Tragisch nieuws: Johan Cruijff op 68-jarige leeftijd overleden

Tragisch nieuws: Johan Cruijff op 68-jarige leeftijd overleden

Gepubliceerd: donderdag 24 maart 2016 om 13:28do 24-03-2016 om 13:28

Johan Cruijff is overleden. Dat is bevestigd op de officiële website van de Oranje-legende. Cruijff is 68 jaar geworden. 

In 2015 werd bekend dat er longkanker was geconstateerd bij de voormalig speler en trainer van Ajax en FC Barcelona. 'Met verdriet moeten wij mededelen dat Johan Cruijff (68), omringd door zijn familie en na een felle strijd tegen kanker, op 24 maart in Barcelona is overleden. Wij vragen u nadrukkelijk om de privacy van de familie te respecteren in deze bedroefde en moeilijke tijden', valt er te lezen op de website. 

Hendrik Johannes Cruijff maakte in 1964 zijn debuut voor Ajax. Met de Amsterdamse grootmacht won de aanvaller onder meer driemaal de Europa Cup. In 1973 verkaste Nummer Veertien naar FC Barcelona. Ook met de Spaanse club vierde Cruijff talloze successen. Na zijn periode in Spanje speelde de linkspoot nog voor onder meer Los Angeles Aztecs, Levante en Feyenoord.

Ook als trainer schreef de 48-voudig international van Oranje (33 goals) historie. Met Barcelona won hij vier landstitels en veroverde hij in 1992 de Europa Cup. Cruijff zal ook herinnerd worden dankzij zijn prestaties met Oranje. Onder aanvoering van het voetbalicoon bereikte het Nederlands elftal in 1974 de finale van het WK. Driemaal (1971, 1973, 1974) werd Cruijff verkozen tot Europees voetballer van het jaar. 

LIVE: reacties op overlijden Cruijff

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

wattenstaafje +23576
donderdag 24 maart 2016 om 13:31
Triest,
Vind ik leuk
PredatorA +6413
donderdag 24 maart 2016 om 13:46
Een groot verlies als mens en een groot verlies als voetballer..
De eeuwige nummer 14 is heen gegaan maar zal in onze gedachten voor altijd bestaan!

Met 2-0 voorstaan tegen deze klote ziekte en alsnog 2-3 verliezen..

R.I.P. Johan! :(

Familie en vrienden veel sterkte in deze moeilijke periode!
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 maart 2016 om 13:58]
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 14:07
R.I.P. legendarische nummer 14, je zal blijven leven door het grootse werk dat je hebt opgestart. Your legacy will remain!
Vind ik leuk
harryp +979
donderdag 24 maart 2016 om 13:34
Holy shit
Vind ik leuk
TdoubleU +1404
donderdag 24 maart 2016 om 13:34
WTF!!!
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:34
deze koning had nog zolang mee moeten gaan.
Voetbalwereld gaat hem missen.

Nummer 14 voor altijd!!
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7123
donderdag 24 maart 2016 om 13:35
WTF! Ik kan het bijna niet geloven
Vind ik leuk
Leeuw +6197
donderdag 24 maart 2016 om 13:35
Shocking dit.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
donderdag 24 maart 2016 om 13:35
JC. Held.
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 24 maart 2016 om 13:35
Wow, word er gewoon stil van en ook zeer verdrietig, alleen maar kut nieuws de laatste tijd. Rust zacht Johan, ik heb altijd van je genoten!
Vind ik leuk
Ginovanni +20800
donderdag 24 maart 2016 om 13:36
Ik kan wel janken.
Heb er nu ff geen woorden voor..........
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 maart 2016 om 14:35]
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 24 maart 2016 om 13:43
Zit gewoon te janken hier, hij vocht er zo hard tegen en was mentaal ijzersterk...
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:36
Mijn Held... komt hard aan dacht dat hij eigenlijk aan de beterende hand was...


Rust zacht "Legende'
Vind ik leuk
Leedz +7460
donderdag 24 maart 2016 om 13:36
Gecondoleerd Ajacieden en alle andere voetballiefhebbers
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7123
donderdag 24 maart 2016 om 13:36
Ongekend triest
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
donderdag 24 maart 2016 om 13:37
14 tellen stilte a.u.b.voor deze vooral warme man. Erg hoor. Veel sterkte in de familie gewenst namens vele PSV-ers.
Vind ik leuk
Toes010 +1680
donderdag 24 maart 2016 om 13:37
wow wow wow. Deze man was de grootste vaderlandse voetballer ooit. De beste Ajacied ooit. De beste Feyenoorder ooit. Johan Cruijff, bedankt voor alles. Bij de volgende wedstrijd in de Kuip zal in de 14e minuut het You'll Never Walk Alone speciaal voor jou klinken! Serieus wat een schok.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:38
De beste Nederlandse voetballer is niet meer. Voor alle naasten veel sterkte dit grote verlies te verwerken!!
Vind ik leuk
dhrwobo +40407
donderdag 24 maart 2016 om 13:39
Het maakt niet uit voor welke club je bent, of wat je ook vond van Cruijff de laatste jaren, voor onze voetbalhistorie is dit een groot dieptepunt. Triest nieuws :(
Vind ik leuk
Importbrabo +1946
donderdag 24 maart 2016 om 13:39
Groot verlies voor de Nederlandse voetbalcultuur. Johan, bedankt voor die briljante voetbalmomenten. Een grootheid die zich mag scharen in het rijtje Pele, Eusebio, Messi is van ons heen gegaan.
Vind ik leuk
zwollie +8990
donderdag 24 maart 2016 om 13:39
Johan bedankt voor al het moois wat je ons hebt laten zien. Sterkte voor zijn familie.
Vind ik leuk
Cappie +7674
donderdag 24 maart 2016 om 13:39
Pfff. Komt toch hard aan dan, ondanks dat we wisten dat hij heel erg ziek was komt dit toch als een verrassing. Kut. Veel sterkte aan zijn familie en rust zacht Johan.
Vind ik leuk
spooon +266
donderdag 24 maart 2016 om 13:40
:(
Vind ik leuk
vos199 +1225
donderdag 24 maart 2016 om 13:40
Maakt niet uit welke club je support, dit nieuws slaat bij iedereen in als een bom. De pionier van het Nederlandse voetbal, de held van velen. Johan bedankt voor alle mooie momenten én befaamde uitspraken.

Rust zacht.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16851
donderdag 24 maart 2016 om 13:40
Wtf! Wat een kutnieuws! Ik dacht dat het beter met hem ging... Wat een vreselijke ziekte is het toch ook :(
Vind ik leuk
patjeado +264
donderdag 24 maart 2016 om 13:41
Een voetbalgod naar de goden, rust zacht mijn voetbalheld !
Vind ik leuk
danny117869 +2311
donderdag 24 maart 2016 om 13:42
Triest nieuws, niet iedereen die onsterfelijk word geacht is het ook:(
Vind ik leuk
stefanvanm +345
donderdag 24 maart 2016 om 13:43
Het stijlicoon van het Nederlandse voetbal, sterkte aan vrienden, familie en geliefden. Een zwarte dag voor iedereen die het Nederlandse voetbal een warm hart toedraagt.
Vind ik leuk
Red Horse +18
donderdag 24 maart 2016 om 13:43
RIP Johan
Vind ik leuk
De 4e man +70
donderdag 24 maart 2016 om 13:43
Ben er stil van....., rust zacht kanjer!
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7123
donderdag 24 maart 2016 om 13:44
Komt hard aan dit. Nooit verwacht dat ie zo snel heen zou gaan. Dit zal een ware shock veroorzaken in de voetbalwereld en natuurlijk met name in NL en bij Ajax.

De eerstvolgende thuiswedstrijd van Ajax op 3 april tegen PEC zal volledig in het teken staan van Johan. Ik denk eigenlijk bij alle wedstrijden in de eredivisie.



[Reactie gewijzigd op donderdag 24 maart 2016 om 13:45]
Vind ik leuk
danny117869 +2311
donderdag 24 maart 2016 om 13:51
Niet alleen in de eredivisie, in heel europa
Vind ik leuk
Nosje +1568
donderdag 24 maart 2016 om 13:44
Shit, veels te jong.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:45
De allergrootste Nederlandse voetballer is er niet meer!
Verschrikkelijk!
Bedankt voor al het moois je ons geschonken hebt
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:45
Geen woorden voor.
Een legende, een held is niet meer.

** 14 RIP **
Vind ik leuk
Sjonnie +341
donderdag 24 maart 2016 om 13:45
wow
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:46
Ongelofelijk dit zeg. Voetballer in hart en nieren. En of je het nou eens bent met zijn mening of niet., elke voetballiefhebber heeft respect voor deze grootheid!

Wel apart dat er niets duidelijk was over zijn blijkbaar slechte toestand. Ik dacht dat Johan aan de beterende hand was.

Rust in vrede held!
#14
Vind ik leuk
pos +9311
donderdag 24 maart 2016 om 13:46
Zo ik schrik er van zeg. Beste voetballer ooit in mijn beleving.

RIP
Vind ik leuk
Sigma +2840
donderdag 24 maart 2016 om 13:46
RIP.... hij was mijn voetbalheld :(
Ik hoop dat er ooit weer iemand staat als voetballer zoals hij er stond.....op en naast het veld 1 grote held die wij nu verloren hebben.....
Vind ik leuk
Gu3rilla +15959
donderdag 24 maart 2016 om 13:47
Gecondoleerd naar alle familieleden.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:47
RIP Johan Cruyff.

Respect voor je
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 24 maart 2016 om 13:47
Gelijk dat stadion naar die man vernoemen en zijn nummer weer in ere herstellen! Nummer 14, het grootste talent wat de club ooit heeft voortgebracht, moet voortaan om de schouders van het talent van het jaar hangen, als blijk van respect richting Johan, dat heeft hij zelf namelijk ooit eens geroepen dat hij dat een veel grotere eer vond (kan helaas geen nieuwsbericht er over vinden, maar het staat mij nog helder voor de geest dat hij zoiets ooit heeft geroepen!).
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:47
Tranen in mijn ogen.

De allergrootste.
Vind ik leuk
RedNas +3496
donderdag 24 maart 2016 om 13:48
FUCK
Rust zacht Johan. Nederland heeft veel aan je te danken.
Vind ik leuk
luccerd +3077
donderdag 24 maart 2016 om 13:49
Een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal! Rust zacht Johan!
Vind ik leuk
Hyena +30290
donderdag 24 maart 2016 om 13:49
Deze zag ik helemaal niet aankomen, rust in vrede.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:50
ah, verschrikkelijk en wat een triest bericht. Ik hoef er verder niks meer over te zeggen, maar het laat me wel even schrikken zeg :(

Condoleances richting iedereen !
Vind ik leuk
Korm +39447
donderdag 24 maart 2016 om 13:50
Jeetje! klote man! sterkte aan de familie en fans!
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:50
Komend kampioenschap is voor Johan.
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 24 maart 2016 om 13:53
Nu gewoon alle 6 de potjes winnen, het liefst met 14-0!
Vind ik leuk
Kevinm +1884
donderdag 24 maart 2016 om 13:51
Verschrikkelijk. Weer een held minder. Na Gerrie Mühren zijn we nu ook Johan Cruijff kwijt. Er blijven er al minder over van het legendarische Ajax uit de jaren 70.
Vind ik leuk
Corse996 +1650
donderdag 24 maart 2016 om 13:52
RIP Johan. Zonde zonde zonde. Weg is de Julius Ceasar van het mondiale voetbal.
Vind ik leuk
stollie38 +17354
donderdag 24 maart 2016 om 13:58
Sterkte voor de familie Rip Johan Cruijff. :(
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 13:59
Damn.............ook dit nog
Vind ik leuk
Nick Kools +12221
donderdag 24 maart 2016 om 13:59
Ongelooflijk :(
Had t idee dat t redelijk ging met hem.
Echt een groot verlies voor t Nederlandse voetbal, wat Johan op de voetbalkaart heeft gezet.
Wens iedereen sterkte.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 14:00
Ik weet niet waarom, maar ik vind dit zo raar en apart om te lezen. Je denkt altijd dat zulke dingen nooit bij zulke mensen gebeuren, maar ook Johan bleek gewoon een mens te zijn, jammer genoeg. Ik heb het normaal nooit, maar bij dit bericht krijg ik gewoon een ontzettend apart gevoel van binnen, net alsof ik het niet kan beseffen dat zo'n grootheid er niet meer is. Ik verwacht komend weekend dan ook in ieder stadion, tenminste in Nederland maar eigenlijk ook bij Barca, dat er 1 minuut en 14 seconden wordt stilgestaan bij het verlies van de beste voetballer ooit (van Nederland)
Vind ik leuk
lebonton +797
donderdag 24 maart 2016 om 14:01
Respect voor een groot voetballer.
sterkte voor zijn familie
Vind ik leuk
Hyena +30290
donderdag 24 maart 2016 om 14:01
Brok in mijn keel.
Vind ik leuk
martinho +1198
donderdag 24 maart 2016 om 14:02
R.i.P.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 14:02
We zijn een held verloren. De man die enorm veel voor het Nederlands voetbal en Spaanse voetbal heeft betekent.

Sterkte richting alle familieleden, vrienden, bekenden en liefhebbers van deze legende!
Vind ik leuk
Motörhead +1075
donderdag 24 maart 2016 om 14:02
Godverdomme... Veel sterkte aan iedereen vanuit Kerkrade. Een legende is heengegaan.

"Als je niet kunt winnen, moet je zorgen dat je niet verliest".
Johan heeft niet verloren, Johan heeft gewonnen van het leven.
Vind ik leuk
Truth +3186
donderdag 24 maart 2016 om 14:03
ik ben er even niet goed van !
de voetbalwereld verliest een icoon
rust in vrede en bedankt voor de vele mooie momenten die je ons de fans hebt geschonken !
Vind ik leuk
FCBayern-fan +1039
donderdag 24 maart 2016 om 14:08
Deze komt hard aan
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 14:08
Rust in vrede voetbalheld!
Sterkte gewenst voor de nabestaanden!
Vind ik leuk
Sazzz +11026
donderdag 24 maart 2016 om 14:10
Nogal in shock... De berichten waren dat het beter ging... RIP de beste Nederlandse voetballer ooit, misschien wel van de wereld... Mijn gedachten gaan uit naar zijn geliefden, sterkte.
Vind ik leuk
BB90 +59
donderdag 24 maart 2016 om 14:11
De revolutionair van het aanvallend voetbal is heengegaan.
Sterkte aan de familie en vrienden!
Vind ik leuk
Celsius +20
donderdag 24 maart 2016 om 14:13
R.I.P. maar dat is logisch.
Vind ik leuk
Cappie +7674
donderdag 24 maart 2016 om 14:22
https://twitter.com/BoomerangCreate/status/712989956319408128/photo/1
Vind ik leuk
ddbxlpsv +40
donderdag 24 maart 2016 om 14:24
Wat triest, hij is veelste jong overleden.

El Salvador....RIP
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 14:29
Eerste thuis wedstrijd van Barcelona is thuis tegen real dat wordt zeker kippenvel
Vind ik leuk
derksen +8999
donderdag 24 maart 2016 om 14:30
Rust zacht johan ,sterkte familie in deze rot tijd ,ik denk velen met mij jij wordt nooit vergeten ,de komende 100 jaar zal je regelmatig voorbij komen ,het meest zal ik je ongrijpbare analyse missen..
Vind ik leuk
Andreh +1169
donderdag 24 maart 2016 om 14:34
Door Cruyff ben ik van voetbal gaan houden, nooit geen betere gezien. Pelé, Maradonna, etc. zijn nooit in de buurt gekomen. Alleen Messi , die is net zo goed en ongrijpbaar.
Ik heb genoten van hem als voetballer en ook als mens.
Vind ik leuk
johnyjohny +622
donderdag 24 maart 2016 om 14:38
Who! Mijn ogen gingen wel even wijd open toen ik dit las. Ik wist wel dat hij kanker had maar dacht dat het al wat beter ging. Komt toch een beetje uit het niets vallen dit. Donkere dagen.

Nou hopen dat de media dit keer ook zo fatsoenlijk is om de familie die privacy te gunnen.
Vind ik leuk
stollie38 +17354
donderdag 24 maart 2016 om 14:39
Iedere ster speler zou een voorbeeld kunnen nemen aan Johan.Overal een praatje maken met iedereen en handtekeningen zetten en normaal blijven.Rust zacht legende dat je nooit vergeten mag worden.
Vind ik leuk
Jozef +42519
donderdag 24 maart 2016 om 14:51
Kippenvel van trieste gevoelens.

Jeugdidool en mijn grote held.

Innige deelneming aan al zijn nabestaanden.
Vind ik leuk
Liwwadder +3880
donderdag 24 maart 2016 om 15:00
Vreselijk dit...zo snel toch gegaan. We verliezen toch onze grootste voetballer allertijden in Nederland. R.I.P. Johan.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 15:01
Dit doet heel veel pijn in mijn hart.
Zag net ergens een tweet voorbij komen van een twitteraccount met een video over hem.
Hoe emotioneel 30 seconden je kunnen maken!
Vreselijk nieuws!
Rust zacht Johan!
Vind ik leuk
goedemorgen +3294
donderdag 24 maart 2016 om 15:06
1 van de grootsten ooit, R.I.P. , sterkte voor de familie en nabestaanden
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 maart 2016 om 15:08]
Vind ik leuk
DE CULTHELD +1753
donderdag 24 maart 2016 om 15:25
Pfffff kippenvel all over. Dit zet alles in perspectief. Iedereen sterkte, laten we allen onze frustraties aan de kant zetten en een groot mens eren! Rip eeuwige 14!
Vind ik leuk
2cents +59302
donderdag 24 maart 2016 om 15:28
"In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk." JC
Vind ik leuk
goedemorgen +3294
donderdag 24 maart 2016 om 15:48
En ook hier krijgt hij waarschijnlijk gelijk, da's logisch.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 15:29
Rust zacht Johan!
Vind ik leuk
Noudyo +1586
donderdag 24 maart 2016 om 15:58
R.I.P Johan Cruyff

1947 - 2016

Je bent en blijft de beste!
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 16:00
Q a
Vind ik leuk
Cookee +12186
donderdag 24 maart 2016 om 16:03
In een voetbalwereld van goedkope na-apers, was Johan uniek.
Hij bestreed lafheid van catenaccio met groots voetbal op techniek.
"Als onze keeper zwak is, dan moeten we voorin maar meer scoren".
Dat is een van de vele uitspraken die voor altijd bij Johan horen
Moge Nederlandse trainers zijn liefde voor schoonheid uitdragen
dan zal het verlies, van nu, aan zijn hand, leiden tot mooiere dagen
Veertien was voorheen misschien slechts een getal
maar wat voortaan met respect gedragen worden zal. R.I.P.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6070
donderdag 24 maart 2016 om 16:21
........

RIP Johan, held, legende, verlosser, vernieuwer
Vind ik leuk
Tobiasss +199
donderdag 24 maart 2016 om 17:06
R.I.P. Johan Cruijff, de legendarische nummer 14.

We zullen je nooit vergeten.
Vind ik leuk
donderdag 24 maart 2016 om 19:18
Rust in vrede vriend! Ga je echt missen op TV. Was een man van het volk en 0 capsones. Man o man, altijd gaan de goeden eerst.............
Vind ik leuk
Dreamteam +23
donderdag 24 maart 2016 om 20:22
RIP Johan Cruijff. Soms is voetbal bijzaak. Soms is supporter zijn van een club bijzaak. Soms is het goed om alles even te relativeren.

Rust zacht.

Een psv supporter!!!
Vind ik leuk
Gerro +8462
donderdag 24 maart 2016 om 22:05
R.I.P. Johan
Vind ik leuk
dhrwobo +40407
donderdag 24 maart 2016 om 23:59
Veel sterkte aan alle fans van Cruijff. Ongeacht voor welke club je bent. Cruijff heeft in het verleden veel betekend voor t Nederlands voetbal maar ook het voetbal in Europa. Respect en veel sterkte gewenst. Triest deze dag
Vind ik leuk
RebelVox +9464
zondag 27 maart 2016 om 16:36
Beste Johan, veel te vroeg ga je op reis, veel te vroeg laat je ons allemaal achter.
We willen je heel erg bedanken voor alle mooie en leerzame momenten die je geschonken hebt. heel erg bedankt en hopelijk zullen we met zijn allen jou visie levend kunnen houden

Ik had wat moeite om direct te reageren, maar vond toch dat ik dit zeker moest doen naar jou toe je gong ook zo onverwacht weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws