Verandering pakt goed uit voor Feyenoord: "Je hebt zeker ook dat geld nodig"

19 juli 2016 om 10:01

Feyenoord heeft een goede deal gemaakt door Adidas als nieuwe kledingsponsor te strikken. De verkoop van de nieuwe merchandising is flink toegenomen de laatste jaren en ook dit seizoen gaat het goed met de verkoop.

Dit laat manager merchandising Alex van Mook weten aan RTV Rijnmond, al doet hij geen uitspraken over het bedrag. "Maar het is wel een significant bedrag en dat moet ook met een club als Feyenoord. Je moet wel ervoor zorgen dat je met merchandising goed scoort, want je hebt zeker ook dat geld nodig. Het is de afgelopen jaren enorm gestegen. In samenspraak met onze nieuwe partner Adidas. Dan zie je dat het verviervoudigd is in drie jaren", klinkt het.

Ook dit seizoen heeft het shirt een verandering ondergaan. Ditmaal zijn het de Adidas-strepen. "Sowieso vinden we het belangrijk dat het tenue op details verandert. We hebben ervoor gekozen om de strepen op de zijkant te plaatsen, vorig jaar hadden we gouden strepen op de schouders. We proberen op deze manier de shirts aan te passen en modern te maken", legt Van Mook uit aan het regionale medium.