ADO lijkt te kunnen fluiten naar 2,3 miljoen: Kunt niet deurwaarder langs sturen

ADO lijkt te kunnen fluiten naar 2,3 miljoen: "Kunt niet deurwaarder langs sturen"

donderdag 29 december 2016 om 09:19

ADO Den Haag verwacht door het niet komen opdagen van United Vansen tijdens het kort geding van woensdag dat het in het gelijk wordt gesteld wat betreft de vordering van 2,3 miljoen euro. Maar advocaat André Brantjes denkt niet dat de club betaald gaat krijgen door Wang.

Brantjes heeft Nederlandse trainers bijgestaan die nog geld kregen van Chinese werkgevers en weet dus hoe de vork in de steel steekt. Volgens hem is het onmogelijk om openstaande vorderingen in China te innen omdat dat land geen executieverdrag heeft met Nederland. "Hoe moet je dat doen? Hij zit in China en deze zaak is gebaseerd op Nederlands recht. Je kunt niet even een deurwaarder langs sturen om het geld op te halen", zegt Brantjes in de Volkskrant.

Met Nederlandse trainers die in China werkzaam waren en nog geld tegoed hadden ligt dat anders. "Ook omdat veel trainers daar nog dagelijks op het veld stonden. Dat legt toch een bepaalde druk op de clubs. Bovendien kan een trainer naar de FIFA stappen, die dan maatregelen kan nemen. Dat ligt bij ADO anders", aldus Brantjes. "In het kort geding spreekt ADO hem aan op zijn betaalplicht. Het is moeilijk hem in dat opzicht te raken."

Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

Plaats een reactie

younited +1763
donderdag 29 december 2016 om 09:24
Als club kun je toch ook naar de FIFA stappen?.. Ik vrees overigens met grote vrezen voor ADO eerlijk gezegd.. Laat de boel anders klappen en richt lekker FC den Haag op.. begin ergens in de 4de klasse en over een tijdje terug in de Eredivisie..
[Reactie gewijzigd op donderdag 29 december 2016 om 11:52]
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 11:02
Beginnen in de 4e klasse en over 4 jaar terug in de eredivisie? Het zou toch verrekte knap zijn als ze 7 keer promoveren in 4 jaar! Goed plan man!
Vind ik leuk
younited +1763
donderdag 29 december 2016 om 11:51
Doe es rustig.. Sorry dat ik een foutje maak, wil je dat ik het aanpas? Ga ik even doen voor je.
Vind ik leuk
younited +1763
donderdag 29 december 2016 om 11:53
Zo.. en nou niet meer piepen
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 12:05
Merci beaucoup
Vind ik leuk
dezink +200
donderdag 29 december 2016 om 09:27
And the story continues...Afscheid nemen van deze man , wonden likken , investeerders en sponsoren zoeken en de club weer in eigen handen nemen
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 09:48
En daarom zijn de aandelen onder beheer van een andere. Bij niet nakomen van de betalingsverplichting worden deze aandelen, conform Nederlands recht, verkocht. Van de opbrengst gaat dat bedrag af waar ADO Den Haag nog recht op heeft.
Zo, weer ff een suggestieve kop van VP de nek omgedraaid.
Vind ik leuk
HanV +903
donderdag 29 december 2016 om 11:27
Dat is een aanpak voor de wat te lange termijn als je dit suggestieve stukje naar aanleiding van de advocaat van de gemeente mag geloven. Op 1 februari 2017 moeten ze al een sluitende begroting inleveren.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/709939/problemen-stapelen-zich-op-voor-ado-op-d-day-licentie-is-in-gevaar-.html
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 16:04
Mocht het zover komen dat de aandelen verkocht gaan worden dan kunnen die als onderpand ingebracht worden voor de begroting
Vind ik leuk
HanV +903
vrijdag 30 december 2016 om 10:24
Als de uitspraak 5 januari is dan heb je nog een kleine maand om de aandelen te verkopen en de begroting in te dienen, moet je maar hopen dat Wang niet in beroep gaat. Als het tot een verkoop komt zal de meeropbrengst dan 2,3 miljoen toch wel naar de eigenaar gaan?
Bovendien is Wang zo slim geweest om niet te reageren op het kort geding. Als er 5 januari een uitspraak is dan kan Wang een verzetdagvaarding uitbrengen en tilt hij het moeiteloos over de deadline heen, maar dat zou dan pas echt wanbestuur zijn. Dan zal de KNVB wel weer tot uitstel gedwongen worden.
Vind ik leuk
Foebele +18531
donderdag 29 december 2016 om 09:54
Gewoon aandelen opeisen, die pannekoek een stadion verbod geven en de aandelen verkopen waarmee de schade gecompenseerd wordt!
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 15:02
De vraag is hoeveel je van de aandelen kunt opseisen. 100% van de aandelen waren een paar jaar geleden zo'n 10 miljoen waard. Laten we zeggen dat het nu 8 miljoen is. Bij een vordering van 2,7 miljoen zou het ook kunnnen dat je dus slechts slechts 33,75% van de aandelen kunt opeisen. Weet iemand hier hoe dit precies zit?
Vind ik leuk
Foebele +18531
donderdag 29 december 2016 om 16:33
Ik weet niet precies hoe dat bepaald wordt, maar wat wel duidelijk is is dat ADO nog een flinke tijd met dit gezeik te maken gaat hebben!
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 22:32
Ik vrees het ook. Betalen gaat sowieso ff duren bij onze vriend. Ik hoop eigenlijk dat hij niet betaalt, dat lijkt me de kortste weg om van deze zooi af te komen.
Vind ik leuk
Feye1908 +2470
donderdag 29 december 2016 om 10:12
Ach beslag leggen op de aandelen en deze verkopen voor eur 2,3 miljoen. Ben je van hem af, je hebt je centen, de nieuwe eigenaar heeft nog een paar miljoen over om te investeren en Wang voelt het in zijn portemonnaie.
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 10:57
ADO wist waar het aan begon en nu maar klagen. ( sorry ik gun het de supporters niet) Het bestuur van ADO lag op de knieën om Wang zover te krijgen dat hij de aandelen over zou nemen. Ook dat ging niet van een leien dakje. Ze werden van alle kanten gewaarschuwd, maar het water stond tot aan de lippen dus wat moesten ze! Nu staat het water nog steeds tot aan de lippen, maar willen ze meneer Wang zijn centjes ( lees aandelen) afpakken. Zodat deze de (oude) schulden betaald heeft en de nieuwe eigenaren in een redelijk gespreid bedje terecht komen.
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 16:03
Jij hebt duidelijk de klok horen luiden maar geen idee waar die klepel hangt. Wat een onzin
Vind ik leuk
donderdag 29 december 2016 om 16:07
leg jij het eens uit dan! Dit is wat ik er van maken kan.
Vind ik leuk
vrijdag 30 december 2016 om 15:25
Jouw conclusie klopt niet helemaal. Vd kallen heeft de aandelen te koop aangeboden. ADO was op dat moment bestuurlijk in orde en schreef in het zwart. Categorie 2 is bewijs. Gemeente Den Haag heeft geen controle en grondige check gedaan naar uvs. Wang (in naam van uvs) heeft nimmer afspraken nagekomen, waardoor en hierdoor ADO in de problemen is gekomen. Dit alles kan je het bestuur niet schuldig van bevinden.
Vind ik leuk
vrijdag 30 december 2016 om 16:52
ik doel op de soap voorafgaande aan de verkoop. Gaat het wel door gaat het niet door
Vind ik leuk
Tiemen +40
donderdag 29 december 2016 om 21:57
Volgens mij zou zonder akkoord inderdaad de aandelen geveild kunnen gaan worden. Mocht dat niet zo zijn, en ado de licentie kwijt raakt, zullen de aandelen van wang direct niets meer waard zijn. Dus verliest hij alles. Aangezien dat hij denkt dat ado het niet zover zou wil laten komen, probeert hij met een lager bedrag te komen, zodat begroting klopt, maar niets meer en geen verdere investeringen. Ado moet gewoon poot stijf houden in onderhandeling, want hij wil echt niet alles verliezen. Ook de gemeente kan volgens mij nog olie op het vuur gooien door wang te vertellen, dat ze heroverwegen of ze de huur van het stadion opzeggen wegens financieel wanbeleid, c.q. het contract niet verlengd gaat worden. Ook dan verliest hij, zijn vermogen, zonder stadion, geen voetbal. Met die druk kan het zijn dat hij eieren voor zijn geld kiest en de aandelen verkoopt, zodat hij zijn geluk elders kan zoeken.
Vind ik leuk
vrijdag 30 december 2016 om 15:51
Hij moet lekker van die nwe brug in China afspringen
Vind ik leuk
zondag 1 januari 2017 om 16:17
een gigantische vuurpijl in de reet (wangsneewang) stoppen, aansteken en.............. dan hebben we echt chinees vuurwerk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

ADO lijkt te kunnen fluiten naar 2,3 miljoen: "Kunt niet deurwaarder langs sturen"