Slechts 76 man aanwezig in stadion De Graafschap bij spookwedstrijd

Slechts 76 man aanwezig in stadion De Graafschap bij spookwedstrijd

Gepubliceerd: woensdag 19 oktober 2016 om 08:59wo 19-10-2016 om 08:59

De Graafschap mag aankomende vrijdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport slechts 76 man toelaten. De Doetinchemse club kreeg van de KNVB een straf opgelegd voor de rellen tegen Go Ahead Eagles en moet een wedstrijd zonder publiek spelen.

Bij de wedstrijd zijn 76 mensen aanwezig, weet De Gelderlander. De regionale krant zocht uit hoe de vork in de steel steekt. Trainer Jan Vreman, die op korte termijn een crisisgesprek met de clubleiding voert wegens de slechte resultaten, neemt twaalf wissels in zijn selectie op. "Want dan kunnen zo veel mogelijk spelers de wedstrijd toch bijwonen."

"Helmond Sport zal dat ook wel doen, verwacht ik", aldus Vreman. Beide clubs mogen 38 personen toegang geven tot de spookwedstrijd. Naast de 23 spelers, trainers en begeleiders zullen dat dus nog een paar mensen zijn. Journalisten die zich hebben geaccrediteerd krijgen evenals EHBO'ers, de omroepster en enkele clubmensen wel toegang van de KNVB.

Plaats een reactie

De Barbaar +3162
woensdag 19 oktober 2016 om 09:59
Dat is een mooi aantal. Veel meer mensen willen er toch niet komen kijken naar deze potentiële degradant.
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 11:20
Je doet je naam eer aan! Dit gedoe gaat over de rug van alle goede 8000 supporters!
Vind ik leuk
Youri99 +9852
woensdag 19 oktober 2016 om 13:33
1 van die wissels kan met zijn nieuwe iphone en een skypeverbinding die 8000 supporters wel op de hoogte houden.
Vind ik leuk
Toppert +1807
woensdag 19 oktober 2016 om 16:20
Ik neem aan dat Fox het rechtstreeks uitzendt... 8000 + 1000 van Helmond... kijkersrecord? ;)
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 10:02
Is dit nieuwswaardig? Bij Vitesse zitten elke wedstrijd maar zoveel mensen in het stadion en dat lees ik hier nooit!
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
woensdag 19 oktober 2016 om 10:29
Belachelijk eigenlijk dat Helmond Sport wordt gestraft voor gedrag van die asoboeren. Ze hadden direct de licentie moeten intrekken van die lui uit Doetinchem, schandalige club!!
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 11:22
Weer zo'n trieste opmerkingen! Kortzichtigheid ontbreekt het je niet aan!
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
woensdag 19 oktober 2016 om 12:11
Want? Graafschap supporters vielen geen spelers van de tegenstander aan op het veld?
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 12:16
Als je het gevolgd had, dan had je geweten dat deze relschoppers geen SCC hadden van de graafschap! Dus nee, dit kun je geen graafschap supporters noemen!
Vind ik leuk
Tim +4859
woensdag 19 oktober 2016 om 12:14
De nuance ontbreekt bijPoepWagen inderdaad. Neemt echter niet weg dat het in zijn algemeenheid wel een feit is dat meereizende uitfans altijd de dupe zijn van een straf van de thuisspelende ploeg.
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 12:17
Helemaal waar!
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 12:36
Ach, dan pik je als Helmond-sport supporter toch gewoon een wedstrijdje van de Belgische competitie mee. Schijnt er ook gezellig aan toe te gaan.
Vind ik leuk
danny117869 +2312
woensdag 19 oktober 2016 om 11:00
Toch een mooie wedstrijd voor de omroeper om er bij te mogen zijn
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 11:09
Volgens Amsterdamse maatstaven is dit een uitverkocht huis!
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 11:24
Relschoppers bedankt dat jullie de club en de echte supporters duperen!!!! Zodat wij nu over één kam geschoren worden door jullie idiote gedrag!!!
Vind ik leuk
HuizemWest +307
woensdag 19 oktober 2016 om 12:08
Zo gaat het bij ons ook altijd,net of het bij hun zoveel beter is...
Vind ik leuk
Cookee +11797
woensdag 19 oktober 2016 om 14:03
Ik volg een andere club maar voel met je mee, vreselijk dat dit nodig blijkt. Een paar idioten verpesten voor alles, hoe krijgen ze het in hun domme kop om Eagles spelers te bedreigen.
Er zou meer controle op elkaar moeten zijn, zodra ze van plan zijn over een hek te klimmen, bij de strot pakken, misschien?
Vind ik leuk
bal +46
woensdag 19 oktober 2016 om 12:14
via dit forum laten toch wel erg veel ajax supporters merken dat het hun nog wel erg hoog zit dat zo een klein miezerig clubje uit de achterhoek hun cluppie van het kampioenschap heeft af gehouden. De achterhoekers hebben niet meer gedaan dan hun sportieve plicht uitvoeren en hiermee de arrogantie van de Amsterdammers afgestraft. Toch wel erg dat zo een zg grote club als ajax afhankelijk is van hoe en met welke inzet zo een klein clubje uit de achterhoek speelt! Ajax supporters schaam je door zo af te geven op zo een miezerig clubje, en ga de energie maar steken in het supporteren van jullie eigen club die het heel hard nodig hebben. Dat jullie gefrustreerd zijn dat Feijenoord het zo goed doet en lekker vijf punten los staat kan ik inkomen maar reageer dit niet af op die kleine ( voor jullie toch wel een wereldclub die jullie het kampioenschap ontfutselde ) achterhoekse clubje!
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 12:18
Helemaal met je eens, maar wij zijn geen miezerig clubje!!!!!!
Vind ik leuk
bal +46
woensdag 19 oktober 2016 om 13:34
Nou Roodberger, neem me niet kwalijk maar gezien hoe het momenteel gaat zou ik geen betere benaming weten. Je kunt toch niet blijven harden dat het een "super boeren" club is om super trots op te zijn.
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 15:04
Neem mij ook niet kwalijk, in voor en tegenspoed achter je club staan! Als je alleen trots bent op je club als het goed gaat mag je plaats nemen in het succes supporters vak. Ik ben trots op de graafschap en zijn echte supporters, trots op dat machtige sfeervolle stadion waar het kan spoken!!! Maar helaas zit het niet mee en zijn de prestaties ondermaats
Vind ik leuk
Busk +1404
woensdag 19 oktober 2016 om 17:43
Geheel juist. Supporter ben je in goede en in slechte tijden.
Dus als Graafschap-supporter ga je ook nu naar het stadion,ongeacht de ranglijst.
En in een dergelijke entourage als daar in Doetinchem, speelt geen miezerig clubje.
Vind ik leuk
bal +46
donderdag 20 oktober 2016 om 00:35
ik denk dat jij nog erg jong ben, ik ben meer dan 25 jaar trouw wezen kijken naar de blauwwitte en als we degradeerde deden we het seizoen erop direct weer mee om promotie. Dat waren nog is tijden maar wat er nu allemaal gebeurd na zo een diep triest einde van afgelopen seizoen is toch wel erg belabberd en totaal niet de graafschap ( lees in handen spugen en keihard werken ) waardig.
Vind ik leuk
Mitchy10 +2002
woensdag 19 oktober 2016 om 13:05
Tis ook geen weer om met deze kou naar het voetbal van de Graafschap te kijken. Kun je beter lekker op het bankie tv kijken.
Vind ik leuk
bal +46
woensdag 19 oktober 2016 om 13:20
Mitchy10, ik ben het helemaal ( op één na ) met je eens er is niet één club in nederland is die het waard is om met deze kou naar gaan te kijken. Echter met uitzondering van één club en dat is het machtige mooie Feijenoord uit het fantastische Rotterdam!
Vind ik leuk
Roodbergen +9333
woensdag 19 oktober 2016 om 18:02
Hoe oud ben je? 7?
Vind ik leuk
bal +46
woensdag 19 oktober 2016 om 20:51
hoezo, had je dan gedacht dat het de graafschap zou zijn?
Vind ik leuk
knorrepot +291
woensdag 19 oktober 2016 om 13:33
Was Sjaak Swart één van die 76?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws