'De bedragen die PSV de afgelopen jaren heeft gekregen zijn erg sterk te noemen'
De bekendmaking dat Energiedirect.nl de nieuwe shirtsponsor van PSV is, is niet door de gehele Eindhovense achterban met gejuich ontvangen. Bob van Oosterhout, directeur van sport-marketingbureau Triple Double, is het echter niet eens met deze kritieken en vindt dat PSV een prima deal heeft afgesloten.
Toch snapt hij de kritieken wel, gezien het bedrijf Energiedirect.nl veel minder aansprekend is dan Philips, die tot deze zomer PSV’s hoofdsponsor is. "Misschien zat Philips wel een beetje aan de hoge kant", zo vertelt hij tegenover BNR Nieuwsradio. Van Oosterhout is het eens met Toon Gerbrands, die meende dat PSV een van de meest succesvolle sportmarketingcases ooit in Nederland af heeft gesloten.
"Vergis je niet: voor ergens tussen de 1,5 en 3 miljoen sta je ook op het shirt van een kleinere Premier League-club. Met andere woorden: de bedragen die Ajax, PSV en in mindere mate Feyenoord de afgelopen jaren hebben gekregen, zijn erg sterk te noemen. Het gaat om een bedrag tussen de 6 en 7 miljoen en dat is wel serieus geld."
Dit bedrag ligt echter lager dan het sponsorgeld dat Philips jaarlijks overmaakte naar de regerend landskampioen. Dit bedrag bedroeg jaarlijks 8 miljoen euro. PSV-directeur Gerbrands denkt echter dat beide partijen elkaar met de huidige overeenkomst op termijn zullen versterken. "Wij moeten ervoor zorgen dat hun businessmodel gaat lopen. Dat betekent een nieuwe markt. En dát is nou PSV 2.0."