Ziyech is een heel goede speler, maar er zouden eerst jongens moeten vertrekken

"Ziyech is een heel goede speler, maar er zouden eerst jongens moeten vertrekken"

dinsdag 16 augustus 2016 om 23:24

Peter Bosz ontkent dat Ajax plannen heeft om Hakim Ziyech in de laatste weken van de zomerse transferperiode over te nemen van FC Twente. In Amsterdam lopen al genoeg middenvelders rond, stelt de trainer.

De kans op een transfer van Ziyech naar Ajax lijkt op dit moment bijzonder klein. "Hij is een middenvelder en op dit moment heb ik acht middenvelders. Dat zijn er al te veel", aldus Bosz na het 1-1 gelijkspel tegen FK Rostov in de Champions League tegen Ziggo Sport.

Voor een rol op de vleugels komt Ziyech niet in aanmerking bij Bosz. "Ziyech kan niet aan de buitenkant spelen. Hij hoort op 10. Hij is een creatieve jongen die niet op de vleugel hoort. Ik heb Davy Klaassen al op die positie, die het uitstekend doet. Daar achter heb ik ook nog Lasse Schöne en Donny van de Beek."

"Ziyech is een heel goede speler, maar er zouden eerst jongens moeten vertrekken", besluit Bosz, die daarmee een latere deal met Twente ook niet volledig uitsluit. Ziyech moet tussen de tien en vijftien miljoen euro kosten.

Poll

Moet Ajax Klaassen verkopen om Ziyech te halen?

(1623 stemmen)

Plaats een reactie

Romario9 +4750
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:28
Klaassen is Ajax' beste speler. Natuurlijk moet je die niet willen verkopen.
Vind ik leuk
Ruud40 +6315
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:31
Ach, na vorig seizoen zou ik zeggen, laat Schone lekker gaan met een vrije transfer en haal Ziyech voor hem...
Vind ik leuk
woensdag 17 augustus 2016 om 01:16
Zou niet eens een raar idee zijn, de schwung is er bij schone behoorlijk af, niet een speler die je echt beter maakt maar misschien dat het komt doordat nog nooit iemand bij Ajax hem op 10 heeft laten spelen, dat zou ik wel eens willen zien stel dat Klaassen niet kan spelen.

Toch heeft Bosz wel een punt, je moet dan echt middenvelders gaan lozen.. Voor mijn part verhuren ze Sinkgraven en/of Gudelj want vooral die laatste valt me tegen.
Vind ik leuk
Ruud40 +6315
woensdag 17 augustus 2016 om 08:51
Voor Schone zou het beter zijn om wat anders te zoeken.
Ik geloof niet zo zeer dat de Schwung er bij hem af is.

Vind meer dat hij als 12-13e man gekomen is, maar door gebrek aan kwaliteit binnen de selectie is hij lange tijd opgeschoven tot zeer nuttige basis speler.

Nu het niveau van de selectie weer omhoog gaat, zakt hij langzaam terug in de rangorde en zelfs 12-13e man zit er steeds minder in.
Vind ik leuk
Ginovanni +14862
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:34
Zeker niet.

Maar..... Klaassen misschien nog beter in een andere rol ipv 10?

Ik mis bij hem echter wel de finesse (steekpass, brille, slimmigheid) die ik bij Ziyech wel zie.

Maar goed, daar hebben we straks misschien Nouri voor.....;-).



Vind ik leuk
MSTDM01 +130
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:31
Lulkoek. Klaassen doet het uitstekend op die positie..??? Welterusten jongens. Als jullie die man niet willen kopen zeg dat maar kom niet met deze lul verhalen. We hebben lasse schone en donny vd beek er achter.. is goed.
Vind ik leuk
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:33
Klaassen op de plek van Gudelj, loopt voorin toch veel in de weg omdat hij niet zo beweeglijk is. Dan Ziyech halen voor de nummer 10 positie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:39
En toen vervlogen sommige dromen....
Vind ik leuk
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:39
Nee Gudelj weggeven
Vind ik leuk
oke dan +3672
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:40
Vreemd dat hij Sinkgraven niet noemt als 10.
Vind ik leuk
buddha +4125
dinsdag 16 augustus 2016 om 23:44
word nu zo vaak gezegd dat ze hem niet willen, of er niet mee bezig zijn. dat ik het vermoeden heb dat ziyech over 3 dagen een contract tekent voor een jaar of 5.
Vind ik leuk
woensdag 17 augustus 2016 om 00:43
Helemaal eens met bluf; peter bosz is een aanhanger van de guardiola filosofie om t even zo te noemen, echter kiest hij wel voor 3 fernandinho's waar Guardiola gelijk kiest 1 voor controlerende middenvelder. Als je weet datvje veel de bal gaat hebben, moet je spelers hebben die goed aan de bal zijn.
Vind ik leuk
woensdag 17 augustus 2016 om 00:47
Met een middenveld Klaasen - ziyech - Bazoer wordt je wel gewoon kampioen tenminste genoeg aanvallend kwaliteit en dan met Bazoer als de breekijzer op het middenveld
Vind ik leuk
Johan_D +3050
woensdag 17 augustus 2016 om 00:59
Je hebt 3 vrijwel identieke spelers op het middenveld staan nu. Klaassen de meest vooruit geschoven maar denk dat hij als controlerende middenvelder het net zo goed zou doen dus op de plaats van Bazoer.
Dus Ziyech kan op 10 , Klaasen als controlerende middenvelder en je kan dan kiezen tussen Bazoer en Gudelj als verdedigende middenvelder.
Op dit moment zou ik trouwens kiezen voor Gudelj ipv Bazoer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 augustus 2016 om 01:14]
Vind ik leuk
woensdag 17 augustus 2016 om 06:26
Als je de beste wilt zijn moet je de beste spelers hebben - en er een team van maken...
Vind ik leuk
Mitchy10 +1842
woensdag 17 augustus 2016 om 07:50
Koop Ziyech toch gewoon. Verhuur je Nouri aan Twente en heb je nog 7 middenvelders over. Serero kun je verkopen, die speelt toch niet meer. Sinkgraven is de stand-in voor Younes. Dan hou je van de Beek, Gudelj, Bazoer, Klaassen nog over. Daar kan een creatieve speler als Ziyech nog wel bij. Daarnaast is de kans groot dat een Klaassen, Bazoer, Ziyech binnen twee jaar vertrekt. Ik snap werkelijk waar niet wat het probleem is met 120 miljoen. Waar is de tijd gebleven dat talenten zich op konden trekken aan oudere spelers en zich moesten bewijzen voordat ze in de basis kwamen. Of gaan we er van uit dat van de Beek en Nouri dit seizoen de punten binnen gaan slepen voor Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 17 augustus 2016 om 16:29
Heb je het nou nog niet gezien dat er niet een creatieve middenvelder tussen zit zet dan nouri in de basis of haal zyjech al de andere middenvelders hebben geen creativietijd de laatste speler met creativiteit en een steekbal is 3 jaar geleden vertrokken ERIKSEN of zijn jullie zijn naam al vergeten en vanaf toen is het alleen maar slechter gegaan en was het voetbal niet om aan te gluren dus nouri of zyjech halen dan heb je creativiteit klaasen nu verkopen want als ajax zo blijft spelen dan is hij straks niet meer interessant voor andere clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 19 augustus 2016 om 07:30
Ajax is een jodenclub die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten daar hebben ze gewoon lak aan de suporters ze willen wel cashen maar uitgeven niet ze wachten nu op spelers die buiten de boot vallen dan halen ze die om nooit meer op te stellen Westermann en vorig seizoen een oudspeler heitinga.
Vind ik leuk
Diamant +372
vrijdag 19 augustus 2016 om 13:09
Ziyech <3. Zo'n heerlijke, verfijnde en sierlijke voetballer past echt bij Ajax. Hopelijk lukt het om hem te halen, de Gudelj's van deze wereld ben ik ook wel een beetje zat. Ik wil lekker aanvallend voetbal zien met geraffineerde en heerlijke stilistische voetballers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ziyech is een heel goede speler, maar er zouden eerst jongens moeten vertrekken"