Ajax kiest na kwart eeuw voor nieuwe sponsor: 'In top drie in China'
Ajax heeft vanaf 1 juli 2016 een nieuwe sponsor wat betreft officiële pakken, jasjes en broeken voor het eerste team. Suitsupply en Ajax legden de samenwerking woensdagmiddag tijdens een afpassessie vast. Ajax stopt de samenwerking met Oger dus, een samenwerking die al 25 jaar bestond.
Fokke de Jong, oprichter en CEO van Suitsupply, reageert op het digitale thuis van Ajax. "We zijn natuurlijk vooral vereerd dat de spelers en het bestuur van Ajax voor Suitsupply hebben gekozen. Net als Ajax zijn wij eigenzinnig en ambitieus. Daarbij is Ajax een merk met wereldwijd een grote naamsbekendheid. De club staat in de top drie van de meest bekende voetbal clubs in China, een markt waar wij snel groeien."
Ook Ajax-directeur Edwin van der Sar is tevreden. "Met Suitsupply hebben wij een partij weten te binden die niet alleen in Nederland maar ook ver daar buiten bekend staat om hun stijl. Dit past bij Ajax, ze zijn jong, modern en vernieuwend. Wij zullen spelers en staf inzetten om het merk en de producten van Suitsupply verder te promoten, zowel nationaal als internationaal."