'Partij uit Kazachstan toonde belangstelling voor hoofdsponsorschap PSV'
Behalve Energiedirect waren er meer gegadigden om hoofdsponsor van PSV te worden. Met de keuze van de splinternieuwe sponsor vielen er zeven andere partijen af.
De landskampioen had over de belangstelling niet te klagen. Volgens het Eindhovens Dagblad ontving de club meerdere binnen- en buitenlandse aanbiedingen. Ook een partij uit Kazachstan diende zich aan als opvolger van Philips.
Bijna een jaar geleden werd bekend dat Philips na dit seizoen een stap terug doet als belangrijkste sponsor van PSV. Het elektronicaconcern verdwijnt na 34 jaar van het shirt, maar zal de komende vijf seizoenen nog wel jaarlijks drie miljoen euro in de club steken. De totale sponsorinkomsten liggen daardoor de komende drie jaar tussen de negen en tien miljoen euro.
Energiedirect, dochteronderneming van Essent en het Duitse RWE, tekende een contract voor drie jaar in Eindhoven. Jaarlijks wordt circa zes miljoen euro overgemaakt naar PSV, een bedrag dat middels prestatiebonussen kan oplopen naar zeven miljoen. De bekendmaking kon lang niet op ieders goedkeuring rekenen. De nieuwe sponsor kwam op social media direct onder vuur te liggen.