Van Hooijdonk stoort zich aan 'hypocrisie' in Nederland: 'Dat missen wij'

Van Hooijdonk stoort zich aan 'hypocrisie' in Nederland: 'Dat missen wij'

Gepubliceerd: maandag 11 juli 2016 om 18:37ma 11-07-2016 om 18:37

Pierre van Hooijdonk heeft genoten van de overwinning van Portugal in de EK-finale tegen gastland Frankrijk. De kritiek op het resultaatvoetbal van de EK-winnaar is onterecht, stelt de oud-spits van het Nederlands elftal én Benfica.

"Je kunt ook van andere aspecten genieten. Je weet dat je bij Portugal geen aanvallend voetbal hoeft te verwachten, maar ze doen er echt alles voor om te winnen. Ik vind dat mooi om te zien, vooral omdat wij dat in Nederland niet kunnen", aldus Van Hooijdonk, die in het seizoen 2000/2001 bij Benfica voetbalde, tegen Metro.

De analyticus merkt hoe dan ook wel op dat er minder te genieten was. "Neem bijvoorbeeld dit toernooi waarin we veel verwachtten van Cristiano Ronaldo en Robert Lewandowski. Zij vielen tegen. Dat heeft niet zozeer met hun vorm te maken, maar met wat er om ze heen staat. Real Madrid is kwalitatief beter dan Portugal, Bayern München is beter dan Polen."

Daarnaast stelt Van Hooijdonk vast dat de gunfactor in Nederland voor Portugal laag is. "Dat gemene wat Portugezen hebben, missen wij. Daardoor wordt er schande over gesproken, maar ik vind dat hypocriet. Volgens mij stonden wij met zijn allen te juichen toen Edwin van der Sar op het WK van 1998 Ariel Ortega een rode kaart aannaaide."

Plaats een reactie

maandag 11 juli 2016 om 18:50
Slimme jongen die Pierre. Een van de weinige analisten die het snapt...
Vind ik leuk
Joeks81 +23
maandag 11 juli 2016 om 18:58
Toen hij zo weinig betaald kreeg bij Benfica was hij minder positief over Portugezen.
Bah misselijke kerel
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 18:59
Of over degene die betaling niet nakwamen?
Vind ik leuk
W +173
maandag 11 juli 2016 om 19:38
Hou op man. Dat gejank en die aanstellerij horen niet bij de sport. Ga met z'n allen eens lekker voetballen. Je accepteert het toch ook niet als iemand op je werk om de haverklap bij je baas met een pruillip staat de janken?
Die gasten worden riant betaald om tegen een bal te schoppen, laten ze dat dan ook lekker doen.
Kijk en beoefen je trouwens ook andere sporten? Wist je dat de mensen bij andere sporten zich kapot lachen om die aanstellerij bij het voetbal? Haartjes gekamd enzo?
Vroeger was voetbal een sport voor kerels. Tegenwoordig lachen ze je uit als je vertelt dat je ook voetbalt.
Wist je dat bij andere sporten kinderen leren tot op het tandvlees te gaan en wanneer ze vals spelen ze naar de kant worden gehaald? En wanneer ze pijn hebben er word gezegd dat dat er ook bijhoort?
Voetbal.... Pfff
En dan zeker de nieuwe realiteit...
Ik vrees dat ik het wel gehad heb met dat hele voetbal
Bah
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 19:53
Nou, we gaan je missen hier op VP.. Veel plezier bij Rugby kijken!
Vind ik leuk
W +173
maandag 11 juli 2016 om 19:55
Heeft weinig met rugby te maken vriend.
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 20:21
Vriend?

Nou ja ik vulde maar wat in... Rugby is een mannelijke sport. Maar misschien vindt je iets anders wat je leuk vindt!

Je zit zo te zeiken en geeft aan dat je voetbal niets meer vindt, dus... So long mate!!

We gaan je missen!
Vind ik leuk
W +173
maandag 11 juli 2016 om 21:32
Ach, het is simpel en erg goedkoop van je om mijn mening als zeiken te bestempelen. Zo is elke afwijkende mening gemakkelijk te pareren.
Lees vooral hieronder door, ik ben namelijk niet de enige die er zo over denkt.
Misschien wordt het gewoon tijd om wat dingen te veranderen binnen de voetbalclubs en ook voor de ouders langs de lijn.
Wellicht kunnen achteraf ook schorsingen uitgedeeld gaan worden voor wangedrag als het aannaaien van kaarten in het profvoetbal, dat lijkt me wel wat. Een duidelijk statement tegen spelbederf.
Of hou je niet van voetbal?
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 21:35
Simpel en goedkoop... Hahaha..

Lees nu zelf je laatste zin eens van je eerste bericht. Kennelijk vind jij voetbal niet leuk meer.. Dus is de logische gevolgtrekking dat je site gaat verlaten.

En ik wens je veel plezier met het vinden van een nieuwe hobby.
Vind ik leuk
W +173
maandag 11 juli 2016 om 21:43
ah een trol, het is me duidelijk..Lekker zinloos geweest om tegen je terug te praten iig
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 21:58
Nee geen troll...

Gewoon iemand die zich afvraagt waarom je nog op deze site zit als je het huidige voetbal niets vind..

Het is gewoon vreemd!
Vind ik leuk
chicken +14014
maandag 11 juli 2016 om 22:16
Ikke heeft wel een beetje gelijk. Ik snap je punt wel, meer voetbal en minder matennaaien maar als je het niet aan kan zien moet je wat anders zoeken wat je wel leuk vind..
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 20:31
maar Barca vind je wel goed?
Vind ik leuk
Vak-DD +12035
maandag 11 juli 2016 om 18:55
Ik stoor mij aan van Hooijdonk.
Vind ik leuk
Poortmans +58
maandag 11 juli 2016 om 18:58
Moet jij weten
Vind ik leuk
maandag 11 juli 2016 om 18:59
Lekker blijven doen
Vind ik leuk
Diamant +335
maandag 11 juli 2016 om 19:08
Ach, die Pierre van Hooijdonk weer over zijn ''mannelijkheid'' en ''slim voetbal''. Het is toch gewoon niet om aan te gluren, ik ben fan van Ajax omdat het de voetbalfilosofie van aantrekkelijk voetbal en elegante spelers heeft. Ik wil vermaakt worden, en over het algemeen geldt dat wanneer je naar voetbal kijkt. En het is niet óf goed voetballen óf winnen. Het kan ook samengaan, dat heeft Ajax ook vaak genoeg bewezen. Je wil toch lekker voetbal zien met stilisten en geen afbraakvoetbal.

Op termijn gaat het voetbal toch veranderen, en ook de voetbalwereld. De ongelijkheid financieel gezien kan geen lengte van jaren blijven bestaan. Dit systeem gaat instorten, of in ieder geval radicaal hervormd worden. De amusementswaarde komt steeds lager te liggen met de huidige niveauverschillen, ook in de CL. En als de revolutie is geweest zullen clubs als Ajax en opleidingsland Nederland in het algemeen hiervan profiteren ten koste van consumptiezombies als Manchester City et cetera. Geldsmijtclubs zullen weer wegzakken.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 juli 2016 om 19:12]
Vind ik leuk
W +173
maandag 11 juli 2016 om 19:46
Helemaal eens met wat je zegt. Daarbij wil ik aanvullen met wat ik hierboven gezegd heb.
Hopelijk gaan mensen inzien dat kijken naar 2 ploegen die niet willen verliezen niet de toekomst is, en dat de sport bestaat bij de gratie van sportiviteit.
Ik vrees helaas het ergste.
Vooralsnog kijk ik naast Ajax niet veel voetbal meer. Niet dat Ajax zo fantastisch speelt maar de filosofie bevalt me, en oké, ik heb er een zwak voor.
Verder kan het voetbal van de Champions League me totaal niet meer bekoren. Die cup wordt al jaren aan de rijkste verkocht.
Ach, als de haartjes maar goed zitten, als ze weer net-alsof-pijn hebben.
Mannensport....
Vind ik leuk
Diamant +335
maandag 11 juli 2016 om 21:08
Als het zo doorgaat is het met de CL snel afgelopen. Bayern, Barcelona en Real Madrid hebben het alleenrecht op de titel en de spanning zal alleen nog maar verder afnemen door de denivellering. Amusementswaarde weg, entertainment weg en daling van de kijkcijfers. Keiharde marktwerking. De CL holt zichzelf uit.
Vind ik leuk
ttfr +1147
maandag 11 juli 2016 om 23:02
Zoek een andere sport maat
Vind ik leuk
Zeus +3448
maandag 11 juli 2016 om 19:09
Als voetbal geen entertainment meer is kijken mensen niet meer en kunnen de overdreven hoge salarissen niet meer betaald worden. Wie is er nu hypocriet meneertje Van Hooijdonk?
Vind ik leuk
Diamant +335
maandag 11 juli 2016 om 19:27
Klein foutje in de titel volgens mij, het is of ''het stoort Van Hooijdonk dat...etc'' of ''Van Hooijdonk ergert zich aan...etc'' en niet ''Van Hooijdonk stoort zich...etc''. Dacht ik tenminste.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13801
maandag 11 juli 2016 om 19:33
Resultaatvoetbal van Frankrijk? Hoe noem je het voetbal van Portugal dan? Aanvallend?
Vind ik leuk
stollie38 +17354
maandag 11 juli 2016 om 19:39
Dus als je veel gelijk speelt wordt je kampioen,Pierre? ;-)

En dat gemene wat de Portugezen hebben,dat hadden we toch al. -_-
Vind ik leuk
wattenstaafje +23589
maandag 11 juli 2016 om 20:25
Wat deed Ortega ook alweer?
Vind ik leuk
club x +178
maandag 11 juli 2016 om 20:33
ik ben pi-airmoe
Vind ik leuk
Liwwadder +3880
maandag 11 juli 2016 om 21:45
Haha die Piere toch..zegt genoeg over hem. Finale onwaardig dus.
Vind ik leuk
AZistheclub +2385
maandag 11 juli 2016 om 22:29
Volkomen mee eens....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws