorbeeld?
Ziyech hebben we het over toch? Die jongen die nog geen grote wedstrijd in zijn leven speelde laat staan daarin uitblonk?

Als ie echt zo goed was, stond zn team niet op 9 punten in de degradatiezone.
Wordt veel te veel gehypt.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 29 november 2015 om 14:18
Ik vind hem zeker voor niemand onder doen, Robben uitgezonderd.
Vind ik leuk
Ools +1
zondag 29 november 2015 om 18:10
Hij speeld altijd in zijn 1tje tegen 11 dus toch knap wat hij presteerd!
Vind ik leuk
Iefmeister +7921
zondag 29 november 2015 om 12:12
Moet het weer de doofpot in. Het gaat er niet om of Ziyech een irritant kereltje is, want dat zijn ze allemaal bijna.
Het gaat erom zie je deze kerel ooit bij een grote club spelen en ik sluit dat niet uit.
In NL lopen we niet over van het talent.....dus lang verhaal kort. Die Danny Blind kan wat mij betreft de pestpleuris krijgen. Oprotten met Bert en de hele mikmak erbij.
Fout op fout op fout. Dit lijkt op omkoperij. Ik zou een onderzoek instellen en de geldstromen van en naar Blind masr ook Bert controleren.
Fifa praktijken. Blind is het allerergste wat de voetballerij in NL ooit is overkomen. De slechtste bondscoach ooit.
Vind ik leuk
Mall00t +5628
zondag 29 november 2015 om 12:26
Er weliswaar betere bondscoaches geweest, maar hij heeft zich nooit misdragen. Om Blind dan een rare ziekte toe te wensen is nogal laag. Net zoals de onzinnige verdachtmaking van omkoping.
Er zijn echt heel wat ergere dingen gebeurt in het Nederlandse voetbal dan Danny Blind.
[Reactie gewijzigd op zondag 29 november 2015 om 12:28]
Vind ik leuk
Iefmeister +7921
zondag 29 november 2015 om 17:08
Oogkleppen. Hele grote. Jij snapt de belangen niet in het topvoetbal. Lekker naief blijven kerel.
Vind ik leuk
Mall00t +5628
zondag 29 november 2015 om 12:21
De toekomst van Oranje hangt gelukkig niet af van de individuele keuze van Hakim Ziyech. Hij heeft zijn hart gevolgd. Prima, niets meer aan doen.
Vind ik leuk
Dorzon +4432
zondag 29 november 2015 om 12:26
Danny de blinde BEDANKT
Vind ik leuk
zondag 29 november 2015 om 12:48
Geen probleem :)
Vind ik leuk
Dorzon +4432
maandag 30 november 2015 om 18:09
lol, wist niet dat er iemand was die de blinde als naam heeft.

goede bril trouwens, zie je evenveel door als onze bondscoach
Vind ik leuk
Antikunstgras +13667
zondag 29 november 2015 om 12:31
En hoe vaak is hij door Turkije geselecteerd?
Vind ik leuk
ronaldpj +98
zondag 29 november 2015 om 12:46
Nooit, maar hij heeft voor Marokko gekozen, niet voor Turkije.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13667
zondag 29 november 2015 om 12:47
Scherp opgemerkt. Herstel dus, hoe vaak ik hij voor Marokko geselecteerd?
[Reactie gewijzigd op zondag 29 november 2015 om 12:47]
Vind ik leuk
ronaldpj +98
zondag 29 november 2015 om 12:49
Geen idee, ik ben het verder vooral eens met de mensen die zeggen dat Ziyech een verongelijkt kereltje is die altijd anderen de schuld geeft en veel te weinig naar zichzelf kijkt.

Type dat nooit de top gaat halen, omdat hij geen verantwoordelijkheid neemt.

Dit past precies in dat straatje.
[Reactie gewijzigd op zondag 29 november 2015 om 12:49]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13667
zondag 29 november 2015 om 12:59
Ben ik het op zich ook wel mee eens. Ik vind het wel een goede voetballer die voor de top van nederland best van toegevoegde waarde kan zijn. Mijn punt was meer dat hij kiest voor marokko omdat er door de knvb niet of nauwelijks is omgekeken naar hem. Ik vraag me dan af hoeveel de marokkaanse bond heeft omgekeken naar hem. Ik denk niet dat hij door hun baak geselecteerd is. Waarom kiest hij dan marokko boven nederland. Beetje een lulargument van hem.
Vind ik leuk
ronaldpj +98
zondag 29 november 2015 om 13:14
Ben ik met je eens, zoals ook @diekertjedap zegt, zijn hart gaat uit naar Marokko, maar gebaseerd op argumenten die niets met het hart te maken hebben.
Vind ik leuk
diekertjedap +5004
zondag 29 november 2015 om 12:42
ik heb al weer de nodige onzin gehoord vandaag maar zytech spant de kroon . eerst is hij teleurgesteld dat hij maar 1 x is opgeroepen voor o19 , dan is hij teleurgesteld dat danny blind hem niet opriep , maar hij heeft de beslissing met het hart genomen ? en als danny blind hem dan wel opgeroepen had ? wat een zwetser .
Vind ik leuk
Antikunstgras +13667
zondag 29 november 2015 om 13:20
Inderdaad, zoals ik al aangaf tegen @ronaldpj, volgens min is hij nog niet geselecteers door Marokko. Zeg dan dat je op gevoel voor Marokko kiest en niet op basis van gelul.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws