Ajax wil fans binden: 'Dingen laten zien die zij normaal gesproken niet zien'
Voor voetbalclubs zijn vloggers een nieuw wapen om supporters aan zich te binden. Ook Ajax doet mee aan de trend. Jeugdspelers van de Amsterdammers gaan sinds kort met een cameraatje op pad.
Het is een gezamenlijk idee van de club en sponsor ABN Amro. De bank wil fans laten zien hoe het leven en de opleiding van jeugdspelers eruitziet. Een week geleden werd de eerste aflevering gepubliceerd. "We horen van fans dat ze het heel interessant vinden om een kijkje achter de schermen te krijgen", reageert woordvoerster Eefje Schep tegenover Metro.
Of ook spelers van het eerste elftal in de toekomst laten zien wat zij naast het veld doen, durft Schep niet te voorspellen. "Dat spreekt natuurlijk heel erg aan, maar er is al enorm veel media-aandacht voor het eerste elftal. Bovendien doen we op het gebied van Instagram en Snapchat ook steeds meer met de spelers."
"Daar moeten we een goede balans in zien te vinden, zodat het niet ten koste gaat van de prestaties", vervolgt de woordvoerster. "Maar in het algemeen denk ik vooral dat er kansen liggen, zoals fans nóg meer aan je binden door dingen te laten zien die zij normaal gesproken niet zien."