Ziyech ontbreekt in selectie Marokko en blijft definitief bij Ajax

Ziyech ontbreekt in selectie Marokko en blijft definitief bij Ajax

donderdag 22 december 2016 om 10:44

Hakim Ziyech kan deelname aan de Afrika Cup definitief vergeten. De spelmaker van Ajax behoort definitief niet tot de 26-koppige voorselectie van Marokko.

Hervé Renard, bondscoach van Marokko, heeft geen plek ingeruimd voor Ziyech, die al maanden op slechte voet staat met de Fransman. Dat heeft donderdag geresulteerd in een niet-selectie. Ajax kan daardoor 'gewoon' over Ziyech beschikken in de periode na de winterstop.

De hoofdrolspeler werd deze week op de hoogte gesteld van het feit dat Renard hem niet wilde opnemen in zijn Afrika Cup-selectie. De Marokkaanse voetbalbond zette vervolgens alle zeilen bij om de bondscoach op andere gedachten te brengen, maar dat is blijkbaar niet gelukt.

Karim El Ahmadi (Feyenoord), Mbark Boussoufa (Al-Jazira), Nordin Amrabat (Watford) en Oussama Tannane (Saint-Etienne) zitten wél in de voorselectie van Marokko. Boussoufa en Younes Belhanda (Nice) krijgen de voorkeur boven Ziyech.

Poll

Stelling: zoiets was Ziyech nooit gebeurd als hij voor Oranje had gekozen

(259 stemmen)

Plaats een reactie

ronnieron +1962
donderdag 22 december 2016 om 10:49
Ik persoonlijk ben hier gelukkig mee
Vind ik leuk
Romario9 +4750
donderdag 22 december 2016 om 11:36
Ik als PSV-supporter ben hier minder gelukkig mee
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 12:28
Oh heb jijden persoonlijk iets met Ziyech ?
Vind ik leuk
ronnieron +1962
donderdag 22 december 2016 om 15:18
Ik mag zn veters altijd strikken
Vind ik leuk
ronnieron +1962
donderdag 22 december 2016 om 15:21
Is trouwens een ongeldige like, ik drukte op verkeerde knop
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 17:44
Nou dan tel ik hem niet mee
Vind ik leuk
ronnieron +1962
donderdag 22 december 2016 om 19:14
Mag wel..bijna kerst kerel
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 19:17
Kerst heeft voor mij geen betekenis Ron.
Vind ik leuk
ronnieron +1962
donderdag 22 december 2016 om 19:26
Ik geloof ook niet sprookjes
Vind ik leuk
2cents +31214
donderdag 22 december 2016 om 10:50
Lullig voor hem, zeker als je een beetje verbolgen voor dat land hebt gekozen omdat Nederland volgens hem te lang wachtte.
Vind ik leuk
Bobbi04 +551
donderdag 22 december 2016 om 10:50
Lullig voor Ziyech, super voor AJAX natuurlijk!!
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 12:23
een teken aan de wand!!!!!!!!
Vind ik leuk
Jari +244
donderdag 22 december 2016 om 10:51
Mooi!
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 10:51
Nou net een heel verhaal gelezen over eer als een speler niet wil komen.
Kan Ziyech nog voor nederland uit komen is dat mogelijk ?
of zit Ajax hier misschien achter
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 december 2016 om 10:53]
Vind ik leuk
Feye1908 +4873
donderdag 22 december 2016 om 12:04
Nope dat is niet meer mogelijk. Hij heeft al gedebuteerd voor Marokko in een officiele wedstrijd.
Vind ik leuk
derksen +5722
donderdag 22 december 2016 om 10:52
Wat vind ik dit voor ziyech zelf erg lullig!
Voor mij als feyenoorder jammer had ajax punten kunnen kosten
Maar als liefhebber mooi om toch te kunnen zien in eredivisie..

Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:04
Heel die achterlijkeen Africa cup is competitie vervalsing.
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 12:34
Als een club zo afhankelijk moet zijn van een speler dan doe je het niet goed als club zijnde
het woord onmisbaar komt alleen voor in het woordenboek van een dictator
Vind ik leuk
HJR +3504
donderdag 22 december 2016 om 10:56
Goed voor Ajax, ben benieuwd wie als eerste reageert dat ook de Marokkaanse Bondscoach voor Ajax is :)
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:07
Die Marokkaanse bondscoach is een Ajacied sterker nog de FIFA Federation International Football Amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:09
Ik suggereerde gisteren het al ;-) hehe
Vind ik leuk
Jari +244
donderdag 22 december 2016 om 10:57
Waar speelt die Hachim Mastour eigenlijk nog? Nog steeds bij AC Milan?
Was in 2014 het Marokkaanse super talent voor de komende jaren.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:03
Bij Pec Zwolle
Vind ik leuk
zwollie +2988
donderdag 22 december 2016 om 11:11
Zit op de bank bij PEC Zwollle en speelt bijna nooit.
Vind ik leuk
Jari +244
donderdag 22 december 2016 om 11:48
Ach klopt ja, begint me nu weer te dagen.
Helaas voor Zwolle dus toch niet zo'n super talent.
Vind ik leuk
HJR +3504
donderdag 22 december 2016 om 10:58
Goede stelling: Als Ziyech voor Oranje had gekozen was hij natuurlijk ook nooit opgeroepen voor de Afrika Cup selectie ;). En de meeste zijn het er nog mee eens ook :)!!
Vind ik leuk
Senna +5643
donderdag 22 december 2016 om 12:09
Ja en ook niet door blind
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:01
Waarop Danny Blind en Marco van Basten zullen zeggen: Zie je wel.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:39
Het gaat niet om zijn kwaliteiten maar om een persoonlijk gebeuren...en beide heren moeten niet lullen...als coaches bakken/bakten ze er niets van
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:11
Ziyech, je bent van harte welkom bij het nederlands elftal!! FIFA, KNVB en Nederlandse overheid maak een uitzondering voor deze voertballer en zorg dat ie alsnog z'n plekkie krijgt bij het NL elftal.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:14
Goed nieuws. Geen kans op blessures en een sterker Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:15
Die bondscoach heeft er verstand van. Spelers die de kantjes ervan lopen kun je niet gebruiken.
Vind ik leuk
Korm +18989
donderdag 22 december 2016 om 11:19
Marokko wil geen kans maken?
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 11:40
Wat een boost voor Ajax' titelkansen.
Ik dacht namelijk eerst Ziyech vs El Ahmadi.. allebei een dragende speler kwijt. MAar el ahmadi gaat helaas wel naar afrika nog steeds.
Vind ik leuk
Foebele +30226
donderdag 22 december 2016 om 11:42
Oke, nu is Feyenoord kansloos, Ziyech zal nu zo getergd zijn en het ongelijk van de bondscoach willen bewijzen dat hij hoogst persoonlijk Ajax kampioen zal willen maken... ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 december 2016 om 13:13]
Vind ik leuk
Jari +244
donderdag 22 december 2016 om 11:50
Is alleen te hopen dat die daardoor niet gaat overcompenseren en geen bal meer raakt.
Vind ik leuk
darmianto +6026
donderdag 22 december 2016 om 11:49
Oh oh, die BraboPSV zal hier wel weer wat van vinden dat het door Ziyech komt allemaal net als bij Onana
Vind ik leuk
Feye1908 +4873
donderdag 22 december 2016 om 11:59
Dat kan Ajax het landskampioenschap op leveren. Echt snel stoppen met voetballen tijdens dit soort internationale toernooien. Ziyech en El Ahmadi hebben beide een zeer belangrijke rol bij hun team. Waar Feyenoord nu ernstig verzwakt is kan Ajax op volle sterkte door voetballen.
Vind ik leuk
Suomi71 +414
donderdag 22 december 2016 om 12:22
Het valt me wel op dat hij vaak de verkeerde keuzes maakt. Bij Heerenveen was hij al niet happy, Twente ipv Feyenoord en Marokko ipv Nederland. Ik hoop voor Ajax dat dit huwelijk wel de juiste is. Moet wel iets persoonlijks tegen hem zijn want anders neem je hem natuurlijk wel mee. Hij is al vaak bepalend geweest voor Marokko. Van een koppige Franse coach win je het nooit.
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 12:32
leuk voor hem als je 6 maanden geleden "kiest" met je hart......
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 12:56
Tjah, dit is wat ik eerder probeer duidelijk te maken. Als een coach een bepaalde strategie heeft waar Ziyech niet bij past, dan houdt het op. Eerlijk gezegd, boeit de Afrika Cup mijn niet zo, ik wil dat Marokko eens een keer weer bij de WK aanwezig is.

Marokko heeft allemaal talentjes, maar het is nooit een degelijke samenwerkende team met een goede spits.
Vind ik leuk
dhrwobo +7264
donderdag 22 december 2016 om 13:18
Ik denk dat zelfs Ajax-supporters het er nu mee eens zijn.. dit is toch wel lucky-ajax ;)
Vind ik leuk
donderdag 22 december 2016 om 14:17
Dit vergroot de kansen op een kampioenschap van Ajax aanzienlijk. Wat een dwaas die bondscoach van Marokko!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech ontbreekt in selectie Marokko en blijft definitief bij Ajax