Blaugrana blijft verschoond van reclame
"We hebben de beslissing genomen', sprak voorzitter Joan Laporta in een interview op de radiozender RAC-1. "Er komt geen commerciële boodschap te staan op onze shirts. Onze financiële situatie ziet er beter uit, de noodzaak is verdwenen", aldus Laporta.Barcelona onderhandelde meerdere malen met geïnteresseerde bedrijven die graag hun reclameboodschap op het shirt van de Spaanse kampioen wilden plaatsen. Het Chinese Peking, organisator van de Olympische Spelen in 2008, was zelfs bijna rond met de Catalanen. Later was ook gokconcern Bet-and-win in beeld, maar tot een akkoord kwam het niet. Het is echter wel mogelijk dat Barcelona reclame gaat maken voor een goed doel. "Ik wil er niet op vooruitlopen, maar de club maakt binnenkort zijn strategie bekend om een humanitaire boodschap over te brengen. Barcelona moet ook in de rest van de wereld bekend worden als meer dan een club, die sociaal voelend is en vrijheid verdedigt", hield voorzitter Laporta een slag om de arm.