'Modekoning' De Zeeuw gaat lekker: 'De Boertjes, Rijkaard: allemaal failliet'
De dagen dat Demy de Zeeuw (33) carrière maakte als profvoetballer, zijn voorbij. Tegenwoordig zit de voormalig middenvelder van onder meer AZ, Ajax en Spartak Moskou in de mode. Hij is bezig om het label BALR. op de kaart te zetten.
"Ik heb oké verdiend als voetballer. Vroeger dacht ik ook dat het niet op kon, maar inmiddels weet ik: met het geld dat je in je voetbalcarrière verdient moet je je hele leven doen, je vrouw en kinderen moeten ervan leven. Ik heb nog goed kunnen cashen toen ik naar Spartak Moskou ging. Inmiddels heb ik vijf huizen die bijna allemaal zijn afbetaald, ik heb mooie auto's. In principe hoef ik niet meer te werken, maar ik wilde iets opzetten voor later. Iets om door te geven aan mijn dochter Roqi, aan mijn kleinkinderen misschien wel", vertelt de voormalig Oranje-international in een interview met LINDA.
Wanneer hij het idee kreeg voor een eigen label? "Bij NAC Breda, mijn laatste club, merkte ik dat de motivatie voor de sport minder werd. Ik was tot in de kleedkamer in de weer met BALR., dat begon als een hobby", vervolgt hij.
"Van de vele marketingboeken die ik gelezen heb leerde ik dat geld verdienen gemakkelijk kan zijn, zolang je weet wat je doet. Ik heb me heilig voorgenomen niet dezelfde fouten te maken als andere voetballers die een kledingmerk zijn gestart. Jeremain Lens, Frank Rijkaard, de broertjes De Boer: hun merken zijn allemaal failliet, je hoort er niks meer over."